پرتگاه بشریت | نقد و بررسی Abyss Odyssey - گیمفا
پرتگاه بشریت | نقد و بررسی Abyss Odyssey - گیمفا
پرتگاه بشریت | نقد و بررسی Abyss Odyssey - گیمفا
پرتگاه بشریت | نقد و بررسی Abyss Odyssey - گیمفا

پرتگاه بشریت | نقد و بررسی Abyss Odyssey

علی کشاورزی
۱۱:۱۵ ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
پرتگاه بشریت | نقد و بررسی Abyss Odyssey - گیمفا

در طول تاریخ مردم با افسانه ها زندگی کرده اند؛ افسانه هایی که اغلب از زبان مادربزرگ ها و قصه گو ها شنیده می شوند. افسانه هایی که موجوداتی از قبیل اژدها، اسب شاخ دار، کوتوله ها و… را در بر می گیرند و بیشتر آن ها همواره جدال بین خوبی و بدی، روشنایی و تاریکی ، زیبایی و زشتی و خیر و شر بوده است. افسانه هایی که ریشه در قلب و فرهنگ یک ملت دارند.

abyss odyssey

 

نام: Abyss Odyssey

سازنده: ACE TEAM

ناشر: Atlus

سبک: Fighting

تاریخ انتشار: ۱۵ جولای ۲۰۱۴

پلتفرم ها: Xbox 360 , Ps3 , pc

Abyss Odyssey(پرتگاه اودیسه) توسط ACE TEAM ساخته و در تاریخ ۱۵ جولای سال ۲۰۱۴ توسط شرکت Atlus منتشر شده است. این بازی شباهت های بسیار زیادی به Street Fighter و Super Smash Bros دارد؛ این گونه بازی های مبارزه ای با ویژگی هایی نظیر گیم پلی جذاب، باس فایت هایی هیجان انگیز و گرافیکی نه چندان پیشرفته اما منحصر به فرد توانسته طرفدارانی برای خود دست و پا کنند و فروش نسبتا خوبی در بازار های جهانی داشته باشند.

4973

تحقق رویا:

داستان بازی از فانتزی های مردم شیلی سرچشمه می گیرد از این رو جذابیت بسیار بالایی دارد. داستان از انجا شروع می شود که ساحره ای قدرتمند پیشگویی عجیب و مخوفی می کند؛ او ادعا می کند که در عالم خواب دیده است که دروازه ای از دنیای اهریمن ها به دنیای انسان ها باز شده است و نیرویی ضد بشری سعی در نابودی تمام انسان ها دارد. هنوز مدت زیادی از پیشگویی ساحره نگذشته است که دروازه ها باز می شوند و نیرو های اهریمنی به بشریت هجوم آوورده اند؛ نیرو های محافظ بشریت برای شکست دادن این نیروی اهریمنی به محل مورد نظر اعزام می شوند تا این شیاطین را نابود سازند. در ادامه به معرفی شخصیت هایی که بازیکن می تواند آن ها را انتخاب کند می پردازیم:

29528b1f1a2e452d152b93066e8f63f7

Katrien

Katrien: او ابتدا به منظور کینه های شخصی به مبارزه با اهریمنان پرداخت اما پس از مدتی برای محافظت از مردم و کشور شیلی بود که به جنگ اهریمن ها می پرداخت. او کارکتر اصلی بازی Abyss Odyssey است؛ Katrien یکی از سه کارکتری است که در بازی Abyss Odyssey می توان از آن ها بهره برد. او با یک دست شمشیر میزند و از سرعت خوبی در مبرزات برخوردار است و بی شک می توان از او بعنوان کارآمد ترین فرد برای نیرو های روشنایی نام برد.

 

 

Ghost Monk

 

Ghost Monk: بازیکن می تواند با آزاد سازی این شخصیت از توانایی های خارق العاده ی وی استفاده نماید. برای آزاد سازی او می بایست یکی از مینی باس های Nightmare Katrien, Nightmare Monk, Nightmare Pincoya, یا Verbum Dei را شکست دهید. او با دو دست خود شمشیر می زند و در جنگ های رو در رو با باس های قدرتمند بسیار کاربردی است.

 

 

 

pincoya2

Pincoya

Pincoya: او یکی از قدرتمند ترین شخصیت های این بازی است. برای آزاد این شخصیت، بازیکن باید اتاق او را پیدا کند که با رنگ زرد در روی نقشه مشخص شده است. برای آزاد سازی او بازیکن به بیش از ۲۵۰۰۰ سکه ی طلا نیازمند است که ارزشمند بودن این شخصیت را نشان می دهد. شخصیت وی با الهام گرفتن از افسانه های شیلی ساخته شده است، او دختر پادشاه دریاها و از جنس آب است و با موهای بلند و بلوند خود، ظاهری زیبا دارد.

 

نبردی خاص:

گیم پلی بازی ترکیبی از سبک های مختلف استکه به گونه ای کاملا حرفه ای با یکدیگر مخلوط شده اند. در این بازی بازیکن توانایی های خارق العاده ای دارد که مهم ترین آن ها سفر در زمان است و بازیکن می تواند با استفاده از سیاه چال هایی که در بازی تعبیه شده اند سفر در زمان را تجربه کند. دشمنان بصورت کاملا اتفاقی پیش روی بازیکن ها قرار می گیرند که باعث می شود هر بازیکن تجربه ای متفاوت از بازی داشته باشد. و حتی اگر برای دومین بار بازی را تجربه کند باز هم نوعی تازگی برای بازی کننده وجود داشته باشد. در طول بازی زمانی که یک باس توسط بازیکن شکست داده می شود، سطح دشواری بازی افزایش می یابد و دشمنان جدیدی پیش روی بازیکنان قرار می گیرد. مبارزات بازی شباهت بسیار زیادی به سبک مبارزاتی( Fighting ) دارد؛ هر بازیکن می تواند با استفاده از انواع حرکات و کمبو ها، مبارزات چشم نوازی را رقم بزند که این خود نشان دهنده ی پیچیده بودن مبارزات در این بازی است.

