غول های تبلیغاتی |معرفی ۷ بازی پر هایپ ۴ سال اخیر - گیمفا
غول های تبلیغاتی |معرفی ۷ بازی پر هایپ ۴ سال اخیر - گیمفا
غول های تبلیغاتی |معرفی ۷ بازی پر هایپ ۴ سال اخیر - گیمفا
غول های تبلیغاتی |معرفی ۷ بازی پر هایپ ۴ سال اخیر - گیمفا

غول های تبلیغاتی |معرفی ۷ بازی پر هایپ ۴ سال اخیر

marius
۱۲:۰۰ ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
غول های تبلیغاتی |معرفی ۷ بازی پر هایپ ۴ سال اخیر - گیمفا

یک رسمی که در صنعت بازی سازی وجود دارد این است که سازندگان معمولا قبل از انتشار بازی های خود، اقدام به معرفی بازی و همچنین انتشار تصاویر و تریلر هایی از بازی خود می کنند. اما برخی سازندگان سعی می کنند که اطلاعات بیشتری از بازی خود در اختیار طرفداران بگذارند و گاهی اوقات نیز تعاریف بسیار زیادی از بازی خود می کنند.همه تعریف و تمجید ها اگر به اندازه خود باشد، مشکلی نخواهد داشت اما اگر بیش از اندازه و بیش از توان محصول نهایی باشد، بازی را دچار هایپ ( هایپ همان بزرگ جلوه دادن خودمان است ) می کند. هایپ بیش از اندازه هم برروی بازیکنان تاثیر خواهد گذاشت و هم برروی منتقدین. اگر بازی در حد تمجید هایی که از آن شده نباشد، نمرات به شدت افت خواهد کرد اما روی فروش تاثیر عکس داشته و باعث افزایش فروش به دلیل معروف بودن بازی خواهد شد ولی پس از تجربه بازی، بازیکن را دلسرد می کند.در این مقاله قصد داریم ۷ بازی که دارای هایپ زیادی بودند را معرفی کنیم.

باکس آرت رسمی Watch Dogs

Watch Dogs

نام بازی : Watch Dogs
سازنده : Ubisoft Montreal
ناشر : Ubisoft
سبک : Action-adventure
موتور : Disrupt
پلتفرم ها : PC, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 4, PlayStation 3, Wii U
زمان انتشار : ۲۷ May 2014

۱ – Watch Dogs

بازی Watch Dogs از آن دسته بازی های خوش ساخت و زیبای شرکت یوبیسافت بود که می توان به آن یک شاهکار گفت.
این بازی به گفته سازندگان به مدت پنج سال در دست ساخت بوده است. اما متاسفانه حاصل این زحمات به دست خود سازنده کمی دچار مشکل شد.
سازندگان از بازی تعاریف بسیاری کردند و بازی خود را رقیب سری GTA دانستند. آنها تریلر های خوش ساختی را برای طرفداران ساخته و تیزر های تبلیغاتی زیبایی منتشر می کردند. همه این ها باعث شد که بازیکنان توقع یک عنوان پر زرق و برق و غنی را از یوبیسافت داشته باشند.
این بازی در نوع خود عالی بود، گرافیک زیبا، گیم پلی درگیر کننده، ایده های جدید و داستان جالب. همه اینها خوب بودند و می توانستند متای بالای ۸۸ را تجربه کنند. اما متاسفانه سازندگان به قدری از بازی خود تعریف کردند که انتظار منتقدین و بازیکنان بالا رفت و محصول نهایی نتوانست این انتظارات را برآورده کند. این بازی از نظر فروش توانست فروش بسیار خوبی را تجربه کند اما از نظر نمرات، یک عنوان معمولی لقب گرفت.

