۸ گیگابایت رم PS4 چیز زیادی را برای ما تغییر نداد
سونی به علت تعبیه کردن ۸ گیگابایت رم بر روی آخرین کنسول خود تا به حال مورد تعریف و تمجید زیادی قرار گرفته است. PlayStation 4 حاوی حافظه سریع GDDR5 RAM می باشد که موجب شده این کنسول ارتباطی سریع تر بین CPU و GPU برقرار کند که نتیجه ی آن گرفتن نتیجه ی بهتر در بازی های مولتی پلتفرم برای PS4 خواهد بود. اما به هر حال همه ی سازندگان بازی با این حرکت سونی به سمت استفاده از رم سریع تر تحت تأثیر قرار نگرفته اند.
یکی از اعضای Krillbite Studios به نام Adrian Tingstad Husby درباره ی سخت افزار نسل هشتمی سونی و تأثیر قدرت رم آن بر روی کار خود این گونه اظهار نظر کرده است:
“این عمل خیلی باعث ایجاد تغییرات برای ما نشد به این علت که ما به این محدودیت ها حتی بر روی PC نزدیک نشده ایم، بنابراین برای ما عمل پورت کردن بازی بر روی PS4 بیش از هر چیز شامل این است که تغیراتی در سیستم خود ایجاد کنیم تا بر روی معماری PlayStation 4 کار کند.”
توجه به این نکته لازم است که آقای Adrian Tingstad Husby با اظهار نظر خود حرکت سونی در جهت استفاده از ۸گیگابایت رم را مورد انتقاد قرار نداده است اما از دیدگاه یک سازنده نظرش را بیان کرده است. Krillbite Studios در حال حاضر بر روی پورت کردن بازی اول شخص Among the Sleep کار می کند.
او در مورد پورت کردن این بازی نیز گفت:
“هدف ما رسیدن به ۱۰۸۰p و ۶۰fps است. این یک هدف است اما نسخه PS4 هنوز در دست ساخت است و این امر هنوز قطعی نیست.”
پر بحثترینها
- رسمی: سونی دو استودیوی Neon Koi و Firewalk، سازنده Concord، را تعطیل کرد
- نقدها و نمرات بازی Dragon Age: The Veilguard منتشر شدند
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- نقدها و نمرات بازی Call of Duty: Black Ops 6 منتشر شدند
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- بیش از ۸۰ بازی برای PS5 Pro بهینه شدهاند
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- گزارش: کارگردانان بازی Marvel’s Wolverine نقش خود را رها کردند
- تحلیلگر: Ghost of Tsushima ارزش سرگرمی و عدم تحمیل ایدئولوژی را در اولویت قرار داد
نظرات
با همین ۸ گیگ رم ، سازندگان می تونند بازی های زیادی رو با گرافیک فوق العاده و تا چند سال دیگه بازی بسازند. ( حداقل تا ۵ سال دیگر و گرافیکی بالاتر از بازی The Order 1886 )
فقط یه سوال برام پیش اومده چی شده همه میتونن بازی رو ۱۰۸۰ و۶۰fps برای ps4 درست کنن اما Adrian Tingstad Husby کفته نمیتونه؟؟؟؟ ?:-) ?:-) ?:-) (منظورم Krillbite Studios)
عزیز گفته هدف ما ۱۰۸۰ و ۶۰ فریم هست،نگفته که نمیتونیم بیاریمش رو همچین کیفیتی.
گفته قطعی نیست.
اها ببخشید من اشتباه متوجه شدم :yes: :yes:
ممنون بابت خبر :yes: :yes:
همه نمی تونن، سخت افزار PS4 خیلی هم قوی نیست !
