افسانه بی پایان | اولین نگاه به Legend of Zelda - گیمفا
افسانه بی پایان | اولین نگاه به Legend of Zelda - گیمفا
افسانه بی پایان | اولین نگاه به Legend of Zelda - گیمفا
افسانه بی پایان | اولین نگاه به Legend of Zelda - گیمفا

افسانه بی پایان | اولین نگاه به Legend of Zelda

آرین سرخابی
۱۱:۵۵ ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
افسانه بی پایان | اولین نگاه به Legend of Zelda - گیمفا

می گویند تاریخ را فاتحان می نویسند درست است که این ضرب المثل برای تاریخ گذشتگان صدق می کند اما در رابطه با بازی های ویدئویی موضوع کمی متفاوت است. تاریخ بازی های ویدئویی همان نوستالژی های ما هستند، همان عنوان هایی که با کنسول های ریز و درشت تجربه کردیم و همان ها هستند که تمام تاریخ دنیای بازی ها را می سازند اما بازی ها و شخصیت هایی مانند لینک در سری بازی های The Legend of Zelda هستند، که بیش از دیگران ماندگار می شوند.

 

عنوان: The Legend of Zelda

پلتفرم:Wii U

تاریخ انتشار(نا معلوم): ۲۰۱۵

سازنده: Nintendo EAD

تاریخ انتشار اولین نسخه: ۲۱ فوریه ۱۹۸۶

 

بهترین افسانه

The Legend of Zelda برای اولین بار در سال ۱۹۸۶ در ژاپن منتشر و پس از آن در بازار های آمریکا و اروپا عرضه شد. آقای Shigeru Miyamoto که او را برای ساخت و طراحی بازی هایی همچون پیکمن و ماریو میشناسیم، این بازی را طراحی کرد پس از عرضه آخرین نسخه از super mario در سال ۱۹۸۵ به نام Super mario:donky kong شایعاتی مبنی برا اینکه آقای میاموتو در حال طراحی بازی جدید ماجراجویی که تم تاریک تری نسبت به ماریو دارد، است.

The Legend of Zelda برای اولین بار در سال ۱۹۸۶ در ژاپن منتشر و پس از آن در بازار های آمریکا و اروپا عرضه شد.

بله همگان درست حدس زده بودند افسانه زلدا تازه در حال آغاز شدن بود. پس از انتشار، با اینکه TLOZ از سوی منتقدان مورد توجه و تحسین قرار گرفت ولی نتوانست به فروش بالایی دست یابد. تم بازی به کلی تاریک بود و هدف کلی بازی ورود به سیاهچاله های فضایی، و از بین بردن موجودات درون آن بود که البته طبیعتا لینک(شخصیت اصلی بازی) در این بین درگیر ماجراهای فرعی تری میشد. گیم پلی بازی به صورت سوم شخص روایت میشد. زلدا در ۴ نسخه ی اولیه  به سه سلاح معروف خود یعنی یک شمشیر،یک زوبین انداز و یک تیر کمان مجهز بود بعلاوه اینکه میتوانستید در هنگام حمله دشمن با سپر از خود دفاع کنید. گرافیک ۳ بعدی بازی در آن زمان یک شاهکار به حساب می آمد اما، از آنجا که ۴ نسخه ی اول سری زلدا ابتدا در ژاپن و سپس (۱ سال بعد) در کشور های دیگر منتشر میشد مورد توجه قرار نگرفت اما با عرضه ی پنجمین قسمت از افسانه زلدا به نام The Legend of Zelda:Ocarina of Time در سال ۱۹۹۸ زلدا به شهرت جهانی دست یافت و در همان سال به یکی از عنوان های انحصاری Nintendo 64 درآمد. این بازی با متای فوق العاده ۹۷ از ۱۰۰ توانست جایزه Goty بهترین بازی سال را از آن خود کند علاوه بر این در سال ۲۰۱۱ همین نسخه برای ۳DS باز سازی شده و باز هم توانست متای ۹۲ را برای این کنسول دست به ارمغان آورد.

