به نام عدالت | نقد و بررسی شبگرد: طلوع تاریکی
به اطرافم نگاهی می اندازم.این جا را به یاد نمی آورم.اینجا کجاست؟ مرد چاقی به سویم می آید و می گوید: من دکتر داریوش مهرگان هستم.با صحبت های خود ذهن درگیرم را آزار می دهد.من کیستم؟ تنها می دانم در زندگی بدترین لحظاتی وجود دارد که می فهمم ” مرگ ” بدترین کابوس نیست.شاید سرنوشت من این است! شاید از اول قرار بود سفرم اینجا تمام شود.من از مرگ هراسی ندارم و هر وقت فهمیدم کی هستم با آغوش باز به استقبالش می روم؛ اما تا آن روز ” می جنگم ”
صنعت بازی سازی ایران با گذشت زمان روند صعودی را به خود دیده و با عرضه یک سری عناوین قابل قبول، آماده ساخت بازی های نسل امروزی است. یکی از مورد انتظارترین بازی های ایرانی، بی شک شبگرد: طلوع تاریکی است.عنوانی که با ارائه داستانی جذاب و گیم پلی مهیج جزو محدود بازی های اکشن سوم شخص داخلی محسوب می شود.از زمان عرضه این بازی مدت زمان زیادی نگذشته ولی با این وجود با استقبال کم نظیر مخاطبین ایرانی روبرو شده است.
نام بازی: شبگرد: طلوع تاریکی
کمپانی: پردیس رایانه مهر
سازنده: PardisGame Studios
سبک: اکشن سوم شخص – شوتر
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
شهر ویناس را ظلم و ناعدالتی در بر گرفته است.گویی دیگر آفتاب از پشت ابر بیرون نمی آید.مردم شهر از ترس وجود باندهای منفعت طلب، از خانه های خود خارج نمی شوند.باند اختاپوس، بزرگترین باند تجارت مواد مخدر، رنگ و بوی حیات را از کوچه پس از کوچه های شهر سلب کرده است.نیروی پلیس قادر به مبارزه با آنان نبوده و سکوت کرده است.چه باید کرد؟ تا چه زمانی باید در مقابل ناعدالتی سکوت کرد؟ ” آریافر” ۴۵ سال سن دارد و سرهنگ و کاردار انهدام باندهای مواد و مافیایی بر روی کار می آید تا خود شخصا تیر خلاصی به این ظلمت بزند؛ به راستی او قهرمان مردمی بی دفاع است؟من که این گونه فکر نمی کنم…!شهر نیاز به یک فرشته نجات دارد؛ فرشته ای که با نور خود پرده از ستم ظالمان بر دارد.شبگرد بهترین گزینه است! او حتی نمی داند که ” کی ” است و چه می خواهد؟ اصلا برای چه به اینجا آمده؟ تنها می داند که راز زندگی خود نهفته در قلب باند اختاپوس است…
داستان بازی شبگرد: طلوع تاریکی چالش های زیادی در خود دارد و به مرور زمان بازیباز را از اتفاقات گذشته باخبر می سازد.در ابتدا فقط به دنبال جواب سوال: ” من کیستم؟” می گردید اما به تدریج با موضوعات و افراد جدیدی اشنا می شوید که هر کدام تاثیر خاص خودش را در روند خط داستانی می گذارد.
نگاهی بر شخصیت های موجود در بازی ( برگرفته شده از توضیحات سازنده )
پژمان رادمنش ۳۵ ساله افسر نیروی پلیس، و مدرس جرم شناسی در یکی از دانشگاههای کشور پس از استخدام در نیروی پلیس توانست در قسمت دایره تجسس و بررسی صحنه جرم به شکل جدی فعالیت نماید و تجربیات ارزنده او در زمینه شناسایی صحنه جرم زبانزد است. اما ورود پروندهای متفاوت و عجیب همه چیز را دگرگون کرد تا اینکه…
فرهاد آریافر ۴۵ ساله، تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشکده پلیس به اتمام رساند و در سن ۲۷ سالگی وارد پلیس بزرگ شد. آریا فر به سرعت توانست جایگاه خود را ارتقاء ببخشد و به عنوان سرهنگ و کاردار انهدام باندهای مواد و مافیایی قاچاق منصوب شد. شخصیت جدی و در عین حال مصمم و پیگیر او در شناسایی و انهدام باندهای قاچاق مواد و تشکیل گروههای شناسایی باعث شهرت او در بین مردم شد. اما این جدیت و اراده برای نابودی باندهای مافیایی آریافر را مورد تهدیدات فراوانی از سوی باندهای مواد مخدر قرار میداد. بارها توسط خلافکاران مورد حمله قرار گرفت که در آخرین سو قصد جان سالم بدر برد تا اینکه…
سهراب جم ۴۵ ساله فارغ التحصیل از هنرهای نمایشی، فعالیت خود را با آموزش تخصصی ویولن آغاز کرد و پس از مدتی با توجه به علاقه شخصی وارد صحنه تئاتر شد و توانست در چندین اجرای متفاوت مهارتهای خود را در بازیگری نشان دهد. آخرین اجرای او با نام نوشتهای بر روی تابوتم مورد استقبال بینندگان قرار گرفت تا جایی که برای چندین ماه متوالی کار او بر روی صحنهی نمایش رفت. جم پس از چندین اجرا به سرعت به چهرهای شناخته شده تبدیل گشت و این مورد باعث شد رفته رفته دشمنانی پیدا کند. درگیری میان او و برخی از افراد ناشناس در تئاتر اصلی شهر باعث شد تا صورت او در جریان این حمله و آتش گرفتن بخشی از صحنه نمایش آسیب ببیند ولی …
فرامرز شفیق ۵۸ ساله لیسانس حقوق. در سن ۳۲ سالگی توانست با استفاده از نفوذ خود در باندهای مافیایی و ارتباط با فروشندگان مواد، فعالیتهای حقوقی و دور زدن موانع قانونی این گروهها را به خوبی انجام دهد و با توجه به شخصیت کاملا متفاوتش در برخورد و نوع رفتار عجیبش در مواجه با مردم، هر روز بیشتر از دیروز مورد توجه افراد خلافکار قرار گرفت. پروندههای متعدد او مبنی بر پولشویی، رشوه و قاچاق باعث شده تا به سوژهای شناخته شده برای نیروهای پلیس تبدیل شود…
دکتر داریوش مهرگان ۶۸ ساله فارغ التحصیل رشتهی روان پزشکی و همچنین دارندهی دکترای رشتهی فلسفه. تجارب ارزنده او در زمینه پزشکی و فلسفه توانست شیوهای جدید از درمان را در بیماران آغاز نماید که در آن تکیه بر مضامین فلسفی و نگرش عمیق او نسبت به دنیای اطراف و درون انسانها باعث نوع خاصی از اندیشه و پارادایم فلسفی به دنیا میشد. اما مواجه مهرگان با فردی عجیب و متفاوت از آن چیزی که تا به حال دیده بود، تجربه و علم چندین ساله او را به چالش کشید…
