لذت مسابقه | نقد و بررسی Grid Autosport
این روز ها بازار عناوین شبیه ساز رانندگی بسیار داغ است و طی چند سال گذشته شاهد بازی های بسیار خوبی در این سبک بوده ایم. یکی از این عناوین Race Driver Grid یا به اختصار Grid بود که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد و توانست که نظر های بسیاری را به خود جلب کند. گیم پلی هیجان انگیز، تنوع زیاد اتومبیل ها و تلفیق سبک آرکید و شبیه ساز از نکات برجسته ی این بازی بودند که باعث شدند تحسین های زیادی از جانب منتقدین و همچنین فروش و بازخورد بسیار خوب از طرف بازیبازان نصیب Codemasters شود. پس از یک وقفه ی ۵ ساله این شرکت نسخه ی دوم Grid را هم روانه ی بازار کرد که علیرغم پیشرفت هایی که داشت چندان نتوانست به اندازه ی نسخه ی اول بدرخشد. دلیل آن هم المان های جدیدی بود که تا حدودی از جانب سازنده رویشان کم کاری شده بود و همچنین اکثر بخش های بازی دست نخورده باقی مانده بود. حال پس از گذشت یک سال از انتشار نسخه ی دوم، Codemasters باز هم دست به کار شده و نسخه ی جدیدی از این فرانچایز پر طرفدار را عرضه کرده است. Grid Autosport آمده که باز هم ثابت کند می تواند تعادل بی نظیر میان آرکید و شبیه ساز برقرار و زودتر از رقبا از خط پایان عبور کند.
نام بازی: Grid Autosport
سازنده: Codemasters
ناشر: Codemasters
موتور: ۳ EGO
پلتفرم: PC/X360/PS3
سبک: ریسینگ
تاریخ عرضه: ۲۴ ژوئن ۲۰۱۴
نمی توان GA را یک بازی شبیه ساز محض قلم داد کرد. در واقع این بازی تلفیقی است از اتفاقات غیر واقعی و بزرگنمایی شده ی بازی های ریسینگ فان و آرکید و جو سنگین و دشوار شبیه ساز های خالص؛ درست همانند نسخه های قبل این سری. چیزی که در این قسمت تغییر کرده تمرکز بازی فقط و فقط روی مسابقه و حذف کردن بخش داستانی است (که هر چند نقش پر رنگی هم در نسخه ی قبلی بازی نمی کرد). بازی از حالت تمرکز روی مسابقات خیابانی خارج شده و اکنون ۵ مود مسابقه ای در بازی وجود دارد. Touring، Open-Wheel، Endurance، Tuner و Street. محدودیتی در انتخاب مسابقات وجود ندارد و شما می توانید بازی را در هر دسته ای که دوست دارید ادامه دهید اما برای آزاد کردن مود ویژه ی Grid Grand Slam باید در هر مود پیشرفت کنید. این مود ویژه خود تلفیقی است از هر ۵ مود بازی در قالب تیم اصلی بازی که Ravenwest نام دارد. پس از ورود به هر دسته و آغاز یک فصل جدید، به شما پیشنهاداتی از تیم های مختلف ارائه می شود که شامل جزییات قرار داد، آبجکتیو ها و ماشین های در نظر گرفته برای هر مسابقه می شود. تنوع بسیار خوبی در تیم هایی که قصد استخدام کردن شما را دارند وجود دارد و بسته به میزان XP که برایتان در نظر می گیرند وظایفی را هم در طول مسابقه بر دوش شما خواهند گذاشت. دو نوع از این گونه وظایف وجود دارد: نوع اول وظایف تعیین شده توسط تیم است که می گوید بایستی فصل را با چه رتبه ای به پایان برسانید و همچنین چه شخص خاصی از تیم رقیب را شکست دهید. نوع دوم آبجکتیو های مختص به اسپانسر هاست که تنوع زیادی دارند و چالش های زیادی برای محقق کردن آن ها باید طی شود. مانند اول بودن در تمام طول مسابقه، آسیب نزدن به اتومبیل در طول فصل و… . یک نکته ی آزار دهنده در کار های تیمی GA، هم تیمی های شما هستند. هنگام بررسی کردن پیشنهادات می توانید وضعیت هم تیمی هایی که شما را در طول مسابقه همراهی خواهند کرد را هم ببینید و میزان دقت، تجربه، قدرت تصمیم گیری و… به همراه یک بیوگرافی کوچک از آن ها را مشاهده کنید. متأسفانه این هم تیمی ها از هوش مصنوعی بسیار ضعیفی بهره می برند و در اکثر مسابقات در رده های آخر قرار می گیرند. از آنجا که فاصله ی میان دو راننده از یک تیم امتیاز منفی به حساب می آید، اگر شما اول هم شوید باز هم در رده بندی تیمی نمی توانید رتبه ی خوبی کسب کنید چرا که هم تیمی شما امتیاز کلی تیم را پایین می آورد. هوش مصنوعی رقبا اما بسیار خوب است و بسته به شرایط مختلف رفتار های متفاوتی از آن ها شاهد خواهید بود.
