در مسیر تکامل | اولین نگاه به FIFA 15 - گیمفا
در مسیر تکامل | اولین نگاه به FIFA 15 - گیمفا
در مسیر تکامل | اولین نگاه به FIFA 15 - گیمفا
در مسیر تکامل | اولین نگاه به FIFA 15 - گیمفا

در مسیر تکامل | اولین نگاه به FIFA 15

TLR
۱۳:۰۰ ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
در مسیر تکامل | اولین نگاه به FIFA 15 - گیمفا

بدون هیچ شک و تردیدی می‌توان گفت فوتبال، پرطرفدار ترین ورزش جهان است؛ ورزشی که سر تا سر جهان عاشقانی دارد که برای معشوق خود هر کاری می‌کنند؛ از رفتن به هر نوع فستیوال فوتبالی گرفته تا بها دادن برای خرید انواع لوازم فوتبال؛ نظیر انواع توپ، پیراهن های بازیکنان مورد علاقه، ویدئوها و… در این بین خرید یک بازی ۶۰ دلاری که یک شبیه ساز بی‌نظیر از فوتبال را ارائه می‌دهد جای خود دارد! بدون شک سری بازی هایِ FIFA برای همگان شناخته شده و آشناست. عنوانی که در طی چند سال اخیر، با کنار زدن رقیب دیرینه‌ی خود یعنی PES در صدر جدول خرید طرفداران قرار گرفته است. برتر بودن این عنوان نسبت به رقیب خود مسئله‌ ای اثبات شده است. سری عناوین “فیفا”  با در پیش گرفتن یک مسیر برای رسیدن به تکامل، هر نسخه بهتر از نسخه‌ های قبلی شده است. در واقع می‌توان گفت شروع این روند در عنوان جاه‌ طلبانه ی “فیفا۱۲” خلاصه می‌شود که با تغییرات مثبت زیاد توانست نگاه منتقدان و طرفداران را به این سری عوض کند. EA Sports با افزودن تغییرات کم و در عین حال مثبت در نسخه های ۱۳ و ۱۴ توانست بهترین شبیه ساز های تاریخ فوتبال را ارائه کند! حال نسخه پانزدهم بازی در طی روند عرضه‌ی سالیانه‌ ی همیشگی در سپتامبر امسال نیز عرضه خواهد شد. امّا امسال همانند سالیانِ گذشته نیست؛ از طرفی PES تلاش می‌کند که به دوران اوج خود بازگردد و از طرفی دیگر نیز FIFA سعی بر این دارد تا همانند گذشته پیروز میدان باشد. سپتامبر، تعیین کننده پیروز یک نبرد کلیشه ای خواهد بود…

و باز هم یک اسطوره…!

نام: FIFA 15

سازنده: EA Sports

ناشر: Electronic Arts

سبک: ورزشی، فوتبال

پلتفرم های مقصد: PC، XBOX One، PS4،PS Vita، PS3، XBOX 360، Wii، ۳DS

تاریخ انتشار به میلادی:  ۲۳ و ۲۶ سپتامبر

تاریخ انتشار به شمسی: ۱ و ۴ مهر

نسل هشتم، دریچه‌ای برای نمایش خلاقیت‌ها

تا چند ماه قبل از انتشار کنسول های نسل جدید شمار زیادی از بازی سازان از قدرت کم کنسول های نسل قبل ناله می‌کردند و هر از گاهی آن‌ها را سرزنش نیز می‌کردند. باید هم قبل از این چنین می بود، چرا که عمر کنسول های نسل هفتم به پایان رسیده و هشت سال زمانی مناسب برای نشان دادن قدرت آن‌ها مناسب بود. به هر حال زمان انتشار کنسول های نسل هشتم فرا رسید و سیل عظیمی از خوش‌ حالی‌ ها را برای سازندگان و بازیبازان به ارمغان آورد. دیگر هیچ خبری از آن نارضایتی و ناله ها نبود. زیرا دیگر خبری از محدودیت‌های کنسول های نسل قبل هم نبود، کنسول های جدید قدرتی بی‌ نظیر را به ارمغان آورده بودند. محدودیت ها تبدیل به نامحدودیت شده بود و زمانش رسیده بود که سازندگان هرچه در کوله‌ بار تجربه‌ی خود دارند را به معرض نمایش بگذارند. سری بازی‌های فیفا و سازندگانش نیز از همین قاعده پیروی می‌کردند. زمانی که کنسول‌ های نسل جدید روانه‌ی بازار شدند، EA Sports نیز عنوان بهینه سازی شده‌ی خود برای این کنسول هارا ساخت؛ فیفا ۱۴ با پیشرفت های گرافیکی بسیار زیاد نسبت به نسخه‌های نسل هفتم توانسته بود کمی مرز های شبیه سازی فوتبال را گسترش دهد و گیمران را تا حد مطلوبی از انتظارات راضی نگه دارد. EA Sports، زمان کافی برای کار کامل بر روی عنوان فیفا۱۴ نسل بعد نداشت، به همین دلیل انتظار می‌رود با داشتن زمان کافی و خلاقیت های دیده شده از سوی این استودیو دوباره شاهد انقلابی در حد فیفا۱۲ باشیم.

Ignite، جلوه‌گر یک فوتبال مدرن

از دیر باز هدف EA Sports، ساخت یک شبیه ساز ناب از ورزش فوتبال بوده که تا حدودی توانسته به این هدف والای خود نزدیک شود. فیفا ۱۵ با از بین رفتن محدودیت های نسل قبل آمده است که تاریخ ساز شود و با تبدیل شدن به یک عنوان خلاقانه انتظارات طرفداران را برآورده کند. در میان این‌ها گرافیک سری بازی های فیفا کاملا مجزا و خوش ساخت بوده که انتظار می‌رود با ورود به نسل هشتم با گرافیکی زیبا تر نیز طرف باشیم.

