تفاوت نرخ فریم ۳۰ و ۶۰: چه کسی اهمیت می دهد که عدد آن چیست؟
کنسول های نسل هشتمی و بازی سازان این روزها شدیدا زیر ذره بین بازیکنان قرار دارند که آیا می توانند در گرافیک بازی های خود نرخ فریم ۶۰ را رقم بزنند یا خیر؟ حساب رایانه های شخصی که جداست زیرا آنها سالیان سال است که از اجرای بازی ها به صورت ۱۰۸۰p و نرخ فریم ۶۰ بر می آیند اما کنسول های جدیدی هم به تازگی عرضه شده اند که بی شک از قدرت بسیار بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل کاربران تقاضای بسیاری برای دریافت حداکثر کیفیت گرافیکی را دارا هستند. از آنجایی که تفاوت ۶۰ و ۳۰ فریم کاملا مشهود است، عده ای از بازیکنان بابت این مسئله کلافه شده اند اما یک بازی ساز نظر جالبی دارد. با ما در ادامه مطلب برای جزئیات بیشتر همراه باشید.
سایت GamingBolt اخیرا نظر آقای David Edery را به عنوان مدیر عامل استدیو Spry Fox در رابطه با همین مسئله جویا شده اند. ایشان گفته اند:
آیا این بازی سرگرم کننده است؟ آیا جلوه های زیبایی دارد؟ اینها سوالاتی هستند که مهم جلوه می کنند. چه کسی اهمیت می دهد که از چه اعداد و مشخصاتی استفاده می شود؟
حال بازی این استدیو یعنی Road Not Taken به چه صورت اجرا خواهد شد؟ آقای Edery چنین ادامه می دهند:
بازی ما با رزولوشن ۱۰۸۰p و نرخ فریم ۳۰ اجرا خواهد شد. برای چنین بازی تفاوتی بین ۳۰ و ۶۰ فریم مطرح نیست.
بی شک وقتی شما پول یک کنسول جدید را می دهید، یک کفیت عالی را هم از آن خواستار هستید با این حال صبحت آقای David Edery چندان هم بیراه نیست زیرا گاهی اوقات یک بازی مانند Titanfall به قدری می تواند جذاب باشد که شما به کلی کاستی های گرافیکی را فراموش خواهید کرد.
پر بحثترینها
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- طرفداران GTA 6 حاضرند حتی بیشتر از ۷۰ دلار برای این بازی بپردازند
- چطور میتوان Starfield را به بازی بهتری تبدیل کرد؟
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- کنسول یا PC؟ مقایسه تجربه بازی و قیمت
- محبوبیت بتای Sea of Thieves روی PS5 سرورها را مختل کرده است
- پیشنهاد رئیس سابق Blizzard به بازیکنان: پس از به پایان رساندن یک بازی به توسعهدهندگان انعام دهید
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
نظرات