هر فصل از ۲ تا ۶ مسابقه دارد که برخی مسابقات اصلی فصل هستند و برخی دیگر در قالب یک Special Event برای بدست آوردن XP بیشتر جدا از فعالیت های تیمی. در تمام مسابقات می توانید قبل از آغاز ۱۰ دقیقه تمرین کنید تا با وضعیت پیچ و خم های پیست آشنا شوید. در اکثر مسابقات هم یک مرحله ی زمان گیری وجود دارد که می توان با شرکت در آن ها و ثبت بهترین زمان، مسابقه را در خط اول آغاز کرد. نکته جالب در این مرحله عدم امکان ریستارت کردن است که باعث می شود به خوبی تمام دقت و تمرکز خود را روی آن بگذارید تا مسابقه را در مکان خوبی آغاز کنید. FlashBack که از مشخصه های اصلی سری Grid است همچنان در این نسخه هم وجود دارد و می توانید در مواقع نیاز ده ثانیه به عقب برگردید و اشتباهات خود را جبران کنید. بسته به اینکه چه درجه ی سختی را انتخاب می کنید تعداد این فلش بک ها هم تغییر می کند و در درجات سختی بالاتر به کلی حذف می شود تا کار بیش از پییش سخت شود. خوش بختانه آزادی عمل فراوانی در تعیین سختی بازی تان وجود دارد و می توانید هر چیزی را نسبت به علاقه تان تغییر دهید. حتی می توانید برای سخت و هیجان انگیز تر کردن بازی HUD را هم به کلی حذف کنید!
دسته بندی های GA تنوع بسیار خوبی به این عنوان بخشیده اند و باعث می شوند که پس از پایان هر فصل انتخاب وسیعی در مقصد بعدی خود داشته باشید. سخت ترین این مود ها به جرأت مود Endurance می باشد که در واقع مسابقات طولانی مدت با مسافت های بسیار طولانی و با اتومبیل های قدرتمند است. در طول مسابقه که از ۸ دقیقه به بالا به طول می انجامد بایستی با رقیبان سمج خود مسابقه دهید و در عین حال باید نیم نگاهی به وضعیت تایر های خود داشته باشید چرا که این تایر ها در طول مسابقه کم کم مستهلک می شوند و اگر مثلاً از آسفالت پیست خارج شوید و یا دریفت کنید شانس این که در دقایق پایانی مسابقه بترکند بسیار بالا می رود. چیزی که اینجا نبودش بسیار در ذوق می زند عدم امکان تعویض تایر و تزریق سوخت در حین مسابقات است. این چیزی است که در اکثر بازی های ریسینگ شبیه ساز (حتی در دوران PSOne!) وجود داشته و واقعاً عجیب است که Codemasters چنین قابلیتی در بازی تعبیه نکرده است. هر از چند گاهی چنین رفتار های عجیبی از این سازنده که ید طولایی در ساخت عناوین ریسینگ دارد سر می زند و این اولین باری نیست که چنین چیزی را از آن ها می بینیم. بعنوان مثال عدم قرار دادن دوربین خلبانی در نسخه ی دوم همین بازی. قابلیتی که خوش بختانه دوباره به این سری بازگشته اما به شکلی کاملاً ناقص و نا امید کننده. در مورد آن در بخش گرافیک بیشتر توضیح خواهیم داد.