 

E3 2014 و Zelda

در نمایشگاه E3 امسال بود که جدیدترین نسخه از سری “افسانه زلدا” معرفی شد و اینبار به طور قطع بر روی کنسول Wii U منتشر میشود. به نظر میرسد از گیم پلی گرفته تا گرافیک بازی به طور کلی متحول شده. این اولین نسخه از بازی است که به شکل سوم شخص Open-World (نقشه آزاد) درآمده، که این خود یک تغیر انقلابی است از طرفی دیگر گرافیک بازی نیز پیشرفت چشم گیری داشته که همگان را در نمایشگاه E3 سر ذوق آورد! چرا که بازی با ورود به دنیای جدید کنسول های خانگی قدرت بیشتری پیدا کرده، و قرار است برایمان افسانه بسازد. طبق صحبت های سازندگان دیگر خبری از محیط های باز سازی شده و یا استفاده دوباره از تکسچرها به صورت HD نیست، بلکه به طور کلی از قدرت کنسول های نسل ۸ و Wii U استفاده و به طور کامل بازی از نو با یک محیط Open World که امکان گشت و گذار فروان را برای بازیکنان به همراه می آورد طراحی شده. یک از دست اندرکاران ساخت TLOZ توضیح داد که: “این اولین نسخه از این سری است که بر روی خروجی کنسول دستی Wii U عرضه میشود ما تمام سعی خود را انجام دادیم تا زلدا را از دنیای تاریکی که با آن آشنا بودید به سمت زیبایی ها و طبیعت بکشانیم البته این بدین معنی نیست که boos های بازی غول های درختی مهربان(!) هستند اما قطعا میتوانیم چهره ی جدید زلدا را نمایان کنیم و امیدواریم که کنسول Wii U نهایت قدرت خود را نشان دهد.” آقای Aonuma یکی از طراحان ارشد درباره open world بودن بازی میگوید:” در مقابل رویتان میدان وسیعی قرار دارد که میتوانید در آن گشت و گذار کنید این مسئله حتی در حل معمای های فرعی نیز قابل اجراس به طور مثال شما برای رسیدن به یک نقطه ی خاص و حل یک معمای فرعی باید تصمیم بگیرید که با چه وسیله ای به آن جا خواهید رسید؟ به چه شکل عمل خواهید کرد و…. البته ما مسیر رسیدن به یک هدف خاص را بدون چالش نگذاشته ایم و حتی ممکن است رسیدن به یک ماموریت خاص برای شما سخت باشید” او ادامه داد که: “درست است که ما طراحی جهان این بازی را بسیار صلح آمیز تر از گذشته انجام داده ایم اما این به این معنی نیست که با یک بازی بچگانه طرف هستید بازیکنان قطعا از چیز هایی که در بازی میبینند ذوق زده خواهند شد!” او معتقد است که نوآوری های این بازی به دلیل سخت افزار Wii U کاملا میسر است او به این مسئله نیز اشاره کرد که دنیای آزاد TLOZ همانند دیگر Open World هایی نیست که با آن ها آشنایی داشتیم و ترکیبی از ساختار خطی و open world با یکدیگر مخلوط شده اند هنوز اطلاعات تکمیلی بیشتری در این رابطه منتشر نشده است.

 

این عنوان درE3 امسال یک نمایش مخصوص از قسمت هایی از گیم پلی برای خبرنگاران ویژه داشت اما، مانند همیشه اطلاعاتی به بیرون درز کرده است: طبق اظهارات خبرنگاران سایت هایی نظیر IGN، هنوز به طور قطع نام مشخصی برای این نسخه انتخاب نشده و ما فعلا آن را با نام Legend Of Zelda میشناسیم این نمایش نشان داده شده از ۳ بخش تشکیل شده بود بخش اول پرنده سواری  و استفاده از پرنده های غول پیکربرای رفتن و رسیدن به منطقه ی خاصی از نقشه، بخش متشکل از سیاه چاله ها که در آن باید با نژاد های مختلفی از دشمنان (همانند نسخه های پیشین) مبارزه کنید و بخش آخر مبارزه با یک باس غول پیکر که به نظر میرسد تمامی غول آخر ها نقطه ضعف خودشان را دارند و این شما هستید که باید آن ها را پیدا کنید.

این تریلر با بخش پرنده سواری با مقدمه ای کوتاه آغاز میشود لینک از پرتگاهی شیرجه زده و سپس پرنده مخصوصش Skyloft را صدا میزند و بر دوش او فرود می آید! تا مسابقه ای آغاز شود به نظر میرسد این یک مسابقه فرعی است در این مسابقه لینک سعی میکند پرنده را کنترل کرده تا به موانع و بمب های بر سر راه برخورد نکند. در بخش دوم نمایش لینک به سراغ سیاه چاله ها میرود و یک سری پازل نچندان سخت را حل کرده و سپس به جنگ با دشمنان میرود در این نسخه به نظر میرسد تمامی سلاح های لینک ارزش بالایی دارند و اگر از آن ها درست استفاده نشود با مرگ دست و پنچه نرم خواهید کرد. داستان بازی به هیچ وجه هنوز فاش نشده اما انتظار میرود که ادامه ی نسخه قبلی را دربرگیرد. همانطور که سازندگان گفته بودند، جهان آزاد بودن بر روی معما ها نیز تاثیر گذاشته برای مثال برای چرخاندن یک چرخ به یک اهرم نیاز دارید ولی متاسفانه این اهرم در بخش دورتر نقشه قرار دارد حال باید به آن سمت و البته با حیوان مورد علاقه خود،اسب یا پرنده که احتمالا امکان شخصی سازی دارند به آن سمت حرکت کنید….چه چیز انتظارتان را میکشد؟

به نام عدالت

در بخش سوم مبارزه با یکی از غول آخر ها یا همان باس فایت نفس گیر ترین قسمت نمایش بود البته صحنه های سینماتیک که اینطور به نظر میرسید اما در حقیقت از بین بردن آن باس زیاد هم کار سختی نبود! جنگ به طور کل با شمشیر صورت میگرفت و باس نیز از خود دفاع میکرد لینک باید ضربه های متعددی به چند نقطه خاص وارد میکرد تا گارد باس باز شده تا او بتواند ضربه ی نهایی را وارد کند اما شاید جالبترین قسمت آن بود که گاهی شمیشر لینک با چنگال ها باس گیر میکرد و باید ریموت را به شدت تکان میدادید تا لینک شمشیر خود را آزاد کند!

به طور کلی اطلاعات بیشتری از بازی منتشر نشده است اما به نظر میرسد دوستان ژاپنی ما میخواهند که خاطره ی خوشی از جدیدترین نسخه TLOZ به یاد داشته باشیم از جهان آزاد شدن بازی تا پیشرفت های قابل توجه گرافیکی همه نوید یک نسخه ی زیبای دیگر از افسانه ی زلدا را میدهند. به نظر میرسد این سیاست سازندگان است که ما را در بی خبری نگه دارند تا مطمئن شویم با یک شاهکار طرف هستیم.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

افسانه بی پایان | اولین نگاه به Legend of Zelda - گیمفا
افسانه بی پایان | اولین نگاه به Legend of Zelda - گیمفا
افسانه بی پایان | اولین نگاه به Legend of Zelda - گیمفا
افسانه بی پایان | اولین نگاه به Legend of Zelda - گیمفا
افسانه بی پایان | اولین نگاه به Legend of Zelda - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

افسانه بی پایان | اولین نگاه به Legend of Zelda - گیمفا
افسانه بی پایان | اولین نگاه به Legend of Zelda - گیمفا