باکس آرت رسمی Assassin's Creed III

Assassin’s Creed III

نام بازی : Assassin’s Creed III
سازنده : Ubisoft Montreal
ناشر : Ubisoft
موتور : AnvilNext
سبک : Action-adventure, Stealth
پلتفرم ها : PC, Xbox 360, PlayStation 3, Wii U
زمان انتشار : October 30, 2012

۲ – Assassin’s Creed III

این عنوان از آن دسته از بازی های پر طرفدار بود که بازیکنان را به خوبی جذب خود می کرد. بازی دارای گرافیک بسیار زیبا و گیم پلی عالی در کنار داستانی جذاب بود. داستان بازی از دو دید روایت می شد. اما متاسفانه بازهم شرکت یوبیسافت دست به هایپ بیش از اندازه زد.
این عنوان یک بازی بد نبود، اما در کل نمی توانستیم آن را با سبک اصلی این فرنچایز همخوان ببینیم. به هر حال شما در بازی مثل همه عناوین این سری، اقدام به کشتن دیگران می کردید اما تمامی این کشتن ها به همین مقدار کم ختم می شد و چیز جدیدی ارائه نمی کرد و باید اشاره کرد که روایت داستان از دو دید مختلف کمی جذابیت به بازی بخشیده بود اما در کل فرق چندانی در اصل نداشت.

باکس آرت رسمی Final Fantasy XIII

Final Fantasy XIII

نام بازی : Final Fantasy XIII
سازنده : Square Enix
ناشر : Square Enix
سبک : Role-Playing
موتور : Crystal Tools
پلتفرم ها : Xbox 360, PlayStation 3
زمان انتشار : December 16, 2010

۳ – Final Fantasy XIII

این عنوان، از آن دسته از بازیهایی بود که بسیار حواشی بین آن زیاد بود. سازندگان می دانستند چطور این حاشیه ها را به سود خود هدایت کنند.
بر سر این عنوان مناقشات بسیاری بین بازیکنان در گرفت. برخی از آنها می گفتند داستان بازی سزاوار این سری نبوده و بازی از داستان بسیار بدی برخوردار بوده است و برخی دیگر از داستان بازی دفاع می کردند و این عنوان را نیز یک شاهکار می دانستند. اما مشکل اصلی در سیستم مبارزات بازی قرار داشت. چراکه این سیستم حالت QTE یا دکمه زنی داشت و کنترل شخصیت را بسیار محدود کرده بود.

باکس آرت رسمی Halo 4

Halo 4

نام بازی : Halo 4
سازنده : ۳۴۳ Industries
ناشر : Microsoft Studios
سبک : First-Person Shooter
پلتفرم ها : Xbox 360, Xbox One
زمان انتشار : November 6, 2012

۴ – Halo 4

عنوان Halo 4 یک بازی بسیار خوش ساخت بود. اما متاسفانه این عنوان توسط طرفداران خود ضربه دید. آنها این بازی را بیش از آنچه که بود، بزرگ کردند. همانند Deep Silver.
این عنوان، دارای یک داستان بسیار غنی و هماهنگ با صحنه های اکشن بازی و فشار های آن داشت که باعث می شد شما ارتباط خود را با بازی از دست بدهید.
در بازی که شما هر ۵ دقیقه با صحنه های اکشن زیادی مواجه می شوید، زمانی که این خصوصیت کنار زده شود، آنگاه می تواند تمامی هیجان شما را در چشم به هم زدنی از بین ببرد و در کوتاه مدت خواهید دید که بازی چیز خاصی برای ارائه به شما ندارد.

باکس آرت رسمی I Am Alive

I Am Alive

نام بازی : I Am Alive
سازنده : DarkWorks, Ubisoft Shanghai
ناشر : Ubisoft
موتور : Unreal Engine 2.5
سبک : Action-Adventure
پلتفرم ها : PC, Xbox 360, PlayStation 3
زمان انتشار : April 4, 2012

۵ – I Am Alive

این عنوان یکی از عناوین متفاوت یوبیسافت بود. طبق گفته سازندگان این بازی نزدیک به ۱۰ سال در دست ساخت بوده است. پس باید توقع این را داشت که یک بازی فوق العاده را تجربه خواهیم کرد. اما متاسفانه داستان بازی به گونه ای می باشد که توضیح نمی دهد چرا شهر ویران شده است. گیم پلی نا امید کننده بازی شما را در زمان هایی که صبر کرده اید تا قوای خود را باز یابید تنها گذاشته و هیچگونه تدبیری برای کنترل های شخصیت درون بازی در نظر نگرفته است و در نهایت یک پایان بسیار بد بعد از تحمل سختی های گیم پلی بد بازی در انتظار شما است.