حالت Open-Wheel که مختص به مسابقات فرمول ۳ بوده شباهت زیادی به بازی F1 خود کد مسترز دارد. اگر چه در جزییات و اتومبیل ها هرگز به پای آن نمی رسد. کوچک ترین برخورد با اتومبیل های رقبا در این مود باعث آسیب دیدن شدید اتومبیل شما می شود به طوریکه حتی ممکن است از ادامه ی مسابقه باز بمانید. مرحله ی زمان گیری در این مود اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند چرا که آغاز کردن مسابقه در جایگاه آخر کار را برای اول شدنتان بسیار سخت می کند و شانس اینکه در مسیر اول شدن با سایر رقبا برخورد داشته باشید را افزایش می دهد. هندلینگ اتومبیل های این مود واقعاً بی نظیر است. اتومبیل فوراً با کوچک ترین گاز دادن شتاب می گیرد و با کوچک ترین ترمزی هم کاهش شدید سرعت پیدا می کند. به همین دلیل هنگام پیچیدن بایستی بسیار دقت کنید چرا که احتمال بیش از حد پیچیدن و به اصطلاح Over Steering در اتومبیل های این مود بیشتر از سایر مود هاست.
در مود Tuner اما قضیه کمی فرق می کند. این مود خود شامل دو بخش دریفت و Time Trial است و بیشتر جنبه ی فان و سرگرمی دارد. اغلب اتومبیل های این مود سنگین، قدیمی و تقویت شده برای دریفت هستند و از آنجا که ماشین های ژاپنی در این کار زبان زد اند اغلب اتومبیل های این مود را هم ماشین های کمپانی های مزدا، هوندا و نیسان تشکیل می دهند. دریفت کردن در این مود واقعاً لذت بخش و در عین حال آسان است و با وجود سختی دیگر مود ها، نوعی تناقض را در بازی ایجاد می کند. متأسفانه بخش Time Trial از جذابیت کافی برخوردار نیست و بیشتر شبیه همان مراحل زمان گیری است. سنگینی و کندی اتومبیل های این مود هم بیش از پیش از جذابیت آن می کاهد. اگر چه شبیه سازی عملکرد اتومبیل های Muscle در این مود واقعاً تحسین برانگیز است و به خوبی می توانید وزن زیاد و تنبل بودن آن ها را حس کنید. فیزیک اتومبیل های دریفت اما با واقعیت فاصله زیادی دارد و به نوعی بسیار بزرگ نمایی شده (شاید چون این بخش بیشتر برای فان است تا شبیه سازی). هر چند این غیر واقعی بودن به هیچ وجه به لذت بخش و هیجان آور بودن آن ضربه ای وارد نمی کند.
Touring مسابقات مربوط به اتومبیل های جاده ایست که برای مسابقات پیستی دست کاری و تقویت شده اند. اغلب اتومبیل های این مود ماشین های معمولی از کمپانی های معروفی همچون مرسدس بنز، آئودی و فورد هستند و این حس معمولی بودن آن ها به خوبی در بازی به بازیباز منتقل می شود. طراحی بی نظیر این اتومبیل ها به خوبی ایجاد تمایز میان آن ها با ماشین های دیگر مود ها می کند و در عین حال هنرمندی سازندگان بازی را به رخ می کشد. این مود شاید معتاد کننده ترین مود این بازی باشد که شاید تا مدت ها از بازی کردن آن خسته نشوید. به دلیل اینکه این مسابقات در قالب Circuit و در پیست هستند، سازندگان وقت زیادی صرف طراحی پیست های واقعی و غیر واقعی کرده اند و این بار شاهد ۱۳ یست واقعی هستیم (در نسخه ی دوم این تعداد ۵ تا بود).