بی تردید بازیبازهای امروزی بیشتر از هر چیز به دنبال گرافیکی خیره کننده هستند و می خواهند شاهد یک بازی سینماتیک باشند.شبگرد: طلوع تاریکی در بخش گرافیک به خوبی ظاهر شده و توانسته محیطی جذاب و پر جزئیات را فراهم سازد.طراحی Menu اصلی سبک و سیاق خودش را دارد و استودیو سازنده توانسته است در کنار موسیقی متن دلنشینی که پخش می شود، اتاقی رمز آلود که ذهن بازیباز را از همان اول به چالش می کشد، طراحی کند.بر روی هر یک از گزینه ها که کلیک کنید، زاویه دوربین به نقطه دیگری از اتاق عوض می شود که در هر کدام شاهد یک سری اجسام هستیم.طراحی شخصیت اصلی بازی، پر جزئیات بوده و از بافت های خوبی برخودار است.پالتو شنل مانند بلندی که برای شبگرد در نظر گرفته شده در تاریکی شب و یا روشنایی روز به خوبی درخشیده و باعث رویت شخصیت می شود.برای هر مرحله یک سری دشمنان خاص طراحی شده که با پوشش منحصر به فرد خود با شما درگیر می شوند.میان دشمنان تنوع زیادی وجود نداشته و می توان گفت ۳ الی ۴ دشمن در هر مرحله وجود دارد که به سمت شما یورش می آوردند.این موضوع در اوایل بازی زیاد به چشم نمی آید اما به مرور زمان شاهد دشمنانی تکراری خواهیم بود.اجسام موجود مانند جعبه ها، دیوارها، کارتن ها، ماشین ها و … از بافت قابل قبولی بهره مند هستند؛ اما سازندگان می توانستند بهتر از این نیز عمل کنند.
یکی از مواردی که بسیار در ذوق می زند، کیفیت پایین گیاهان و درختان است.اگر به گوشه و کنار کمی دقت کنید شاهد یک سری گیاه خواهید بود که در مقایسه با جعبه کنار آن، اصلا زیبا نیست.نورپردازی به بهترین شکل ممکن صورت گرفته و متناسب با زاویه تابش نور خورشید و یا نور چراغ، سایه ایجاد می شود که در کمتر بازی ایرانی شاهد آن هستیم.تیم سازنده به خوبی توانسته جسم کدر و سایه ای که توسط آن به وجود می آید را هماهنگ سازد که این خود نکته اوجی در صنعت بازی سازی داخلی محسوب می شود.برای انفجار ماشین ها نیز افکت هایی در نظر گرفته شده که با توجه به سطح گرافیک بازی، قابل تحسین است.موردی که کمتر به چشم می آید، تخریب پذیری است.متاسفانه این عنوان از نبود تخریب پذیری رنج برده و به شکستن شیشه و یا خورد شدن کوزه ای سفالی ختم می شود.
همان طور که اساتید محترم صنعت بازی سازی اعلام کردند، صنعت بازی سازی ایران حدود ۶ سال از استودیوهای غربی عقب تر است؛ پس نباید از شبگرد: طلوع تاریکی انتظار گرافیکی در حد عناوین نسل هفتمی و هشتمی داشت.گرافیک این عنوان را می توان با بازی های کنسول PS2 مثل Max Payne 2 مقایسه نمود.بی شک اگر عنوان ذکر شده در زمان حیات PS2 منتشر می گردید، می توانست برای عناوین مشابه شاخ و شانه ای بکشد.
شبگرد را می توان موشکی به سوی آینده و اولین پله ترقی صنعت بازیسازی ایران دانست؛ چرا که با ساخت گیم پلی کم نظیر، توانست آن اکشن سوم شخص ناب و دلخواه بازیبازان ایرانی را فراهم سازد.بازی دارای سه درجه دشواری، آسان، متوسط و سخت بوده که بازیباز با انتخاب هر سطح، با میزان دشواری خاصی روبرو می شود.البته ناگفته نماند که سطح آسان دست کمی از سطح سخت نداشته و پیشنهاد می شود کسانی که برای اولین بار این عنوان را تجربه می کنند، نقش سوپرمن را ایفا نکنند که سرنوشت خوبی برای شما رقم نخواهد خورد!
در ابتدای بازی کنترل شخصیت فرهاد آریافر را در اختیار دارید اما در فصل های بعدی کنترل شبگرد را بر عهده می گیرید. نحوه گام برداشتن شخصیت اصلی، حس نفرت، کینه، عدالت و انتقام را به بازیباز منتقل می کند.وی در حالی که سلاحی به دست دارد به طرفین حرکت کرده و یاغیان را گلوله باران می کند.متاسفانه زمانی که دوربین را به جلوی شخصیت اصلی آورده و می خواهید به عقب بچرخید، شاهد یک چرخش کاملا مصنوعی هستید که در کنار طراحی حرکتی کم عیب و نقص، در ذوق می زند.در بازی سلاح های گرم سبک و سنگین زیادی در اختیار شما قرار می گیرد که در این بین می توان به Berreta، MP5، Uzi، AK47، Riffle، Pistol و … اشاره نمود.در ابتدا فقط یک هفت تیر ساده در اختیار دارید که دارای قدرت شلیک سهمگین و آسیب دهی بالا است اما به مرور زمان سلاح های رگباری و سنگین نیز در اختیار شما قرار می گیرد که هر کدام ویژگی خاص و انحصاری خود را دارند.قرار ندادن تمامی سلاح ها در یک مرحله امری مثبت تلقی می شود چرا که اگر به یک باره تمامی سلاح های موجود در بازی را قابل انتخاب می گذاشتند، از جذابیت مبارزات کاسته می شد.اگر بخواهیم برای گیم پلی بازی شبگرد: طلوع تاریکی مانندی بیاوریم، Max Payne در تیراندازی و Gears Of War در کاورگیری بهترین گزینه محسوب می شوند.برای پیشبرد مراحل، استفاده از استراتژیک بکش و برو جلو به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود چرا که سرنوشتی جز مرگ در انتظار شما نیست.زمانی که با دشمنان درگیر می شوید استفاده از سیستم کاورگیری نقش عمده ای در موفقیت شما ایفا می کند.شما می توانید مانند بازی Gears Of War، پشت اجسامی همچون، جعبه های چوبی، ماشین ها، ستون های سنگی و … مخفی شده و در همان حالت به دشمنان شلیک کنید و یا اینکه منتظر اتمام خشاب اسلحه دشمنان شده و در فرصت مناسب با فشردن کلیک راست، از پشت کمین گاه بیرون آمده و با نشانه گیری دقیق به زندگی سیاه و ننگین او خاتمه دهید.چنین سیستم کاورگیری قوی در بازی های ایرانی تا کنون مشاهده نکردم و می بایست به سازندگان احسنت بگویم.اینکه بازیباز می تواند با فشردن دکمه Space مانند سایر عناوین مطرح، از کمین گاهی به کمین گاه دیگر برود، خود جای تحسین دارد.البته ایراداتی نیز بر این بخش وارد است.کمین گاه های زیادی تدارک دیده شده اما در بعضی از قسمت ها چینش نامناسب آنها و یا نبود امکان کاورگیری در پشت جسمی باعث به دردسر انداختن بازیباز می شود و شاید هم این موضوع یک چالش برای بازیباز می باشد که سطح خود را بسنجد.
