تاریخ تمدن | تاریخچه Civilization - گیمفا
تاریخ تمدن | تاریخچه Civilization - گیمفا
تاریخ تمدن | تاریخچه Civilization - گیمفا
تاریخ تمدن | تاریخچه Civilization - گیمفا

تاریخ تمدن | تاریخچه Civilization

امیرمهدی نامجو
۱۰:۴۰ ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
تاریخ تمدن | تاریخچه Civilization - گیمفا

مطمئنا دوستداران سبک استراتژی با نام Civilization غریبه نیستند. اولین نسخه این بازی در سال ۱۹۹۱ منتشر شد و از همان موقع توانست محبوبیت بسیار بالایی در میان دوستداران سبک استراتژی نوبتی پیدا کند. این بازی جزئی از سبک استراتژی ۴X محسوب می شود که گیم پلی آن ها بر روی چهار اصل: “اکتشاف، گسترش، بهره برداری و انهدام” (eXplore, eXpand, eXploit, and eXterminate) پایه ریزی شده است. شاید تنها رقیب این عنوان در این سبک، سری Total War باشد که به دلیل تفاوت های جزئی در سبک این دو بازی، نمی توان به طور قطع یک عنوان را برتر از دیگری دانست اما مسلم است که Civilization پایه گذار نوعی از سبک استراتژی نوبتی بود که هنوز هم در آن سبک بی رقیب پیش تازی می کند و مجالی برای دیگر رقبا باقی نمی گذارد.

—————-

نام سری بازی: Civilization

شرکت های سازنده تا به حال: MicroProse، Avalon Hill (نسخه Board Game)، Activision و Firaxis Games

شرکت های ناشر تا به حال: Hartland Trefoil/Avalon Hill (نسخه Board Game)، MicroProse، Activision، Infogrames Entertainment, SA و ۲K Games

سازنده اصلی بازی کامپیوتری: Sid Meier

اولین بازی منتشر شده: Civilization سال ۱۹۹۱

آخرین نسخه منتشر شده: Civilization Revolution 2 سال ۲۰۱۴

آخرین عنوان در دست ساخت: Civilization: Beyond Earth زمان انتشار اعلام شده: ۲۴ اکتبر ۲۰۱۴

سبک: استراژی نوبتی

تعداد نسخ رسمی و اصلی سری بدون احتساب DLC ها: ۹ نسخه

—————-

تذکر: متن زیر به طور اختصاصی به عناوین اصلی سری می پردازد و به طور کامل به عناوین دیگر سازنده نظیر Alpha Centauri پرداخته نخواهد شد و تنها در بعضی مواقع، اشاراتی به آن ها خواهد شد.

تاریخچه کلی سری

اولین بار در سال ۱۹۸۰ بود که Francis Tresham یک بازی Board Game (بازی تخته ای) به نام Civilization طراحی کرد و از طریق کمپانی خودش Hartland Trefoil آن را منتشر کرد. سپس در سال ۱۹۸۱ شرکت Avalon Hill، حق انتشار این بازی در ایالات متحده را بدست آورد.

اما اولین بازی رایانه ای ساخته شده از سری Civilization، در سال ۱۹۹۱ ساخته شد. این بازی توسط شرکت Micro Prose که به وسیله Sid Meier (سید میِر) و Bill Stealey (بیل استیلی) تاسیس شده بود، طراحی شد. آن ها همچنین حق استفاده از نام Civilization را هم از شرکت Avalon Hills گرفتند تا مشکلی از این بابت پیش نیاید. در سال ۱۹۹۳ شرکت Micro Prose توسط Spectrum Holobyte خریداری شد ولی همچنان دو شرکت جدا از هم فعالیت می کردند. در سال ۹۶، شرکت Micro Prose نسخه دوم Civilization را با نام Civilization II عرضه کرد. در همین سال نیز شرکت Spectrum Holobyte، دو شرکت را تحت نام Micro Prose با هم ترکیب کرد ولی بخش اعظمی از کارکنان Micro Prose را اخراج کرد که باعث شد Brian Reynolds (برایان رینولدز، طراح Civ II)، بیل استیلی و سید میِر، شرکت Firaxis را تشکیل دهند. اما همچنان یک مشکل وجود داشت و آن، در اختیار نداشتن نام Civilization بود. به همین دلیل این استودیو، بازی Alpha Centauri که به سبک سری Civ بود را ساخت. این بازی در فضا دنبال می شد.