می رسیم به آخرین مود بازی یعنی Street. اتومبیل های این مود طیف وسیعی از خودرو ها را تشکیل می دهند و از ماشین های ضعیفی همچون فولکس واگن گلف گرفته تا بوگاتی ویرون در این مود تنوع اتومبیل وجود دارد. لوکیشن های واقعی از شهر های دوبی، بارسلونا، شیکاگو، پاریس، واشنگتون، دیترویت، و سان فرانسیسکو در این بازی گنجانده شده که بایستی گفت طراحی فوق العاده ای دارند. هیجان این مود به دلیل پیچ و خم های نامتعارف و بعضاً ۹۰ درجه و همچنین حضور نزدیک جمعیت در کناره های خیابان ها واقعاً بالاست و با وجود مسیر های تنگ و رقبای قوی، اول شدن در این مسابقات سخت و طاقت فرساست. کد مسترز با اتشار بازی خیابانی محور Grid 2 اکنون دیگر تجربه ی بالایی در ساخت اینگونه مسابقات دارد و این تجربه بسیار به نفع بازی جدیدشان تمام شده است. طراحی ساختمان ها و جزییات شهر چشم نواز است و ممکن است که حتی بنا های معروف برخی شهر ها مانند کاخ سفید در واشنگتن را هم بتوانید ببینید.
سری Grid همیشه عملکرد بسیار خوبی در زمینه ی گرافیک داشته و GA هم از این قائده مستثناء نیست. نور پردازی و سایه زنی در این بازی فوق العاده است و بازتاب های نور از روی بدنه ی اتومبیل ها بسیار زیبا کار شده اند. جزییات پیست ها بسیار چشم نواز هستند و از ترک های آسفالت گرفته تا برجک ها و صندلی های تماشاچیان پیست ها طراحی بسیار خوبی دارند. اوج هنر طراحی پیست ها در این بازی را می توان در پیست Okutama دید که در یک کلام فوق العاده است. این پیست که در میان طبیعت کوهستانی ژاپن قرار دارد به شکل واقعاً تحسین برانگیزی در بازی گنجانده شده و آب و هوای ابری آن در کنار کوه ها و جنگل های خارج پیست شما را در جایتان میخکوب می کند.
در کنار تمام نکات مثبت پیست ها، متأسفانه باید طراحی بد تماشگاران را هم بیان کرد که علیرغم اینکه رفتار آن ها در کنار پیست و در جایگاه تماشاچیان جالب به نظر می رسد اما از لحاظ بصری بسیار ضعیف کار شده اند و اگر از نزدیک به آن ها نگاه کنید می توانید لبه های تیز اجزای بدن آن ها را ببینید. هر چند به دلیل اینکه در اکثر مواقع با سرعت از کنارشان رد می شوید چندان به چشم نمی آیند و ضربه ی مهلکی به طراحی خوب پیست وارد نمی کنند.
طراحی اتومبیل ها بسیار خوب است و به مدل واقعی آن ها شباهت زیادی دارد. در کنار طراحی خوب اتومبیل ها باید جزییات جالب متعلقاتی که به آن ها اضافه شده همچون نقش و نگار ها، Body Kit ها و اسپویلر ها را هم در نظر گرفت که زیبایی آن ها را دو چندان کرده است. همانطور که گفته شد زاویه ی دید خلبانی یا همان داخل ماشین دوباره به این سری بازگشته ولی متأسفانه به شکلی نا امید کننده. هیچ گونه از جزییات داخل ماشین به دلیل تار بودن تصویر در این زاویه قابل مشاهده نیستند و سازندگان به نوعی کم کاری خود در دادن جزییات به داخل ماشین را با تار کردن تصویر مخفی کرده اند. از این رو باعث شده اند که کلاً بیخیال دوربین داخل ماشین شوید و به طور عادی از خارج کار را دنبال کنید. باگ هایی هم بعضاً در طول بازی دیده می شوند به خصوص در هنگام آسیب دیدن اتومبیل. تخریب پذیری به طور کلی خوب است اما نه به خوبی سایر رقبا. شاید اگر زیاد به جزییات ماشینتان دقت نکنید، نحوه ی تخریب پذیری و اثرات ضربه هایی که به اتومبیلتان وارد می شود را نبینید ولی کافی است کمی ریزبینانه تر نگاه کنید تا به ایرادات کار پی ببرید. هنگام سایش اتومبیل با دیواره ها، ممکن است رنگ جا هایی که کوچکترین تماسی هم نداشته اند برود و یا در هنگام برخورد جا هایی از ماشین غر شود که که ضربه به آن وارد نشده است. هر چقدر که تخریب پذیری ایراد دارد، اثرات آن بر عملکرد اتومبیل بی نقص است. برخورد ها به هر شکلی اثر خود را روی ماشین می گذارند و دردسر ساز می شوند. مثلاً ممکن است انحراف به طرفین پیدا کنید یا در تعویض کردن دنده دچار مشکل شوید. بنابراین باید در حین رانندگی به خوبی دقت کنید. گاهی ممکن است اجزایی که از ماشینتان جدا شده اند را میان زمین و هوا ببینید که متأسفانه این موارد کم هم نیستند و بیشتر مواقع دیده می شوند. همچنین اتومبیل ها به راحتی از داخل این اجزاء رد می شوند و جرمی برایشان در نظر گرفته نشده است. امکان ایجاد تغییر در ماشین تنها محدود به تیونینگ و آپگرید های اندک است و همچون نسخه ی قبلی نمی توان در رنگ و نقش و نگار های اتومبیل تغییر ایجاد کرد. حتی همان تیونینگ های محدود هم به ماشین های اندکی اختصاص دارند و سازندگان مانور زیادی روی این بخش نداده اند.
رفتار هر اتومبیل نسبت به سایرین کاملاً قابل تمایز است و به هیچ وجه شامل یکنواختی در وزن، هندلینگ و ترمز خودرو های مختلف نیستیم. خوش بختانه سازندگان ایراداتی که به سیستم هندلینگ TrueFeel در بازی قبلی وجود داشت را برطرف کرده اند و اکنون شاهد یک هندلینگ عالی که تلفیقی است از خیال و واقعیت هستیم. اگر چه در این نسخه بیشتر حالت شبیه ساز به خود گرفته و بایستی بیشتر نسبت به زمان ترمز زدن، پیچیدن و گاز دادن دقت به خرج دهید.
در این میان بایستی به طراحی ضعیف HUD بازی هم اشاره کرد که با اینکه طراحی مینیمال و ساده ای دارد اما در شرایط مختلف مثلاً در هوای آفتابی ممکن است به دلیل رنگ سفیدشان دیده نشوند و کار را کمی سخت کنند. ایراداتی که در اثر برخورد ها به وجود می آیند در سمت راست و پایین صفحه نمایش داده می شوند و طراحی جالب و ساده ای هم دارند.
می رسیم به بخش آخر و آن هم صدا گذاری بازی است. از همان ابتدای ورود به منوی اصلی موسیقی گوش نوازی پخش می شود. هر بار که وارد بازی می شوید این موسیقی تغییر می کند که در نوع خود بسیار جالب است. افکت های صدا در حین رانندگی بسیار خوب هستند و ایراد خاصی ندارند. اگر چه صدا های اتومبیل های مختلف می توانست کمی واقع گرایانه تر و متمایز تر از هم دیگر باشد ولی این ایراد آنقدر ها هم تو چشم نیست. در حین مسابقه می توانید با راهنمای تیمتان با ارتباط باشید و از او در مورد وضعیت اتومبیلتان، جایگاه همی تیمی و رقبا و همچنین وضعیت و جایگاه خوتان سوال بپرسید و جواب بگیرید. حتی می توانید از او بخواهید که به هم تیمی تان نسبت به جایگاهش هشدار دهد و از او درخواست جلو افتادن یا نگه داشتن جایگاه را بکند ( هر چند که کلاً فایده ای ندارد و در هر صورت او آخر می شود!).
