تاریخ تکرار می شود | تحلیل کنفرانس سونی در Gamescom 2014 - گیمفا
تاریخ تکرار می شود | تحلیل کنفرانس سونی در Gamescom 2014 - گیمفا
تاریخ تکرار می شود | تحلیل کنفرانس سونی در Gamescom 2014 - گیمفا
تاریخ تکرار می شود | تحلیل کنفرانس سونی در Gamescom 2014 - گیمفا

تاریخ تکرار می شود | تحلیل کنفرانس سونی در Gamescom 2014

مسعود مقدم
۲۳:۱۵ ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
تاریخ تکرار می شود | تحلیل کنفرانس سونی در Gamescom 2014 - گیمفا

بالاخره آخرین کنفرانس شرکت های سونی و مایکروسافت در گیمزکام آلمان برگزار شد و گیمر ها به چیزی که انتظارش را می کشیدند رسیدند؛ اما شاید هم نه دقیقا آن چیزی که می خواستند! سونی که وعده ی سورپرایز های زیادی را در گیمزکام داده بوده نتوانست در حد انتظار ها ظاهر شود و تنها نمایش های کوچکی از بازی های بزرگ خود به نمایش گذاشت که طرفداران سونی و کنسول بازی این شرکت را کمی نا امید ساخت. تاریخ ثابت کرده است که نمایشگاه شهر کلن آلمان هیچ گاه میزبان معرفی بازی های AAA نبوده است ولی با این حال سونی می توانست با یک نمایش خارق العاده از عنوان بعدی استودیو ناتی داگ ، یعنی Uncharted 4 همگان را به وجد آوَرَد. علی رقم این که بازی های بزرگی قادر به خود نمایی در کنفرانس سونی نبودند، اما اخباری از آپدیت جدید – و قابلیت های تازه ای که سونی برای کاربران خود در نظر گرفته است منتشر شد که در ادامه ی مطلب آن ها را بازگو خواهیم کرد.

GamesCom SonyStage دانلود تمامی کنفرانس های نمایشگاه Gamescom 2014 | لینک مستقیم (زیر نویس بزودی قرار می گیرد)

کنفرانس سونی در گیمزکام ۲۰۱۴

آن طور که تاریخ نشان داده است، کمپانی ها در کنفرانس های E3 بهتر عمل کرده اند و در واقع عناوین و امکانات مورد توجه خود را برای E3 در نظر می گیرند. اما به استثنائ سال ۲۰۱۳ چند سالیست که دیگر E3 آن رنگ و بوی قدیمی را نداشته و گیمر ها را خسته کرده است که در E3 امسال این ادعا دوباره تکرار شد. چشم همه به گیمزکام امسال دوخته شده بود که ظاهرا این هم گذشت و چیز زیادی برای گیمر های سونی نداشت. بازی های بزرگی برای PS4 مانند Bloodborn و Until Down در دست ساخت هستند اما سونی هنوز آن ها را برای نمایش های خارق العاده آماده نساخته است اما اگر اخبار گیمزکام را دنبال کرده باشید، بعد از کنفرانس نیز چند تریلر و بازی انحصاری نیز معرفی شدند. بازی های شرکت هایی نظیر Ubisoft نیز در گیمزکام امسال نمایش داشتند که در نوع خود جالب و متنوع بود.

سونی گیمزکام امسال را با نمایشی از بازی سبک ترس خود یعنی Bloodborn آغاز کرد. یک نمایش قوی که گیم پلی بازی را به تصویر کشید. محیط بازی به خوبی کار شده بود و مانند بسیاری بازی های دیگر لایق نسل هشتم می باشد. چاشنی بازی همانطور که گفتیم، ترس بوده و با استفاده از اکشن های مورد علاقه ی بازیبازان، تجربه ای ناب از سبک Horror را برای پلیر های PS4 به ارمغان خواهد آورد. تا آنجا که نشان داده، سونی حساب ویژه ای بر روی این بازی باز کرده است و می داند که آینده ی خوبی در انتظار دست پخت From Software خواهد بود. این بازی که چند ماه پیش در E3 معرفی شد و نمایش خاصی را از آن شاهد نبودیم، فعلا تاریخ انتشار مشخصی نداشته و به احتمال قوی در سال آینده منتشر خواهد شد. From Software که به عنوان سازنده ی Bloodborn شناخته شده است کاملا نشان داده است که به غیر از خط داستانی و گیم پلی ترسناک، انتخاب دیگری را مطلوب نمی داند و قصد دارد این استراتژی را بر Bloodborn نیز پیاده کند.

 

15044407952152768093 غرق در خون | اولین نگاه به عنوان Bloodborne

تصویری از بازی Bloodborne

 

بعد از نمایش این بازی، نوبت به Andrew House، رئیس بخش سرگرمی های کامپیوتری سونی رسید تا بر روی استیج آمده و سخنان خود را ارائه دهد. وی خبر داد که سونی تا کنون بیش از ده میلیون دستگاه PS4 تحویل مشتری داده است که موفقیتی بزرگ برای PS4 و سونی محسوب می شود. House از خوشحالی سونی برای اینکه توانسته است تعداد فروشی بی نظیر را با PS4 در سال اول عرضه ی آن تجربه کند صحبت کرد و استیج را ترک کرد. رقیب PS4 تا کنون عددی دقیق را از نظر تعداد فروش به مشتری ارائه نداده است، اما اعداد و ارقام نشان از  آن دارد که حاصل تلاش Microsoft برای XBox One، تعداد فروشی بین پنج تا هفت میلیون بوده است. از امروز این آمار برای PS4 به روز شده است.

پس از سخنان مدیر بخش Sony Computer Entertainment، دلین کافبرگ بر روی صحنه حاظر شد و از بازی های سه بعدی، توضیحاتی را برای علاقه مندان ارائه کرد. وی حضار را به تماشای نمایش یک بازی تخیلی با اتمسفری خاص دعوت کرد و بعد از بازی او نیز تعدادی بازی مستقل دیگر به نام های The Tomorrow Children، Hollowpoint، Hell Blade و Rime معرفی شدند که نمایش های گسترده ای نداشتند و اطلاعات خاصی از آن ها در دسترس نیست. همیشه در کنار بازی های بزرگ، نیاز به عناوینی کوچک تر و البته سرگرم کننده ی ساده می باشد که در قالب بازی های رایگان ِ ماه یا بازی هایی با نصف قیمت اصلی بازی ها به صورت دیجیتالی عرضه می شوند. اگرچه آن ها تاثیر گذاری و جو عناوینی چون Infamous را ایجاد نمی کنند اما همیشه یکی از امکاناتیست که مورد علاقه ی گیمر ها واقع شده است. سونی نیز با مطلع بودن از این فرض، PS Store را پر از بازی های کم قیمت و رایگان کرده است که یکی از برتری های این استور محسوب می شود.

آخرین بازی ای که بعد از چندین نمایش متعدد رخ نمایی کرد و بعد از آن نوبت به بازی ای رسید که از بدو معرفی خود خود توجه های زیادی را به خود دیده است و حال و هوای انحصاری XBox One یعنی Halo را دارد. Destiny بازی ایست که به گفته ی سازندگان خود پتانسیل بدل شدن به یک بازی که به عنوان شروع کننده ی نسل هشتم معرفی شود را داراست. گیمر های شبکه های آنلاین گیمینگ با استقبال فوق العاده ی خود به این بازی واکنش نشان دادند و بعد از بسته شدن نسخه ی بتا، آمار و ارقام منتشر شده از سوی Bungie نیز این مسئله را اثبات کرد. این بازی با وجود دارا بودن خط داستانی مناسب و معقول، بیشترین مانور خود را بر روی بخش آنلاین بازی داده است و این طور که تا به حال نشان داده، Bungie بر روی اِلِمان های آنلاین این بازی به طور مطلوبی کار کرده است و قادر است این بازی را به یکی از محبوب ترین های تاریخ تبدیل کند.

 

تصویری از بازی Farcry 4

 

نسخه ی چهارم یکی از پرطرفدار ترین فرنچایز های یوبی سافت نیز در کنفرانس سونی حاظر شد که قطعا آن را می شناسید. بله Farcry 4 نیز در گیمز کام نمایش داشت که در این تریلر توانست به خوبی جهان بازی را به گیمر های منتظر این عنوان معرفی کند. نسخه ی سوم این عنوان که در سال ۲۰۱۲ عرضه شد توانست با کسب نمرات خوب و گاها عالی، توجه ها را به سمت خود بکشد و خود را به عنوان یک بازی بزرگ که از این به بعد باید انتظار آن را کشید (!) معرفی کند. یوبی سافت همیشه توانسته است عناوین خلاقانه و خوبی را خلق کند اما همیشه نیز به بهترین نحو ممکن بر روی همه ی بازی های خود کار نمی کند را که نمونه های آن را از سال های ۲۰۱۲ تا ۱۴ دیده ایم.

اما نوبتی هم باشد، نوبت عنوانیست که از چند ماه پیش اعلام شده است که دیگر در انحصار PS4 نخواهد بود و نسخه ی بعدی آن بر روی XBox One و ۳۶۰ نیز عرضه خواهد شد. کوجیما که به عنوان سازنده ی بازی Metal Gear Solid  فعالیت دارد، طبق معمول در کنفرانس سونی حاظر شد از بازی خود گفت. نمایشی که این بازی داشت به خوبی اهمیت فوق العاده و تلاش بسیار زیاد Kojima Production را بر روی بخش مخفی کاری بازی که از ارکان اصلی یا شاید هم رکن اصلی بازی باشد نشان می دهد. نکته ای که در نمایش های اخیر Metal Gear Solid: The Phantom Pain به خوبی واضح است، این است که بازی از انتخاب های بیشتری برای پیش بردن خط داستانی گیم پلی استفاده کرده است. شما می توانید از هر چیزی که بخواهید برای مخفی ماندن استفاده کنید. گرافیک بازی کاملا در خور نسل هشتم کنسول های بازیست و گیم پلی روان آن به خوبی نمایان است. سری MGS که تا کنون طرفداران بسیار زیادی را به سمت خود کشانده است، موفق شده تا در این نسخه نیز کاملا نیاز های هواداران خود را در نظر گرفته و با تلاش بسیار زیاد دقیقا آن چیزی باشد که انتظار می رود. کوجیما نیز در E3 2014 تریلری سی دقیقه ای از گیم پلی بازی منتشر کرد که ابتدا در پشت در های بسته برای خبرنگاران و توسعه دهندگان خصوصی نمایش داده و چندی بعد برای کاربران عادی در دسترس قرار گرفت که البته در برنامه ی شخص کوجیما نبود! این بازی به دلیل قدمت بالای خود در بین بازی های دیگر، بزرگ ِ سبک مخفی کاری شناخته شده و شاید بازی هایی مانند Splinter Cell و Hitman از امکانات این بازی الهام گرفته باشند. اما در حقیقت این طور است که اگر MGS: TPP در انحصار شرکتی باشد، واقعا ارزش آن دو چندان خواهد بود.

 

تصویری از بازی MGSV:PP

 

بالاخره از آپدیت نرم افزاری نسخه دوم PS4 پرده برداری شد و امکانات آن به نمایش در آمد. این به روز رسانی که چند روز پیش اخبار، اطلاعات و تصاویر آن به بیرون درز پیدا کرده بود، نشان می دهد که سونی به خوبی توانسته آن چیز را که در لحظه ی معرفی PS4 به هواداران وعده داده بود را عملی کند. این به روز رسانی تغییرات بسیار زیادی در UI یا همان رابط کاربری PS4 ایجاد خواهد کرد که علی رقم تعداد بالای تغییرات، جزئی خواهند بود و آن چنان که تغییرات بنیادین را در رابط کاربری PS4 ایجاد کند نخواهد بود. اضافه کردن قابلیت پوشه سازی و گرافیکی شدن ِ Element های رابط کاربری PS4 بخشی از این تغییرات خواهد بود. شاید این تغییرات هنوز هم تمام آن چه که کاربران می خواستند نبود اما آن ها را تا آپدیت بزرگ بعدی سرگرم خواهد کرد. قابلیت های بسیار زیادی برای کنسول بازی خانگی سونی در راه هستند که هنوز وارد میدان نشده اند و هنوز هم به عنوان یک وعده باقی مانده اند. اما رئیس کل شرکت سونی، اقای یوشیدا گفته اند که تمام چیز هایی که وعده داده بودیم، محفوظ است و چیزی از بین نرفته; تنها نیاز به زمانیست تا این قول ها را تحقق سازیم. PS4 از همان ابتدا بسیاری از قابلیت ها مانند Capture کردن عکس و ویدئو ها را که XBox One نداشت، در خود جای داده بود و نیازی به آپدیت آن ها نبوده اما هنوز هم یک قابلیت پرطرفدار مانده است که سونی در برابر قرار دادن آن در دستگاه خود خودداری می کند و آن هم توانایی اتصال حافظه های کول دیسک و اکسترنال هارد به PS4 و استفاده از تصاویر، موزیک و ویدئو های درون آن است که سونی معتقد است روزی که درگاه USB دستگاه PS4 به طور کلی آزاد شود ( توانایی اجرای ویدئو،موزیک و عکس را داشته باشد ) روزی خواهد بود که دیگر نمی توان مطمئن بود که PS4 هک نشود که برای این شرکت ضرر بزرگی خواهد بود.

شاید از همان ابتدا، وقتی که XBox 360 عرضه شد و عزم مایکروسافت برای رقابت با کنسول سونی بیشتر شد، همیشه مایکروسافت یک ریسینگ عالی به نام Forza داشت که هر چقدر هم PS3 بازی خوبی داشت، Gran Turismo آن توانایی رقابت با Forza را نداشت. هنوز هم که هنوز هست Forza 5 اگر بهترین نباشد، یکی از بهترین ریسینگ های دنیا به شمار می رود; گرچه هنوز نسخه ی بعدی Gran Turismo عرضه نشده است. از این رو سونی دست به کار شده است تا بتواند به یک ریسینگ دیگر، با Forza رقابت کند. این بازی دقیقا همان Driveclub است که به دست Evolution Studios توسعه پیدا می کند. آن طور که تا کنون از این بازی گفته شده، ما با طیف گسترده و وسیعی از ماشین های در کلاس های مختلف روبرو خواهیم بود که هر کدام فیزیک و امکانات واقعی خود را دارند. تریلر هایی تا کنون از Driveclub منتشر شده است نشان می دهد که گرافیک بازی به ظرافت و دقت هرچه تمام تر کار شده است که لذت بازی را افزون خواهد کرد. به گفته ی استودیو سازنده ی بازی، تغییرات آب و هوا و انواع آن، بسیار شبیه به واقعیت طراحی شده اند که حس واقع گرایانه بودن را به شما القا خواهد کرد. تمرکز این بازی نیز بیشتر بر روی بخش آنلاین آن بوده و شما قادر خواهید بود تا گروه های مسابقه ای مختلف ساخته و با آن ها به سراغ راننده های دیگر رفته و مسابقه ای ترتیب دهید. تنظیمات و قابلیت های بازی نیز کاملا شایسته ی یک بازی با کیفیت بوده و نمایش های آن نیز همین مسئله را تایید می کند. در تریلری که سونی امسال از این بازی برای تماشاگران در نظر گرفته بود، مسابقه ی آنلاین سه نفر در جاده ای را نشان می داد که به زیبایی هرچه تمام تر آب و هوای بازی به صورت داینامیک تغییر می کرد اما نه آن طور که فکر کنید آب و هوای تغییر یافته حتی برای پنج دقیقه هم پایدار نخواهد بود! آن طور که نشان داده شد، طراحی بدنه ی داخلی و خارجی خودرو ها نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و کاملا چشم نواز. این طور که پیداست Driveclub چالش آفرین خواهد بود پس در هشتم اکتبر منتظر این بازی باشید.

باز هم سونی چندی از بازی های دو بعدی و کارتونی خود را برای همگان به نمایش می گذارد که نشان از اهمیت دادن بالای این شرکت به عناوین سرگرم کننده ی کم خرج دارد. اما باز هم هرچه باشد، سونی توانایی این را داشت تا بیش از این ها در کلن، سر و صدا به پا کند ولی شاید باز هم قصد دارد تا نیروی خود را بر توسعه ی کنسول خود و ساخت عناوین دیگری کند. خیلی ها انتظار معرفی نسخه ی دیگری از سری محبوب God Of War را داشتند اما اگر هم سونی قصد داشته باشد تا نسخه ای دیگر را از این بازی به بازار عرضه کند، معرفی آن را برای E3 2015 خواهد گذاشت. دو نمایشگاه معروف امسال نیز به پایان رسید و هر دو شرکت توانستند بهترین ها را برای پلیر های خود گرد آوری کنند. اما این آخر راه نیست، بلکه شروع آن است. این اولین Gamescom ای بود که میزبانی نسل هشتم را بر عهده داشت و قطعا سال های آینده برنامه های بهتری برای معرفی در دست سازندگان خواهد بود.

 

دانلود کنفرانس سونی با لینک اختصاصی گیمفا

دانلود تمامی تریلرهای منتشر شده در کنفرانس سونی

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تاریخ تکرار می شود | تحلیل کنفرانس سونی در Gamescom 2014 - گیمفا
تاریخ تکرار می شود | تحلیل کنفرانس سونی در Gamescom 2014 - گیمفا
تاریخ تکرار می شود | تحلیل کنفرانس سونی در Gamescom 2014 - گیمفا
تاریخ تکرار می شود | تحلیل کنفرانس سونی در Gamescom 2014 - گیمفا
تاریخ تکرار می شود | تحلیل کنفرانس سونی در Gamescom 2014 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Mr.MR3 گفت:

    ببخشید آقای زاهدی (یا هر کس دیگه ای) اگه ما کنفرانس رو دانلود کنیم تریلر های نمایش داده شده هم توش هست؟

  • X.O.I.T.B گفت:

    انشالله هردو شرکت آینده ی خوبی داشته باشن :yes:
    ممنون نویسنده ی گرامی

  • iman_gamer گفت:

    منم خیلی با کنفرانس سونی حال نکردم 🙁
    …………………………..
    پشتم گرمه چون ساعت ۱۲ ومن دارم outlast بازی می کنم :reallypissed: :reallypissed:

  • mohammadjaleh گفت:

    چیزی که می خوام بگم اینه که هیچ وقت گیمز کام به اهمیت E3 نبوده و خیلی از شرکت ها زیاد روش تمرکز نمی کنن چون بازتاب جهانی که E3 می زاره خیلی بیشتره برای توجیح این حرف می تونم بگم شرکت هایی مثل نتیندو و یوبی سافت اصلا کنفرانس نداشتن و سونی با اینکه می تونست از گیم پلی آنچارتد رونمایی کنه این کارو نکرد
    از لحاظ بهره بردن از سازندگان مختلف هر دو شرکت خوبن مثلا با حمایت مایکروسافت بازی هایی مثل LIMBO و Minecraft درست شدن اما هر دو تاشون در انحصار زمانی مایکرو بودن البته super meat boy به صورت کامل انحصاری بود ولی سونی بازی هایی مستقلش در انحصار کامل هستن مثل Transistor و Journey ( بازی مستقلی که به نظرم جزو ۱۰ عنوان برتر نسله ) و OUTLAST امسالم ظاهرا بازی های خوب مستقل زیادی برای PS4 می یاد مثل بازی Wild و The Witness و … البته مایکرو هم در این بخش خوب عمل کرده و بازی هایی مثل Inside براش می یاد

    مایکروسافت همیشه تمایل بیشتری به انحصار در آوردن بازی های رغیب و به انحصار کشیدن تنها یک نسخه از فرانچایز های بزرگ عادت داشته مثل Witcher 2 و Splinter Cell و حالا هم که تام رایدر رو به انحصار زمانی برده کلا بگم این کارا در طولانی مدت تاثیر نداره خدا می دونه پشت در های بسته سونی چه بازی هایی در حال ساخت هستن بازی ها یی مثل GOW و The last guardian تنها عناوینی هستن که احتمال می دیم از طرفی سونی ناتی داگ و سانتا مونیکا و Team Ico رو داره اینجور استودیو ها توی جهان از انگشت های دست هم کمترن مایکروسافت بانجی رو داشت که متاسفانه از دستش داد

    تو نسل قبل مایکروسافت با کینکت کلی تبلیغات راه انداخت ولی امسال سونی با واقعیت مجازی داره اینکارو می کنه

  • Mr.MR3 گفت:

    ببخشید آقای زاهدی (یا هر کس دیگه ای) اگه ما کنفرانس رو دانلود کنیم تریلر های نمایش داده شده هم توش هست؟؟

  • iman_gamer گفت:

    خیلی حرفم بد بود رفت واسه بررسی …
    …………………….
    چشم ببخشید کولر رو زدم دیگه پشتم گرم نیست

  • mehdi gamer گفت:

    مقاله ی خوبی نبود :no: ناقص بود :no:

  • mohsenps4 گفت:

    عالی بود :yes: خیلی زحمت کشیدید،سپاس

  • خسته نباشی مسعود جان :inlove:
    اصلا این سونی مگه می تونه بد باشه؟ :yes:

  • milad.ps4 گفت:

    من هم کنسول ps4 رو دارم هم xo رو هر دو کنسول به اندازه ای خوبن که موندم بازی های مولتی پلتفرم رو واسه کدومش بخرم حتی شده که شیر خط بندازم

  • اقای مقدم ممنون خیلی لذت بردم :yes: :yes: تحلیل خیلی خوبی بود :yes: :yes:
    ممنون از زحمتی که کشیدید :yes: خسته نباشید :yes:
    _______________________
    ب امید پیشرفت هر چه بیشتر سونی :yes: :yes:

  • nm eleven گفت:

    اصلا انچارتد که نبود کنفرانس بی فایده بود ولی بد نبود

  • دوست من اگر فکر میکنی مقالت منطقی و مرد هستی جواب چند سوال من بده

    ۱- wild کجای مقاله شما قرار دارد این بازی اثر یکی از نوابق بزرگ دنیای گیم میشل انسل خالق ریمن و beyond good &evil, kingkong , rabbidds است بازی به وسعت قاره اروپا و داریا ۱۰ ها نژاد است و مطمئن باش اخر گیمزکام جوایز بسیاری میگیره ناشر بازی سونی و مثل انچارتد گذاشته شده بود برای سورپرایز پایانی

    ۲-silent hill کوجیما و دل توره کجای نقدته؟ (توضیح اضافه نیاز نیست)

    ۳- rime هیچگاه جز بازی مستقل معرفی نشده موتور بازیunral 4, بازی اپن ورد (جهان ازاد)است و برعکس تفکر شما ناشرش توسط استدیوهای مستقل نیست و خود سونی کامپیوتر اینتر تینمنت است این تفکر شما نشون میده لابد جورنی هم که نامزد بهترین بازی و گرافیک سال شد و بهترین بازی پلی ۳ مستقله؟؟!!!کاری که هیلو نتوانست انجام دهد

    ۴- کدام بازی استدیو نینجا تدوری تا بحال aaa نبوده بوده اگر حرف کارگردان بازی بخونی در سایت سونی به وضوح گفته اولین عنوانaaa که بصورت دیجیتالی و مستقل ساخته میشه

    ۵- ایا میدونی ایولوشن استدیو نسل قبل هم بازی ریسینگ انحصاری سونی موتور استورم را میساخت و این نسل سازندگان بلار و pgr بهش اضافه شدن؟

    ایا میدونی گرن توریسمو پر فروش ترین ریسینگ جهان و بازی انحصاری بعد ماریو است

    ایا میدونی کل سری فورزا قدر دو نسخه نسل هفتمی gt نفروخته؟

    ایا میدونی متا gt6 بیشتر از فورزا ۵ بوده؟

    ایا میدونی سباستین فتل و فرناندو الونسو از طریق اکادمی نیسان گرن توریسمو وارد فرمول وان شدن

    ایا میدونی سایت معتبر دسترکتوید پارسال گرن ۶ برتر از فورزا دونست این سایت هرساله داور vga داره و عضو متاکریتیک

    ایا میدونی گرن توریسمو اولین بازی سیمولیشن درایوینگ قبل از تولد ایکس باک زاد شد
    ایا میدونی درایو کلاب و فورزا نصف گرن هم اتوموبیل ندارن
    ایا میدونی دو کمپانی بنز و مازاراتی به افتخار این بازی نام ان را روی یک مدل از مشهورترین اتومبیلهایشان گذاشتند و نام یاماگوچی روی خیبانی در اسپانیا

    ایا میدونی میدونی از مجله ماشین ایران تا تاپ گیر(تخت گاز )گرن توریسمو رو بهترین رایسینگ دنیا میدونند

    هدفت از این مقاله چیست؟

    • سلام دوست عزیز خیلی ممنون که انتقاد کردید

      این هم پاسختون

      ۱- wild کجای مقاله شما قرار دارد این بازی اثر یکی از نوابق بزرگ دنیای گیم میشل انسل خالق ریمن و beyond good &evil, kingkong , rabbidds است بازی به وسعت قاره اروپا و داریا ۱۰ ها نژاد است و مطمئن باش اخر گیمزکام جوایز بسیاری میگیره ناشر بازی سونی و مثل انچارتد گذاشته شده بود برای سورپرایز پایانی

      -قرار نیست در مورد همه ی بازی ها صحبت بشه.

      ۲-silent hill کوجیما و دل توره کجای نقدته؟ (توضیح اضافه نیاز نیست)

      -جواب بالا.

      ۳- rime هیچگاه جز بازی مستقل معرفی نشده موتور بازیunral 4, بازی اپن ورد (جهان ازاد)است و برعکس تفکر شما ناشرش توسط استدیوهای مستقل نیست و خود سونی کامپیوتر اینتر تینمنت است این تفکر شما نشون میده لابد جورنی هم که نامزد بهترین بازی و گرافیک سال شد و بهترین بازی پلی ۳ مستقله؟؟!!!کاری که هیلو نتوانست انجام دهد

      -بنده نگفتم “همه ی” اون بازی ها مستقل هستند.

      ۴- کدام بازی استدیو نینجا تدوری تا بحال aaa نبوده بوده اگر حرف کارگردان بازی بخونی در سایت سونی به وضوح گفته اولین عنوانaaa که بصورت دیجیتالی و مستقل ساخته میشه

      -بنده عرض کردم “اکثرا” میزبان AAA ها نبوده نه همیشه.

      ۵- ایا میدونی ایولوشن استدیو نسل قبل هم بازی ریسینگ انحصاری سونی موتور استورم را میساخت و این نسل سازندگان بلار و pgr بهش اضافه شدن؟

      -بله اگه پیش نمایش همین بازی رو که در شماره ی ۴ مجله ی گیمفا بنده نوشتم بخونید بهش اشاره کردم. و اصلا اینکه این استودیو قبلا چه سابقه ای داشته مورد بحث نیست. بنده گفتم سونی در حال ساخت یک ریسینگ هست که استودیو بازی سازیش این استودیو هست.

      ۶-ایا میدونی گرن توریسمو پر فروش ترین ریسینگ جهان و بازی انحصاری بعد ماریو است؟ ایا میدونی کل سری فورزا قدر دو نسخه نسل هفتمی gt نفروخته؟

      بحث فروش و محبوبیت جداست. ممکن است بر فرض از ۲۰ میلیون نفری که یک بازی رو میخرند، ۵ میلیون از بازی ناراضی باشند پس دلیل نمیشه میزان محبوبیت با میزان فروش رابطه ی مستقیم داشته باشه.

      ۷-ایا میدونی متا gt6 بیشتر از فورزا ۵ بوده؟

      -هیچ وقت بازی های دو نسل متفاوت رو با یکدیگر مقایسه نکن. بازی The Legend Of Zelda هم متاش ۹۹ هست دلیل میشه که از تمام بازی هایی که ۹۸ به پایین گرفتن برتر باشه؟

      ۸-ایا میدونی سباستین فتل و فرناندو الونسو از طریق اکادمی نیسان گرن توریسمو وارد فرمول وان شدن

      -فکر نمیکنم به بنده مرتبط باشه.

      ۹-ایا میدونی سایت معتبر دسترکتوید پارسال گرن ۶ برتر از فورزا دونست این سایت هرساله داور vga داره و عضو متاکریتیک

      -جوابتون رو در پاسخ های بالا گرفتید.

      ۱۰-ایا میدونی گرن توریسمو اولین بازی سیمولیشن درایوینگ قبل از تولد ایکس باک زاد شد

      -نا مفهوم بود غلط تایپی داره متوجه نشدم.

      ۱۱-ایا میدونی درایو کلاب و فورزا نصف گرن هم اتوموبیل ندارن

      -بنده اظهاراتی رو نوشتم که سازنده ها اعلام کردند دیگه به من مربوط نیست که واقعیت هست یا خیر.

      ۱۲-ایا میدونی دو کمپانی بنز و مازاراتی به افتخار این بازی نام ان را روی یک مدل از مشهورترین اتومبیلهایشان گذاشتند و نام یاماگوچی روی خیبانی در اسپانیا

      -به بنده مرتبط نیست. چه کاری از دست من بر میاد؟
      ۱۳-ایا میدونی میدونی از مجله ماشین ایران تا تاپ گیر(تخت گاز )گرن توریسمو رو بهترین رایسینگ دنیا میدونند

      -در زمانی که Forza 5 عرضه شده بود؟

      باز هم ممنون از انتقادتون.

      • منم ممنونم بخاظر پاسختون

        ولی شما که چنین انتقادی به گرن توریسمو کردی من فکر کردم خیلی اهل ریسینگ هستی من منابع مختلف مسابقات اتومبیل رانی گفتم و شما همش فرمدی به من ربطی نداره؟؟!!!! :sarcasm:

        مورد بعدی اینکه ادم تحلیل یک کنفرانس مینویسه فقط قسمتهایی که خودش میخواد نمیتونه ذکر کنه و اونایی که با نظرش هماهنگ نیست سانسور

        شما به وضوح گفتی سونی بازیaaa مهمی معرفی نکرد درصورتی که سه بازی معرفی کرده ونمایش یکیشون بسیار خلاقانه بود p.t (سایلنت هیل)

        به هر حال پاسختون بیشتر من متعجب کرد گویا فقط انتقاد از سونی کردن مهم بوده نه اصل کنفرانس 😐
        البته باتوجه به فضای کلی سایت نسبت به بقیه سایتها این واضح بود هر چند سایت دیگری هست که ازون ورش برا مایکرو میفته!!!

        ولی بهتر فضای جهانی نسبت به یک کنفرانس مد نظر قرار بگیره ونه برداشت شخصی و و محافل کوچک اجتماعی

        بازم ممنونم ان شائ الله موفق باشی و از دستم ناراحت نشی 🙂 من همونظور که شاید بالا هم فهمیده باشی مقالت کامل خوندم و خوب از جهایش هم استفاده بردم

        در مورد نکات بالا هم خواستی لینک میدم

        (اونجایی که گفتی واضح نبود نوشتمgt اولین simulation driving که قبل از تولد خود کنسول مایکروسافت ساخته شده)

        • اصلاح
          فرمدی = فرمودی

          جهایش=جاهاییش

        • درسته دوست عزیز بنده بازی های ریسینگ رو بازی میکنم اکثرا ولی اطلاعاتم در مورد اتومبیل رانی و اشخاص و اخبار اون خیلی کم هست. و اینکه گفتید چنین اشخاصی از این طریق یک سری کار ها رو انجام دادند، که اصلا مربوط به بحث و شخص بنده نبود برای همین گفتم به بنده مربوط نمیشه.
          بعد یک نکته شما در اولین پستتون فرمودید که اگر مرد هستی جواب بده. فکر میکنم مقاله نوشتن در این سایت و سایت های دیگر و ارائه خدمات به کاربران عزیز علاقه مند به گیم و گیمینگ، به صورت رایگان خودش یک نوع مردونگی حساب میشه و اگر اشتباهی در این خدمات اعم از اشتباهات در مقالات صورت بگیره فکر نمیکنم مردونگی کسی رو زیر سوال ببره.
          و مورد دیگر اینکه بنده به شخصه از هر دو کنسول نسل هشتمی استفاده می کنم و جالب هست بدونید که به تمام شاهکار های دو استودیو ی ناتی داگ و Remedy علاقه دارم، و اخبار هر دو شرکت رو دنبال می کنم پس گرایش خاصی به یک طرف از این دو ندارم و اگر می خواستم سونی رو زیر سوال ببرم، کار های بیشتری در مقاله می تونستم انجام بدم. و هیچ گونه برداشت شخصی ای در کار نبوده. محتوای مقاله ی من رو حتی Gamingbolt هم با اخبار جدیدش و بقیه سایت هایی که نام نمی برم، تایید کرده.
          و به هیچ عنوان از انتقاد ناراحت نمیشم چون قطعا چیز هایی هست که شما میدونید و من نمیدونم و برعکس.
          موفق باشید

  • امیدوارم اینقدر وجدان داشته باشید و شجاعت و نظر من ثبت کنید من توهینی نکردم و همه اطلاعاتم در مورد گیمز کام گذاشتم 🙂

  • My GOD گفت:

    بنام خداونگار یکتا :-)) :yes:

    من تازه وارد سایت شدم و به تمام کاربران و فعالان سایت سلام عرض میکنم 🙂

  • اقای مقدم ممنون خیلی لذت بردم بیشتر منتظر MGSV:PP هستم :yes:

  • ALIREZAICE گفت:

    دیگه خبری از mortal kombat نشد مگه تو نمایشگاه نیست ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-)
    ?:-) ?:-) ?:-) ?:-)
    ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-)
    ?:-) ?:-)

  • Gamer fan گفت:

    بچه ها یه سوال دارم میخوام یه ps4 بگیرم نمیدونم که از کجا بخرم اون هایی که خریدن یه راهنمایی بکنن لطفا

  • bhmup گفت:

    نمایش سونی واقعا ضعیف بود
    نمیدونم چی بگم واقعا بد بود به غیر از سایلنت هیل که خبر امدنش دیونم کرد هیچ چیز دیگه ای نداشت

    من خودم پلی ۴ دارما من رو نکشید

تاریخ تکرار می شود | تحلیل کنفرانس سونی در Gamescom 2014 - گیمفا
تاریخ تکرار می شود | تحلیل کنفرانس سونی در Gamescom 2014 - گیمفا