موب بازی | قسمت نهم - گیمفا
موب بازی | قسمت نهم - گیمفا
موب بازی | قسمت نهم - گیمفا
موب بازی | قسمت نهم - گیمفا

موب بازی | قسمت نهم

محمد صادق شجاعی
۱۷:۰۰ ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
موب بازی | قسمت نهم - گیمفا

با نهمین قسمت موب بازی بازگشته ایم. در هر قسمت از این سری مقالات به معرفی پنج بازی برتر موبایل می پردازیم. اما ترتیب مقالات به این صورت است: سه قسمت بازیهای برتر براساس سبک، سه قسمت جدیدترین بازی های معرفی شده، و دو قسمت بازیهای پیشنهادی شما. در این قسمت پنج بازی برتر در سبک Endless Runner را معرفی خواهیم کرد. مطمئنا Subway Surfers یا Temple Run را در این سبک تجربه کرده اید. کنترل های این سبک، که مشتمل بر چهار حرکت است، همواره ثابت می باشد. اما استفاده از حسگر شتاب سنج امتیاز ویژه ای است، که تعدادی از بازیها از آن بهره می برند. با ما همراه باشید.

Dead Ahead

شهر پر از زامبی شده است. تنها یک خواهر و برادر باقی مانده اند. آیا باید منتظر سرنوشت و مرگ باشند، یا برای بقا بجنگند؟ با پای پیاده می توان از زامبی ها فرار کرد، یا وسیله نقلیه لازم است؟ و چه وسیله ای بهتر از موتور سیکلت. Dead Ahead ترکیبی از چندین سبک مختلف است. شوتر، بقا، و رانندگی. همانطوری که اشاره شد، وظیفه شما در بازی تلاش برای بقا است. و در این راه می توانید از انواع سلاح ها و موتورها استفاده کنید. بازی دارای ۱۴ نوع سلاح است. این سلاح ها دو حالت دارند، حالت اول خود شخصیت اصلی اسلحه را بدست می گیرد و حالت دوم خواهر شخصیت اصلی وظیفه تیراندازی را به عهده دارد. موتورهای بازی در مجموع ۸ نوع هستند. بازی از ۵ لوکیشن مختلف تشکیل شده، که با بالا رفتن سطح، قابل دسترسی می شوند. زامبی ها از چندین کلاس مختلف تشکیل شده اند، که عملکرد متفاوتی دارند. موانعی نیز در سر راه وجود دارد. مانند ماشین ها و زامبی ها حاضر در خیابان. امکانات و قدرت هایی نیز در بازی لحاظ شده، مانند تیر بی نهایت یا نیتروژن، که در اول هر بازی می توانید تعدادی از آنها را خریداری کنید. در این بازی تنها قادر به حرکت در بالا و پایین هستید. بازی از گرافیک هنری زیبایی برخوردار است. موسیقی نسبتا مناسبی در بازی استفاده شده. افکت های صوتی مانند صدای نابود شدن زامبی، موتور و شلیک در سطح کیفی خوبی هستند.


Pitfall

 

بازهم ماجراجویی باز هم خطر، اما اینبار خطر اصلی فوران اتشفشان. شاید عنوان کلاسیک Pitfall را تجربه کرده باشید، اما تجربه لمسی آن خالی از لطف نیست. این عنوان که توسط Activision ساخته شده است، المان های سنتی خود را حفظ کرده است. هدف شما در بازی جمع آوری جواهرات  و بقا است. با اینکه بازی تنها در یک لوکیشن دنبال می شود، اما موارد متنوعی در آن دیده می شود، مانند حرکت بر روی ریل ها در غار. موانعی مانند مار نیز در بازی وجود دارد. بعضی از موانع با شلاق نابود می شوند. امکان استفاده از طناب برای عبور از موانع نیز وجود دارد. لباس های متفاوتی برای در تنوع در شخصیت قابل خریداری است. بخشی به نام Relic Rush نیز وجود دارد، که در این حالت هدف پیدا کردن گنجینه های باستانی است. تنها در صورتی امکان ادامه بازی وجود دارد که به چک پوینت رسیده باشید. بازی دارای دو نوع دید است. موسیقی و استفاده از حسگر ژیروسکوپ از دیگر موارد جالب بازی است. این بازی برخلاف نسخه های سنتی آن که دو بعدی هستند، از گرافیک سه بعدی برخوردار است.


Sonic Dash

کمتر بازیکنی پیدا می شود، که با این خارپشت آبی خاطره نداشته، و بازیهای آن را تجربه نکرده باشد. این بازی در عین پایبندی به ریشه های این سری، با سبکی متفاوت عرضه شده است. مانند دیگر عناوین این سری، حلقه هایی برای جمع آوری وجود دارد. از این حلقه ها می توانید برای خرید قابلیت ها، امکانات، و شخصیت های بازی استفاده کنید. به جز سونیک، پنج شخصیت دیگر نیز در بازی حضور دارند. امکان دانلود والپیپرهای این سری نیز در بازی گنجانده شده است. بازی از لوکیشن های مختلفی تشکیل شده، مانند ساحل و جنگل، امکان رقابت انلاین، و به اشتراک گذاری امتیازات از دیگر امکانات بازی است. بازی دارای ماموریت، رقابت جهانی، چرخ شانس، و جوایز روزانه نیز هست. موانع و سدهای مختلف و همچنین باس فایت برای بازی در نظر گرفته شده است. در قسمت صداگذاری، از همان صداهای کلاسیک استفاده شده است. با وجود حجم پایین، بازی از گرافیک سه بعدی بهره می برد. از حسگر شتاب سنج در بازی پشتیبانی نمی شود، و سازنده آن یعنی Sega به شیوه کنترل اصلی این سبک بسنده کرده است.


Into The Dead

زامبی ها، یک بازمانده، تلاش برای بقا. هسته اکثر بازیهای زامبی محور همین سه مورد است، اما گاهی بازیهای عرضه می شود با اضافه کردن عنصر خلاقیت باعث تحول در این سه اصل می شوند. Into The Dead یکی از این بازی هاست. بازی ترکیبی از سه سبک، بقا، ترس، و دویدن بی پایان است. نکته جالب در این بازی استفاده از، دوربین اول شخص است. هدف بازی مشخص است، زنده ماندن تا حد امکان، به صورتی که با حرکت به اطراف باید از زامبی ها دوری کنید، اما در این راه می توانید از ۱۲ نوع اسلحه استفاده کنید. همچنین می توانید از پنج سگ با نژادهای مختلف بهره ببرید. دو مجموعه زامبی اضافه، به نام های American Football و World War 2، نیز در بازی وجود دارد. برای خرید سگ ها و مجموعه های زامبی به اتصال اینترنتی نیاز دارید. بازی دارای چهار حالت است، که با پیشرفت در بازی و انجام ماموریت فعال خواهند شد. چهار نوع کنترل برای بازی در نظر گرفته شده است. در ابتدای هر مرحله قدرت هایی قابل خرید هستند، مانند مسلح بود در شروع بازی، یا همراه داشتن سگ. بازی در لوکیشن های مختلفی دنبال می شود، که جالبترین آن ها مزرعه ذرت است. صداگذاری از بهترین جنبه های بازی است، صدای زامبی ها، دویدن و نفس کشیدن شخصیت اصلی، به واقع عالی کار شده اند. بازی در شب انجام می شود، و از سطح گرافیک مطلوبی برخوردار است.


 Run Like Hell

برای ماجراجویی به جزیره ای ناشناخته وارد شده اید. اما فقط ظاهر جزیره آرام است، ساکنین جزیره آدم خوارند. با تلاش بسیار از دست آن ها فرار کرده و خود را به ساحل می رسانید. فقط یک مشکل اینجا وجود دارد. شما دقیقا در نقطه مقابل، جایی هستید که قایق را گذاشته اید، و باید تمام این مسیر را برگردید. پیش زمینه داستانی بازی Run Like Hell به این صورت است. هدف در این بازی فرار از دست ساکنین آدم خوار جزیره است، به صورتی که باید به سرعت از روی موانع عبور کنید، که دست آدم خوارها به شما نرسد. بازی از سه حالت، Endless، Time Trials، و Story است، که در کدام از لوکیشن های مختلفی استفاده شده است. برای سریعتر دویدن می توانید از ادرنالین استفاده کنید. همچنین برای دور کردن آدم خوارها، از بلایای طبیعی مانند طوفان یا رعد و برق بهره ببرید. با جمع آوری سکه ها می توانید مراحل های مختلف را باز کنید. کنترل بازی مبتنی بر سه کلید است، پریدن، خزیدن، و ادرنالین. برای موسیقی از سبک مناسب هر لوکیشن استفاده شده است. بازی از گرافیک ساده ای برخوردار است.


 

بازیهای پیشنهادی را با ما در میان بگذارید تا در مقاله اختصاصی منتشر شوند. بازیها باید بدون فایل دیتا باشند.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

موب بازی | قسمت نهم - گیمفا
موب بازی | قسمت نهم - گیمفا
موب بازی | قسمت نهم - گیمفا
موب بازی | قسمت نهم - گیمفا
موب بازی | قسمت نهم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

موب بازی | قسمت نهم - گیمفا
موب بازی | قسمت نهم - گیمفا