حال که با اتفاقات و وقایع اولیه ساخت Civilization آشنا شدید، بهتر است به خود بازی ها بپردازیم و در میان آن ها، به وقایع دیگری که برای سری Civilization اتفاق افتاد نیز خواهیم پرداخت.

=============

Civilization

کاور نسخه اول Civilization

کاور نسخه اول Civilization

اولین نسخه از بازی Civilization توسط شرکت Micro Prose ساخته و منتشر شد. سازندگان اصلی بازی سید میِر و Bruce Shelly (بروس شلی) بودند. هدف بازی تنها در دو جمله خلاصه می شد: “یک امپراتوری بسازید و در گذر زمان، دوام بیاورید”. بازی از سال ۴۰۰۰ قبل از میلاد شروع می شد و تا دوران مدرن و آینده نزدیک ادامه می یافت. بازی ابتدا برای DOS ساخته شده بود ولی بعدا برای پلتفرم های دیگر هم منتشر شد. از جمله این پلتفرم ها می توان به ویندوز، مکینتاش، آمیگا، آتاری اس تی، پلی استیشن ۱، N-Gaga و SNES (Super Nintendo) اشاره نمود. وظیفه انتشار نسخه SNES با شرکت Koei بود.  نسخه ای از بازی با نام Civ Net نیز عرضه شد که علاوه بر گرافیک و صداگذاری بهتر، از ویندوز ۳٫۱/۹۵ نیز پشتیبانی می کرد و بخش چند نفره را نیز به بازی اضافه کرده بود. این بازی یکی از مهم ترین بازی های استراتژی کل تاریخ بازی های رایانه ای است.

تصویری از گیم پلی نسخه اول بازی روی Amiga

تصویری از گیم پلی نسخه اول بازی روی Amiga

=============

Civilization II

کاور نسخه دوم Civilization

کاور Civilization II

طراح اصلی این نسخه، برایان رینولدز بود. بازی ابتدا برای PC ساخته شد ولی بعدا برای پلی استیشن نیز پورت شد. نمای دید بازی از حالت بالا به پایین، به ایزومتریک تغییر کرده بود که باعث بهتر شدن گرافیک بازی شده بود. بازی با استقبال بسیار بالای منتقدان رو به رو شد و در بین ۱۰۰ بازی برتر تاریخ سایت IGN که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد، در رتبه سوم قرار داشت.

برای این بازی دو بسته گسترش دهنده نیز منتشر شد. اولین بسته، Conflicts in Civilization نام داشت و ۲۰ سناریوی جدید را به بازی اضافه می کرد که ۱۲ تای آن ها توسط سازندگان بازی ساخته شده بود و ۸ تای دیگر “Best of the Net” نام داشتند و توسط طرفداران ساخته شده بودند. بازی یک زبان برنامه نویسی پیشرفته نیز داشت که امکاناتی نظیر اضافه کردن متغییر را ارائه می داد.

دومین بسته Civ II: Fantastic Worlds نام داشت (که به دلیل اختلافاتی، از نام کامل Civilization استفاده نمی کرد). این بازی چندین سناریو خاص و منحصر به فرد داشت. یکی از این سناریو ها به ساخت کلونی انسان ها در مریخ می پرداخت. سناریو دیگر Midgard نام داشت و نژاد های تخیلی نظیر الف، گابلین و… در بازی وجود داشتند. این بازی سناریو هایی هم داشت که براساس دیگر بازی های شرکت Micro Prose نظیر XCOM و Master of Orion ساخته شده بود.

گیم پلی Civ 2

گیم پلی Civ 2

بعد از عرضه این بسته ها، نسخه های متفاوتی برای بازی منتشر شد. در سال ۱۹۹۷ نسخه ای با نام Civilization II: Multiplayer Gold Edition عرضه شد و علاوه بر این که شامل بسته های الحاقی قبلی می شد، امکاناتی را نیز برای بازی چند نفره به آن اضافه می کرد. بسیاری از آهنگ های نسخه اصلی بازی در این نسخه حذف شده بودند. بازی از یک هوش مصنوعی بهبود یافته نیز بهره می برد که در بیش تر مواقع، برخوردی غیر دوستانه با بازیباز داشت و بیش تر گزینه های دیپلماتیک بازی را بی فایده می کرد.

نسخه ای دیگر از بازی در سال ۱۹۹۹ و به دنبال عرضه Alpha Centauri با نام Civilization II: Test of Time منتشر شد. این بازی علاوه بر رابط کاربری جدید، از چندین مود جدید برای کمپین بازی بهره می برد. یک منطقه با نام Alpha Centauri هم برای بازی طراحی شده بود.

در سال ۲۰۰۲ هم شرکت Atari نسخه ای از بازی را برای سیستم عامل های جدید نظیر ویندوز ۲۰۰۰ و ویندوز XP منتشر کرد.

=============

اتفاقاتی که بعد از ساخت Civilization II افتاد

بعد از تشکیل Firaxis و ساخت Alpha Centauri، شرکت Activision در آوریل ۱۹۹۷ حقوق نام Civilization را برای ساخت بازی برای PC از شرکت Avalon Hills خرید و هفت ماه بعد Activision و Avalon Hills از شرکت Micro Prose برای نقض قوانین نام Civilization شکایت کردند.

در جواب این کار، Micro Prose شرکت Hartland Trefoil را در دسامبر ۱۹۹۷ خرید تا “شرکت Micro Prose مالک Board Game و بازی رایانه ای Civilization در سراسر جهان باشد”. سپس این شرکت از اکتیویژن و Avalon Hills به دلیل تبلیغات دروغ، رقابت ناعادلانه، نقص قوانین نام تجاری و انجام کار های تجاری ناعادلانه به دلیل تصمیم آن ها برای ساخت و انتشار بازی با نام Civilization شکایت کرد.

در ماه جولای این سه شرکت ترجیح دادند که به مشکل، خارج از دادگاه پایان دهند. به این ترتیب، Micro Prose حقوق نام Civilization را حفظ کرد، شرکت Avalon Hills مجبور به پرداخت ۴۱۱ هزار دلار به شرکت Micro Prose شد ولی با این حال، اکتیویژن حق ساخت یک بازی به نام Civilization: Call to Power را بدست آورد (این بازی در مارچ ۱۹۹۹ منتشر شد و جزو سری اصلی Civilization محسوب نمی شود).

اما Micro Prose تنها به یک دلیل زیر بار این قرارداد و دادن حق ساخت یک بازی از این سری به اکتیویژن رفت. زیرا هر دو شرکت Micro Prose و Avalon Hills در حال امضای یک قرار داد با شرکت Hasbro بودند و یک ماه بعد هم Hasbro رسما دو شرکت را خرید و نام Civilization به شرکت Hasbro تعلق گرفت.

در ژانویه ۲۰۰۱ شرکت Infogrames زیر مجموعه شرکت Hasbro با نام Hasbro Interactive را به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار خرید که شامل حقوق سری Civilization و حقوق نام Atari نیز می شد. بعد از این اتفاق، شرکت Infogrames نام خود را به Infogrames Interactive Inc. تغییر داد. در اکتبر ۲۰۰۱ بازی Civilization III توسط شرکت Firaxis ساخته شد. طراح بازی Jeff Briggs بود و Sid Meier نیز به عنوان Creative Director در ساخت بازی نقش داشت. بازی نیز توسط شرکت Infogrames Interactive Inc. منتشر شد. در سال ۲۰۰۳ نیز این شرکت نام خود را به Atari Interactive تغییر داد.