بازی Killzone Shadow Fall با کیفیت ۹۰۰p اجرا شد
اقای خنجری اون اول نسل بود هیچکس به قدرت ps4 پی نبرده بود 😉 😉
“اقای خنجری اون اول نسل بود هیچکس به قدرت ps4 پی نبرده بود”
نه برادر من قضیش یه چیز دیگه بوده که… اونم این که اعضای گوریلا خبر نداشتند رم کنسول ۸ گیگ میخواد باشه (بازی رو برای ۴ گیگ رم بهینه کرده بودند – هر چند ما که تست زدیم اصلا متوجه ۹۰۰p شدنش نشده بودیم و خیلی عالی اجرا میشد به جزء یه صحنه های شلوغ که یه مقداری افت فریم داشت)
خدایی نمیدونستم ممنون بابت اطلاعاتت :yes: :yes:
خواهش میکنم عزیز.
البته یه اشتباه اضافی تو متن رخ داد که نمیخواستم “که…” رو بذارم 😀
آقای خنجری! نمیدونم فدرت یک کنسول از نظر شما چیه. ولی از این بهتر حداقل در تکنولوژی امروز جهان نداریم. Killzone shadow fall از پنج درصد و infamous second son فقط از نه درصد قدرت ps4 تونیته استفاده کنه. اگر یادتون باشه اول نسل هفتم بازی های ps3 بسیار کم کیفیت بود و تازه بعد از دو سال عالی شد و اوخر نسلش فوق العاده بود چون طرز بازی سازی روی کنسول های جدید یواش یواش دست بازی سازها میفته. و اونا باید ١-٢ سال بازی های معمولی بسازن تا قلق بازی سازیرو این نسل دستشون بیاد. اون وقت ببین ps4 قویه یا نه
موقعی که ps3 اومده بود نه کسی میدونست فریم چیه نه میدونست رزولیشن چیه!
فقط سی ید رو مینداختی تو بعد با بازی حال میکردی
حالا اگه الان بازیها روی ۶۰ فریم و ۱۰۸۰p اجرا نشه،والا من خودمم نمیدونم چی میشه!
فقط بعضیا الکی شلوغش میکنن!
پیشرفت تکنولوژیه دیگه
اون موقع که کیفیت ۴k و این چیزا نبوده ولی الان مهمه
مثل گوشی خودت مقایسه کن اون موقع رو با الان
هر کی تو وارد شدن پی اس ان مشکل داره بره به این لینک حل میشه
https://forum.gamefa.com/Thread-%D8%AD%D9%84-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84-%D8%A7%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D9%87-PSN-%D8%AF%D8%B1-PS4
دوستان من pc باز هستم و ببخشید که اینجا کامنت میزارم. ولی من هنگ کردممممم… یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یعنی ۸ گیگ بستشون نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!من الان رم ۸ دارم فکرکنم حالا حالاها بست باشه . ولی اینکه گفتن ۸ گیگ چیزی رو عوض نکرد برام خیلی عجیب بود . هنگیدم 😐 😐 😐 ?:-) ?:-) ?:-) 😕 😕 :chic: :X-P: :X-P: :beatup: :beatup: :beatup: :pain: :pain: 😯 😯 😯 😯 😯 😯
رم PS4 با رم PC متفاوته.
این آقا هم منظورش این بوده که در حال حاضر هنوز انقدر محدود نشدن که رم ۸ گیگابایتی براشون مزیت باشه. یعنی از حداکثر ظرفیت کنسول ها نمی تونن استفاده کنن در حال حاضر.