باکس آرت رسمی FIFA 13

FIFA 13

نام بازی : FIFA 13
سازنده : EA Canada
ناشر : Electronic Arts
موتور : Impact Engine
سبک : Sports Game
پلتفرم ها : PC, Xbox 360, PlayStation 3, PlayStation 2, PlayStation Portable, PlayStation Vita, Wii U, Wii, Nintendo 3DS, IOS, Windows Phone 8, Java ME
زمان انتشار : September 25, 2012

۶ – FIFA 13

معمولا هیچ بازی دیگری در سبک مسابقه ای به اندازه این عنوان هایپ نکرده است. اما این عنوان بالای همه آنها از نظر هایپ و بزرگ نمایی قرار می گیرد. اگر شما بازی را انجام داده باشید، این بازی همان چیدمان بازیکنان مانند نسخه سال ۲۰۰۹ خود را دارد. سازندگان از همان مکانیک بازی سال ۲۰۰۹ در این عنوان استفاده کرده اند. و همه این ها فقط برای پول بیشتر می باشد. تنها تغییراتی که شما مشاهده می کنید مقدار زیادی اسم جدید می باشد که واقعا ارزش پرداخت پول برای بازی را ندارند.

باکس آرت رسمی Call Of Duty: Ghosts

Call Of Duty: Ghosts

نام بازی : Call Of Duty: Ghosts
سازنده : Infinity Ward
ناشر : Activision
موتور : IW Engine
سبک : First-Person Shooter
پلتفرم ها : PC, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 4, PlayStation 3, Wii U
زمان انتشار : December 14, 2013

۷ – Call Of Duty: Ghosts

این عنوان، یکی از ضعیف ترین عناوین تاریخ ندای وظیفه بود. سازندگان بسیار در مورد ساخته جدید خود تبلیغ کرده بودند و نوید یک بازی با نوآوری های جدید را به بازیکنان داده بودند. اما تنها نوآوری این عنوان، وجود سگ در این عنوان بوده است.
گرافیک بازی مناسب نسل هشتم نبود و گیم پلی بازی روال تکراری به خود گرفته بود و داستان بازی بسیار ضعیف بود.
این عنوان از نظر نمره نتوانست موفق باشد اما به لطف اسم و رسم آن، از نظر فروش بسیار خوب عمل کرد و هنوز هم در حال فروش خوب خود می باشد.

به پایان آمد این دفتر اما حکایت همچنان باقی است …

نمی توان گفت دیگر در صنعت بازی سازی از هایپ خبری نخواهد بود و ما دیگر با هایپ های فراوان سازندگان روبرو نمی شویم. اما برای خود آنها بهتر است که تعاریف خود را در حد محصول خود نگه دارند و سعی به بزرگ نمایی نداشته باشند. می توان گفت پیشتاز صنعت هایپ در بازی های کامپیوتری، شرکت یوبیسافت می باشد. این شرکت معمولا برای هر عنوان خود، تبلیغات بسیار زیادی می کند که باعث شکست عنوان خود از نظر نمره می شود.امیدواریم در آینده، شاهد عناوین بهتر و با هایپ کمتری باشیم.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

غول های تبلیغاتی |معرفی ۷ بازی پر هایپ ۴ سال اخیر - گیمفا
غول های تبلیغاتی |معرفی ۷ بازی پر هایپ ۴ سال اخیر - گیمفا
غول های تبلیغاتی |معرفی ۷ بازی پر هایپ ۴ سال اخیر - گیمفا
غول های تبلیغاتی |معرفی ۷ بازی پر هایپ ۴ سال اخیر - گیمفا
غول های تبلیغاتی |معرفی ۷ بازی پر هایپ ۴ سال اخیر - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

غول های تبلیغاتی |معرفی ۷ بازی پر هایپ ۴ سال اخیر - گیمفا