تفاوت نرخ فریم 30 و 60: چه کسی اهمیت می دهد که عدد آن چیست؟

۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴

کنسول های نسل هشتمی و بازی سازان این روزها شدیدا زیر ذره بین بازیکنان قرار دارند که آیا می توانند در گرافیک بازی های خود نرخ فریم 60 را رقم بزنند یا خیر؟ حساب رایانه های شخصی که جداست زیرا آنها سالیان سال است که از اجرای بازی ها به صورت 1080p و نرخ فریم 60 بر می آیند اما کنسول های جدیدی هم به تازگی عرضه شده اند که بی شک از قدرت بسیار بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل کاربران تقاضای بسیاری برای دریافت حداکثر کیفیت گرافیکی را دارا هستند. از آنجایی که تفاوت 60 و 30 فریم کاملا مشهود است، عده ای از بازیکنان بابت این مسئله کلافه شده اند اما یک بازی ساز نظر جالبی دارد. با ما در ادامه مطلب برای جزئیات بیشتر همراه باشید.

سایت GamingBolt اخیرا نظر آقای David Edery را به عنوان مدیر عامل استدیو Spry Fox در رابطه با همین مسئله جویا شده اند. ایشان گفته اند:

آیا این بازی سرگرم کننده است؟ آیا جلوه های زیبایی دارد؟ اینها سوالاتی هستند که مهم جلوه می کنند. چه کسی اهمیت می دهد که از چه اعداد و مشخصاتی استفاده می شود؟

حال بازی این استدیو یعنی Road Not Taken به چه صورت اجرا خواهد شد؟ آقای Edery چنین ادامه می دهند:

بازی ما با رزولوشن 1080p و نرخ فریم 30 اجرا خواهد شد. برای چنین بازی تفاوتی بین 30 و 60 فریم مطرح نیست.

بی شک وقتی شما پول یک کنسول جدید را می دهید، یک کفیت عالی را هم از آن خواستار هستید با این حال صبحت آقای David Edery چندان هم بیراه نیست زیرا گاهی اوقات یک بازی مانند Titanfall به قدری می تواند جذاب باشد که شما به کلی کاستی های گرافیکی را فراموش خواهید کرد.

0
0

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • AMIR-GAMER گفت:

    خدا وکیلی خیلی چرت گفته.من که با pcبازی می کنم خدایی بد جور اهمیت می دم حتی افت فریمو تو ps3وx360کاملا احساس کردم

    0
    0
  • SONY Make.Believe گفت:

    کلا برای روان تر بازی کردن نیاز به فریم بشتر هستش این تفاوتشه . توی بیشتر بازی ها میشه حس کرد تفاوتشو Neutral

    0
    0
  • Roozbeh Focus گفت:

    اون دوستاني كه گفتن فرق ٣٠ و ٦٠ مشخص نيست و يا نميشه تشخيص داد .. من رو اين شكلي كردن –> Neutral

    فرقشون كااااملا مشخصه كه! ٦٠ فريم خيييلي روونه و بالاتر از ٦٠ چشم انسان تشخيص نميده.
    شما برو tlou رو روي ٦٠فزيم بزار بازي كن بعدش بزار رو ٣٠ اونوقت اگه تفاوتشون رو متوجه نشدي ديگه ميشه عجيب ترين موضوع سال Neutral
    من نميدونستم گيمر هايي كه تفاوت ٣٠ و ٦٠ رو نميدونن تعدادشون انقد بالاس!
    بدبختا سازنده ها دغدغشون رو همينه كه خروجي اگه به ٦٠فريم برسه رو كنسول كار بزرگي انجام دادن.. اونوقت بعضي ها اصلا براشون مهم هم نيست و اين دليل داره! دليلش اينه كه ميگن ٣٠ و ٦٠ فريم تفاوتشون مشخص نيست!!
    شما كلا call of duty رو روي كنسولاي نسل ٧ بازي كنين و بعد battlefield4 روي نسل ٧ بازي كنين.
    ببينين چققققدر از نظر روون بودن متفاوتن!

    من ديگه حرفي ندارم Neutral

    0
    1
    • Rapid گفت:

      تو رو این شکلی کردن؟ من الان اینجوریم Eek! . من الان نزدیک دو سال که عضو اینجام ولی تا الان 10 تا نظر ندادم, ولی الان دیه نتونستم طاقت بیارم . فرم 30 رو نمیشه با 60 تشخیص داد؟ تشخیص فریم 30 با فریم 60 یا فریمی بالاتر از 30 مثل تشخیص روز از شبه , بهتره هر کی بیاد از تحربیاتش حرف بزنه و دز اختیار دیگران بذاره .کسی که فریم 60 رو یا حالا فریمی نزدیک به 60تو از 30 تشخیص نمیده خداشاهده یا اصلا فریم 60 تو تجربه نکرده یا اصلا با این قضیه غریبس . در 30 فریم در هر ثانیه 30 تصویر جابحا میشه و در 60 فریم خوب دوبرابر, خوب وقتی بازیه شما اینقد روونتر میشه شما احساس نمیکنید ؟!!! لذتی که بازی با فریم بین 45 تا 60 میده اصلا یه چیز دیگس, من سیستمم اینه mainboard: asusz87A ram:8gb geal cpu: core i5 4430 vga:gtx 760 2 gb oc و همیشه بازیارو رو سیستمم با دسته xbox بازی میکنم من همیشه در حین بازی نرم افزار fraps ام فعاله که فریمو نمایش میده , من بتلفیلد 4 رو رو جزئیات high رو 50 فریم ثابت بازی میکنم, چن باز تست کردم زمانی که فریم رو 50 ائه وقتی مثلا میخوام برگردم تو بازی پشتمو ببینم این کار خیلی سریعتر از زمانیه که فریم روی 30 ایه و با کوچکترین حرکت RS و LS میچرخم به عقب و بالعکس, نشان روی شما در 60 فریم بسیار ساده تر از فریم پایین تره , یعنی اگه شما تو بازی متمایل به چپ باشید و هدف در سمت راست سرعت عمل و واکنش شما برای زدن هدف در فریم بالا کاملا سریعتره اگه دو تا بازیکنو با یه مهارت مقابل هم قرار بدین یکی با 60 فریم بازی کنه یکی با 30 فریم به علت روون بودن بازی و واکنش سریع بازیکن 60 فریمی کاملا پیروز بازیه, من همیشه اینقد از جزئیات بازی پایین میارم تا حتما به فریم حداقل 50 برسم , من ادعایی ندارم ولی اگه طرف 10 ثانیه بازی کنه رو سیستمش راحت میگم که فریم بالای 30 یه یا نه , شما چندین ماه بازیارو رو فریم بالاتر از 30 بازی کنید بعد میفهمید که تشخیصش مثل آب خوردنه . یه مثال خوب برای بازیا همین CALL OF DUTY هستش یکی از نکات موفقیت این سری تو نسل هفت خصوصا رو کنسولا فریم 60 تش بود یعنی در واقع این فریم 60 بود که باعث میشد شما در صحنه های خیلی شلوغ و انفجارها احساس لذت کنی, فریم بالا رو شما در صحنه ای انفجار و صحنه های خیلی شلوغ درک میکنید. حرف آخر اینکه هر چه فریم بالاتر باشه بازی طبیع تر , روونتر, لذتبخش تره و مهمتر از همه مهارت در انجام مراحل بدلیل واکنشهای سریعتر کاملا بالاتر و حرفه ایی تره.

      0
      0
  • Tony گفت:

    رزولوشن حالا یه چیزی ولی خداوکیلی 60 فریم و 30 فریم تفاوتش خیلی زیاده Sarcasm

    1
    0
  • pink floyd گفت:

    ایا به بازی نینجا گایدن زیر 60 فرم/ثانیه میشود گفت نینجا گایدن؟؟؟

    مسلما خیر

    در بازیهایی که حرکت کاراکتر ها سریع هست و انفجار و شلوغی هست فرم ریت باید 60 باشد

    رفرش ریت 90 درصد مانیتورها هم 60 هرتز هست و اخرین رزولوشن قابل نمایش انها 1080
    بنابراین1080/60 یک انتها در حال حاضر حساب میشود( به جز معدود تلویزیونها ی سه بعدی که 120-240 هرتز هستند و مانیتورهایی که 2560*1440 هستند) و مانیتورهای 4k که 24 هرتز هستند ( [email protected]هنوز خیلی کم هستند) 1080/60یک استاندارد انتهاست
    بعضی بازی های سینماتیک باید 30 فرم باشد و الا حال و هوای سینمایی بازی به هم میخورد
    مثال: تلویزیون من دارای 240 هرتز تازه کن تصویر هست و وقتی فیلمهای سینمایی رو روی فریم ریت بالاتر دستی میگزارم …انگار دارم یه فیلم که با دوربین هندی کم گرفته شده نگاه میکنم نه یه فیلم سینمایی… انگار تئاتر داری میبینی …خیلی روان است( باید تجربه کنید تا بفهمید)

    اکشن سریع-ریسیگ-شوتر 60 فرم
    سینمایی 30 فرم

    0
    0