در اوایل بازی پیغام هایی حاوی راهنمایی های کیبورد بر روی صفحه مانیتور ظاهر می شود و اطلاعات لازم را به شما منتقل می کنند.طراحی گیم پلی شبگرد به گونه ای بوده که چالشی برای پاسخ به سوال آیا هوش مصنوعی در بازی وجود دارد و یا خیر؟ تدارک دیده نشده است و درگیری با دشمنان بعد از ورود شما به محیط مشخص شده آغاز و با مرگ شما یا آن ها پایان میابد.می توان گفت برای هر فصل باس فایت هایی در نظر گرفته شده که دارای مهارت خاصی هستند. فصل سوم در تئاتر مرکزی شهر روایت می شود.شبگرد می بایست با چهار برادر یتیم که ماسک هایی بر روی صورت دارند مبارزه کند.در ابتدا با دو برادر که مهارت شگرفی در اسلحه اسنایپ و سلاح سرد دارند، مقابله کند.آن دو به جان شبگرد افتاده و بی تردید تا اساس کار دستتان بیاید چند باری کشته خواهید شد.باید ذکر کنم که متاسفانه زمان بارگزاری بازی ( Loading ) طولانی بوده و زمان نسبتا بلندی را می بایست صبر کنید.دیر بارگزاری شدن این عنوان و سختی باس فایت ها، بازیباز را به مرز جنون می کشد.این امر مهم زمانی به اوج خودش می رسد که دو برادر شیطانی را کشتید ولی بازی ذخیره سازی نشده است.هدفون را از گوشم بیرون آوردم و به اطراف اتاقم نگاهی انداختم! سطل کاغذهای باطله یک طرف، مجسمه های به ظاهر چیده شده بر روی میز همه واژگون شده بودند! در کل سازندگان می بایست در سرعت بارگزاری و انتخاب مکان های مناسب برای ذخیره سازی، دقت بیشتری می کردند تا حداقل به اتاق من صدمه کمتری وارد می شد!یکی دیگر از قابلیت های مثبت در شبگرد:طلوع تاریکی وجود زمان آهسته است.در گوشه تصویر، آدمک شبگرد را مشاهده می کنید.هر چه قدر دشمنان بیشتری را به هلاکت برسانید، نوار موجود در آدمک پرتر شده و می توانید در زمان رویارویی با سپاهی از دشمنان با فشردن دکمه Q زمان را آهسته کرده و به ترتیب آن ها را علامت گذاری کنید تا به صورت رگباری، به آن ها شلیک کند.بیشتر درگیری ها با سلاح گرم و از فاصله دور بوده و امکان نزدیک شدن به دشمن به صورت زنده را ندارید! ولی با این وجود استودیو سازنده، درگیری فیزیکی را نیز در بازی گنجانده و با زدن دکمه F، می توانید دشمنان را ضربه فنی کنید؛ گرچه کاربرد زیادی ندارد.امان از دست باگ ها! متاسفانه بازی شبگرد خالی از باگ نبوده و در برخی از صحنه ها شاهد حرکاتی مافوق بشری هستیم.از رقص روباتیک شخصیت های کشته شده گرفته تا بالارفتن ناگهانی شما بر روی جعبه ها…در کل گیم پلی بازی شبگرد: طلوع تاریکی باوجود باگ های نه چندان آزاردهنده و پیوسته خوب از آب در آمده و توانسته در حد خود، عالی ظاهر شود.
یکی دیگر از ارکان مهم در بازی های کامپیوتری، وجود موسیقی های گوش نواز و خوش طنین است؛ چرا که حال و هوای محیط بازی را منتقل می کند و آدرنالین موجود در خون بازیباز را به نقطه جوشش می رساند.شبگرد نیز این قاعده مستنثی نیست و سازنده با استفاده از مهارت خاص خود، موسیقی های شنیدنی را خلق کرده است.درتم اصلی، بارش باران به همراه غرش آسمان و پخش موسیقی نسبتا ملایم، روایتگر آرامش قبل از طوفان بوده و حاوی خبری نگران کننده است.
برای هر فصل از شبگرد: طلوع تاریکی یک آهنگ ساخته شده که در بین آن ها موسیقی متن فصل اول: درون تاریکی بیشتر توجه بنده را جلب کرد.استفاده از ریتمی حماسی در ابتدای بازی، نوید آغاز عنوانی فوق العاده را می دهد و بازیباز را به انجام بازی ترغیب می کند.البته شایان به ذکر است که هر مرحله دارای یک موسیقی متن بوده که مداوم تکرار می شود.اوایل خود خواهان تکرار دوباره موسیقی هستید اما در مراحل بالاتر به خاطر افزایش درجه سختی، به مرور زمان از شنیدن موسیقی خسته خواهید شد که این امر موجب کاهش علاقه به ادامه بازی می شود.اگر سازندگان تعداد موسیقی متن را افزایش می دادند، صد در صد این یکنواختی به وجود نمی آمد.
صداگذاری شخصیت ها به خصوص شخصیت اصلی بازی، شبگرد، به خوبی صورت گرفته و مطابق با خلقیات خودش بوده و پختگی لازم را دارد.بیشتر دیالوگ ها در ابتدا و آخر فصل گفته می شود و شنونده دیالوگ های زیادی در طول جریان بازی نیستیم.البته در جریان بازی، دیالوگ هایی بین شبگرد و دشمنان رد و بدل می شود که تنها بار اول لذت بخش بوده اما به مرور تکراری و کسل کننده هستند.متاسفانه تکرار کلمه ای مثل ” زدمش ” در تمامی مراحل و با یک صدا گفته می شود که جذابیت خاصی ندارد.تنظیم زمان تغییر ریتم موسیقی اصلا باب میل بازیباز نیست و به صورت کاملا ناگهانی و بدون هیچ مقدمه ای موزیک آرام، هیجانی و یا موزیک هیجانی، آرام می شود.این عامل بسیار در ذوق زده و باعث تخریب ناگهانی حس و حال بازیباز می شود.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
اولین خواننده خودمم.
