شکست زمان | تحلیل نمایش Quantum Break در Gamescom 2014
بی شک اگر از هر بازیبازی بپرسید که مهمترین مراسم در دنیای بازی های رایانه ای چیست؟ با پاسخ E3 مواجه خواهید شد! اما گاهی اوقات، E3 آن طور که باید و شاید نمی تواند بازیبازان را راضی کند. گاهی اوقات اتفاق می افتد که مراسم های دیگر بهتر و مهیج تر از E3 باشند. شاید سال ۲۰۱۴ برای مایکروسافت کمی متفاوت تر از سال های پیش بود. به عقیده بسیاری از بازیبازان، Gamescom 2014 برای مایکروسافت به مراتب جذاب تر از E3 این کمپانی بود و قطعا یکی از مهمترین دلایل جذاب بودن آن، نمایش های زیبا از عناوین مختلف بود که بی شک یکی از بهترین نمایش ها مربوط به عنوان انحصاری Quantum Break بود. در ادامه با ما همراه باشید تا به تحلیل این نمایش بپردازیم.
نام: Quantum Break
ناشر: Microsoft Studios
سازنده: Remedy
پلتفرم: Xbox One
تاریخ انتشار: ۲۰۱۵
در کنفرانس شرکت میایکروسافت در E3 2014، بیشتر طرفداران انتظار یک تریلر گیم پلی از عنوان انحصاری Quantum Break را داشتند اما این اتفاق نیافتاد و بسیاری از طرفداران نا امید شدند. اما در کنفرانس امسال مایکروسافت در Gamescom 2014 یک تریلر ۸ دقیقه ای از گیم پلی این عنوان فوق العاده را به تماشاگران و مشتاقان ارائه داد که در ادامه قصد داریم تا نگاهی کلی بر این تریلر بیاندازیم.
همانطور که می دانید، داستان اصلی بازی، آزمایشی در شهر Riverport را روایت می کند که درباره کنترل زمان است. اما در ادامه، این آزمایش با شکست مواجه شده و سه نفر از اعضای تحقیقات که شامل Jack Joyce (شخصیت اصلی بازی)، Beth Wilder و Paul Serene (آنتاگونیست اصلی بازی) می شوند، قدرت های ماورایی بدست می آورند. این سه نفر قادر هستند تا کنترل زمان را بدست گرفته و از آن استفاده کنند.
در تریلر ۸ دقیقه ای که از بازی شاهد بودیم، نکات مختلف و قابلیت های زیادی را از بازی شاهد بودیم. در ابتدای تریلر، شخصیت اصلی بازی ( Jack Joyce ) را دیدیم که در اتقی قرار داشت. صدای آژیر پلیس به گوش می رسید. در همین ابتدای تریلر متوجه یک نکته مهم می شویم: جزییات محیط بسیار زیاد است. یک اتاق شلوغ و بهم ریخته که جزییات آن بسیار دقیق کار شده است. نکته دیگری که در همین ابتدا مشخص می شود، قابلیت استفاده از برخی از اجزای محیط است. دستگاهی که در کنار اتاق قرار داشته و هنگامی شخصیت اصلی به کنار آن می رسد، نوشته ی USE خود را نشان می دهد. هر چند که نتوانستیم بفهمیم کاربرد دستگاه برای شخصیت اصلی چه بوده و اگر USE را می زدیم چه اتفاقی می افتاد، ولی پیام اصلی به بینندگان رسید و همه فهمیدند که می شود از بعضی از اجزای محیط نیز بهره برد. نکته بعدی که در همین ابتدا جلب توجه کرد، انیمیشن ها و نحوه حرکات Jack Joyce بود. شخصیت اصلی طوری آزادانه حرکت می کرد که ظاهرا از پیش هیچ برنامه خاصی برای حرکات او مشخص نشده!! شخصیت اصلی بازی بسیار طبیعی و نزدیک به واقعیت حرکت کرده و حتی در هنگام حرکت به سمت های مختلفی نگاه می کرد. نکته بعدی که بسیار خود را نشان داد، HUD بود. شما هیچگونه HUD را مشاهده نمی کنید. به بیانی ساده تر، شما در حال تماشای یک فیلم هستید! مطمئنا این ویژگی به زیباتر شدن بازی کمک شایانی خواهد کرد.
شخصیت اصلی به پنجره ای رسید و آن را باز کرد. با باز شدن پنجره، صدای هلیکوپتری که در همان حوالی مشغول گشت زدن بود، بیشتر و واضح تر به گوش رسید. خلبان مشغول گزارش دادن به مرکز است و گزارش یک اعتراض مردمی بر روی پل شهر را می دهد. در همین لحظه است که Jack Joyce زمان را متوقف می کند و یک لحظه ی فوق العاده پدید می آید. متوقف شدن زمان با یک افکت صدایی بسیار زیبا آغاز می شود. صدایی که پیش از متوقف شدن زمان به گوش می رسد، دقیقا همان افکت صدایی است که تمامی ما انتظارش را داشتیم. رنگ بندی محیط به کلی تغییر کرده و کل محیط، رنگ آبی و خاکستری به خود می گیرد. پس از مدت کوتاهی، توقف زمان پایان یافته و همه چیز به وضع سابق خود باز می گردد. از مرکز به خلبان می گویند که پلیس ضد شورش برای جلوگیری از شورش های مردمی در راه بوده و به زودی به آنجا می رسد. Jack Joyce به راه خود ادامه می دهد. او در حال راه رفتن بر روی یک بالکن بوده و در بالای سرش، چراغ هایی رو به بالا قرار دارد. نکته خیره کننده در این صحنه این است که گرد و غبار هوا به زیبایی هر چه تمام تر خود را در نور چراغ ها نشان می دهد. بافت های بازی عالی طراحی شده اند. شخصیت اصلی از نردبانی که در همان حوالی بود پایین می آید. نکته دیگری که بسیار زیباست، نحوه هنرمندانه حرکات دوربین بازی است. حرکات دوربین در بعضی از نقاط بازی، کاملا حالت کلیشه ای را کنار گذاشته و جلوه ای شبیه به فیلم ها به بازی داده است. حرکت دوربین با عاملی دیگر که همان نبودن HUD است، دست به دست هم داده اند تا این عنوان بیش از هر عنوان دیگری شبیه به فیلم ها و واقعیت باشد. هنگامی که Jack Joyce در حال پایین آمدن از نردبان است، ماشینی را می بینیم که در پایین در حال آمدن است و سریعا خود را به منطقه می رساند.شخصیت اصلی بر روی ارتفاعی قرار می گیرد که بر روی آن، بخشی از شهر از دور پیداست. افق ها و دور نماها بسیار زیبا و واقعی اند. Jack Joyce از آن ارتفاع به پایین پریده و به سرعت کاور می گیرد و در اینجا فاز جدیدی از گیم پلی نمایان می شود.
مردی از بالای پل Jack را می بیند و شروع به داد و فریاد می کند! در این نما، از چهره Jack می توان استرس واقعی را مشاهده کرد. او استرس دارد و مدام زیر لب در خطاب به مردی که در بالای پل است می گوید: “خفه شو..!!!” اما دیگر کار از کار گذشته و سه نفری که در خودرو بودند، مسلح برای از بین بردن Jack آمده اند. حال به صحنه های اکشن بازی رسیده ایم. HUD در پایین صفحه نمایان می شود که شامل دو قسمت است. قسمت اول از تعداد تیرهای باقی مانده و بخش دوم حلقه ی زرد رنگی که برای کنترل زمان از آن استفاده می شود تشکیل شده. سه نفری که به دنبال Jack هستند، هنوز از مکان دقیقی که او پنهان شده اطلاعی ندارند. تا اینکه شخصیت اصلی با ۷ گلوله یکی از آنها را می کشد. حال دو نفر دیگر شروع به تیر اندازی می کنند. Jack کاور گرفته و تیرهای دشمنان به یک سری چوب برخورد کرده و آنها را در هم می شکند. اینجاست که تخریب پذیری بالای محیط خود را نشان می دهد. تا به اینجای تریلر مطمئنا هنوز تمام طرفداران منتظراند تا از نحوه ی کنترل زمان و چگونگی تاثیر این قابلیت در گیم پلی مطلع شوند. انتظارها به پایان می رسد. زمان متوقف شده و Jack این فرصت را پیدا می کند تا محل خود را تغییر دهد. بدون اینکه دشمنان از این مسئله مطلع شوند. در حینی که زمان متوقف شده، به تدریج نوار زرد رنگ در حال خالی شدن است. اکنون Jack در جای دیگری کاور گرفته ولی همچنان دو نفر دیگر در محل قبلی وی به دنبالش می گردند. یکی از این دو نفر در حال حرف زدن است که ناگهان Jack زمان را متوقف کرده و به سمت او می رود. نکته جالبی که در صداگذاری متوجه آن شدیم، صداگذاری زیبای بازی در زمان توقف زمان است به طوریکه اگر در هنگام توقف زمان کسی در حال صحبت باشد، سخنان و صدای او به تدریج آرام تر و کشیده تر می شود تا اینکه پس از متوقف شدن کامل زمان، دیگکر صدایی را نخواهیم شنید. شخصیت اصلی زمان را متوقف کرده و به سمت یکی از دشمنانش می دود. اینجاست که مبارزات تن به تن را می بینیم و اینکه چگونه Jack در حال دویدن و در شرایط توقف زمان، به زیبایی هر چه تمام تر دشمن خود را از بین می برد. شخص دوم شروع به تیراندازی می کند. صفحه بازی قرمز رنگ می شود که نشان از صدمه دیدن جک دارد. در اینجا قابلیت دوم از کنترل زمان خود را نشان می دهد. Jack دست چپ خود را برای یک لحظه بالا می برد و زمان تنها در منطقه ای محدود و مشخص نگه داشته می شود. سپس به سمت آخرین فرد باقیمانده ۷ گلوله شلیک می شود. نکته جالب اینجاست که هنگامی که گلوله ها به محدوده ای که در آن زمان متوقف شده است می رسند، دیگر حرکتی ندارند و مسیر گلوله با خطوط نارنجی رنگی مشخص شده و در هوا معلق است. سپس همه چیز به حالت عادی باز گشته و هر ۷ گلوله با یکدیگر به نفر سوم برخورد می کند.
شخصیت اصلی بازی به حرکت خود ادامه می دهد. در کنار، خودرویی پارک شده که چراغ هایش روشن است. در نور چراغ خودرو، هاله ای از حرکت گرد و غبار به وضوح قابل دیدن است که این مسئله باز هم قدر گرافیکی و بافت های بازی را به رخ می کشد. حال در فضای باز هستیم و جالب اینجاست که در محیط های باز، جزییات هم به مراتب بسیار بیش از پیش شده و حال جزییات بازی بسیار زیاد است. حال نبرد دیگری رخ می دهد. چند مفر دیگر می آیند و به سمت Jack تیراندازی می کنند. باز هم Jack کاور می گیرد و باز هم تیر اندازی ها و تخریب شدن اجزای محیط، نوید یک تخریب پذیری قابل قبول را می دهند. حال ویژگی دیگری را مشاهده می کنیم. قابلیتی که بازیباز در آن می تواند آزادانه، بدون نشانه گیری تیراندازی کند. مطمئنا در این روش دقت تیراندازی کمتر می شود ولی این قابلیت در بعضی جاها واقعا مفید و کارآمد است. حال در اینجا باز هم تخریب پذیری محیط را شاهد هستیم که چگونه بازیباز می تواند با شلیک کردن به بشکه ها آن را منفجر کند. نکته جالبی که به وضوح در تریلر مشخص است این است که بازیباز نبض بازی را در دست دارد. Jack با قدرت هایی که دارد قدرت را کاملا در دست دارد و دشمنان او نمی توانند در برابرش کاری کنند. درگیری ها با چند انفجار و توقف زمان ادامه می یابد تا اینکه شخصیت اصلی به کلی محیط را از دشمنان خود پاک می سازد. مشکل کوچکی که در اینجا شاهد آن بودیم، سایه زنی پشت بشکه ی منفجر شده بود که می لرزید و محو می شد. امیدواریم تا زمان انتشار بازی این مشکل برطرف شود.
Jack در راه رسیدن به پل اصلی است که در راه، صدای فریاد و تیراندازی را می شنود. اینجاست که تصادف عظیمی رخ داده و کامیونی از پل در حال به پایین پرت شدن است که Jack در اینجا زمان را به کلی متوقف می کند. حال بازیباز بدون اینکه نگران اتمام نوار زرد رنگ کنترل زمان باشد، می تواند در حالت توقف مطلق زمان حرکت کند. محیط در سکوتی مطلق غرق شده است. مطمئنا هر کسی که این صحنه را ببیند، حس و حال عجیبی تمامی وجودش را فرا خواهد گرفت. تمام صداهایی که وجود دارد، همانند صدای قدم های جک Jack، همه و همه اکو دارند. صداها با یک پژواک مخوف همراه هستند، بعضی از اجزای محیط در هوا معلق اند که Jack با رسیدن به آنها، با دستش آنها را کنار می زند. تمامی این موارد به بازیباز و یا به بیننده، این حس و حال را القا می کند که واقعا زمان معنا ندارد. حتی جرقه های حاصل از برخورد کامیون با میله های کنار پل، در هوا معلق مانده که این مسئله نیز، قدرت گرافیکی و همچنین طبیعی بودن محیط را نشان می دهد. جلوتر، سربازانی را می بینیم که به مردم بیگناه شلیک کرده اند و وقتی که به مردم نزدیک میشویم، به صورت آهسته صدای آنها را خواهیم شنید که این مسئله اطلاعاتی را در مورد اتفاقی که افتاده است در اختیارمان می گذارد. Jack به راه خود ادامه داده و حال به آخرین بخش تریلر می رسیم.
در حالی که زمان متوقف شده است، شخصی در لباس مکانیکی که همانند یک رباط است، به سمت Jack جک می آید و خودرویی را به سمت او پرتاب می کند. اینجاست که در شرایط توقف مطلق زمان باید با دو نفر در لباس های مکانیکی مبارزه کرد. این نبرد کمی متفاوت با دیگر لحظات اکشنی بود که در بازی شاهد آن بودیم. در اینجا، تیرهای دشمنان نیز به صورت آهسته به سمت Jack می آمد. شخصیت اصلی بازی، به صورت معمولی و شلیک گلوله های پی در پی، دشمن اول خود را از بین می برد و نفر دوم را با قابلیتی دیگر که باز هم دستکاری زمان است نابود می کند. Jack یک خورو که در هوا معلق است را دستکاری کرده که در حالت توقف زمان، به سمت شخص دوم پرتاب شود. انفجار عظیمی رخ داده و سپس موسیقی آرام و بسیار زیبایی شنیده می شود. صحنه هایی پراکنده از بازی را مشاهده می کنیم که همه و همه نوید یک عنوان متنوع و فوق العاده را به ما می دهد. موسیقی بسیار زیبایی را می شنویم و سپس تریلر با لوگوی Remedy به پایان می رسد.
تریلر منتشر شده بسیار زیبا و سرشار از نوآری بود. جزییات محیط، صداگذاری، انیمیشن ها و بافت ها، همه و همه بسیار عالی و نزدیک به واقعیت کار شده بودند. ضعف های بسیار جزیی هم در تریلر وجود داشت اما باید به این نکته توجه کرد که این بازی هنوز زمان زیادی را تا انتشار در اختیار دارد و مطمئنا این ضعف ها برطرف شده و کیفیت کلی بازی از آنچه که دیدیم، بیشتر نیز خواهد شد.
پر بحثترینها
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
نظرات
خیلی خوب بود با تشکر.
یه باگ هم تو جنگ تن به تن تو تریلر بود.
امیدوارم مثل بقیه انحصاریای مایکروسافت برایpcهم بدن.
ممنون آقای شفایی :yes: :yes:
یه سوال شما مطمئن هستید بازی توی ۲۰۱۴ میاد,فکر کنم ۲۰۱۵ باشه 😉
عالی بود آقای شفایی. ممنون.
حیف این بازی که انحصاریه.
تشکر
نوشته خوبی بود. :yes:
ممنون بابت تحلیل :yes:
گرافیکش خوب بود،ولی من از گیم پلی بازی خوشم نیومد.(نظر شخصی)
قبول دارم که توی تریلر ویژگی های گیم پلی کم بود
ولی با توجه به اینکه این نمایش اول گیم پلی این بازی بود نباید انتظار داشت که همه چیز بازی رو رو کنه
هدف این تریلر نشون دادن فضای کلی بازی به همراه چندتا از ویژگی های گیم پلی بود
باید منتظر بقیه نمایش های بازی باشیم
من تریلر این بازی رو دیدم و می تونم بگم بهتر از بیشترها بود :shy:
گرافیگ=یک دهم آنچارتد ۴ . صحنه های تن به تن پر از باگ.گیمپلی نه چندان سخت و پویا به خاطر نگه داشتن زمان، چون با نگه داشتن زمان بچه ی دو ساله هم میتونه آدم بکشه.یعنی در بازی بازیباز این نگرانی را ندارد که حتی یک بارgame over شود.افتادن مصنوعی آدمها هنگام کشته شدن.در مجموع اگه بخوام نمره بدم هشت از ده.
این نظر شخصی من هست و قصد توهین به شخصی رو ندارم.
یک دهم آنچارتد ؟
شوخی بی مزه ای بود!
:no: :sick:
گیم پلی واقعا عالی کار شده بود تو هیچ بازی یادم نمیاد تفنگ لگد بزنه
خیلی واقعی
راستی از انجارتد که گیم پلی چیزی پخش نشده. ?:-)
راستی این بازی به او سادگی که فکر میکنین نیست
می خواستن تریلر بسازن ها ویچر هم همینطوری بود
باز اگه شوتر باشه یه چیزی.
من اکثر نظرات شما رو خوندم
اصلا قصد توهین ندارم ولی هیچ منطقی تو حرف های شما نیست
من مطمعنم اگه Gta انحصاری بشه واسه مایکروسافت شما میاید میگید که gta گرافیکش یه صدم آنچارتد – گیم پلیش همش باگه – داستان که اصلا نداره و …
لطفا کمی بدون تعصب نظر بدید لطفا
تریلر زیبایی بود
گرافیک خیلی خوبی داشت
ایده ی کنترل زمان خیلی جالب و بکره
در کل مطمئنن بازی بزرگی خواهد شد. چه از نظر کیفیت و چه از نظر امتیاز
هرچند به شخصه از گیمپلیش لذت نبردم. حس مصنوعی بودن بهم داده بود
این بازی عالیه :yes:
به احتمال ۹۹ درصد بعد از انتشار نسخه کنسولی برای pc هم میاد :yes: :yes:
آخ جووووووووووووووووووون :yes: :yes: :laugh: :laugh:
نه انصافا گرافیکش خیلی خوب بود و بهتر از هرچیزی راه رفتن شخصیته واقعا طبیعی و قشنگ بود ولی تو بعضی جاها نور پردازی بد بود
من جه جوری و از کجا میتونم اینو دان کنم؟
فهمیدم از کجا مرسی
امیدوارم برای pc هم بیاد.
بافت های کم جزییات به وفور در این تریلر مشاهده شد.مردن دشمنان مصنوعی بود.
این بازی خوبی بود ولی به دلیل سخت افزار پیچیده xbox one اون بازی ای که باید میشد نشد.
ممنون بابت خبر :yes:
ازلحاظ گرافیک خوب بود ولی گیمپلیش زیاد جالب نبود همش زمان می زد خیلی راحت دشمن هاراازبین می برد.
تریلرش تو کنفرانس مایکروسافت رو دیدم واقعا خوشم اومد ای کاش برا PC هم بیاد
من هنوز تو کف گرافیک و راه رفتنشم
انشاالله ۶ ماه بعد انتشار برا pc هم میاد…آمین
گرافیکش عالی بود
گیم پلی روونی داشت و با قابلیت های مختلف
بازیه شاخیه :blush:
امیدوارم برا PC یا PS4 هم بدن 🙂
با گیم پلی ای که از بازی دیدیم فکر میکنم بازیش خیلی راحت باشه و شاید به خاطر گیم پلی مث رایز گند بزنه!
میتونم بگم اصلا این نوع بازی ها رو واسه گیم پلیش نباید بازی کنی
هر چند گیم پلیش عالی و پویا هست و شک نکنید عالی هست
اما باز هم میگم دوستانی که الن ویک رو بازی کردن میدونن
که داستان در اون بازی مهمتر از گیم پلی بود آخر هر فصل یه آهنگ میزازشت
یادمه بار اول فکر کردم بازی تموم شده…….
مک پین رو که قبول دارین تنها مکانیزم نگه داشتن زمان و داشت اما اصلا تکرای نمیشد
حرف های سم لیک::::::
گیم پلی سینماتیک از مکس پین الهام گرفته شده
و نحوه ی داشتان پردازی هم از الن ویک
منظورش این بوده که ما این دو تا رو ساختیم حالا این دو تا تمام ویژگی هاشون در
یکی بازی
یاعلی
نمیگم بازی بده بازی خیلی خوبیه اما مثل آنچارتد ۴ شاهکار نیست.سم لیک همیشه عنوان های خیلی خوبی رو ساخته ولی هیچ یک از بازی هاش شاهکار نبوده( متای بازیهاش بیشتر از ۹۵ نشده و مثل بازیهای ناتی داگ اعم از آخرین ما و آنچارتد گوتی های بیش از ۲۰۰ تا رو نبرده )
احسان این عنوان اونقدرها هم شاخ نیست که بخواد با شاهکار های ناتی داگ کل بندازه.
اخه چرا اینقدر حرف الکی میزنی مگه تو گیمپلی انچارتد رو دیدی که با این مقایسه اش
میکنی ؟
شما فن های سونی همچین میگین شاهکار انگار هیشکی دیگه شاهکار نساخته
همین سم لیک و رمدی موقعی که ناتی داگ داشت کراش میساخت (البته کراش خیلی بازی عالی هست)
مکس پین دادن بیرون که هر کسی از بازی کردنش لذت میبرد و همه ی گیمر ها ازش خاطره دارن
عزیز ما گیم پلی انچارتد۴ رو ندیدیم ولی ۳رو که دیدیم شما گرافیک چهار رو با گیم پلی ۳ تو ذهنت درس کن ببین چه غولی می شه هرچند گیم پلی چهار ندیده میگم از ۳ خیلی خیلی بهتره .
Remedy کار بزرگی رو با gpu به نسبت ضعیفx1 انجام داده ولی در روند گیم پلی بازی پردازش های گرافیکی ناقصی (که اسمشو باگ نمیذارم چون مبحث باگ یه چیز جداست) آزارم میداد … مثل دیر لود شدن احسامی که از سطح زمین برجستگی دارن ، دیر لود شدن سایه ها به خصوص در دقیقه ی ۴.۰۶ که کاملا مشهود بود ، و دیرفیلتر شدن بافت ها که این موارد اصلا باگ اسم نمیگیرن چون باگ ها خطا های incoding دستور ها هستن و مرتبط با موتور گرافیکی و برنامه نویسی های انجام شده در بازی هستن ، ولی این موارد مربوط به پردازش غلط gpu کنسوله که در این مواقع ضعف x1 به خوبی مشهوده چون پهنای باند gpu افتضاح سرعت انتقال کم واز همه بد تر عامل بوجود اورنده ی خطاها یعنی حافظه ی اجرایی ناچیز gpu وram . این موارد خطای سخت افزارن نه نرم افزار و همش حاکی از قدرت کم x1 حتی در اجرای بازیهای انحصاریشه و ماکرو سافت باید یا چاره اندیشی کنه یا کیفیت و نرخ فریم و fxxa بازی ها رو پایین بیاره چون من به شما قول میدم که تا یکی دو سال اینده این ضعف میتونه ماکروسافت و ارزش برند تجاریxbox رو نابود کنه و x1 از لحاظ مشکلات هیچ شباهتی به ps3 نداره و از لحهظ معماری سخت افزار به ps4 بسیار شباهت داره ولی از لحاظ قدرت سخت افزار ایمان دارم که ۵۰ درصد از ps4 ضعیف تره. در حالی که ps3 از ضعف قدرت برخوردار نبود فقط پیچیدگی داشت
واقعا ایده ی توقف زمان جالب بود که با توقف زمان میشه صحنه های بسیار زیبایی رو بوجود اورد البته اگه سازندهاش توانه این کارو داشته باشن!!!
اما در مورد گیم پلی باید بگم که خوبه و هیجانی ولی تو تریلر پخش شده فردی که در حال بازی بود به خوبی بازی نمی کرد و تو بعضی از قسمتا روبروی دشمنش می ایستاد و عینه بز نگاهش میکرد که چی؟!؟ که ما تو کف گرافیک بریم!!! و یه قسمت دیگه که میخواد تن به تن به جنگه بد بود مثلا اومد با پاش یه ضربه ی محکم به کله ی طرف بزنه ولی هوا رو میزنه که اصلا طبیعی نبود.
در کل بازیه زیبایی و دوست دارم تجرش کنم و همچنین ممنون بابت تحلیل :-*
من که اصلان از بازیش خوشم نمیاد فکر نکنم متاش بالا بشه وقتی اولین تریلر بازی رو دیدم خوشم امد ولی از گیمپلیش حالم بهم خوردبه نظر من این بازی نه رقیب the order هستش نه رقیب urchanted 4 . :no: :no: :no: :no:
من که اصلان از بازیش خوشم نمیاد فکر نکنم متاش بالا نشه وقتی اولین تریلر بازی رو دیدم خوشم امد ولی از گیمپلیش حالم بهم خوردبه نظر من این بازی نه رقیب the order هستش نه رقیب urchanted 4 . :no: :no: :no: :no:
چی میگی بادکنک :no: :no: :no:
بالا نشه =بالا بشه 😮 :sweat:
ممنون از تحلیلتون اقای شفایی به نظر من که این بازی حرف نداشت
بازی خیلی قشنگی بود
تازه شما هم که میگی مثل انچارتد ۴ شاهکار نیست بهتره صبر کنی هر دو بازی وارد بازار بشن بعد نظر بدی
از کجا معلوم که انچارتد ۴ شاهکار بشه؟؟؟ :sick:
داداش اگه شاهکار نشه(که احتمالش زیاده چون خودت میدونی سابقه های استودیو ناتی داگ میدونی) مطمعن باش تحولی در گرافیک بازی های ویدیو میاره که هیچ بازی تا الان نیاورده
طرف دار های PS4 ول کنید این فن XBOX رو
اون از RYSE که میگفتن اگه بیاد فلان فلان و……
بذار انچارتد بیاد نشون میده که گرافیک . صدا گذاری. انیمیشن و….
یعنی چی
کوانتوم عنوانی معمولی است زیاد نگران نباشید دیگه هیچ وقت اینو با انچارتد
یا اخرین ما مقایسه نکیند
بیچاره ها فقط میگن هیلو با کوانتوم همین ههههههههه
اگه EA نبود که تا حالا اینقد هم فروش نداشتین اون از تایتان بعد محتویات فیفا
کلا EA مایکرو رو داره و باعث پیشرفتش شد .
کلا تا حلا چند تا بازی روی XBOX روی 1080P /60FPS اجرا شده
همون THE ORDER 1886 کارش رو تموم میکنه
تحلیلتون خیلی خوب بود :yes:
ممنون :yes:
باشه شما همین فکرا رو بکن.ماشاالله همتونم کلا طراح گیمی هستید
افکت هایی که این بازی داره خیلی سنگینه
اولین بازی هست که تفنگ لگد میزنه
سم لیکی داره که خودش رو ثابت کرده
the order که فاتحش خونده شد معلوم شد روی یه سیستم دیگه اجراش میکردن
از بس نمی فهمین بازیها رو خودتون مقایسه میکنید خودتونم میگید بهتره
سونی تونم که بد بخت شده هی بازی ها پورت میکنه(آخرین شما( :yes: )و خدای جنگ)
شاید باورتون نشه ولی آخر نسلی ۳۶۰ رو دادم ps3 گرفتم اما با وجود
طراحی مزخرف کنترلرش the last of us رو تا وسط رفتم
میتونم قسم بخورم این بازی هایی که میگن همش بادکنکی
باور نمیکنین همین the last of us رو بازی کنین البته منظورم بعد از مدتی بازی
کردن با xbox و کنترلرش
نمی دونم این چه بحث مسخره ای هست که به بازی های خوب الکی توهین می کنین. همه قبول داریم که آخرین ما یک شاهکار هست و همتون هم تو درونتون میدونین کوانتوم یک بازی عالی هست که پتانسیل تبدیل شدن به شاهکار رو داره بنابراین این بحث ها رو تموم کنید :yes:
والا من هیچ پتانسیلی ندیدم 😀
والا بازی های پر پتانسیل هم در تبدیل شدن به شاهکار کم می یارن
شما کلا میای تو سایت تا من هر نظری میدم بیای برعکسشو بگی 😐
اقای deye67 همچین میگی پورت پس xone باید کنسولشو جمع کنه(forza 2 halo the master chief collections) من خودم ps3 نداشتم اما دسته ps4 وxone رو دستم گرفتم و دسته ps4 خیلی بهتر از xone هست (خیلی تو دستش پیشرفت کرده) و شما میای به بازی هایی مثل the order یا tlou توهین می کنی(البته ببخشید) چیزی جز نوب بودن رو نشون نمیدین(ببخشید نمیخواستم اینو بگم)
دوست عزیز(only on playstation_sony10) من اصلا دوست ندارم اینجوری صحبت
کنم یا به کسی بی احترامی کنم کل حرفم این بود که خود این افراد
بازی رو که هیچ تریلری ازش پخش نشده(فقط یه تریلر سینمایی که ربطی به بازی نداره و اگه به سایت blur سر بزنید خیلی از این کارها میبینید)
رو خودشون مقایسه میکنن بعد هم نتیجه گیری
در مورد کنترلر هم……. .
من عذر خواهی میکنم
کوانتوم فقط گرافیک داشت نه چیز دیگه ای.گیم پلیشم که تعریفی نداشت:just uncharted4 :yes:
ممنون آقای شفایی بابت تحلیل. 😉
اگه کسی به این بازی شک داره باید به مکس پین شک کنه
بازی زیبایی گرافیک خوب گیم پلی خوب اما عالی نیست(تریلر رو دیدم یاد بازی maxpayneافتادم )اما تو maxpayne صحنه اهسته (یه جورایی توقف زمان) خیلی خوب و به موقع بود اما تو این بیش از حد بود که به نظرم باعث اسونی بازی (اونطوری که تو تریلرها دیدم) شده بود
با اینکه یک فن سونی هستم اما با تمام وجود به فن های مایکروسافت تبریک می گم واقعا بازی فوق العاده ایه اگه فقط یک ذره رو بی نقص تر شدنش کار کنن احتمال اینکه بهترین بازی سال بشه خیلی خیلی بالا میره.
باز هم به تمام فن های مایکروسافت تبریک میگم
منون نقد جالبی بود
البته اگه سال ۲۰۱۵ بیاد با وجود آنچارتد فکر نکنم کاری از پیش ببره
وقتی بازی معرفی شده بود خوشم اومد ولی وقتی این گیم پلی رودیدم نظرم عوض شد :no: راه رفتنش خیلی مسخرس :no: بعد اینکه وقتی راه میره به اطرافش نگاه می کنه رو که ما یک سال پیش تو beyond دیدیم.
پنجره بالا کشیدنشم خوب کار نشده بود :no: به قسمت هایی جک اصلا سایه نداشت.اونجایی که میره ماشین سمت روبات ها پرت کنه(اواخر تریلر) ماشین روی سرش هی بالا و پایین میشه :no: گیمپلی هم روان نبود خیلی خشک بود :no: بعد وقتی میخواد اواخر تریلر تفنگ رو از یه نفر بگیره همین جوری میخوره بهش تفنگ رو می گیره :no:
بعد کوانتوم رو نباید با آنچارتد مقایسه کرد بلکه باید با order1886 مقایسه کرد.
اگر یه نگاهی به اولین گیمپلی order بندازیم از این مشکلات رنج نمی برد و بهترم بود.
به نظرم کوانتوم شاهکار نیست ولی بازیه خوبیه
من از order خیلی بیش تر خوشم اومد :yes:
یه سوال:remedy استودیوی first party مایکروسافت هست ?:-)
بعله رمدی به صورت کامل دست مایکروسافته :yes:
البته first party مایکروسافت محسوب نمی شه اما بخاطر حمایت مایکروسافت بزرگ شه و مایکروسافت هر کاری باهاش می کنه
اصلا شاید این بازی گند زد شایدم یدفعه شاهکار شد باید منتظر اومدن بازی بود
پس چرا max payne برای ps3 اومد ?:-)
:reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: آقایونی که میگن هی زمانو نگه می داشت کاور عوض می کرد بازی آسون شد آخه برادر من یکم فک کن شما می ری رو صحنه تا یه صحنه از بازی رو بازی کنی به بهترین شکل می دونی اگه تو همون قسمت ببازی چه ضایعی میشی؟؟!!!!
خو گیمر هایی که تریلر زنده پر می کنن مجبورن محتاط باشن 😐
شما اگه دوست داری اصلا دکمه ی توقف زمانو بکن بنداز سطل زباله با کله برو تو سربازا 😐
اگه برا ps4 میومد چی میشد.ممنون از اقای شفایی
خدمت دوستانی که میگن به خاطر نگه داشتن زمان بازی راحت میشه بازی کرد باید بگم که:
کنترل زمان هم محدودیت داره و اینطور نیس که هر وقت دلت خواست زمان رو نگه داری و همه رو نابود کنی
مث پروفت تو کرایسیس که میتونست برای چن لحظه غیب بشه
تریلر جالبی بود :yes:
فقط یه سری سوتی کوچولو توش داشت مثلا یه جاش(۳:۳۰) یارو رو هدشات کرد بعد یارو داد زد شکمشو گرفت افتاد زمین مرد :laugh: یا مثلا بعضی جاها سایه نداشت
ولی گرافیک بازیش عالی بود :yes:
دوستان این بازی کاملا انحصاری XB نیست و دارندگان PS4 میتوانند ۱ سال بعد این بازی را تجربه کنند :sweat: خودمم PS4 دارم باید ۱ سال صبر کنیم واسه این بازی :X-P:
جوک قشنگی بود با اجازه کپی
😐 😐
اینقدر صبر کن تا علف زیرپات صبر بشه :rotfl:
😐 😐
اینقدر صبر کن تا علف زیرپات سبز بشه :rotfl:
یه تشکر عالی از برادر گلم شایان…
والله تنها نکته مثبت کنفرانس میکرو همین کوانتوم بود.ایده عالی..شوتینگ عالی..جزییات فراوان… گیمپلی نو..ولی کاور گیری الحق خوب نبود.. جای کار بیشتری داشت
به امید اینکه این بازی بتونه به وان کمک کنه..