یک دریا زامبی | اولین نگاه به Dead Island 2 - گیمفا
یک دریا زامبی | اولین نگاه به Dead Island 2 - گیمفا
یک دریا زامبی | اولین نگاه به Dead Island 2 - گیمفا
یک دریا زامبی | اولین نگاه به Dead Island 2 - گیمفا

یک دریا زامبی | اولین نگاه به Dead Island 2

Psycho
۱۰:۰۰ ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
یک دریا زامبی | اولین نگاه به Dead Island 2 - گیمفا

صبح یک روز تابستانی و گرم را برای ورزش در سواحل کالیفرنیا انتخاب می کنید. لباسی کوتاه و رنگ روشنی را که گرمای کمی جذب می کند را بر تن می کنید و یک هدفون که موسیقی گوشنواز و مورد علاقه تان را پخش می کند را در گوشتان می گذارید و از خانه بیرون می آیید. انتظار یک روز سرشار از انرژی و طراوت را دارید، اما هیچ یک از برنامه هایی را که در سر می پرورانید، وفق مرادتان پیش نمی رود. تمام روشنایی ها به تیرگی بدل می شود و شادی تان به عزا. البته عزا که چه عرض کنم! مصیبت( ! ). داشتم می گفتم، از خانه بیرون می آیید و عده ای را که مانند شما به بیرون آمده اند را در سر راهتان مشاهده می کنید. دست تکان می دهید و با یک لبخند ملیح از کنارشان رد می شوید، از شما رد می شوند و به جهنمی که در پشت سرتان وجود دارد وارد می شوند. امّا مگر پشت سرتان چه خبر شده که واژه‌ “جهنم” را در خور آن دانستم؟

چیز خاصی نیست تنها عده‌ای “زامبی” هستند که امورات این روز پر از نشاط را با سلاخی کردن شهروندان سپری می کنند. مگر کار دیگری جز این از پسشان بر می آید؟ در این میان شهروندان هم بیکار نمی ایستند و با هر چیزی که در دسترسشان باشد به زامبی ها حمله ور می شوند. در اینجا منظور از واژه “هرچیز”، “همه چیز” بود. از یک چوب گلف گرفته تا یک مسلسل که با آن می توان یک گلّه از زامبی ها را به کل متلاشی کرد. صبر کنید. . .وای خدای من! شما هم آلوده شده اید. زامبی ها شما را هم گاز گرفته اند و شما آنرا نادیده گرفتید؟ یک. . . دو. . . سه. . .

شما دیگر یک انسان نیستید، به همین راحتی به یک زامبی تبدیل شدید. حالا تک تک سلول ها بدنتان را در راه بدست آوردن تکه ای غذا فدا کنید. بله. چیز بدی نگفتم، این موضوع در دنیای زامبی ها یک امر عادی هست. راستی، اصلا متوجه می شوی من چه می گویم؟