Grid Autosport یک بازی هیجان انگیز، لذت بخش و با گرافیک خیره کننده است.Codemasters توانسته که باز هم یک عنوان ریسینگ عالی بسازد تا بازار بازی های این سبک پیش از پیش داغ تر شود. اگر چه این بازی مختص نسل هفتم است، اما عملکرد بسیار خوبی در زمینه ی گرافیک دارد و به خوبی قدرت موتور EGO را به رخ می کشد. ایرادات نسخه های پیشین خصوصاً نسخه ی دوم تا حدود زیادی برطرف شده و پایبندی به ریشه ها هم سر لوحه ی کار قرار گرفته تا طرفداران قدیمی این سری راضی شوند. تجربه ی این بازی خارج از لطف نیست و می تواند اوقات خوش و هیجان انگیزd (گاهی هم اعصاب خرد کن!) را در تابستان برای بازیبازان رقم بزند. خصوصاً برای کسانی که دوست دارند مدت بیشتری در نسل هفتم باقی بمانند.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
ما که رفتیم بخونیم
خسته نباشین
قبلنا یکی از نسخه های قبلی این عنولان رو بازی کرده بودم..یادمه گرافیکش عالی بود اما تا فرمونو میچرخوندی با سرعت میپیچید ! و اصن نمیشد بازیش کرد خیلی مضخرف شده بود
عنولان = عنوان
ممنون بابت نقد 😀
لطفا یه بازی خوب ریسینگ برای PS4 معرفی کنین اونو بگیرم 😀 والا خودم نمیدونم کدوم بهتره 😀
در مورد این بازی هم اصن بازیش نکردم 😀
جزء سخت ترین بازی های ریسینگی بوده که بازی کردم.یعنی :footmouth:
درود
یه نقد عالی و زیبا… مر۳۰
Grid 2 که واقعا فوق العاده بود…
مطمئنن این نسخه هم فوق العادس… تخریب پذیری ماشین ها تو Grid حرف نداره
رانندگی بازی هم چیزی بین شبیه ساز و آرکید هست (تو نسخه دوم که اینطور بود)
بهرحال بابت این مقاله عالی ممنون عزیز
زنده باشی
من که بهش ۶۳ میدم. :no:
ممنون بابت نقد عالی بود :yes:
بازی ریسنگ خیلی حرفه ای هست :heh:
از نقد ممنون
ولی من با بازیش اصلا حال نکردم
وقتی با سرعت به پشته یه ماشین زدم از جلو داغون شد :silly:
بازیش اصلا حس هیجان نمیداد
هیچ برام فرق نمیکرد که اول بشم یا آخر
پیشنهادم به کسایی که میخوان ریسینگ بازی کنن اینو نگیرن
خسته کننده است بازیش
پشیمون میشید 😀
ولی بهش زیاد امتیاز دادید ۸۰ بهتر بود :yes:
خیلی رانندگیش طبیعیه.من که باهاش خیلی حال کردم.ولی خب خیلیم سخته که من خوشم میاد.نیازی نی همیشه اول بشی.فقط باید سعی کن تو کل تورنومنت مقام بیاری.باید حریفاتو و امتیازی که دارنو بشناسی و بر اون اساس بازی کنی.من تو تورنمت آخریم از ۶تا مسابقه یه بار اول شدم ولی بازم در کل اول تونومنت شدم.
خیلی خوبه… تجربش کنید به چالش بیفتید.
خوشم نیومد چون همش تو پیسته :no:
۹۰ دردصد بخش single بازیا تمام کردم واقعا دیگه خسته کننده و تکراری میشه. دوربین داخل کابین هم افتضاح کار شده و در کل نسبت به grid 2 خیلی ضعیفتر عمل کرده و به نظر grid هر کار بکنه به پای shift 2 نمیرسه.
۹۰ درصد بخش single بازیا تمام کردم واقعا دیگه خسته کننده و تکراری میشه. دوربین داخل کابین هم افتضاح کار شده و در کل نسبت به grid 2 خیلی ضعیفتر عمل کرده و به نظر grid هر کار بکنه به پای shift 2 نمیرسه.