اینم اولین تشکر :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
اقا واجب شد بخرمش
شما تعریف کردیدو امتیاز ۸۰ دادید رفتم بخرمش 😀
یعنی این عدم هماهنگی میکس دیالوگ ها و موسیقی , وجود شخصیت های تکراری , بافت نچندان قوی برخی جزئیات و عدم وجود هوش مصنوعی کلا ۲۰ نمره از بازی کم میکنه نمره بازی میه ۸۰ !!!!! ?:-)
کاربر عزیز، سلام.
این عنوان، یک بازی ایرانی هست و نباید توقع یک اکشن سوم شخص نسل هشتمی رو ازش داشته باشیم.برای نقد بازی های ایرانی می بایست امکانات موجود را در نظر بگیریم و با توجه به اون امکانات بازی رو مورد بررسی قرار بدیم.
موفق باشید
دوست عزیز سلام، تابحال چن بار با موتور آنریل کار کردی که اینو میگی؟؟
درضمن خیلی هم هوش مصنوعی هاش نسبت به بازی های ترند هم دوره ی خودش که اتفاقا اسم در کردن از استودیو های معروف جهان بهتر بود…
مورد بعدی موسیقی و دیالوگ هم عالیه، استوری برد چند بار نوشتی خوشگلم؟
این اولین بازی ایرانی که دیدم خوب شده امید وارم روزی برسه که ایرانیا بازی هایی که میسازن برای کنسول های ps4 وxone هم بیارن
ممنون بابت نقد :yes: :yes: :yes:
الان این بازی امده…
بله خیلی وقته، جدیدا هم قابلیت ریجستری بیش از دو مرتبه اش فعال شده و میتونید ازش لذت ببرید
ما بازیای بزرگمون جز جنگ و خشونت و کشت و کشتار چیزی ندارند.اسم ها هم همگی مرگ و تاریکی و خیابان خون و انتقام. بسه دیگه.یکمم صلح کنیم. :hypnotized:
این همه ایده ی ناب برای بازیسازی، چسبیدین به کشتن و مردن. 🙁 🙁
آخه جالبیش اینه اگه بازی فکری بسازن
باز یه گروه از آدم ها میان میگن : این چیه دیگه ، بازی اکشن بلد نیستن بسازن سراغ اینا رفتن و…..
اصن بازی فکریم نساختن نساختن.
این همه بازی دیگه هست.
ورزشی،ساختن(minecraft) و و و و….!
اصن اکشن بسازن.ولی اکشنی که توش یکم شادی، خنده ، گریه و … داشته باشه.مثه کالاف-واچ داگز-اساسین….!
یه روزی هم اینطوری میشه
فقط با حمایت ما و تلاش سازندگان :yes: :yes: :yes:
ایشالا… 🙂
به امید پیشرفت ایران…
برو عکس پروفایلتو اقلا اول عوض کن بعد اینو بگو
بهترین بازی ایرانی تا به حال که ساخته شده بسته ی طلاییش رو پیش خرید کردم
۳ هفته پیش به دستم رسید تمومش کردم بازیش عالی بود :rotfl:
عزیز بهترین بازی ایرانی ارتش های فرازمینی است :no: :no: :no: :no: :no:
حاجی تو مگه اون بازی رو تجربه کردی که اینو میگی ؟؟؟ :no:
از رو تریلر ها که نمیشه نظر داد اونم رو هوا !! :yawn:
شما اینم مشخصه تجربه نکردی پس لطفا پست رو به حاشیه نکش ممنون :snicker:
بازی اومده.اگه اومده بگید تا تهیه کنیم. :yes:
بازیش الان اومده؟ ?:-)
بله با قابلیت ریجستری بیش از دو مرتبه اگرم راهنمایی خواستید به بنده پیام بدید
به نظر من که نکات منفی خیلی بیشتره فکر کنم ۸۰ خیلی زیاده
بالا هم گفتن نسبت به امکانات نقد کردن
هنوزم با وجود بازیای به روز توی سال ۱۴۰۰ لذت بخشه، شما چقدر مسخره اید اصا از سایت میرم بیرون، یک مشت بچه پولدار بی غم واسه من شدن نقاد صنعت گیم ایران، خب مسخره بیا سیستم گیمینگت رو در اختیا بذار تا برات بازی خوب هم خروجی بگیرن، میدونی چقدر سخته کامپایل بازی تو ایران؟؟؟
باری اومهده به بازار یا نه
بله اومده
بله اومده
اقا جای چهار برادرون که زیاد مشکلی نداشتم درسته سه چهار بار کشته شدم ولی زیاد سخت نبود که دیگه بره رو عصاب فقط باید راهش بیاد دستت .بابت نقد هم تشکر.
نقد کاملا منطقی و عالی بود به همه جزییات پرداختید
من خودم بازی رو ۳ بار رو حالت سخت بازی کردم و آدم رو به چالش میکشه
بعضی باگ ها رو اعصاب بودند ولی تعدادشون زیاد نبود که آدم از ادامه بازی زده شه
مثلا وقتی میخواستی بعضی مواقع کاور رو عوض کنی بین کاور ها گیر میکرد
ولی گرافیکش قابل مقایسه با بازی های PS2 بود؟دیگه اینقدر هم پایین نبود
ولی در کل بازی خوب و خاطره انگیزی بود و از سازنده هاش تشکر میکنم :yes:
بازی ۲ هفتست اومده
من گرفتم و تنها چیزی که اعصابمو خرد کرد چکپوینت های طولانی بود
دوستانی که تموم کردن چند ساعت گیمپلی داره ?:-)
حدود ۳ تا ۴ ساعت.
این بازی حدود ۶ تا ۷ ساعت گیم پلی داره که اگه بازکن حرفه ای باشه تو این زمان تمومش میکنه ولی سرگرم کننده است
جالبه 😉 😉 😉 😉
نقد خوبی بود ممنون از شما. این بازی ارزش یه بار بازی کردنو داره. :yes:
تو یروز یه ضرب رفتمش خیلی بازی اعتیاد آوریه.پیشنهاد میکنم حتما بازی کنید تو ۵ ساعتم تموم میشه :yes:
ممنون بابت نقد :yes:
من بودم بهش میدادم ۱۰۰ متاش هم تو خارج ۸۹!
چن اولین بازی بعد از گن بازی روز های خاکستری هست که با موتور گرافیکی unreal engnie استفده کرده وبه خوبی آدمو یاد فیلم های مرد تایکی می اندازه!
این لینکو برید ببنید به من بگید شخصیته شبیه بازی هست یا نه!
http://images.khabaronline.ir/Images/news/Larg_Pic/22-10-1390%5CIMAGE634619907416597412.jpg
از بازیش خوشم نیومد :smug: :smug: :smug:
بدی بازی های ایرانی اینه که به هیچ وجه استاندارد نیست
نه میزان سختی
نه گیم پلی
ولی این بازی تونست پاشو فراتر از مرز ها بزاره و کمی از کاستی ها رو جبران کنه
من عاشق نقد های شمام آقای زاهدی!
بازیشو هنوز نرفتم رفتم بازی فروشی سوال کردم گفت هنوز نیاوردیم به خاطر مشکل شماره سریال و اینجور چیزا!
امیدوارم هرچه زودتر بازیش کنم!
باز حداقل خوبه داستانش و گیم پلی اش قشنگ هست داستان خوب و گیم پلی مهم تر از گرافیکه!
آقای زاهدی خسته نباشید!
این “عدم وجود هوش مصنوعی” دقیقا یعنی چی!؟ واقعا هوش مصنوعی نداره کلا!؟
جمع کن اقا من این مطالب رو که نخوندم چون اصلا ارزش نداره همون یه گیم پلی که دیدم گفتم این دیگه چیه اخه ساختن! از گرافیک دشمنان گرفته تا طراحی صورت خیلی خراب و داغون هست من که دیگه حرفی ندارم……….. :no: :no: :no: :no: :no: :smug:
خیلی مردی خودت با این امکانات داغون بازی درست کن
شما اگه عرضه داری خودت برو یه بازی درست کن.! 😐
دوست عزیز میفهمی چی میگی؟این بازی به عنوان یه بازی ایرانی فوق الاده هستش.شاید اگه این بازی رو به همین صورت شرکت های خارجی می ساخت نمرش میشد ۷۰یا ۶۵ اما دیگه در این حد که میگی نیست.خیلی از بازی های خارجی که امروزه ساخته میشن خیلی وضعیتشون بتر از بازی های ایرانی مثل شبگرد هستش.
گرافیک این بازی در مقایسه با بازی های مستقل دنیا قابل قبول ـه 🙂 مثلا E3 رفت ـه ها 😐
ارتش های فرا زمینی هم که شاهکاره :yes:
چی رو دقیقا جمع کنیم؟
کاربر ” محترم “، این عنوان یک بازی ایرانی هست! محدودیت های زیادی برای بازیسازان وجود داره که دستشون رو برای ساخت عناوین بزرگ بسته نگه می داره اما ساخت همچین عنوانی هم می تونه پیشرفت در صنعت بازی سازی داخلی رو نشون بده.
اگر شما توقع اجرای بازی مثل Hitman: Absolution رو داشتید، باید بگم شبگرد عنوان مناسبی برای شما نیست.
یه سوال بپرسم ازت تو کجا زندگی میکنی؟؟؟ اگه ایرانی هستی حمایت کن از بازیسازا و برو بازی رو بخر اگه هم نیستی سر کوفت نزن :pissedoff:
دوستان من واسه وارد شدن به نرم افزار پردیس مشکل دارم تو خود سایتش هم اعلام کردم کسی جواب نداد.لطفا اگه کسی میتونه کمکم کنه.
راستی من بازیو تموم کردم پایان فوق العاده ای داشت.
یه اشکال بزرگ بازی هم چک پوینت های ناعادلانه بود و چشم شبگرد که تو کات سین ها یه چشمش بسته بود و تو گیم پلی یه چشم دیگش.
عالی بود ممنون خیلی منتظر نقد بودم چون هنوز بازی نکردم و هنوز نخوندم ولی رفتم برای خوندن ممنون :yes:
ممنون آقای زاهدی
چرا حرف من کامل نوشته نشد؟! ?:-) :reallypissed:
پرچمو بردی بالا دمت گرم 😀 😀 :-*
خیلی بازیش خفنه :yes:
باید بخرمش 😀
من همین الان تمومش کردم…..فکرکنم بهترین بازی ایرانی که بازی کردم این بود! عالی بود….یه سری مشکلات فیزیکی داشت اما میشه به عنوان به بازی ایرانی گذشت
خوب نبود ، بلکه عالـــــــــــــــــــــــــی بود!!! مرحله ی اخرش خیلی سخت بود و مخصوصا اون زره پوشا!!!
نقدی که کردید خیلی خوب بود…ممنونم از شما! :inlove:
ولی ذخیره ی بازی رو اشاره نکردی که بیش از حد روو مخ بود
یه سوال بسته ی عادی و نقره ای و برنزی وطلایی چه فرقی دارن؟
بسته عادی : شامل خود بازی – پوستر – (فکر کنم ساندترک ها) – قیمت ۱۰۰۰۰ تومان
بسته برنزی : شامل خود بازی – پوستر – ساندترک ها – یک پیکسل با طرح شبگرد – یک موس پد با طرح شبگرد – قیمت ۲۵۰۰۰ تومان
بسته نقره ای : شامل خود بازی – پوستر – ساندترک ها – یک پیکسل با طرح شبگرد – یک موس پد با طرح شبگرد – یک ماگ (لیوان) با طرح شبگرد – قیمت ۵۰۰۰۰ تومان
بسته طلای : شامل خود بازی – پوستر – ساندترک ها – یک پیکسل با طرح شبگرد – یک موس پد با طرح شبگرد – یک ماگ (لیوان) با طرح شبگرد – تیشرت بازی با طرح شبگرد – قیمت ۷۵۰۰۰۰
البته رو همشون یه کارت قرعه کشی هم هست
اقا من تو این قسمت ۴برادر گیر کردم.یکی سیو بازی رو میتونه بده؟
😥
واقعا باید تبریک گفت به این دوستان سازنده
در مورد اون کسایی که میگن خوب نیست درسته ممکنه باگ خیلی داشته باشه ولی شما اگه توجه کنین بازیای خارجی ۱۰۰ نفر میشینن یه بازی درست میگنن اما این جا با حمایت ضعیف چنین بازی های زیبایی میسازن
باید حنی به نشانه حمایت هم که شده بری این بازیارو بخری
ممنون از نقد خوبتون. من هنوز این بازی رو نکردم و منتظر نقد گیمفا بودم . حالا اینو خوندم . حالا میخوام از شما دوستان بپرسم . اونایی که این بازی رو انجام دادن بگن لطفا . چطوری بچه ها ؟؟؟ ارزش داره؟؟؟؟ اگه خوبه و شماها لذت بردید بگید که منم الان برم بگیرمش. ممنون میشم اگه بگید دوستان. موفق باشید :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
بازیه خوبیه اما وقتی یه دوتا فصل بری جلوتر گیمپلیش یکم تکراری میشه چون کل بازی برپایه کاور گرفتن و تیراندازی کردنه ( دوستان عزیز نیاین بگین مگه مکس پین چه جوری بود ) ولی ارزش حمایت و یه دور تموم کردنو داره هرچند خودم تو بخش برادران ماسک دار گیر کردم . دشمنای معمولیشو باید سه بار هدشات کنی تا بمیرن…
بازیه خوبیه
سازنده هاش تمام سعی و تلاششون رو کردن
فقط اگه خریدی جور گیر نشو و رو سخت نزار :laugh:
باشه ممنون. فکرکنم اینجور که رفقا میگن اگه بگیرم باید رو EASY بازی کنم.خخخخخخ. اینجور که میگید انگار سازنده هاش جو گیر شدن خیلی سخت ساختنش. خخخ. ولی بازم منون. :yes: :yes: :-)) 😎 🙂 🙂
من به هیچ چیزش کاری ندارم بازی خوب و قابل قبولیه اما …. این سرعت لودینگ و مکان دادن چکپوینت ها واقعا عذاب اورن … :reallypissed: :reallypissed: به خاطر ندادن چکپوینت بین نیمه اول و دوم باس فایت برادران ماسک دار باعث شده من این بازیرو چندروزی بزارم کنار . تازه من رو متوسط بازی میکنم که واقعا اذیت میکنه دیگه خدا سختش رو به خیر کنه …
یک راه حل: برای کشتن دو برادر اول از در ورودی که بخوایم حساب کنیم، به سمت چپ پایین استیج بروید و پشت صندلی ها کاور بگیرید.برادری که با اسنایپ هست از جایگاه روبرو ظاهر شده و به راحتی نمی تواند شما رو مورد هدف قرار دهد ولی در تیررس شما می باشد.برادر دوم هم تنها از سمت چپ می تواند بیاید.
برای برادر سوم و چهارم، ابتدا برادر سوم رو مورد هدف قرار بدید.زمانی که نارنجک پرتاب می کند در پشت صندلی های وسط جابه جا شوید و در فرصتی که ایجاد می شود به او شلیک کنید.برادر چهارم رو هم که با کمی حوصله می توان کشت!
در کل باس فایت های سختی هستند و امیدوارم موفق بشید!
ممنون اقا حامد رد شد . خیلی خیلی ممنون . با همون روش زدمشون ! :evilgrin: :evilgrin:
خوشم اومد باید حتما تجربه کنم نقد و بررسی هم عالی بود آقای زاهدی :yes: :yes: :yes:
در بالا اشتباه نوشتید عدم هوش مصنوعی.مگه میشه بازی هوش مصنوعی نداشته باشه؟ ?:-)
اگه اشتباه نکنم بله می شه بازی که شخصیت هاش برنامه نویسی شده باشه
(فکر کنم)
به نظرم ساختن بازی در ایران اصلا به صرفه نیست و کسی که بینهایت ضرر می کند بازیکن بینوا است که پول خود را دور ریخته است اصلا وقتی خارجی ها در ساخت بازی خیلی از ما جلوترند اصلا چه اصراری داریم بازی در ایران بسازیم کاراکتر اول بازی هم تابلو کپی از بازی واچ داگز ه :no: :no: :no: :no:
در مورد بقیه حرفاتون نظری ندارم ولی کاراکتر اصلی این بازی از روی یکی از کاراکتر های بازی watch man اسکی رفته شده چون اون کاراکتر هم دقیقا همین شکلی بود 😉
برادر واچ داگز اصلا معرفیش بعد از این بازی بود. بعدش هر شخصیتی که پالتو بپوشه میشه ایدن مگه؟
به به اقا محمد حسین گل..شایعه شده بود از سایت رفتین؟!! خوشحالم میبینمتون..! :yes:
شایعه نبود حقیقت بود 😐 😐 😐 برای حمایت از این بازی نظر دادم والا الان مسئولیتی در سایت ندارم
پس بازنشسته شدین؟!! :-((
watch dogs نه آقای مغز ! watch man . یه دور سرچ کن . معلومه اصلا تو خط کامیک بوک نیستی 🙂
Watchmen
ببخشیدا ولی حواستون کجاست ایشون نگفتن واچ داگز گفتن واچ من :no:
مقایسه شخصیت شبگرد با آیدن!؟
با عقل جور در نمیاد 🙂
اگه می گفت مرد تاریکی به شبگرد نزدیکتر بود
دوست عزیز چندتا نکته برات دارم که بد نیست بشنوی:
1-اگه شرکتا فکر تورو میکردن اصلا بازی ساخته نمیشد همونی که توی داپروژه دانشگاهیش بود بازی رو درست کرد بعد اون کسی درست نمی کرد و کلا بازی به وجود نمیومد.
2-اونی که ضرر میکنه شمایید که بازی مثل بتلفیلد میرید ۱۰۰ تومن به بالا می خرید
تا بتونید انلاین بازی کنید یا میرید یه بازیه مستقل چرت رو به قیمت ۳۰ هزار تومن می خرید بعد به این بازی که به این زیبایی درست شده میگید چرت.فکر کنم شما از بچگیتون بازیه ۴۰ گیگی می کردید و اصلا سگایی وجود نداشته والا بازی های جدیدی هم که از یه کشور نا اشنا درست میشه و با اون گرافیک قدیمی درست میشه مثل
ماینکرفت و پیپر پلیز اینها همش پول هدر دادن هست و نباید خرید
کاش ایران حداقل بازی های تقلبی قیمت ۱ تا ۲۰ تومنی داشت تا من و شما
و کسانی امثال شما هستن از این فکر ها نمی کردن
3-این بازی اگه اشتب نکنم اولین بار توی سال ۸۸ یا ۸۷ بود که معرفی شد
و زحمت سال ها تلاشه
پس واچ داگز اسکی کاملی از شبگرده
فرضا که باشه اصلا سازنده شبگرد رفته توی شرکت اونا طرحشون رو دزدیده
اونا برای بازیاشون تبلیغ یک میلیون دلاری میکنن (اشاره به جی تی ای)
بعد این بازی که تنها با چند میلیارد تومن درست شده توقع مکس ۳ رو ازش دارن عجیبه
اگر تمام قهرمان ها اسکی همن از بچگی هی سوپر و اسپایدر و بتمن بودن 😐
داداش نظر شما قابل احطرامه ول این کمپانی های بزرگی که بازی های بزرگ میسزنم یه روز از همین جاها شروع کردن یه شبه که واچ داگز وجی تی ای از جیبشون در نیاوردن
اگرم دنبال کرده لاشی خودت متوجه شدی که صنعت گیم ایران تو چند سال اخیر چه قدر پیشرفت کرده(با بودجه های بسیار بسیار بسیار کمتر از یوبیسافت و راک استار و الکترونیک ارتز و…)
البته بازم هرکی نظر شخصیه خودشو داره!!!!!!!
لاشی=باشی
داداش تو به من بگو کدوم ادم اونم توی ایران خارج از تعداد محدودی کی
میاد یه بازیه کوچیک رو بخره منم فکر کردم به این مسئله ولی فکر کنید یه
بازیه اندرویدی ادم بزنه در بهترین حالت بازی در حد ۴ هزار تا ۵ هزار بفروشه
اگر فرضا هزار تومنم باشه تنها ۴ تومن در میاد که واقعا اگر بعدا به فکر بازی های خوب
بیوفتیم بازم این در امد ها به جایی نمیرسه.
اگر هم بازی کوچیکی رای پی سی بسازیم که اصلا فروشی نداره چون کدوم ادم رو
دیدین توی ایران بره بازی کوچیک بگیره(به غیر از تعداد محدودی) الان چند نفر بازی تریرا رو برای بازی کردنش براش هزینه کردن؟!!(خودمم حتی پولی بابتش ندادم)
وقتی این بازی یک سوم بدترین بازیه مستقل هست از کجا توقع داریم که صنعتمون
پیشرفت اساسی کنیم داریم پیشرفت می کنیم ولی وقتی که قیمت ها ارزون باشه
ولی وقتی بازی خوب وارد این عرصه میشه اگه ارزون باشه ضرر میکنه(چون میگن این بازی هم در حد قابل قبولی نیست)
اگه گرون باشه مردم نمی خرن
و اینست صنعتی که ازش توقع جهانی شدن میره
معذرت از عصبی شدنم وقثتی نقد هارو خوندم و نظرات رو خوندم کلا اعصابم به هم ریخت 😛
نظر شما هم قابل احترامه ولی نگو که پیشرفت نمی کنیم تاجایی که من یادم میاد لطفعلی خان زند و نادر شاه اوین بازی های ایرانی بودن که کلان من ازشون خوشم نیومد خیلی هم ضعیف بودن بعد از اون یه مدتی بازی ایرانی خوبی نداشتیم تا زمانی که گرشاسب (گرزثریت) وارد بازار شد خیلی خوب نبود ولی از اون بازی های قبلی خیلی بهتر بود تقریبا هم از همین جا بود که صنعت بازی سازی ایران یکم جون گرفت بعد از گرشاسب میر مهنام وارد بازار شد اما اونم خیلی از گرشاسب بهتر نبود اما سال ۹۱ استارت اصلی بازی های ایرانی اول از همه مبارزه در خلیج عدن اومد که بغضیا خوششون اومد بعضیا هم دوست نداشتن۱ماه بعد سیاوش اومد که نسبتا خیلی خوب بود چند وقط بعد گرشاسب راز اژدها اومد از نسخهی قبلیش خیلی بهتر بود (معمولی بود)بعد گرشاسب هم قتل در کوچه های طهران اومد که اونم نسبتا خوب بود در سال۹۲هم بازی هایی مثل شتاب در شهر ومبارزه در خلیج عدن : مدار ده درجه وروز های خاکستری اومد که همشون تقریبا خوب بودن امسال هم بازی های خوبی روانه بازار شد اول ذوالفقار اومد که بازیه خوبی بود والان هم چندروزی هست که شبگرد اومده و به نظر من بازیه خیلی خوبیه در اینده هم قرار بازی هایی خیلی خوبی مثل مثل تراتئون و شوفیروارتش های فرازمینی و پروانه و جنون سیاه منتشر بشن که تو بین اینها ارتش های فرا زمینی مورد انتظار ترینه و شوفیر هم که داره وارد استیم میشه مثل ارتشهای فرازمینی و جنون سیاه هم اگه تریلروشو ببینی باور نمی کنی ایرانیه و پروانه هم که عالیه چون هم یه سبک جدیدیه(بین بازی های ایرانی) هم از تصاویر معلومه گرافیکشم خوبه .
ازاینا میشه دو تا نتیجه گرفت
۱.اگه صود نداشت این همه بازی نمیساختن یا سازنده گرشاسب ومبارزه در خلیج عدن نسخه ی دومی به بازار نمی دادن.
۲. صنعت بازی سازی ایران خیلی خوب داره پیشرفت میکنه و بی انصافیه اگه شبگرد و بخایم با نادر شاه تو یه سطح قرار بدیم و بگیم پیشرفتی نداشته
۳. توهین نشه ولی اگه شما یا بعضیا نمیخرن دلیل به کم فروش بودن بازی های ایرانی نیست.
۴.اگر شما این بازیرو نخریدی چه طور میگی کوچیکه و ارزش خریدن نداره!!
بازم هرکی نظر خودشو داره و بامنطق خودش رفتار میکنه!!!!!!!!!!!!!!!
وقتی آدم بیکار میشه بهترین کار همینه
مثلا الان که هیچ بازیی نیومده و قرار نیس هیچ بازیه خوبی به این زودیا بیاد
چقد مابشینیم Systemlink بزنیم
چقد بشینیم Watch Dogs بزنیم
چقد بشینیم GTA V بزنیم
خوب میپوسیم دیگه
مجبوریم از این بازیا هم بزنیم دیگه
تو بلدی؟؟؟برو بهترشو بساز!!!این منطق احمقانه رو نمیدونم از کجا آوردی که وقتی تو یه چیز عقبیم پس دیگه نباید دنبالش بریم!!!درضمن مصرف کننده خودش میدونه کجا باید پولشو خرج کنه!فقط بلدیم نق بزنیم و از کار دیگران ایراد بگیریم!خودمون بوق!! :reallypissed:
آقا maximus باهات موافقم.
من که فکر کنم این نقد رو کامل خوندم احتمالا می رم بازیشو می خرم،
ولی یه سوال:
عدم وجود هوش مصنوعی؟ یعنی کلا هوش مصنوعی نداره؟
در ضمن با این که کاملا نخوندم ولی بابت نقد ممنون :yes: :yes: :yes:
نسبت به بازیای ایرانی که الان ساخته میشه این خیلی خفنه تازه زبان بازی ایرانیه ادم حال میکنه بعد میگن چرا صنعت گیم تو ایران پیشرفت نمیکنه مال اینه که خیلیا به جای پشتیبانی میگن اه اه اه اه چه بازی گندی
به زودی میخرمش :yes: :yes: :yes:
اصلا اینطوری نیست که منتقد ها با مبنا قرار دادن کم پولی به بازی نمره بالا بدن البته اینکه بازی در خارج فقط ۳ دلاره صحیح اما این که بازیسازی ما بی پوله دلیل نمی شه ما یه بازی بسازیم که رقیبش بازیش هاش AAA مثل MAX PAIN باشه ما مگه بازی PAPER PLEASE پشتش پول زیادی بود
بازیسازی یه هنره و بیشتر از اینکه وابسطه به تکنولوژی باشه به یک ذهن خلاق و زیبا نیاز داره وگرنه خیلی شرکت ها هستند که پول دارن اما به سختی می تونن یه بازی خوب درست کنن
کاراکتر اصلی بازی به شدت از روی کاراکتر سری فیلم های مرد تاریکی اسکی رفته
چرا کنسول هارو پورت نمیکنن اخه :no: :-((
این امکان اصلا وجود نداره رو pc بازی کن این بازی گرافیک زیادی نمی خواد
من اینو دیروز از یه رفیقام گرفتم نصب کردم اصلا بازی خوبی نیست همون بهتر که نرفتم بخرمش البته اونقدرا هم بد نیست ولی من خوشم نیومد .