=============

Civilization III

کاور نسخه سوم Civilization

کاور Civilization III

همان طور که گفته شد، Civ III در سال ۲۰۰۱ توسط شرکت Firaxis ساخته شد و برخلاف عنوان اولیه، طراح اصلی Sid Meier نبود و Jeff Briggs وظیفه طراحی بازی را بر عهده داشت.

گرافیک بازی نسبت به نسخ پیشین ارتقا چشم گیری یافته بود و مکانیک های جدیدی نظیر بمباران مناطق مختلف نیز به بازی اضافه شده بود. ایراداتی و باگ هایی نیز در بازی وجود داشت که به عنوان مثال، ممکن بود یک نیزه دار عصر برنز، یک تانک عصر مدرن را شکست دهد. (هر چند که احتمال چنین اتفاقی بسیار کم بود) به دلیل وجود باگ های متعدد، اولین پچ بازی خیلی سریع بعد از انتشار بازی عرضه شد و پچ های دیگری نیز عرضه شدند که گیم پلی بازی را بهبود می بخشیدند. با همه ی این ها، بازی با استقبال بسیار خوب منتقدان رو به رو شد و عنوان “بهترین بازی سال” را از سایت ها و نشریات بسیاری کسب کرد.

برای این بازی دو بسته الحاقی نیز منتشر شدند. بسته Play the World به بازی بخش چند نفره را اضافه کرد. این بسته علاوه بر بخش چند نفره، شامل ۸ تمدن دیگر و تعدادی واحد (نیرو) جدید نیز بود.

بسته بعدی که Conquests نام داشت. این بسته نُه سناریوی تاریخی جدید را به بازی اضافه می کرد. گستره ی تاریخی این سناریو ها، از سناریو “میان رودان”(بین النهرین) تا سناریو جنگ جهانی دوم در اقیانوس آرام را شامل می شد. تعدادی از عجایب، ساختمان ها و دیگر موارد اضافه شده در این بسته نیز تنها به بخش های خاصی مثل کمپین Sengoku Japan تعلق داشتند.

یک نسخه مستقل از بازی به نام Civilization III: Complete Edition هم منتشر شد که شامل تعدادی پچ و این دو بسته الحاقی می شد.

گرافیک بازی نسبت به نسخه قبلی پیشرفت بسیاری داشت

گرافیک بازی نسبت به نسخه قبلی پیشرفت بسیاری داشت

=============

خریداری Civilization توسط Take Two

در سال ۲۰۰۴ شرکت Take Two حقوق نام Civilization را از شرکت Infogrames به مبلغ ۲۲٫۳ میلیون دلار خریداری کرد. در اکتبر سال ۲۰۰۵ هم شرکت ۲K که یکی از شرکت های زیر مجموعه Take Two می باشد، بازی Civilization IV را که توسط شرکت Firaxis ساخته شده بود را منتشر کرد. سپس در نوامبر ۲۰۰۵، Take Two شرکت Firaxis را هم با مبلغ ۲۶٫۷ میلیون دلار خریداری کرد تا دارنده ناشر و سازنده Civilization باشد و از آن موقع تا کنون نیز دیگر اتفاقی از نظر خرید و فروش و شکایت برای نام تجاری Civilization اتفاق نیفتاده است و صاحب نام Civilization در حال حاضر شرکت Take Two می باشد.

=============

Civilization IV

کاور Civilization IV

کاور Civilization IV

این عنوان در سال ۲۰۰۵ توسط شرکت Firaxis ساخته شد و وظیفه طراحی آن را Soren Johnson بر عهده داشت. بازی از نظر گرافیکی پیشرفت بسیار بالایی داشت و اولین نسخه سری بود که کاملا ۳ بعدی بود. بازی با اقبال بسیار خوبی از طرف سایت ها و نشریات بازی رو به رو شد و از نظر بسیاری از سایت ها، بهترین بازی سال لقب گرفت.

یکی از ویژگی های مهم بازی، وجود Game Editor در خود بازی بود (برخلاف بازی های گذشته که Game Editor خارج از بازی و بصورت یک برنامه جدا وجود داشت) که می توانستید به راحتی و در حین بازی، هر گونه تغییر و تحولی که می خواهید در نقشه ی بازی ایجاد کنید. برای بازی مود های فراوانی هم ساخته شد که یکی از معروف ترین آن ها Rhye’s and Fall of Civilization نام دارد که کمی حالت واقع گرایانه به بازی بخشیده است؛ مثلا اگر کشور بریتانیا بتواند مناطق آمریکای شمالی را تحت تصرف خود در آورد، در فاصله سال های ۱۷۷۵ تا ۱۷۷۶ میلادی بخش اعظم سرزمینش تبدیل به کشور ایالات متحده می شود. البته می توان تغییراتی نیز در تاریخ ایجاد کرد و مثلا کاری کرد تا آلمان پیروز جنگ جهانی دوم شود.

اما ۲ بسته توسعه دهنده نیز برای این بازی منتشر شد. اولین بسته Civilization IV: Warlords نام داشت که شامل ۸ سناریو، ۶ تمدن، ۱۰ فرمانده و همین طور ساختمان های جدید می شد. همچنین “ژنرال بزرگ” هم نوع جدیدی از شخصیت های بزرگ بود که در این عنوان به بازی اضافه شد.(شخصیت های بزرگ، در بازی کار هایی مانند سریع کردن کار ها یا قوی کردن نیرو های نظامی یا افزایش سرعت تحقیق و ساخت بعضی از ساختمان ها را انجام می دهند).

بسته بعدی Civilization IV: Beyond the Sword نام داشت که شامل ۱۱ سناریو، ۱۰ تمدن و ۱۶ فرمانده جدید بود. تغییراتی نیز در گیم پلی بازی برای بهبود و افزایش عمق آن انجام شده بود که از جمله آن ها می توان به اضافه شدن “شرکت ها” (Corporation) اشاره کرد.

ولی به جز این دو بسته، یک بازی دیگر نیز با نام Civilization IV: Colonization در سال ۲۰۰۸ هم عرضه شد. این بازی به نوعی بازسازی بازی Colonization با استفاده از موتور Civilization IV بود که در سال ۱۹۹۴ توسط سید میِر ساخته شده بود. در این بازی شما باید در نقش یکی از چهار حکومت اسپانیا، انگلستان، فرانسه یا هلند به قاره آمریکا بروید و در آن جا یکی مستعمره تشکیل داده و سپس در نقش آن مستعمره از کشور اصلی به استقلال برسید و با ارتشی که پادشاه برای مقابله با شما ارسال می کند، مبارزه کنید. این بازی هر چند با استقبال خوبی از طرف منتقدان رو به رو شد اما به خاطر ساختار گیم پلی اش، توسط بعضی سایت ها و نشریات مورد تمجید و توسط بعضی دیگر مورد نقد قرار گرفت. به هر حال این بازی به همراه دو بسته الحاقی دیگر در نسخه ای به نام Civilization IV: Complete Edition به صورت کامل عرضه شد.

این نسخه اولین نسخه سری بود که گرافیکی کاملا سه بعدی داشت

این نسخه اولین نسخه سری بود که گرافیکی کاملا سه بعدی داشت

=============

Civilization Revolution

این بازی اولین نسخه ای از سری بود که برای PC عرضه نشد. بازی ابتدا برای PS3 و   Xbox360 در ماه ژوئن ۲۰۰۸ عرضه شد. سپس بازی برای Nintendo DS، iOS و Windows Phone هم به ترتیب در تاریخ ۸ جولای ۲۰۰۸، ۶ آگوست ۲۰۰۹ و ۲۶ مارچ ۲۰۱۲ هم منتشر شد. قرار بود بازی برای Wii هم عرضه بشود که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

اصول بازی همانند نسخ کامپیوتری بازی بود ولی برای کنسول ها نیز بهینه شده بود. در این نسخه بازیباز به چهار شکل “تصرف جهان”، “دیپلماسی”،”اقتصادی”و”فناوری” می توانست در بازی پیروز شود. برای بازی تعدادی DLC هم عرضه شد که تعدادی ساختمان و موارد دیگر را به بازی اضافه می کردند. خوش بختانه بازی با بازخورد مناسبی هم از طرف منتقدان رو به رو شد و ساخته نشدن بازی برای PC باعث نشد که کیفیت بازی کاهش پیدا کند.

=============

Civilization World

توجه: با این که این نسخه از بازی بعد از Civ V عرضه شد ولی به دلیل این که Civ V بسته های الحاقی ای داشت که بعد از این بازی عرضه شد، ابتدا به این بازی می پردازیم و سپس سراغ بحث مفصل Civ V می رویم.

این بازی یک بازی MMO ساخته شده توسط فلش بود که برای شبکه های اجتماعی منتشر شد. این بازی با این که المان های بسیاری از سری Civ را با خود به همراه داشت ولی با این حال یک بازی استراتژی همزمان بود. بازی در ماه جولای ۲۰۱۱ به صورت Open Beta (آزمایشی آزاد برای عموم) عرضه شد ولی بازی مدت خیلی زیادی به کار خود ادامه نداد. در ۲۸ فوریه ۲۰۱۳ اعلام شد که بازی در روز ۲۹ می ۲۰۱۳ به پایان خواهد رسید و دوباره در روز ۲۸ می هم اعلام شد که بازی ۲۹ می در ساعت ۲ ظهر به وقت گرینویچ پایان می یابد و ۶ دقیقه بعد از زمان اعلام شده، سرور های بازی از کار افتادند و بازی به کار خود پایان داد.

=============

Civilization V

کاور Civilization V

کاور Civilization V

بالاخره در سال ۲۰۱۰، انتظار ها به پایان رسید و Civilization V عرضه شد. کار طراحی بازی را Jon Shafer، Ed Beach و Scott Lewis بر عهده داشتند و کارگردان بازی همچنان سید میِر بود.

بازی از نظر گرافیک با تغییرات بنیادی همراه بود و برای بهبود گیم پلی و همچنین گرافیک بازی، خانه های بازی از مربع تبدیل به ۶ ضلعی شده بودند تا حرکت شخصیت ها نیز طبیعی تر جلوه کند و علاوه بر این ها، بازی از نظر گرافیک یکی از بهترین عناوین این سبک بود.

گیم پلی بازی نیز همچنان ساختار اصلی خود را حفظ کرده بود ولی تغییراتی نیز به همراه داشت تا عمق و کیفیت آن افزایش یابد. یکی از این تغییراتی اضافه شدن City-State ها بود. در واقع City-State ها نقش NPC های بازی را ایفا می کردند و به نوعی کشوری بودند که شهر های جدید ایجاد نمی کردند و تماما هم توسط هوش مصنوعی کنترل می شدند ولی از نظر دیپلماتیک با شما ارتباط برقرار می کردند و می توانستید مثلا از آن ها نیروی نظامی بگیرید یا با آن ها تجارت کنید. امکان تصرف قلمرو آن ها هم وجود داشت. دیگر قابلیت جدید بازی هم این بود که خود شهر ها می توانستند به دشمنان حمله کنند و دیگر لازم نبود نیرو های خود را در شهر مستقر کنید تا از شهر دفاع کنند. همه ی این موارد باعث بهبود گیم پلی بازی شده بودند. بازی نیز توانست نمرات بسیار بالایی کسب کند و میانگین نمرات آن به عدد ۹۰ درصد رسید.

اما همان طور که انتظار می رفت، بسته های توسعه دهنده ای هم برای بازی منتشر شدند. اولین این بسته ها gods & Kings نام داشت و ۲۷ واحد، ۱۳ ساختمان، ۹ تمدن، ۹ ساختمان عجایب و ۲ دوره و عصر جدید را به بازی اضافه می کرد. بازی مکانیک های جدیدی را هم به بازی اضافه می کرد که یکی از آن ها “مذهب” بود که قبلا هم در این سری وجود داشت. این بسته هر چند نتوانست به اندازه نسخه اصلی موفق باشد اما همچنان نمرات بسیار بالایی را کسب کرد و افت قابل توجهی نداشت.

اما بسته بعدی که برای این بازی عرضه شد، Brave New World بود. این نسخه نیز تعدادی ساختمان، واحد و دو سناریو جدید به بازی اضافه می کرد و علاوه بر این ها، ۹ تمدن جدید نیز به بازی اضافه شده بود. اما در این نسخه نیز برای افزایش عمق گیم پلی، مکانیک ها و ساختار های جدیدی به سری اضافه شدند که از جمله آن ها می توان به کنگره جهانی، توریسم و همین طور استفاده از کاروان برای تجارت اشاره کرد. این بسته نسبت به بسته قبلی با استقبال بهتر منتقدان رو به رو شد و نمرات بالاتری را کسب کرد.

تغییر ساختار بازی از حالت مربع به شش ضلعی در این تصویر کاملا نمایان است

تغییر ساختار بازی از حالت مربع به شش ضلعی در این تصویر کاملا نمایان است

=============

Civilization Revolution 2

این نسخه دنباله ای بر نسخه Revolution بود و برخلاف آن عنوان که برای کنسول های خانگی هم عرضه شد، این بازی تنها برای پلتفرم های موبایل عرضه شده و خواهد شد. نسخه iOS بازی در جولای ۲۰۱۴ منتشر شد و هنوز تاریخ انتشار دقیقی برای نسخه اندروید آن اعلام نشده است. بازی نتوانست نمرات بالایی کسب کند و میانگین نمرات آن در حدود ۶۶ درصد می باشد.

=============

Civilization: Beyond Earth

کاور Civilization: Beyond Earth

کاور Civilization: Beyond Earth

آخرین نسخه ای که تا به حال از این سری معرفی شده، Beyond Earth نام دارد و به نوعی دنباله ای برای Alpha Centauri محسوب می شود. این بازی اولین نسخه ای از سری Civ است که تماما در آینده دنبال می شود و به طبع، درخت تکنولوژی های بازی نیز متفاوت با درختی هستند که تا به حال در این سری دیده ایم و بازی نیز در سیاره هایی مختلفی جریان دارد که انسان ها بر روی آن ها اقدام به ساخت مستعمره و کلونی کرده اند. از آن جایی که بازی در آینده اتفاق می افتد، دیگر قادر به انتخاب تمدن های قدیمی نیستند و باید از میان تمدن های خیالی، یک تمدن را انتخاب کنید و البته امکان شخصی سازی این تمدن ها نیز وجود دارد. مثلا شما می توانید  مواردی مانند چیز هایی را که به سیاره جدید آورده اید، وسیله ای که به وسیله آن به سیاره جدید آمده اید و موارد مشابهی را مشخص کنید تا یک تمدن منحصر به فرد داشته باشید. این بازی با استفاده از موتور Civ V ساخته می شود و به همین دلیل از نظر گرافیکی، شباهت هایی به Civ V دارد. Beyond Earth قرار است ۲۴ اکتبر ۲۰۱۴ برای PC منتشر شود و برنامه هایی برای انتشار آن باری OS X و Linux _همانند نسخ پیشین_ وجود دارد.

=============

در نهایت و با توجه به همه ی آن چه در مورد این سری گفته شد، می توان گفت که مجموعه Civilization یکی از مهم ترین عناوین صنعت بازی سازی است. بر سر نام تجاری این مجموعه دعوا های بسیاری رخ داده است اما خوش بختانه در حال حاضر یک آرامش نسبی برای این مجموعه وجود دارد که باعث می شود سازندگان بازی بتوانند با خیال راحت، به ساخت عناوین با کیفیت تری از سری Civilization بپردازند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تاریخ تمدن | تاریخچه Civilization - گیمفا
تاریخ تمدن | تاریخچه Civilization - گیمفا
تاریخ تمدن | تاریخچه Civilization - گیمفا
تاریخ تمدن | تاریخچه Civilization - گیمفا
تاریخ تمدن | تاریخچه Civilization - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

تاریخ تمدن | تاریخچه Civilization - گیمفا