Phil Spencer درباره انحصاری بودن Tomb Raider توضیحات تکمیلی می دهد
طی ۲۴ ساعت بعد از کنفرانس مایکروسافت در Gamescom 2014 که یکی از مهمترین بخش های آن معرفی the Rise of Tomb Raider به عنوان بازی انحصاری برای Xbox بود، فضای اینترنت پر شد از بحث هایی در این رابطه که چگونه Square Enix و Crystal Dynamics فروخته شدند؟ آیا بهتر نبود پول های مایکروسافت برای ساخت بازی خودشان خرج می شد تا این که برای محروم کردن PlayStation و PC از شانس بازی کردن (شاید) یکی از بزرگترین بازی های ۲۰۱۵ هزینه شود؟
Phil Spencer رئیس بخش Xbox اما تأیید کرد که این انحصار دائمی نخواهد بود و بعد از گذشت زمانی این انحصار به پایان می رسد و بعد از آن Square Enix است که تصمیم می گیرد با بازی خود چه کار کند.
برای روشن شدن کامل اذهان عمومی، Phil Spencer درباره این اتفاقات توضیح می دهد:
“من نمی دانم که این اتفاق یک سورپرایز است یا نه. می دانستم که بعد از کنفرانس باید درباره این موضوع توضیحات بیشتری ارائه کنم اما این کار را روی صحنه نباید انجام می دادم. روی صحنه باید درباره این فرانچایز و این که چقدر هیجان زده ایم برای عنوان بعدی این فرانچایز و انحصاری بودن آن برای Xbox صحبت می کردم.
اگر شما به خاطر داشته باشید، رابطه ما با این فرانچایز به قبل از این نسخه از بازی برمی گردد، جایی که آن ها در E3 چند سال اخیر در کنفرانس مایکروسافت روی صحنه بوده اند. واضح است Tomb Raider پیش از Xbox وجود داشته و روی پلتفرم های دیگر عرضه شده، بنابراین این رابطه در طی زمان شکل گرفته است. چیزی که مردم باید بدانند این است که ما در شرایطی قرار نداشتیم که به دنبال یک بازی third-party باشیم و یک عنوان خاص را هدف قرار داده و بگوییم نیاز داریم آن را برای خودمان داشته باشیم.”
او در ادامه صحبت های خود همکاری با فرانچایزهای دیگر را مثال می زند:
“اگر به فرانچایزهای دیگر نگاه کنیم، برای مثال Dead Rising، همکاری ما با Capcom در Dead Rising برای این بازی مفید بود. ما توانستیم به شناخته شدن و مشهور شدن این بازی کمک کنیم و آن را ارتقا ببخشیم.
Crystal Dynamics و Square Enix می خواهند فرانچایز Tomb Raider را به بالاترین سطح برسانند و با وجود دیگر عناوین بزرگ AAA این خواسته به راحتی به دست نخواهد آمد. همچنین برای ما نیز Tomb Raider از نظر سبک بازی و متناسب بودن آن برای Xbox مفید است. شاید بپرسید که آیا آرزو داشتم یک IP اکشن ماجراجویی first-party برای Xbox داشتم؟ قطعاً این طور است اما در حال حاضر ندارم. پس Tomb Raider عنوانی است که برای ما مناسب خواهد بود و ما هم ارتباط خوبی با سازندگان آن داریم. همچنین سازندگان آن هم می خواهند در میان عناوین AAA، سطح بازی را بالاتر ببرند.”
در ادامه Phil Spencer از توانایی Xbox برای کمک به ارتقای شهرت عمومی عناوینی مانند Titanfall و Dead Rising صحبت کرد:
“وقتی مردم به Dead Rising و جایگاه کنونی آن نگاه می کنند، می توانند شاهد مؤثر واقع شدن این همکاری برای Dead Rising باشند. البته ممکن است طرفداری از PlayStation با این موضوع مخالفت کند چون این عنوان را تجربه نکرده است. حتی در مورد Titanfall و توانایی ما برای عظمت بخشیدن به عرضه این ساخته ی EA هم صادق است. Tomb Raider هم متفاوت از این دو نخواهد بود.
مردم باید این را در نظر داشته باشند که این دست همکاری صورت گرفته و خواسته ی ما برای کمک به بزرگتر شدن فرانچایزها در راستای نیازهای ما برای پلتفرم Xbox خواهد بود.”
او درباره آینده Tomb Raider این گونه پاسخ می دهد:
“من صاحب این IP نیستم پس زمانی که از من درباره ی آینده سری Tomb Raider سؤال می کنند، در واقع این چیزی نیست که من بتوانم درباره اش صحبت کنم. مانند این است که شما از من بپرسید برای Dead Rising 6 چه اتفاقی خواهد افتاد! من صاحب آن نیستم. همچنین در پاسخ به کسانی که از انتشار این عناوین روی دیگر پلتفرم ها میپرسند باید بگویم صحبت کردن درباره این مسائل در حیطه وظایف من نیست. من فقط ارتباط و همکاری ویژه ای با این نسخه از Tomb Raider دارم و احساس خوبی از رابطه بلند مدت با Square Enix و Crystal Dynamics دارم. فکر می کنم این همکاری برد-برد است چون هم برای ما مفید است و به جوابی برای نیازهایی خاص خواهیم رسید و همچنین برای آن ها مفید خواهد بود.”
او همچنین به این موضوع اشاره کرد که Tomb Raider در تعطیلات ابتدای سال ۲۰۱۵ به صورت انحصاری برای Xbox One و Xbox 360 عرضه می شود و پس از مدتی این انحصار به پایان خواهد رسید (او از این موضوع که این مدت دقیقاً چقدر است اظهار بی اطلاعی کرده) و این موضوع که بعد از به پایان رسیدن این انحصار، چه اتفاقی برای Tomb Raider خواهد افتاد و این بازی به کجا خواهد رفت برای او مشخص نیست.
رئیس بخش Xbox در پایان صحبت هایش به سؤالی درباره مقایسه ی Uncharted 4 و این که آیا the Rise of Tomb Raider پاسخی به Uncharted خواهد بود، این گونه پاسخ داد:
“کاملاً همین طور است. من طرفدار Uncharted هستم و آرزو داشتم که ما هم بازی اکشن ماجراجویی به آن سبک داشته باشیم. برای رسیدن به این خواسته عناوینی ساخته شده و تجربه شده اند اما بازی به کیفیت Uncharted نداریم. بنابراین Tomb Raider یک فرصت خواهد بود.
به مخاطبان پلتفرم Xbox هم این گونه می گویم که می خواهیم صاحب عناوین بزرگی روی پلتفرم خود باشیم، این موضوع به عنوان مبنایی برای موفقیت پلتفرم ماست و Tomb Raider فرصت ویژه ای برای دستیابی به آن است.”
او از این همکاری اظهار خوشنودی کرد و مخاطبان این عنوان را به دو دسته تقسیم کرد. از یک طرف کسانی که Xbox دارند و از این که این بازی برای Xbox منتشر خواهد شد خوشحال هستند. از طرف دیگر آقای Spencer خواستار این نیست افرادی به این علت که کسانی که Xbox ندارند نمی توانند این عنوان را بازی کنند، خوشحال باشند. او اذعان کرده، “من به رقابت بین کنسول ها به عنوان یک جنگ نگاه نمی کنم و فقط می خواهم بازی های Xbox در سطح بالایی قرار داشته باشند. برای محروم کردن بازی ها روی دیگر پلتفرم ها تلاشی نمی کنم.”
The Rise of Tomb Raider در تعطیلات سال ۲۰۱۵ به صورت انحصاری بر روی Xbox One و Xbox 360 عرضه می شوند و تا مدتی نامشخص در انحصار کنسول های مایکروسافت قرار خواهد داشت.
پر بحثترینها
- بازی های جذابی که مورد بیمهری مخاطبین قرار گرفتند (قسمت اول)
- طرفداران GTA 6 حاضرند حتی بیشتر از ۷۰ دلار برای این بازی بپردازند
- چطور میتوان Starfield را به بازی بهتری تبدیل کرد؟
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- کنسول یا PC؟ مقایسه تجربه بازی و قیمت
- پیشنهاد رئیس سابق Blizzard به بازیکنان: پس از به پایان رساندن یک بازی به توسعهدهندگان انعام دهید
- محبوبیت بتای Sea of Thieves روی PS5 سرورها را مختل کرده است
- شایعه: در GTA 6 محدودیت حمل سلاح وجود خواهد داشت
نظرات
چقد کامل و زیبا! ایول :yes:
یه مدت انحصاری ایکس ۱ میمونه ها اینقدر گندش کردین 😐 😐 😐
ماشا الله این همه رو ترجمه کردی کارت بیسته :yes: :yes: :yes:
۱سال! :reallypissed:
حالا چیه که انقدر بزرگش کردن ………………………………………………
اینا dead rising رو مشهور کردن دروغم حدی داره بابا اینا فقط از محبوبیت بازی سوء استفاده کردن
مطمئن باشین، کریستال داینامیک با توجه به فروش بالای کنسول PS4 ، از همین الان داره کد نویسی نسخه های PS4 و PC رو هم انجام میده و انحصاری بودن ( حتی از نوع زمانیش ) دروغی بیش نیست.
مطمئن باشین، کریستال داینامیک با توجه به فروش بالای کنسول PS4 ، از همین الان داره کد نویسی نسخه های PS4 و PC رو هم انجام میده و انحصاری بودن ( حتی از نوع زمانیش ) دروغی بیش نیست. نمونه ش هم بازی “رایز: فرزند رم”
باشه چون تو میگی حتما همینه من نمیدونم تو یا کوری یا خودتو زدی به نفهمی خود فیل اسپنسر اومده گفته انحصاری زمانی ایکس باکسه اون وقت تو میگی دروغی بیش نیست طرفداری از سونی هم دیگه حدی داره
واقعا برات متأسفم. من کی از PS4 طرفداری کردم؟
فقط گفتم که این انحصار جنجالی بیش نیست و در کمتر از یکسال برای پلتفرم های دیگه عرضه میشه.
پس میخواستی ده سال دیگه منتشر بشه !
همون یک سال برای خیلیا عذابه
بهتره یه نوار مغز بگیرین.
واقعا واسه مایکروسافت متاسفم اقلا هوای ما pc بازارو داشته باش نامرد!
:pissedoff:
اووووووووووووو این فیل اسپنسر هم دیگه خیلی ذوق داره یه انحصاری زمانی دیگه این همه قمپپز نداره که!
حیف واسه PC دیر میاد ۲۰۱۶!!!! :-(( :-(( :-(( شانس بیاریم یه سال و خورده ی دیگه یعنی آخرای ۹۴!!!
ایول ماکرو که هنوز Xbox 360 رو کنسول حساب می کنه… :yes:
واقعا که سونی این همه گفت از کنسول نسل پیش حمایت می کنیم اخر چی شد… :idk:
به نظرم که کار خوبی کردن
هم اینکه PS و PC رو محروم کردن(هر چند که بازیا معمولا بعد از Xo وX360 برا PC هم میان)هم اینکه X360 هنو یه کنسول بازی محسوب میشه و هنو PS2 نشده
یکی از محالات سال ۲۰۱۵ یا ۲۰۱۶ اینه که مایکرو بزاره این بازی از pc فراتر بره یا به عبارت دیگه این بازی هیچ وقت برای پلت فرم های xbox 360 . ps4 . wiiu . منتشر نمیشه مگر طی اتفاقات خیلی خاص وگر نه طرف نمیومد بگه ما میخوایم tomb raider رو بکنیم uncharted کنسول xbox . الانم که از پاسخ دادن تفره میره واسه اینه که تصمیمشون برا خرید ip تا زمانی که بازیه خوبی در نیومده حتمی نیست اون اتفاقات خاص هم که تو متن گفتم یعنی بد در اومدن بازی .
پرچم بالاست :yes: :yes: :yes:
xbox
این بازیم درست مثل ایویل۶مدتی انحصاری شد
Xbox one و یا ps4 با هم فرقی ندارن ،همش سیاست واسه پوله
اینجور کارا واقعا حرامه :no:
چون جیب ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر پرمیشه ولکن سر همه ی گیمران دنیا بی کلاه می مونه :no:
من مخالفم با اینجور کار :no: به کام همشون زهر بشه این تامب رایدر :no:
حرامخوارن بی همه چیز :yes:
برای پر شدن جیباشون ( که اونقدر جاداره که پر شدن نداره ) و پول و فروش کنسولشون هر کاری حاضرن انجام بدن { حتی شکوندن دلهای منتظر } :no:
بجای خدمت دارن بازارو برای سود بیشتر بهم می ریزن :no:
اینم جای سپاسگزاری از گیمرانیه که دارن بخاطر اونها نون شب می خورن 😐
در کل :
” بر نا سپاسان شرم باد ” :shutmouth: حالا راحت شدم و دهنمو می بندم :shutmouth:
:no: :no: :no: :no: :no: :no:
اگه انحصار زمانی نبود ، قطعا تا حالا سکته کرده بود از ذوق !
اخه الان سونی هم انچراتد۴رو برای xboxوpcمنتشر نمیکنه/
پس طبق حرف شما سونی هم پول دوسته.
بله عزیزم . :yes:
انحصاری یعنی توهین به تمامی گیمران از جمله من و شما و همه ( فقط کافیه یکم فکر کنی تا با من هم نظر بشی ! ) :yes:
نه عزیزم انحصاری یعنی رقابت اگه می خوای انچارتد بازی کنی برو ps4 بخر أین رقابته
اینجوری که شما می گی باید برای بازی کردن هر دو سه تا بازی باید بریم یه کنسول بگیریم 😐 با اینکه می شه با همون PC همه ی این بازیها رو بازی کرد .
مثلا برای بازی کردن Uncharted باید PS3 , PS4 بگریم – برای بازی کردن Forza باید XOne,X360 بگیریم – برای بازی کردن ماریو و بایونتتا ۲ باید wii u,wii بگیریم . برای تکن ۵ باید PS2 ,Xbox بگیریم و …
اگه یکی بخواد بازیی رو که دوستش داره رو همیشه باهاش بازی کنه چی ؟ میدونی چند تا کنسول رو دستت می مونه و چه هزینه ای بابت خرید اینهمه کنسول باید بپردازی؟
اگه اینجوری که داره پیش می ره پیش بره سر آخر یه اتاق پر از کنسولهای بازی رو دستمون می مونه 🙁 با اینکه میشه با همون PC از بازی های دو بعدی ماریو میکرو بگیر تا خود بازی Uncharted رو فقط و فقط رو یه کنسول و یه دستگاه قدرتمند مثل PC تجربه کرد 😐 😐
اینکاری که اونا می کنن واقعا به ضرر جامعه ی گیمران هست و آدمایی مثل شما اگه یه کم بیشتر فکر می کردن می فهمیدن که شرکتایی مثل سونی و مایکرو و نینتندو و .. فقط به سود خودشون فکر می کنن و به جیب من و شما کاری ندارن :no:
طرفداری از این شرکتا یعنی ضرر زدن به خودمون و سود بردن اونا 😐 چرا هنوز اینو نمی فهمیم . چرا ؟ :reallypissed: :reallypissed:
تو حالت خوبه 😐 آنچارتد رو یه بازیه first party ساخته ولی تامب رایدر باسه ی استودیوی first party مایکروسافت که نیست :no:
یه بارم قبلا گفتم سونی خودش یه خیلی انحصاری داره و ما نباید غصه ی همیگ یه بازی رو بخوریم
باز خوبه برای xbox360 میاد 😀 :-))
اینجوری که شما می گی باید برای بازی کردن هر دو سه تا بازی باید بریم یه کنسول بگیریم 😐 با اینکه می شه با همون PC همه ی این بازیها رو بازی کرد .
مثلا برای بازی کردن Uncharted باید PS3 , PS4 بگریم – برای بازی کردن Forza باید XOne,X360 بگیریم – برای بازی کردن ماریو و بایونتتا ۲ باید wii u,wii بگیریم . برای تکن ۵ باید PS2 ,Xbox بگیریم و …
اگه یکی بخواد بازیی رو که دوستش داره رو همیشه باهاش بازی کنه چی ؟ میدونی چند تا کنسول رو دستت می مونه و چه هزینه ای بابت خرید اینهمه کنسول باید بپردازی؟
اگه اینجوری که داره پیش می ره پیش بره سر آخر یه اتاق پر از کنسولهای بازی رو دستمون می مونه 🙁 با اینکه میشه با همون PC از بازی های دو بعدی ماریو میکرو بگیر تا خود بازی Uncharted رو فقط و فقط رو یه کنسول و یه دستگاه قدرتمند مثل PC تجربه کرد 😐 😐
اینکاری که اونا می کنن واقعا به ضرر جامعه ی گیمران هست و آدمایی مثل شما اگه یه کم بیشتر فکر می کردن می فهمیدن که شرکتایی مثل سونی و مایکرو و نینتندو و .. فقط به سود خودشون فکر می کنن و به جیب من و شما کاری ندارن :no:
طرفداری از این شرکتا یعنی ضرر زدن به خودمون و سود بردن اونا 😐 چرا هنوز اینو نمی فهمیم . چرا آخه :reallypissed: :reallypissed:
فیل اسپنسر کار درستی رو انجام داد که در نهایت حتی به نفع صاحبان ps4 هم هست،نیاز نیست دو بازی هم سبک با هم در یک زمان بر روی ps4 عرضه بشند که من خودم قبل از این برای جالب نبود این مساله اما حالا مایکروسافت هم خودش سود میکنه هم این فرتچایز هم ps4، خیلی هم عالی 😀