ممنون دوست عزیز. :laugh:
کاملا درست گفتی :yes:
این مردیکه چی داره میگه ‘ بازی دایو کلاب و دیده ” بازی اردر و دیده ” اخه مردیکه نفهم ” سازندهای پروجکت کار همین دیروز در مورد بازیشون و قدرت و برتریه بازیشون در ps4 و اجرا شدن ۶۰ فریم ۱۰۸۰p بودن بازیشون ‘ و با بیان اینکه بهترین تجربه و گرافیک اگه بخواید در بازی ما مشاهده کنید بازی مارو در ps4 بازی کنید بیان کردند ‘ همه دارند تقدیر و ستایش میکنند ” تو بی سواد چرت و پرت میگی
داداش صلوات بفرس(فکر کنم اگه اینجا بود یه جوری لت وپارش میکردی که نگو) :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
دوست عزیز منظورش اینه که ۸ گیگ رم سورپرایزش نکرده چون روی پی سی هم که خیلی وقتِ رم ۸ هست کامل ازش استفاده نمیشه
ویچر ۳ با رزولیشن چند میخواد اجرا میشه؟
۹۰۰ ؟
همین حالاشم کنسولای نسل هشتمی دارن کم میارن وای بحال بعد ها :no:
با احترام زیاد نسبت به شما ولی با نظرتون مخالفم…order,uncharted,drive club هنوز نیومدند ولی همه ۱۰۸۰p روی ۶۰ فریم خواهند بود و هنوز حداقل نصف فضای رم ازاد نشده و استفاده نمیشه…
دیگه ته تهش زور بزنند میشه ۱۰۸۰p/30fps… ولی ویچر خداییش کیفیت بافتها و تکسچرهاش خیلی بالاست! چندبار هم گفتم و باز هم میگم که لامصب برق میزنه اون زره و جزئیات لباسش (و خلاصه کل چیزهای دیگه که داره مثل گیاهان و…)
همون نسخه دومش هم هنوز عالیه گرافیکش!
که همین کیفیت بالای تکسچرها، باعث سرویس شدن دهن قطعات سیستم میشه! :rotfl: (چه کنسول، چه PC)
بی عرضگی خود سازنده ها هست اگه نتونن رو xone و ps4 به ۱۰۸۰ و ۶۰ برسن
کاملا درسته ولی عادیه کاملا! (بابا هنوز اول نسله و به نصفش هم نرسیدیم)
:laugh:
بابا یه ساله من دارم چی میگم؟؟فقط یه مشت آدم بیسواد و غیرتی روی سونی میان چرت میگن!!!اگه من سخت افزار خوندم که میگم واسه بازی اولین قسمت مهم کارت گرافیکه!!!دومین قسمت cpu هست که البته همیشه توی رنج متوسط بسته میشه واسه بازی بازها.یعنی لزومی نداره cpu خیلی قدرتمندی داشته باشی!دقیقا برعکس کارهای ۳d و شما اگه به لبتابهای گیمینگ نگاه کنید متوجه این موضوع میشین!بعععععدش در درجه ی سوم رم مطرح میشه!!و اونم گنجایش رم هست که مهمه!!نه نوع رم!!!!نوع رم خیلی اثر کمی داره!
من طرفدار هیچ شرکتی نیستم ولی از نظرات حاصل از ندونستن بدم میاد که بعضیا میذارن!!!
اینم درنظر داشته باشین که مهندسین مایکروسافت انقد کارشونو بلد هستن که بدونن ddr3 استفاده کنن یا gddr5!
دمت گرم داداش.کاملا حرفت درست و منطقیه :yes: :yes:
اگه منظورت کنسول xbox one ?:-) ddr3 نیست gddr3 هست 😉
اگه منضورت کنسول ایکس باکس وان هست ?:-) ddr3 نیست gddr3 هست 😉 .بعد اگه شما سخت افزار خوندی باید تفاوت بین ۳با۵ روبدونی ?:-) پس درنظر میگیریم رم ps4 قویتر هست.
ببخشید اشتباه شد رم ایکس باکس وان ddr3 هست :sweat :rotfl: : میدونستما ولی شک داشتم. 😀
همونطور که میدونید، تکنولوژی هر روز داره پیشرفت میکنه. کنسول PS3 با اون سخت افزار ۸ سال دووم اورد انتظار نداشته باشید PS4 هم ۸ سال دووم بیاره. نهایتا ۴ یا ۵ سال بتونه دووم بیاره. از نظر من به سال ۱۴۰۰ نمیرسه. نظر سایر دوستان هم متین هست اما نظر من اینه …
Uncharted4 چه شود
درود
این یارو اینی که گفته بنظرم منظورش این هست که بازی اینها با چهار هم کار میکنه هشت بودن براشون کارایی نداره نه اینکه بخواد کنسول رو بگه … :rotfl:
هر سازنده ای ناتی داگ نیست خدایی اونم سازندست بقیه هم سازندن البته به جز راک استار