اصلا از هندلینگش خوشم نیومد.. خیلی سخت بود
دوستان عزیز این دلایلی که شما میارید برای بد بودن بازی هیچکدوم ایراد محسوب نمیشن. شما نمیتونین یه بازیو بخاطر سخت بودنش بد بپندارید. والا که الآن Dark Souls 2 باید بازی خیلی بدی باشه. در ضمن این بازی سبکش مسابقات قانونیه، پس پیستی بودنش یک ایراد نیست
شما درست میگید که سختی بازی جز نکات منفی نیست ولی باید به هندلینگ نه چندان جالبش اشاره کنید و همینطور تکراری و یکنواخت شدن بازی و کنترل ماشینش اصلا طبیعی نیست
هیچ هیجانی نداره بازیش(نظر شخصی) 😐
البته شاید برای یکسری افراد داشته باشه
در ضمن به خاطر باگ های بازی نمره کم نکردید
موفق باشید
یه سوال ازتون دارم دوست عزیز. شما از کجا میدونید که من بخاطر باگ های بازی نمره کم نکردم؟ شما اصن از کجا میدونید که من بخاطر چی نمره کم و اضافه کردم؟ در ضمن نظر شما محترمه اما اگر چیزی به مذاق شما خوش نیومده دلیل نمیشه که اون چیز بد بوده باشه
دوست عزیز
من نگفتم که نقد شما بد بود و بازی آشغال بود
من همچین حرفی نزدم
تازه تشکر هم کردم
در ضمن از اینجا فهمیدم که زیر عکس باگ رو جز نکات منفی حساب نکردید
من اون بالا هم گفتم این نظر شخصیه منه و من هم نظرمو گفتم
دلیلی نداره که با من بد برخورد کنید
سوء تفاهم شده دوست عزیز. بنده قصد برخورد بد و ناراحت کردنتون رو نداشتم. اگر اینطوری شد عذر میخوام. فقط یه چیزی که باید بدونید اینه که من تمام نکات مثبت و منفی رو نمیتونم تو اون عکس بگنجونم و تنها اونایی که بیشتر تو چشمن و اهمیت بیشتری دارن رو مینویسم. و خب اون باگ ها اونقدر هم زیاد و تو چشم نبودن
سر پیچ ها نمیشد بپیچی اصن یه وضی بود 😮 😮 😮
کی گفته نمیشه پیچید؟
بازیش عالیه :yes: فقط خیلی سخته 😐
ممنون بابت نقد 😉
شما عرضه نداشتید لازم نیست نکات منفیش حساب کنید گفتم باید هزار و یک بار برید تا بالاخره دستتون گرم بشه برای اولین بار برید ببازید بعد بگی سخت بود که مشخصه من ۱۰۰ بار ۲و۳ شدم اما حالا اگه اول نشم بهم برمیخوره :rotfl:
لذتی که تو سری dirt بردم تو هیچ ریسینگی نبردم.grid 2 کمی بهتر بود نسبت به نسخه قبلیش ولی باز هیچ کدوم به dirt 3 نمیرسن.هندلینگ عالی_گرافیک خوب_گیم پلی فوق العاده و محیط بسیار مناسبش این بازی رو برای من لذت بخش کرد.Grid Autosport هم زیاد جالب نبود و بسیار خسته کننده بود و گیم پلی یکنواختش باعث شد از بازی کردنش دست بکشم.منتظر نسخه جدیدی از dirt هستم واقعا این سری از نظر من شاهکاره.ممنون بابت مقاله
dirt کجا و اینا کجا.بهترین و شاهکار تیرین بازی تو این سبکا فقد و فقد dirt حالا معلوم نیست چرا نسخه جدیدیش نمیاد همیش دیگه دارن grid میدن بیرون :no:
سپاس گزارم عرفان جان…
مقاله خیلی خوب و زیبایی بود…
ممنون :yes:
نسخه قبلیش که خیلی چرت بود :no:
نسخه قبلیش عالی بود ولی این نسخش اصلا خوب نوبد گیم پلی خیلی بد کار شده بود کلا نمیشه ماشین رو درست حسابی کنترل کرد ولی گیم پلی تو نسخه قبلی عالی بود.خیلی روون بود و راحت میشد کنترل کرد.
در کل ضعیف ترین نسخه همین نسخش بوده تا الان از نظر من.