dead island 2 packcrop 1152x6751

Dead Island 2

نام: Dead Island 2

استدیو سازنده: Yager Development

ناشر: Deep silver

پلتفرم های مقصد: PS4,XBOX ONE,PC

تاریخ انتشار: بهار ۲۰۱۵

از گذشته‌ی نه چندان روشن سری Dead Island می توان دو عنوان Dead Island و Dead Island : Riptide را نامبرد. البته اولین نسخه DI که به نوعی شروع این فرنچایز محسوب می شود توانست به تنهایی ۵ میلیون نسخه را به فروش برساند و نسخه بعدی آن یعنی DIR هفته های متوالی در صدر جدول UK حکومت کند که اینها نوید از یک عنوان پر طرفدار می دهد. خیلی ها عنوان Dying Light را به نوعی ادامه این فرنچایز می دانستند، به طوری که تنها تفاوت میان این دو عنوان را می شد جهان آزاد بودن DL نام برد، اما سازندگان این عنوان اعلام کردند که این عنوان هیچ گونه ارتباطی با فرنچایز DI نخواهد داشت. تا اینکه E3 2014 فرا رسید. چند روز مانده به این همایش بزرگ، در خبری اعلام شد که شرکت Deep Silver در E3 2014 قصد دارد از دو عنوان جدید رونمایی کند، در آن زمان هیچکس حتی فکر این راهم نمیکرد که قرار است نسخه جدیدی از DI منتشر شود و همگی منتظر معرفی نسخه جدیدی از سری پر طرفدار Sints Row بودند. حدص و گمانه زنی های متعددی بر این مبنی زده شد و شایعه پراکنی های زیادی بوجود آمد. پاسخ تمام سوالات گیمران در آن روز ها قطعا در E3 پاسخ داده می شد. سرانجام انتظار ها به سر رسید و در کنفرانس سونی در E3 2014 ، آدام بویز (مجری معروف) بروی صحنه آمد و درباره درخواست های کاربران شبکه PSN صحبت کرد. آدام درباره اینکه عده‌ی زیادی درخواست بازی های اکشن و زامبی محور را برروی PS4 دارند صحبت کرد و از روس صحنه کنار رفت و نام استدیو Deep Silver برروی نمایشگر نقش بست و بعد، یک تریلر بسیار زیبا و تماشایی از عنوان مذکور به نمایش در آمد. دیگر اطلاعات زیادی از این عنوان منتشر نشد تا اینکه وعده انتشار اولین تریلر از گیم پلی این عنوان در GamesCom 2014 از سوی Deep Silver داده شد و این وعده نیز به حقیقت پیوست و اولین تریلر از گیم پلی عنوان ذکر شده به نمایش در آمد.

dead island 20 cinema 19200

قسمتی از تریلر معرفی Dead island 2 در E3 2014

در تریلر به نمایش درآمده تنها چیزی که حرف اول را در گیم پلی بازی می زد، اسلحه های متنوع درون بازی بود و چیزی که در ثانیه به ثانیه تریلر به چشم می خورد خون بود و خون بود و خون بود ( ! ). دربازی می توان چندین سلاح را در کنار هم قرار داد و بوسیله ی آنها یک سلاح جدید و بسیار کشنده را ساخت. مثلا می توان یک شمشیر را بر روی یک شاتگان قرار داد تا علاوه بر متلاشی کردن بدن زامبی ها در هنگام تیر زدن، بتوان صحنه قطعه قطعه کردن اعضای بدنشان را در هنگام برخورد ضربه شمشیر به بدنشان را تداعی کرد. همچنین می ‌توان عده ای از زامبی هارا که در یک محوطه حضور دارند را در حالی که در کنار یکدیگر قرار دارند نشانه گرفت و یک تیر از اسلحه ی برقی خود را برای کشتنشان هدر دهید. در اینجاست که ارزش بالای حتی یک تیر از یک اسلحه ی ترکیبی و قدرتمند به چشم می آید. تک تک زامبی ها بوسیله الکترسیته موجود در تیر به یک دیگر وصل میشوند و باعث می شود به دست یکدیگر نابود شوند. یا اینکه بر روی پرّه های یک پنکه، تیغه های تیز و برّنده ای را قرار بدهید و به میان قلب زامبی ها هجوم ببرید. در اینجا قطعا با خود میگویید: دیدی؟ قلب زامبی از قفسه سینه اش بیرون آمد و جمجمه اش از دم نابود شد (یا به عبارتی “پوکید”)، وای چقدر هیجان انگیز! من این بازی را دوست دارم.

همانطور که متوجه شدید، خشونت بالا و اکشن پر زد و خورد درون بازی موجب شد تا یک بازیباز کشتن صد ها زامبی شبیه به هم را دوست داشته باشد. صبر کنید. . . گفتم شبیه به هم؟ بابت این حرفم از شما عذر خواهی می کنم. تنها چیزی که در این بازی جایی ندارد کلمه ی “شبیه به هم” است. هیچ چیز در این بازی شبیه به یک چیز دیگر نخواهد بود. زامبی ها، اسلحه ها و یا حتی محیط های درون بازی.

20140811 di2 gamescom screen 05

به جزئیات صورت زامبی دقت کنید

حتی یک لحظه هم فکر نکنید که این بازی تنها یک عنوان “بکش برو جلو” خواهد بود. حتی اگر هم اینگونه خواهد شد، گیم پلی هیجان انگیزش هرگز شما را خسته نخواهد کرد و شما را از ادامه بازی زده نخواهد کرد. فرض کنید در یک قسمت می توانید یک تیربار را در دست بگیرید و سیل عظیمی از زامبی هارا نابود کنید و رودخانه ای از خون شان جاری سازید و در قسمت بعد هیچ سلاحی در دست نداشته باشید و تنها سلاحتان پاها و دست هایتان باشد. در اینطور مواقع هرگز ترس را به دل خود راه ندهید زیرا که مبارزه با مشت و لگد هم زیبایی و هیجان خاص خود را دارد. یک مشت بر روی سر زامبی و پرت کردنش برروی زمین و بعدش یک لگد محکم بر روی سرش و ساختن یک تابلوی هنری زیبا از مخلفات درون جمجمه اش. به نظر شما این صحنه لذت بخش نخواهد بود؟

اگر ابتدای صحبت را به خاطر داشته باشید، حتما می دانید که این عنوان در کنفرانس سونی در E3 2014 با یک تریلر بسیار تماشایی معرفی شد. باید به شما بگویم که این تریلر یک تریلر CG یا به اصطلاح سینماتیک بود و طبیعتا از جزئیات و گرافیک بالایی برخوردار بود، اما باید به شما بگویم گرافیک درون بازی اصلی تفاوت های بسیار کمی با آن تریلر سینماتیک درون کنفرانس دارد. عنوان DI 2 بوسیله موتور بسیار قدرتمند Unreal Engine 4 ساخته می شود و دارای ویژگی های بصری بسیار بالایی خواهد بود. کافیست فقط یکبار به جزئیات صورت زامبی ها در گیم پلی بازی دقت کنید، آنگاه متوجه خواهید شد که شما با یک گرافیک کاملا نسل هشتمی رو به رو هستید، این موضوع نیز بسیار خارق العاده خواهد بود.

[jwplayer mediaid=”177833″]

داستان در این سری بیشتر بر پایه ی “بقا” پایه گذاری شده است و در هر نسخه شما می بایست در یک جزیره از شرّ زامبی های بد بدن فرار کنید یا آنها را مجبور سازید که از دست شما فرار کنند. به گمانم که این مورد کمی غیر ممکن است. اگر نسخه اول این سری را تجربه کرده باشید، حتما به خاطر دارید که در پایان آن بوسیله یک بالگرد از جزیره فرار می کنید و به نظر همه چیز بسیار زیبا و امن تمام می شود، اما همین آرامش و امنیت، شروع یک مصیبت و عذاب در نسخه بعدی یعنی DIR بود، زمانی که شما در ابتدای نسخه دوم بازی از همان هلی کوپتر برروی عرشه یک کشتی مجبور به فرود می ‌شوید و کابوس مرگبار آن نسخه نیز از همانجا آغاز می شود. در این نسخه نیز شما در منطقه ی قرنطینه شده ی کالیفرنیا حضور دارید. منطقه ای که هر کس از آنجا خارج شده، جان سالم به در برده و هرکس هم در آنجا باقی مانده، به نوعی در جهنم زامبی ها زندانی شده و باید فلاکت دردناکی را تحمل کند تا جان خود را نجات دهد. همچنین در این نسخه شما قادر خواهید بود تا سفری زیبا و به یاد ماندنی را از پل مشهور Golden Gate تا ساحل Venice شهر کالیفرنیا را تجربه کنید، اما این سفر به هیچ وجه برای شما لذت بخش نخواهد بود زیرا که زامبی های خوش خط و خال قرار است همسفر شما در این سفر بسیار پر خطر باشند. همچنین فکر این را که زامبی ها قرار است همسفری بسیار خوش رفتار و مهربان برای شما باشند را از سر خود بیرون کنید، زیرا تنها چیزی که قرار است برای شما دردسر ایجاد کند، همین زامبی های به ظاهر کند ذهن ( ! ) هستند.

پس منتظر یک سفر رویایی در بهار ۲۰۱۵ به همراه زامبی ها در سواحل کالیفرنیا باشید، این سفر هم قطعا زیبایی های خاص خودش را دارد.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

یک دریا زامبی | اولین نگاه به Dead Island 2 - گیمفا
یک دریا زامبی | اولین نگاه به Dead Island 2 - گیمفا
یک دریا زامبی | اولین نگاه به Dead Island 2 - گیمفا
یک دریا زامبی | اولین نگاه به Dead Island 2 - گیمفا
یک دریا زامبی | اولین نگاه به Dead Island 2 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

یک دریا زامبی | اولین نگاه به Dead Island 2 - گیمفا
یک دریا زامبی | اولین نگاه به Dead Island 2 - گیمفا