موب بازی | قسمت هشتم - گیمفا
موب بازی | قسمت هشتم - گیمفا
موب بازی | قسمت هشتم - گیمفا
موب بازی | قسمت هشتم - گیمفا

موب بازی | قسمت هشتم

محمد صادق شجاعی
۱۷:۰۰ ۱۳۹۳/۰۵/۰۸
موب بازی | قسمت هشتم - گیمفا

بعد از وقفه ای نسبتا کوتاه با هشتمین قسمت از مقاله موب بازی بازگشته ایم. طبق روال سابق، در هر مقاله به معرفی و بررسی پنج بازی برتر پلتفرم موبایل می پردازیم. در هر مقاله به سبک خاصی از گیم پلی پرداخته می شود.در صورت امکان لینک های دانلود برای سه سیستم عامل، Android , IOS و Windows mobile گذاشته می شود؛ اما نکته ای که باید به آن اشاره کنم، این است که لینک های اندروید، مستقیم، و دو سیستم عامل دیگر از استور اختصاصی خودشان است.

در این قسمت به معرفی پنج بازی ساده، اما چالش برانگیز می پردازیم.


 Don’t tap the white tiles

فکر می کنید اعصاب قوی دارید؟ احساس می کنید تمرکزتان بالاست؟ آیا دیر به نقطه جوش می رسید؟ پس، این بازی را به شما توصیه می کنم. همانطوری که از اسم بازی مشخص است، وظیفه شما لمس کاشی های سیاه است، و نباید حتی یک کاشی سیاه را از دست داده، یا یکی از کاشی های سفید را لمس کنید. این بازی دارای پنج مود است، که عبارتند از: Classic , Arcade , Zen , Rush و Relay. هر کدام از این مدها، دارای سه حالت است. هدف در هر کدام از این مودها متفاوت است، برای مثال، در مود Arcade، هدف تعداد کاشی های سیاه لمس شده، است. و این مود دارای سه حالت، Normal, Faster, Reverse است. نکته جالب این بازی استفاده از صدای پیانو و سمفونی های مشهور، برای کاشی های سیاه است. از دیگر قابلیت های این بازی، به اشتراک گذاری امتیاز در شبکه های اجتماعی است. امیدوارم در هنگام بازی خود را کنترل کنید، و گوشی یا تبلت خود را نابود یا از پنجره به بیرون پرتاب نکنید.


Threes

ریاضی را دوست دارید، یا از آن متنفرید؟ جمع اعداد را چطور؟ اگر جواب تان مثبت است، این بازی را حتما تجربه کنید. هدف در این بازی ساخت، اعداد مضرب سه است، به این صورت، که با جمع ۱ و ۲، عدد ۳ حاصل می شود، و از جمع دو عدد ۳، عدد ۶ را بدست می آورید. هرچه مضرب بزرگتری را بدست آورید امتیاز بیشتری دریافت می کنید. می توانید امتیاز خود را در تو.ییتر به اشتراک بگذارید، و Leaderboards را نیز مشاهده کنید. از ویژگی های این بازی، موسیقی متن فوق العاده است. می توانید آلبوم این موسیقی را نیز از بازی دریافت کنید. نکته جالب این بازی، تیم سازنده سه نفره است. در این بازی از ۱۰ صداپیشه برای صداگذاری استفاده شده است. حالت Conserve Battery، برای کاهش مصرف باتری، نیز وجود دارد. نسخه Xbox One این عنوان در حال ساخت است. این بازی توانسته متای ۹۲ را بدست آورد.


 Blek

بازی کلاسیک Snake را به یاد دارید؟ دوست دارید نسخه پازل لمسی آن را تجربه کنید؟ Blek می تواند ارزوهای شما را به حقیقت بپوندد. در این بازی خط مار مانند سیاهی می کشید، که الگوی کشیدن آن توسط شما تکرار میشود، و با آن باید نقطه های رنگی را حذف کنید. تکرار این الگو به این صورت است که، برای مثال اگر خط را دایره وار بکشید، در تمام محیط بازی این شکل دایره وار تکرار می شود حتی سرعت کشیدن هم لحاظ می شود. نقطه های کوچک و بزرگ سیاهی نیز در بازی وجود دارد، که در صورت برخورد به آن ها، خط از بین می رود. بازی منو و آموزش خاصی ندارد، با اینحال در مرحله اول، نحوه حرکت انگشت به سادگی نشان داده می شود. مراحل اولیه به شدت ساده است، به طوری که ممکن تصادفا آن ها را رد کنید. بازی از ۶۰ مرحله تشکیل شده است. از لحاظ گرافیکی و هنری، این بازی مشابه Hundreds است. موتور استفاده شده Unity است و توسط برادران Mikan و تحت استودیو Kunabi Brother ساخته شده است. این بازی توانسته امتیاز ۷۸ را از Metacritic بدست آورد و جایزه Apple Design Award را نیز کسب کند.


 ۱Path

به یاد دارید سابقا بازی بود که، هدف آن عبور حلقه فلزی از مسیر سیمی ناهموار بدون برخورد به آن بود، و در صورت برخورد چراغی روشن می شد؟ این بازی نیز بهمین صورت است، با این تفاوت که چراغی در کار نیست.هدف این بازی رساند نقطه سبز، از مسیر و زمان تعیین شده، به انتهای مسیر است. موضوع به همین سادگی نیست، زیرا انگشت شما کار خاضی انجام نمی دهد، بلکه باید با استفاده از سنسور ژیروسکوپ، مسیر را به انتها برسانید. بازی مجموعا از ۱۰۰ مرحله تشکیل شده،که امکان افزایش نیز وجود دارد، با رسیدن به مراحل بالاتر موانعی مانند لیزر نیز به بازی اضافه می شوند. با تکمیل مراحل، در شرایط خواسته شده، می توانید ستاره و امتیاز بدست آورید. امکان خرید ابزارهای کمکی، مانند سپر، خورشید، زمان، و آهنربا نیز وجود دارد. برای موسیقی متن از سازهای سنتی آسیایی استفاده شده. استفاده از پس زمینه سیاه باعث شده، حتی در هنگام بالا و پایین کردن دستگاه، بتوانید المان های موجود در بازی را به خوبی مشاهده کنید. این بازی ساخته Bulkipix است، که Dead Effect و Joe Dever را در کارنامه خود دارد.


Ichi

هرگز اجازه ندهید ظاهر ساده یک بازی شما را گول بزند، مطمئن باشید Ichi شما را شگفت زده می کند. کمتر کسی وجود دارد، که علاقه ای به پازل نداشته باشد، زیرا اینگونه بازیها حس کنجکاوی را ترغیب، و در صورت حل کردن باعث غرور می شوند. پلتفرم موبایل یا وسایل همراه، بستری مناسب برای اینگونه بازیها فراهم کرده، و در هر زمان و در هر مکان قادر به حل آنها خواهید بود. در هر مرحله تنها یک هدف دارید، هدایت توپ پیکسلی به صورتی که به تمام حلقه ها برخورد کند. و این هدایت با استفاده از مثلث هایی که در محیط قرار داده شده اند،انجام می شود، به این صورت که با هر لمس مثلث ها می چرخند. تمام این کارها بدون وقفه انجام می شود، پس باید سریع عمل کنید. همچنین باید از دیواره های ناهموار دوری کنید. هرچه تعداد لمس کمتر باشه امتیاز بالاتری دریافت می کنید. مکانیزم های مختلفی در بازی گنجانده شده است، مانند مثلث هایی که غیب می شوند. بازی دارای حالت ساخت نیز هست، که به شما اجازه می دهد مراحل اختصاصی خود را ساخته و منتشر کنید. گرافیک بازی بصورتی است که انگار با مداد شمعی بر روی کاغذ کشیده شده است. با وجود گرافیک ساده، گیم پلی بسیار درگیر کننده است. بازی مجموعا از ۶۰ مرحله تشکیل شده است. موسیقی از دیگر نکات مثبت این بازی است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

موب بازی | قسمت هشتم - گیمفا
موب بازی | قسمت هشتم - گیمفا
موب بازی | قسمت هشتم - گیمفا
موب بازی | قسمت هشتم - گیمفا
موب بازی | قسمت هشتم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

موب بازی | قسمت هشتم - گیمفا
موب بازی | قسمت هشتم - گیمفا