اولین جزئیات از سری جدید Doom منتشر شد | جهنم در مریخ
لحظه ای که منتظر آن بودید فرا رسیده و اولین اطلاعات از سری جدید بازی Doom منتشر شده است. با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا مروری بر روی جزئیات ارائه شده از سوی سازندگان داشته باشیم.
آقای Marty Stratton اول از همه در نمایشگاه QuakeCon اعلام کرده اند که سری جدید بازی Doom قرار است به ریشه های خود بازگردد و به همین دلیل از سوی سازندگان صرفا Doom نامیده می شود و نه Doom 4. ایشان گفته اند:
همانطور که از تیزر پخش شده برای حضار متوجه شدید بازی جدید Doom نامیده می شود و نه Doom 4. این عنوان مانند بازی Enemy Territory: Doom Wars نیز نمی باشد.
موتوری که بازی Doom با آن ساخته می شود id Tech 6 نام دارد با این حال آقای Stratton به شوخی می گویند که اعضای استدیو تمایل دارند تا آن را “id Tech 666” خطاب کنند. کنسول های نسل هفتمی همانطور که انتظار میرفت از دریافت بازی مذکور محروم خواهند بود چرا که Doom فقط برای PCs, Xbox One و PlayStation 4 منتشر خواهد شد.
در حین کنفرانس بیشتر به ریشه ها و خصوصیاتی که سری Doom را منحصر به فرد می کرد اشاره شده است. آقای Stratton اعلام کرده اند که عنوان جدید با حضور هیولاهای فوق شیطانی، اسلحه های غول پیکر و حمل همگی آنها به صورت همزمان با گیم پلی پر زد و خورد سریع، یک Doom به معنای واقعی خواهد بود.
وقایع داستانی بازی Doom به خارج از تاسیسات UAC کشانده شده و به مریخ رفته است. در نمایش گیم پلی حضار شاهد بازیکنی بوده اند که با یک شات گان در محیط گشت میزده و موجودات شیطانی به او حمله ور می شوند. بازیکنان از یک سری قابلیت های حرکتی نیز برخوردار هستند تا مانور بیشتری بر روی محیط مبارزه و دشمنان انجام دهند. به عنوان مثال قابلیت Double Jump یا همان دو پرش پشت سر هم نیز در بازی گنجانده شده است.
خشونت بازی بسیار بالا است چرا که حملات تن به تن بازیکن در مقابل دشمنان شدیدا خونین خواهد بود. حتی در یک سکانس شاهد بودیم که بازیکن دست یک جسد را قطع می کند تا اینکه از آن برای باز کردن یک در بهره ببرد. همچنین یک سری سلاح نمادین سری Doom نیز به چشم می خورد مانند مسلسل پلاسمایی و شات گان دو لول.
البته فکر نکنید خشونت بازی تماما به نفع شما طراحی شده! در یک نمایش موجودی پرنده موفق شد دست بازیکن را از جا قطع کنید و سپس تا سر حد او را از هم درید. اره برقی همچنان در بازی حضور دارد و مانند موشک انداز می توانید دشمنان را ریز ریز کنید.
بله همانطور که شاهد هستید پس از تاخیرها و مشکلات فراوان، بالاخره سری جدید Doom توانست یک نمایش جانانه را رقم بزند. نظر شما تا به این جا چیست؟
پر بحثترینها
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
نظرات
:yes: :inlove:
عالیه
شگفتا !…با Id tech 6 هم که ساخته میشه پس احتمالا باید مثل همیشه منتظر یک گرافیک فوق العاده باشیم از این سری…
پس منتظریم برای یک بازگشت به ریشه های این بازی
Doom خبر عالی بود عالی.ممنون ارش :yes:
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :-* :-* :-* :-* :-* :-* :inlove: :inlove: :inlove:
امیدوارم id tech6 عملکرد بهتری نسبت به ۵ داشته باشه
DOOM در نسل هشتم :inlove: :inlove:
ممنون
:yes: :yes:
۱۵ دقیقه از گیمپلی بازی در Quakecon به نمایش درآمده،
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
فکر کنم واسه ID TECH6 باید دو سه تا کارتو با هم سری کنیم :rotfl: عالیه :yes: :yes: :yes:
انقلابی در راهه؟
خداکنه باشه.. بازخورد ها عالی بوده… شوتر اصلی اول شخص در راه است.. کاورگیری و سامتی خودکار خوشبختانه حذف شدن.. فقط..
جای پدر شوتر اول شخص خالیست :-((
خیلی دوست داشتم doom بعدی زیر نظر کارمک ساخته میشد حتی quake ولی حیف..
ما doom رو با محیطی خشن بیرحم میشناسیم دلیلی برای توقف در بازی جهت بازیابی سلامتی وجود نداره واقعا حذف سلامتی خودکار میتونه بزرگترین کمک سازندگان به بازی باشه… حتی برای نوستالژی شدنش(جمع آوری بسته های سلامتی از روی زمین عالیه)
در کل همه جا بازتاب های خوبی داشته خدا میدونه چی به نمایش گذاشتن
:yes:
:yes: :yes: