نبردی تمام عیار | نقد و بررسی Battlefield4: Dragon’s Teeth - گیمفا
نبردی تمام عیار | نقد و بررسی Battlefield4: Dragon’s Teeth - گیمفا
نبردی تمام عیار | نقد و بررسی Battlefield4: Dragon’s Teeth - گیمفا
نبردی تمام عیار | نقد و بررسی Battlefield4: Dragon’s Teeth - گیمفا

نبردی تمام عیار | نقد و بررسی Battlefield4: Dragon’s Teeth

مسعود مقدم
۱۳:۰۰ ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
نبردی تمام عیار | نقد و بررسی Battlefield4: Dragon’s Teeth - گیمفا

باز هم “میدان نبرد” و DLC های مجذوب کننده ی آن. Battlefield 4 از زمان عرضه تا کنون شاهد “محتوای قابل بارگیری” های زیادی بوده است که آخرین آن ها و یا شاید هم پر سر و صدا ترین ِ آن ها، Dragon’s Teeth باشد. بیست و یکم ماه می سال ۲۰۱۳ میلادی، آخرین شوتر اول شخص ِ DICE، اولین DLC خود را برای کاربران ویژه و عادی عرضه، و قابل استفاده کرد. این DLC که China Rising نام داشت، حال و هوای بیشتری از مراحل کشور چین و شهر شانگهای در روح بازی دمید. این DLC نیز مانند بقیه DLC های این بازی ابتدا برای کاربران “Premium” عرضه و دو هفته بعد در دسترس کاربران عادی قرار گرفت. بعد از آن نیز دو DLC دیگر به نام های Second Assault و Naval Strike در دسترس بازیبازان نسخه ی چهارم میدان نبرد قرار گرفت که خب شاید همه China Rising را بهتر از همه ی آن ها بدانند!

Battlefield4: Dragon’s Teeth

نام DLC ( محتوای قابل بارگیری): Battlefield4: Dragon’s Teeth

سازنده: Dice Studios

تاریخ انتشار ( کاربران پرمیوم):  ۲۰۱۴ ,Jul 15

تاریخ انتشار ( کاربران عادی):  ۲۰۱۴ ,Jul ۲۹

قیمت (کاربران پرمیوم): رایگان

قیمت (کاربران عادی): ۱۱٫۹۹$

پلتفرم (ها): PS4, PS3, X360, X One, PC

نبرد نسل هشتمی 

از همان بدو عرضه ی Battlefield4، قدرت گرافیکی این عنوان برای همگان در نسل هفتم کنسول های بازی های رایانه ای قابل قبول نبود. در شرایطی که بسیاری از سایت های گیمینگ این بازی را “ذوب کننده ی سخت افزار های PC” می دانستند. اما اکنون این عنوان در نسل هشت، کاملا سزاوار این جایگاه است. تجربه و انتظارات هر گیمری از یک شوتر اول شخص، متفاوت و مختلف می باشد. DICE، تا به کنون سعی بر این داشته است که نیاز تمام سلایق و علایق کاربران خود را تامین کند. البته اگرچه هنوز هم محیط و مکان های داخل بازی و هر پنج DLC بازی از نقاط مختلفی به یکدیگر شباهت دارند اما وجود جای خالی نقشه هایی مانند آنچه یا در بازی ای مانند Sniper Elite lll دیدیم یا اولین مرحله ی خط داستانی Battlefield4، مرحله ی Fishing In Baku در بخش دونفره یا Multiplayer بازی کاملا احساس می شود. در واقع کاربران این سری اکثرا با محیط های پر ازدحام و شلوغ و امروزی در مد های Team Deathmatch, Squad Deathmatch و Conquest در نقشه های Siege Of Shanghai, Dawnbreaker و Parcel Storm سر و کار دارند. علی رقم این ضعف، هنوز هم بخش آنلاین این بازی در کنار FIfa14، از پرطرفدار ترین “مالتی پلیر” های نسل هشتمیست.

کار گروهی رمز پیروزی به حساب می آید!

دندان ِ اژدها

Dragon’s Teeth به طور کلی شامل پنج اچیومنت/ترافی جدید، یک مد اضافه برای بخش آنلاین، چهار نقشه ی جدید، پنج اسلحه ی جدید در کلاس های Pistol و Rifels و دو گجت جدید برای چشیدن طعم نبردی جدید است. نگاه ِ ریز تری به این بسته:

نقشه ها:

۱- Lumphini Garden

۲- Pearl Market

۳- Propaganda

۴- Jumbo Kingdom

نقشه های موجود در بازی

اسلحه ها:

۱- Pistol – Desert Eagle 50

۲- Pistol – Unica 6

۳- Sniper Rifle – CS5

۴- Carbine – MPX

۵-  Assault Rifle – Bulldog

اسلحه های موجود در بازی

گجت ها:

۱- Ballistic Shield

۲-  Contains M240B ) R.A.W.R )

گجت های موجود در بازی

Dice L.A، همراه با نقشه های جدیدی که برای بازی ساخته است، حالت جدیدی برای بخش آنلاین بازی به نام Chainlink تدارک دیده است که در آن موظف به تصرف نقاطی که پرچم ها در آنجا اند هستید که شباهت زیادی به حالت های Conquest و Capture The Flag دارد که از قبل در بازی وجود داشته اما با این تفاوت که شما با “Capture” کردن یک پرچم قادر به ادامه ی راه و رسیدن به پرچم های بعدی و تصرف آن ها نیستید، بلکه باید در نزدیکی همان پرچم مانده و از نفوذ دشمنان و از دست دادن موقعیت جلوگیری کنید. مانند حالت های نقشه-کوچک بازی مانند Deathmatch ها Rush و Domination، وسایل نقلیه در این حالت قابل استفاده نیستند و کل بازیکنان این بخش، پیاده نظام خواهند بود. شما باید با Squad ِ خود در اطراف پرچمِ تصرف شده به دست شما، مانده و از ان مراقبت کنید. “Capturing” نیز امتیاز خواهد داشت.

کاورگیری یکی دیگر از ارکان اصلی پیروزی در نبردها محسوب می شود! هیچ وقت یورش نبرید!

نقشه های جدید بازی نیز جوّی کاملا تازه و نو را در بین محیط های قبلی ایجاد می کند. همچنان یک مکان کوچک تر و شلوغ برای Deathmatch ها و Base Map ها برای حالت هایی که مپ بزرگ تر دارند وجود دارد که می توانید از آنها لذت ببرید. در مد Chainlink، این مبارزات کلاسیک و حمله و دفاع ِ ترکیبی، و مبارزه در خط مقدم، الهام گرفته از مد Warground در Call Of Duty 3 می باشد که در آن تعداد پنج نفر از اعضای تیم شما وظیفه ی محافظت از نقطه ای مشخص را دارید و تا کاملا نقاط قبلی به تصرف در نیامده باشد، نباید به نقاط جلو تر پیش روی کنید. گرچه استراتژی در Chainlink حرف اول را می زند اما شما نیز باید از قدرت دفاعی و کنترل خوبی برخوردار باشید زیرا شما باید بعد از به تصرف در آوردن نقطه فعلی، تیمی دفاعی را در آن جا مستقر، و خود راهی منطقه ی بعدی شوید. تیم های بازی نیز دو حالت تدافعی و تهاجمی به خود خواهند گرفت.

بر خلاف حالت ِ Rush که بازی می تواند در یک ثانیه به جهنمی بزرگ تبدیل شود، Chainlink به شما گزینه ها و انتخاب های متفاوتی خواهد داد. این حالت به دو تیم ۱۲ نفره اجازه ی بازی خواهد داد که نشان می دهد یک Squad به تنهایی برای یک پرچم کافی و می تواند به خوبی از آن مراقبت و محافظت کند و هرچه بیشتر تاثیر گذاری خود در بازی و رقم زدن نتیجه را اثبات کند. بر خلاف حالت های نقشه-بزرگ بازی مانند Large Conquest، که در آن دو تیم ۳۲ نفره، متشکل از Squad های کوچک با یکدیگر مبارزه می کنند، در Chainlink اگر تیمی چهار پرچم از پنج پرچم را از دست دهد، بازگشت آن تیم به بازی کار سختی خواهد بود زیرا شما نفرات زیادی برای حمله در دست نخواهید داشت و کنترل بازی به راحتی از دستتان بیرون خواهد آمد. شرکت DICE نیز اظهار دارد حالت Chainlink، در زمانی که نوسان و پستی و بلندی را برای تیم ها به ارمغان بیاورد جذاب خواهد بود و هدف اصلی این حالت همین است. اما اگر تیمی بسیار قوی یا ضعیف باشد که اجازه ی تصرف پرچم را به تیم دیگر ندهد یا تیمی که پرچم های خود را به راحتی از دست بدهد، بازی جذاب و مهیج نخواهد بود.

به عقیده ی بسیاری، نقشه ی Propaganda، مایه ی پایین آمدن کیفیت این DLC است! در این نقشه شما اطراف یک فروشگاه ِ(پلازا) برفی مشغول به نبرد خواهید شد. در این نقشه، مسیر حرکت کاملا خطی خواهد بود و شما انتخاب های زیادی نخواهید داشت. تنها باید به جلو و عقب حرکت کنید یا از داخل ساختمان ها پیش بروید و این مپ فقط و فقط برای همین حالت Chainlink قابل توجه و مناسب خواهد بود.

در Pearl Market اما داستان متفاوت است. این نقشه که پر از ساختمان های کوچک، سقف ها و کوچه های تنگ و تاریک است، به تیم ها اجازه ی مبارزه ای گسترده را خواهد داد تا نفرات در جنب وجوش باشند. تک تیر انداز ها نیز در این نقشه بیکار نخواهند بود زیرا در این مپ دو نقطه ی بلند که مخصوص Sniping است تعبیه شده که کاربران قادر هستند در آنجا Camp کنند. تیم های با اسلحه های اتوماتیک نیز بیشتر به کنترل فضا های خالی مشغول خواهند شد و کمی آرام خواهند گرفت. همچنین این نقشه با توجه به فضا ها و مناطقی که در خود گنجانده است، برای حالت Capture The Flag کاملا ایده آل خواهد بود. در حالت های نقشه-بزرگ ِ Pearl Market، عناصر تخریب پذیر زیادی وجود دارد اعم از ساختمان هایی که فرو می ریزد، سد هایی که شکسته می شوند و … که به این بخش از طراحی در تمام نقشه های دیگر بازی نیز توجه و اهمیت زیادی داده شده است.

نقشه ی بعدی ای که به معرفی آن خواهیم پرداخت، Lumphini Garden می باشد. این باغ با یک پل بسیار زیبا در مرکز خود، قطعا یکی از بهترین نقشه های افزوده شده به Battlefield4 می باشد که با اتمسفر ِ برخی از مراحل بازی نیز هم خوانی دارد. در اطراف این نقشه، گل، گیاه، علفزار و رودخانه ای با آب کم عمق وجود دارد که جو ِ شمال چین یا نواحی ِ جنگلی سنگاپور را داراست. پل مرکزی این “مپ”، راه ارتباطی نقاط کلیدی برای تسلط پیدا کردن و کنترل بازیست و شاید هم سخت ترین راه عبور این نقشه باشد چرا که شما در هنگام عبور از این نقاط، در تیر رس اکثر بازیکنان نزدیک به پل قرار خواهید گرفت و توانایی “کاور گیری” را در شرایطی که محیط کاملا باز می باشد را نخواهید داشت. این نقشه در بین تمام نثشه های Battlefield4، یکی از معدود مپ هاییست که به تکامل رسیده و نیاز به تغییر نخواهد داشت. همچنین بازیکنان قادر خواهند بود تا فشار ِ آب ِ رودخانه ای که از وسط این نقشه می گذرد را دستکاری کنند. اما بر خلاف تمام نقشه های دیگر ِ بازی، این نقشه مکان خاصی را برای تخریبی بزرگ در نظر نگرفته است و بازیکنان در این نقشه، در مقایسه ی اوایل بازی تا اواخر بازی تغییری را احساس نخواهند کرد.

آخرین نقشه ی مورد بررسی، Sunken Dragon است که شباهت های بسیاری به مپ ِ Dawnbreaker دارد. یک مپ ِ کلاسیک، که در آن شلوغی مرکز شهر کاملا به بازیباز منتقل می شود. کاربران در اطراف یک رستوران چینی در وسط دریاچه ای در حالت های مختلف بازی با یکدیگر خواهند جنگید. این نقشه، بهترین نقشه ی این DLC نام گرفته است. سر و صدای گلوله و درگیری و تنش به خوبی در سر تا سر این نقشه می پیچد و نور مهتاب می درخشد. تعداد بسیاری از برج ها و آسمان خراش های این نقشه قابل استفاده خواهند بود و تغییر بزرگ ِ این نقشه، شکستن سد و سیل و جاری شدن آب های زیاد در نقشه و در نتیجه زیر آب رفتن شهر است که در آن موقع، سقف های قابل استفاده خواهند بود و از قایق و جت اسکی یا شنا کردن برای جابجایی استفاده خواهد شد. حفظ نقطه ی مرکزی در این نقشه کار بسیار سختی خواهد بود و تیم ها باید با جاگیری در موقعیت های مناسب از پرچم خود دفاع کنند. در این نقشه نیز به مانند Parcel Storm، دقایقی بعد از شروع ِ بازی، طوفان به راه خواهد افتاد که بر جذابیت ِ بازی دو چندان خواهد افزود. این نقشه نیز از حالت Air Superiority پشتیبانی خواهد کرد و کاربرانی که در نقشه ها به خلبانی جت های جنگی می پردازند نیز خواهند توانست درون این نقشه و در این حالت نهایت استفاده را ببرند. در واقع همانطور که گقته شد این نقشه، دو تغییر بزرگ که طوفان و شکستن سد باشد را در خود جای داده است که استراتژی هایی که شما از نظر تاکتیکی برای پیاده کردن در این میدان نبرد در نظر گرفته اید، کاملا وابسته به تغییرات ِ آب و هوا و میزان آب خواهد بود.

حال، مبارزه با افزوده شدن همه ی این عناصر ِ مکانی ِ جدید در کنار تعدادی اسلحه و گجت نو و تازه، قطعا حس خوبی را به بازیباز منتقل خواهد کرد و کاملا تجربه ی شما با بخش مالتی پلیر بازی، بدون “دندان اژدها” و با آن، تفاوت های زیادی خواهد داشت و تجارب ِ مختلفی خواهد بود. گجت ِ RAWR که آن را برای شما به صورت تصویری معرفی کردیم، نه تنها با اسلحه ی اتوماتیکی که در خود جای داده و حمل می کند، قادر است دشمنان را از پای در آورد، بلکه می تواند مواد منفجره اعم از مین ها، C4 ها و M18 Claymore ها را که دشمنان شما کار گذاشته اند، شناسایی و از بین ببرد. Ballisitic Shield، گجت مورد ِ علاقه ی کاربران Call Of Duty نیز باعث خواهد شد تا شما با این سپر، به خوبی از خود در مقابل چندین دشمن محافظت کنید و بعد از کنترل کردن اوضاع ِ اطراف ِ خود، یک به یک آن ها را از پای در آورید.

دو عدد از بهترین Assault Rifles  و Sniper Rifles ها به بازی افزوده شده که بهترین اسلحه ها در تاریخ Battlefield است. چهار نقشه ی بسیار جذاب و چالش بر انگیز به همراه یک مد جدید و مهیج برای بخش آنلاین، بسته ی این DLC فوق العاده را تکمیل می کند. به جرات می توان گفت Dragon’s Teeth، نقاط ضعف دو بسته ی پیش از خود یعنی Naval Strike و Second Assault که به اندازه ی China Rising قابل قبول ظاهر نشدند را جبران و ضعیف بودن این دو بسته را از خاطر گیمر های این سری پاک کرد.

bf4 jadval

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نبردی تمام عیار | نقد و بررسی Battlefield4: Dragon’s Teeth - گیمفا
نبردی تمام عیار | نقد و بررسی Battlefield4: Dragon’s Teeth - گیمفا
نبردی تمام عیار | نقد و بررسی Battlefield4: Dragon’s Teeth - گیمفا
نبردی تمام عیار | نقد و بررسی Battlefield4: Dragon’s Teeth - گیمفا
نبردی تمام عیار | نقد و بررسی Battlefield4: Dragon’s Teeth - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نبردی تمام عیار | نقد و بررسی Battlefield4: Dragon’s Teeth - گیمفا
نبردی تمام عیار | نقد و بررسی Battlefield4: Dragon’s Teeth - گیمفا