11

هر دشمن در بازی یک مبارز تمام عیار است و در سطح بازی کننده توانایی و قابلیت دارد. برای آنکه بتوان بخوبی از پس این چنین دشمنان بر آمد اتاق های آموزشی در نظر گرفته شده است که بازی کننده می تواند در آن به یادگیری و آزمایش حرکات و کمبو های مختلف بپردازد. بیش از ۳۶ نوع دشمن در این بازی وجود دارد که هریک از آنان توانایی های منحصر به فردی دارند که انان را ترسناک تر و شکست ناپذیر تر می کند؛ تنها راه مبارزه با آنان این است که با تمرین در اتاق آموزشی نقاط ضعف آنان را شناسایی کرده و از آنان بر علیه دشمن مورد نظر بهره گیری کنید.

یکی از نوآوری های تیم ACE در این بازی این است که شما در این بازی تنها با گوبلین ها و یا نینجا ها مبارزه نمی کنید. تنوع دشمنان به گونه است که به ندرت پیش می آید به صورت مکرر با دشمنان تکراری مواجه شوید.

15

در ابتدای بازی بازی کننده فقط قادر است کنترل شخصیت Katrien برعهده بگیرد. و دو شخصیت Ghost Monk و Pincoya قفل می باشند. ولی در ادامه می توان با انجام ماموریت های متفاوت شخصیت های قفل شده را آزاد کرد. در این بازی می توان با شکست دادن و نابود کردن باس ها و دشمنان روح آنان را اسیر کند و از آنان بعنوان شخصیت های غیر قابل توسعه ولی با حرکات و کمبوهای منحصر به فرد استفاده کرد. شخصیت های قفل شده همواره برای آموزش و یادگیری باز هستند و می توان مبارزه با آنان را در بخش تمرینی تجربه کرد.

 

دنیایی کهن، جهانی نو:

گاهی با خود می پنداریم که بازی ای که گرافیک بصری شگفت انگیز و قدرت تخریب پذیری بسیار بالایی دارد هیجان انگیز تر است. اما چیزی که بازی ها را از یکدیگر متمایز می کند این است که با استفاده از حداقل امکانات بهترین و در خورد ترین گرافیک را برای بازی ها طراحی کرد. گرافیک بازی نسبت به بازی هایی که در سال ۲۰۱۴ منتشر شده است از نظر کیفیت جذابیت چندانی ندارد اما طراحی هنری شخصیت ها و محیط بازی بعنوان یک بازی دو بعدی باعث می شود تا گرافیک بازی نمره ی قبولی را بگیرد.

3

طراحی هنری بسیار زیبا

خیر و شر:

موسیقی یکی از مهمترین ارکان بازی های رایانه ای است که بازی Abyss Odyssey از موسیقی خوبی بهره نبرده است. موسیقی بازی با مراحل هم خوانی ندارد و به خوبی نمی توان با آن ارتباط برقرار کرد. اما چیزی که باعث می شود به این بخش از بازی نیز نمره ی قبولی بدهیم، صدا گذاری شخصیت ها و محیط است. علارغم اینکه بازی یک بازی دو بعدی است صداگذاری محیط به خوبی کار شده است و به خوبی می تواند حس مبارزه را به بازیکن القا کند. صداگذاری شخصیت ها نیز در سطح بسیار خوبی کار شده است و به خوبی با شخصیت ها هم خوانی دارد.

سخن آخر:

افسانه ها همیشه خوب از آب در نمی آیند و گاهی ممکن است مورد قبول مردم قرار نگیرند؛ اما Abyss Odyssey به خوبی توانسته یکی از افسانه های محبوب شیلی را روایت کند. داستان بازی به گونه است که تا آخر بازی، بازیکن کنجکاو است که بداند پایان ماجرا چه می شود. در کنار داستان جذاب، گیم پلی مهیج نیز به موفقیت بازی کمک می کند. در طول بازی باس فایت های گوناگونی وجود دارد اما برخی از آنان واقعا سخت و نفس گیر هستند که موجب کلافه شدن بازیکن می شوند.

وقتی سخن از موفقیت است نمی توان تنها از داستان و گیم پلی صحبت کرد. گرافیک می تواند نقشی اساسی در موفقیت یک بازی داشته باشد. بازی Abyss Odyssey گرچه از کیفیت بسیار بالا بهره نمی برد اما طراحی هنری بسیار زیبایی دارد که می تواند بازیکن را محو دنیای خود سازد. موسیقی بازی اغلب اوقات نقش تکمیل کننده را دارد که در این بازی ما شاهد موسیقی جذابی نیستیم؛ اما صدا گذاری های محیط و شخصیت ها می تواند این ضعف را پوشش دهد.

jadval nomreaby

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پرتگاه بشریت | نقد و بررسی Abyss Odyssey - گیمفا
پرتگاه بشریت | نقد و بررسی Abyss Odyssey - گیمفا
پرتگاه بشریت | نقد و بررسی Abyss Odyssey - گیمفا
پرتگاه بشریت | نقد و بررسی Abyss Odyssey - گیمفا
پرتگاه بشریت | نقد و بررسی Abyss Odyssey - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

پرتگاه بشریت | نقد و بررسی Abyss Odyssey - گیمفا
پرتگاه بشریت | نقد و بررسی Abyss Odyssey - گیمفا