ممنون بابت نقد :yes:
نقد و بازی هردو عالی بودن :heh:
من دارم بازیش میکنم واقعا برای باز کردن بخش اخر زحمت زیادی باید کشید ولی ارزششو داره, در مجموع بازی خوبیه ولی دو نسخه قبلیش بهتر بودن
نقدت عالی بود ممنون :yes:
اون دوستانی که میگن سخته باید آموزش ببینن 😐 چون این بازی یه بازی آرکید مثل NFS Hot Pursuit یا NFS Rivals نیست که هر بچه ای بتونه باهاش بازی کنه (به بعضی دوستان اهانت نشه 🙂 )
به نظر این بازی اصلا تو سبک خودش یعنی یه ریسینگ شبیه ساز سخت نیست بلکه از نظر Dificulity بسیار هنرمندانه و زیبا کار شده (یعنی نه سخته نه آسون :yes: )
دوستان فقط کافیه این بازی رو با یه دسته ی حرفه ای مثل دسته ی XBOXE One روی PC یا دسته های ۳۶۰ و PS3 بازی کنید نه کیبرد :giggle: :snicker: تا ببینید که
این بازی اون قدرا هم که میگید سخت نیست :no: از خودم تعریف نمی کنم ولی من تو سبک شبیه ساز جزء استادان این سبک هستم :yes: هر کس هر مشکلی توی رانندگی داشت بهم بگه تا راهنماییش کنم :yes: :yes:
بنظرم مشکل اکثر شماها با این بازی موقع پیچ زدن با ماشینهای مختلف باید باشه که اونم مشکلی نیست :-)) 🙂 فقط کافیه موقع پیچ زدن با ماشین گاز ماشین رو کم کنید یا ( هرکس با کیبرد بازی می کنه گاز رو رها کنه :yes: ) رها کنید و پیچ بزنید . اینطوری ماشینتون چپ نمیشه و سر نمیخوره
و ایمنی بسیار بیشتری حین رانندگی حس می کننین :-*
اینم بگم من هیچ سبکی از بازیها رو چه Shooter چه RPG چه Arcade رو با بازیهای شبیه ساز رانندگی عوض نمیکنم و به خاطر همینه که میگم استاد رانندگی در سبک سیمولاتور و شبیه ساز هستم (به خاطر علاقه بیش از حد به رانندگی واقعی) :yes:
من تو بازی Grid AutoSport درجه ی سختی رانندگی رو روی Very Hard و Al Difficulity رو روی Medium قرار میدم :yes: (اینطوری هم هندلینگ ماشینها حالت
واقعی به خودش می گیره و هم رقبا به صورت شبیه ساز و سیمولاتور با هم و با من به رقابت می پردازن )
در ضمن از آقای عرفان خورسند هم برای نقد عالی و نمره ی بسیار مناسب برای این بازی متشکرم :-* :-* :-* :yes: :yes: :yes: ممنون بابت نقد زیباتون :yes:
ممنون بابت نقد خوبتون!( نقد کردن عنوان های ریسینگ کار سختیه) :yes:
من واقعا از این بازی خوشم نیومد و دریک کلام واقعا این قسمت مزخرفه
سخته..نمیدونم چرا اما قبلیش اسونتر بود….ما که از این پیست ها سر درنمیاریم یا توی حال دئاحئالش نیستیم که توی کشورمون باشه یا از نزدیک دیده باشیم…زد کل اطلاعات خاصی در اختیارمون نیست…عشق پیچ به دریفتشه که اصن توو این باری نمیشه دریفت زد…در کل زد توو ذوقم :-/ :-/ :-/ :smug:
حال دئاحئالش = حال و هواش
تو بازی های ریسینگ که نمیشه دریفت زد
اگه دنبال بازی های هستی که دریفت زدن توش زیاده باید بری need for speed بازی کنی دوست عزیز البته این بازی هم تو قسمت tuner بخش های دریفت هم وجود داره که فقط باید دریفت بزنی که اونم واقعا یک گیمر کاربلد میخواد
به نظرم نمره ای که بهش دادین حقشه من خیلی باش حال کردم :yes: :laugh: :laugh:
دوستان nfs باز طرف این بازی نرن . ینی اگه کسی nfs بازی کرده باشه بیاد اینو بازی کنه در جا سی دی بازی رو میشکونه .اصلا جذابیتی نداره :sick:
نمره من به این بازی=۰/۱۰۰ :no: :no:
منکه هردو رو بازی کردم و با دوتاش هم حال کردم ولی nfs چون هوش مصنوعی زیادی داره و اسون تره برای شما راحت تره