عه اومد 😮 😮 😮 😎 😎 😎 😎
آقا چرا برا بخش های مختلف تیتر نزاشتید؟ ?:-) 😐 :wilt:
من برم بخرم :mean: :mean: :mean:
واقعا متن عالی بود.هر لحظه ترغیب میشدم برای خوندن ادامه وهمین طور نقد عالی ممنون بابت نقد خوبتون
آقایون من یه بازینامه ی استاندارد نوشتم می خواستم بپرسم چجوری می تونم به ثبت برسونمش اصن میشه یا باس قاب بگیرم آویزون کنم به دیوار خونم؟
————————————————————————————-
(رفع اسپم):شبگرد پتانسیل اینو داره که به یه بازی تاریک تبدیل بشه ولی برخی مشکلات داستانی و گرافیکی نمیذاره که تو عرصه جهانی با رغبا دست و پنجه نرم کنه
زیاد جالب نبود
به نظر من به جای گرافیک روی گیم پلی و هوش مصنوعی کار میکردن بهتر بود
ولی در کل خسته نباشید
با تشکر از نقد خوبتون :yes:
دوستان نقد خود پردیس گیم رو خوندین 😉 نمرهی۹ به بازی داده :rotfl: :rotfl: :rotfl: برید یکم بخونید بعد با این نقد مقایسش کنید.این کجا ان کجا
اگه بازیش بد باشه هم باید بگیری
باید حمایت کنی تا پیشرفت کنه
که تا چند ساله دیگه ایرانیا openworld
بزاره..
تازه بازیش بدم نیست که خیلی هم خوبه
حتما میخرمش
دمت گرم.منم همینو میگم.الان نسبت به قبل خیلی پیشرفت کردیم.برای ساخت بازیای بهتر حمایت کنین.خواهشا. :yes:
دمت گرم.منم همینو میگم.الان نسبت به قبل خیلی پیشرفت کردیم.برای ساخت بازیای بهتر حمایت کنین.خواهشا. :yes:
نمیدونم فلسفه بعضی ها چیه که انقدر گیر میدن به این بازی . به ولله اگه ناشر این بازی به جای پردیس گیم EA بود همه داشتن از بازی تعریف میکردن و میگفتن به به به به . حتما یه نقشه و رازی پشت گرافیک خوابیده . اسمه همش اسم شما برای واچداگز و جی تی ای ۹ ماه تو سر هم کوبیدید چون ناشراش گنده بودن و اسم داشتن . حالا اگه تی ای ایرانی بود بازم نمیدونم به گیم پلیش گیر میدادید.
خودتونو اصلاح کنید دوستان وقتی ما نخریم که رقبت میکنه بازی رو هل بده جلو شاید با استقابل از این بازی و ارتش های فرازمینی ، یه تعداد خیلی زیادی رقبت کنن بشینن موتور پایه بنویسن و محدودیت ها رو کامل رفع کنن
هیچ چیز غیر ممکن نیست
اولا بازی بد بده چه برا ea باشه چه پردیس گیم ادمی که یه عمر با توپ چلتیکه بازی کرده رو نمیتونی بگی که بیا با توپ پلاستیکی بازی کن ولی به عنوان بازی ایرانی عالیه و ما هم مجبوریم که حمایت کنیم که صنعت بازی تو ایران پیشرفت کنه
ثانیا اگه همه تعریف کنن که چیزی پیشرفت نمیکنه نقد همیشه باید باشه حالا چه خوب چه بد
ثالثا شما خودت بهتر از من میدونی نباید الکی به والله قسم خورد اونم در باره ی چیزی که نمیدونی چی میشه
متشکرم از توجه تمامی بینندگان و خانندگان عزیز
با تشکر از نقد حامد جان از این بازی؛ بنده بازی رو چند روزی هست خریداری کردم، نظر خودم رو توی چند مورد خلاصه می کنم:
اشکلات بازی:
1- متاسفانه در همان اول بازی، یه مشکل فنی بسیار بد در بازی مشاهده می شه؛ و اونم این هست که صفحه سیاهه و تنها رابط کاربری قابل مشاهده هست. البته این مورد با High کردن engine از طریق نرم افزار کارت گرافیکتون قابل حل هستش.
2- کیفیت بد برخی بافت ها در بازی که بین شاخه های مختلف بخش گرافیک بازی تضاد ایجاد می کنه.
3- تعداد کم موسیقی های بازی و تکراری شدن اون ها در حین انجام مراحل
4- گیم پلی و محیط های بازی خیلی زود به آدم حس بد تکراری بودن رو القا می کنن.
نکات مثبت بازی:
1- داستان گیرا و شخصیت پردازی بسیار عالی و مناسب برای یک عنوان ایرانی
2- گرافیک خوب (طراحی چهره ها، بافت ها و هم چنین نورپردازی در بازی به شکل خوبی کار شده به استثناء برخی موارد) که این مورد هم در مقایسه با سایر بازی های ایرانی هست.
3- هرچند تعداد موسیقی های بازی اندک هست، اما همین تعداد موسیقی در میان دیگر عنوان های ایرانی واقعا شنیدنی هستن. بنده هم به مانند حامد از موسیقی ابتدای بازی بسیار خوشم اومد. در یک کلام عالی بود.
4- از معدود عناوین ایرانی که تمامی استاندارد های سبک بازی را در خود به خوبی اجرا و رعایت کرده.
بازم می گم این عنوان عالی هست و خریدش به تمامی دوستانی که PC با توانایی اجرای این بازی رو دارن، توصیه می شه. تنها مشکلی که خیلی بنده و سایر دوستان رو اذیت کرد (اول خودم فکر کردم این مشکل تنها برای من هست اما سایر دوستان هم این مشکل رو داشتن؛ البته خود سازنده یه راه حل براش داد که اول کامنتم ذکر کردم) همین سیاه بودن مرحله ی نخست بازی بود.
با تشکر از نقد و بررسی حامد زاهدی عزیز. :yes: