نیرو های ویژه | نگاهی به نمایش Battlefield: Hardline در Gamescom 2014 - گیمفا
نیرو های ویژه | نگاهی به نمایش Battlefield: Hardline در Gamescom 2014 - گیمفا
نیرو های ویژه | نگاهی به نمایش Battlefield: Hardline در Gamescom 2014 - گیمفا
نیرو های ویژه | نگاهی به نمایش Battlefield: Hardline در Gamescom 2014 - گیمفا

نیرو های ویژه | نگاهی به نمایش Battlefield: Hardline در Gamescom 2014

مسعود مقدم
۱۱:۱۵ ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
نیرو های ویژه | نگاهی به نمایش Battlefield: Hardline در Gamescom 2014 - گیمفا

همیشه پایبند بودن به ریشه های خوش آیند نیست و تغییرات در هر جایی نیاز است. زیرا تداوم بخش های تکراری علت اصلی دل سرد شدن از آن خواهد بود. بازی های ویدئویی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. همیشه فرنچایز های بزرگ یه مشکل اساسی به خود دیده اند و آن هم این بوده: ایده ی بعدی چه خواهد بود؟ حتما نسخه های مختلف قدیمی سری محبوب Assassin’s Creed را به یاد دارید. همیشه یکی از دغدغه های سازنده این بوده است که سری بعدی این بازی چه مشخصاتی از لحاظ محل بازی و قابلیت های جدید خواهد داشت; اصلا در این نسخه باید اصالت ها را حفظ کرد و یا عناصر جدید و چالش بر انگیز نیاز است؟ اما بازی ها همیشه در پیاده کردن اندیشه های جدید خود موفق نبوده اند. البته که سخت است که بدانید کدام گروه از کاربران چه تصوراتی دارند و مورد قبول آنان چیست؟

قطعا طرز فکر هر کسی با دیگری تفاوت خواهد داشت. اما شما از کدام دسته هستید؟ شما هم فکر می کنید که اگر تا چند نسخه ی قبل با بازی ای که شما را به حال و هوای جنگ و خون ریزی می برد، آیا مناسب خواهد بود که تکنولوژی های خاص به این بازی افزوده شود و بیشتر به اتمسفر درگیری های روزمره ی نیروه های ویژه ی پلیس با تبهکاران تکیه کند، یا همان جنگ های پی در پی را می پسندید؟

کاور بازی Battlefield: Hardline

نام بازی: Battlefield: Hardline

توسعه دهنده: Visceral Games

ناشر: Electronic Arts

موتور بازی سازی: Frostbite 3

سری: Battlefield

پلتفرم (ها): PS4, PS3, XBox One, XBox360, و PC

تاریخ انتشار: March 2015 ( ماه عرضه ی بازی در حد شایعه است )

سبک: First Person Shooter، Action

حالت: تک نفره، دو نفره

اگر بازی Battlefield 4 را به یاد بیاورید، قطعا صحنه های جنگ ناراحت کننده و کشتار بی حد و مرز را متصور خواهید شد. هر نوع خط داستانی در بازی های شوتر طرفداران خاص خود را دارد. عده ای استراتژی را به پیش روی متکی به قدرت فردی را ترجیح می دهند و تعداد نیز بر عکس. این بازی در مراحلی که در خط داستانی خود گنجانده بود، داستان گروهی به نام Tombstone را حکایت می کرد که در صحنات مختلف با کمک نیرو هوایی، زمینی و دریایی دیگر به از بین بردن دشمنان مشغول می شدند. همان جنگ های معروف. البته دو بازی بزرگ در سبک شوتر-اول شخص، تنها در این نسخه جنگ های کلاسیک را رها کرده و در پی انگاره های جدید هستند. سری بازی های Battlefield که آخرین نسخه ی آن به دست استودیو معروف DICE به عرضه می رسید،  ساخت نسخه ای فرعی از آن را اکنون Visceral Games بر عهده دارد که هر دوی این استودیو، تعدادی از بزرگ ترین بازی ها را زیر نظر Electronic Arts و با همکاری آنان به ساخت و انتشار رسانده اند. استودیو جدید این بازی تصمیم گرفته از جنگ های بین کشور ها جدا شده و مبارزه هایی کوچک، در قالب نبرد پلیس و جنایت کاران را برای هواداران این سری در به عنوان خط داستانی بازی در نظر بگیرد.

طی کنفرانسی که شرکت Electronic Arts در گیمزکام امسال داشت، نمایشی از یکی از بهترین بازی های خود به علاقه مندان ارائه داد. نمایش Battlefield: Hardline به دو دسته بخش آنلاین و بخش داستانی خلاصه می شد که تریلر بخش داستانی آن مدت زمان حدود ۱۰ دقیقه را از تماشاگران کنفرانس گرفت. تریلر بخش آنلاین بازی اما مدت زمان کوتاه تری داشت و تنها ۲ دقیقه شما را به مشاهده ی ویدئو ی آن مشغول می کرد. این نشان می دهد که بازی هنوز در بخش آنلاین نیازمند تغییرات دیگر است یا Visceral Games هنوز در برنامه های خود، می خواهد که سورپرایز های خود را برای هواداران نگه داشته یا آن ها را مدتی بعد در معرض نمایش قرار دهد. بخش آنلاین جذاب یکی از چیز هاییست که بر موفقیت یک بازی تاثیر بسزایی خواهد داشت. از وقتی وارد نسل هشتم بازی های رایانه ای شده ایم، از بزرگترین بازی هایی که کاربران به بازی کردن بخش آنلاین آن می نشینند، Battlefield 4 بوده است. این نشان از برتری محبوبیت بخش دو نفره بر تک نفره ی این بازی دارد. جذابیت Battlefield4 Online به دلیل استفاده از نقشه های جذاب، تعداد اسلحه های بالا و امکانات منحصر به فرد، بسیار بالاست. به طوری که کاربران این بازی به طور متوسط روزی شش ساعت را صرف این بازی می کنند! Hardline نیز تا آن جا که نشان داده است، توانسته با استفاده از یک سری عناصر ِ محبوب قدیمی، و تعامل آنان با تکنیک های جدید ساخته و در نظر گرفته شده، تجربه ای ناب از یک مالتی پلیر نسل هشتمی را برای گیمر های این بازی آماده کند.

نمایشی نسبتا طولانی سهم افرادی بود که خواستار آشنایی بیشتر با بخش داستانی و تک نفره ی Battlefield جدید اند، بود. Visceral Games تا کنون به دلیل عوض کردن بخش بزرگی از مسیر داستانی Battlefield، با توجه به سوابق نسخه های Bad Company و Battlefield 3 که هیاهوی جنگ را به تصویر می کشیدند، مورد اتهام قرار گرفته بود. تصورات، اکثرا در این قالب بود که این بازی به طرز بدی از ریشه های خود فاصله خواهد گرفت و به اعماق خواهد رفت. تفکرات ِ مردم، بیشتر این بود که درگیری های تکراری پلیس با تبهکاران چه جذابیتی خواهد داشت؟ و در واقع به طور کلی همه منتظر این بودند که ببینند این فرضیه واقعا درست است یا نه. خوشبختانه واکنش ها به تریلر آخر این بازی که وقایع گنجانده شده ی در بازی در آن رخ نمایی می کرد، بیشتر مثبت بوده و توانست نظرات کاربران را تغییر دهد. این استودیو ی معروف EA نشان داد که توانست ایده را که در سر پرورانده بود را به خوبی بر Battlefield: Hardline اعمال کرده و عامل محبوبیت بازی را به آن تحمیل کند. اگر طرفدار بازی های شوتر باشید، قطعا در خط داستانی آن ها تجربه هایی داشتید که شخصیت بازی در آن خلع سلاح شده و برای به دست آوردن اسلحه کمی تلاش کنید. بیشتر این گونه مراحل در قالب به زندان افتادن کارکتر بازی یا گروگان گرفته شدن وی می باشد. این دقیقا همان چیزی است که توسعه دهنده ی بازی تصمیم گرفته بود نمایشی از یک مرحله ی شبیه به آن چه گفتیم را از بازی خود در Gamescom امسال ارائه دهد. آن طور که مشاهده کردید، تکنیک های جدیدی برای بخش مخفی کاری بازی در نظر گرفته شده که می تواند در نوع خود جالب توجه باشد. البته که بسیاری از علاقه مندان ترجیح می دهند تا بخشی از مراحل را به صورت پنهانی و دور از چشم دشمنان پیش بَرَند. شاید در طول ده یا دوازده ساعت گیم پلی، به صورت مداوم فقط کشتن و کشتن کمی خسته کننده باشد و نبود استراتژی در ذوق گیمر بزند.

چیزی که اکثر بازی های امروزی به دنبال پیاده کردن آن در بازی هستند، و در سال های آتی به صورت یک استاندارد برای بازی های ویدئویی به شمار خواهد آمد، این است که برای پیش روی در خط داستانی بازی، انتخاب های گوناگونی به بازیباز داده تا بتواند بخش تک نفره ی بازی را آن طور که مایل است انجام دهد. اولین و البته گسترده ترین نمونه ی آن را در بازی Gta V شاهد بودیم که به بازیباز اجازه نقشه کشیدن و استفاده از آپشن های مختلف را می داد. Hardline نیز در پی ادامه ی این راه، تواسنته است با استفاده از قرار دادن قابلیت ها و گجت های مورد نیاز، این توانایی را در بازی خود ایجاد کند که تجارب بازیبازان مختلف، با یکدیگر متفاوت بوده و تصویر یکسانی از خط داستانی بازی در ذهن تمام کاربران آن وجود نداشته باشد. شما می توانید به جای شلوغ کاری و به راه انداختن خون و خون ریزی، به طوری دشمنان خود را دور بزنید! به صورتی که آنها حتی متوجه ی شما هم نشوند که این قابلیت ها نیز زمانی که در بازی مورد استفاده قرار بگیرند، باعث لذت بردن هرچه بیشتر از بخش داستانی بازی خواهد شد. پس بدانید که تصمیمات شما در بازی تاثیر خود را خواهد داشت، پس مراقبت انتخاب های خود باشید! زیرا همه چیز به شما بستگی خواهد داشت. نمایش Battlefield: Hardline نشان داده است که این بازی، پتاسنیل آن را دارد که به خوبی بتواند راه سری های قبل بازی را در قالب داستانی متفاوت تر ادامه دهد.

طبق معمول تاریخ انتشار بازی در طول مدتی تغییر یافت و تاریخ انتشار این بازی، که قرار بود در پاییز امسال باشد، به اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی موکول شد. Visceral Games این گونه توضیح می دهد که آن ها به زمانی بیشتر برای کار بر روی مراحل مختلف بازی، و بخش آنلاین دارند تا بتوانند بازی ای را به تولید و عرضه برسانند، که بتواند هواداران این سری را راضی نگه دارد. این استودیو به خوبی می داند که گیمر های منتظر این بازی، اکنون شک دارند که این بازی چگونه از آب در خواهد آمد پس کوچک ترین اشتباهی موجب از بین رفتن یک نسخه از Battlefield، و زحمات چند ساله ی Visceral Games خواهد شد. شاید این گونه بهتر می شد، که بازی بتواند راه خود را کم کم از میادین جنگ جدا کند و به طیف کوچک تری از مبارزات اکتفا کند اما خب هر چه که باشد، نام بازی “میدان نبرد” است و قطعا هیچ گاه این بازی میادین نبرد را کنار نخواهد گذاشت. پس Battlefield های بعدی، که نسخه های اصلی آنان، تحت نظر DICE به توسعه و انتشار خواهند رسید، مانند نسخه هایی به مانند همان Bad Company خواهد بود که امروزه هواداران بسیاری را در بین دیگر نسخه های Battlefield به خود جذب کرده است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نیرو های ویژه | نگاهی به نمایش Battlefield: Hardline در Gamescom 2014 - گیمفا
نیرو های ویژه | نگاهی به نمایش Battlefield: Hardline در Gamescom 2014 - گیمفا
نیرو های ویژه | نگاهی به نمایش Battlefield: Hardline در Gamescom 2014 - گیمفا
نیرو های ویژه | نگاهی به نمایش Battlefield: Hardline در Gamescom 2014 - گیمفا
نیرو های ویژه | نگاهی به نمایش Battlefield: Hardline در Gamescom 2014 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نیرو های ویژه | نگاهی به نمایش Battlefield: Hardline در Gamescom 2014 - گیمفا