اولین گام EA Sports برای موفقیت، تغییر دادن کلی موتور بازی از Impact Engine به Ignite بود؛ البته Ignite نسخه ارتقاء یافته Impact Engine است که برای درخشش در نسل هشتم کاملاً بهینه سازی و آماده شده است. این موتور سال قبل در نسخه‌ی نسل هشتمی فیفا ۱۴ مورد استفاده قرار گرفت و در عین حال توانست نظرات مثبت بسیار زیادی را به دنبال داشته باشد. سال قبل زمان کافی برای بهینه سازی کامل این موتور در بازی فیفا ۱۴ نبود، امید است، در عنوان فیفا ۱۵ شاهد گرافیکی کاملاً زیباتر و بهینه تر شده باشیم.

زبان قاصر از وصف جمال!

اولین و شاید بزرگترین تغییر در جلوه های گرافیکی بازی، مرتبط با قسمت جزئیات آن می‌باشد که در ادامه به بررسی هر بخش می پردازیم.

زمین بازی تغییرات گسترده‌ای در خود دیده است. به لطف Ignite، چمن ها خیلی راحت در بازی کنده می‌شوند و تا پایان نیز به هم به همان صورت باقی می‌مانند! چمن ها کاملاً واقعی به نظر می‌رسند و جزئیات وصف نشدنی آن هوش از سرتان می‌برد!  در تصویر روبه‌رو افکت باران عالی کار شده است؛ به گونه‌ای که تمام قطرات آن پس از برخورد با زمین متلاشی می‌شوند. جزییات خیره کنندهِ گرافیکی، حتی‌ در تور دروازه ها نیز متاثر بود‌ه‌ است؛ تور دروازه ها کاملاً جدا از زمین می باشند و اگر شوت محکمی به تور بخورد، تور از زمین جدا می‌شود. علاوه بر این هنگامی که توپی به تیرک برخورد می‌کند، بر تور دروازه نیز تاثیر گذار است، تور تکان می‌خورد و اگر هوا بارانی یا برفی باشد، قطرات باران و یا دانه‌های برف از روی آن پایین می‌ریزند. این همه جزئیات هر آدمی را سیر می‌کند اما زمانی که بفهمید پرچم کرنر نیز منعطف است و با برخورد توپ به آن  حرکت می‌کند، دیگر چیزی از گرافیک این عنوان نمی‌خواهید. هنوز ادامه دارد، در این عنوان و بر اساس تریلر های منتشر شده شاهد طراحی بسیار عالی لباس ها نیز بودیم؛ لباس ها کاملاً از بدن بازیکنان جدا هستند و با زدن یک تکل لباس ها سبزرنگ و کثیف می‌شوند. با بالا رفتن جزئیات که البته با ورود به نسل هشتم کاملاً هم طبیعی است، انتظارات را بیش از حد از گرافیک این عنوان  بالا می‌برد.

به تمامی جزئیات بنگرید؛ از جلوه‌ی نوازش‌گر چمن گرفته تا سایه‌های کم‌نظیر!

استادیوم‌ها، دیگر همانند گذشته تخیلی و مصنوعی نیستند! البته در نسخه قبل این مشکل به طور محسوسی برطرف شد، با این حال هنوز خیلی از استادیوم ها شکل واقعی خود را نداشتند. EA Sports،وعده‌ی ورزشگاه‌های پویا و کاملاً شبیه به شمایل واقعی آن‌ها را داده است.

اگر عنوان فیفا۱۴ را تجربه کرده باشید، حتماً متوجه شده‌اید که می‌توانید زمان برگذاری بازی‌ها را بر اساس ساعت تنظیم کنید. ولی این ویژگی چندان پویا و جالب نبود، چرا که نورپردازی ها بر اساس خیلی از ساعات شبیه به هم بودند؛ به عنوان مثال میزان و درجه‌ی تابش نور در ساعات ۱۸، ۱۹ و ۲۰ شبیه به یک‌دیگر بود. باید انتظار داشت این مشکل به طور کامل در عنوان فیفا۱۵ برطرف شده باشد. سایه‌ها در نسخه‌ی قبل در هر وقت روز به اندازه کاملاً دقیق و مشابه بودند امّا گاهی اوقات و در کنسول های نسل هفتم سایه‌های لبه دار عذاب‌آور می‌شد. با توجه به تصاویر و تریلر‌های منتشر شده این مشکل تا حد بسیار خوبی برطرف شده و ما شاهد سایه های زنده تر، پویا تر و حیرت آور تری هستیم!

بازی یا واقعیت مسئله این است

بازی یا واقعیت؟ مسئله این است!

طراحی چهره‌ها به راستی نشان دهنده‌ی قدرت بی‌همتای موتور Ignite است؛ در تصویر روبه‌رو و در نگاه اول تشخیص این که این تصویر واقعی است یا بازی کمی سخت به‌نظر می‌رسد. البته تصویر کمی کوچک شده است وگرنه جزئیات چهره بسیار بالا است که می‌توان آن را با واقعیت هم مقایسه کرد. سازندگان فیفا ۱۵ و انجین ساخت بازی در پردازش چهره ها، از هیچ کاری دریغ نکرده‌اند؛ از جزئیات بی‌نظیر بافت های صورت گرفته تا هر دانه موی صورت. نکته دیگری در پردازش گرافیکی بازیکنان صورت گرفته، متحرک بودن موهای آن ها است که با دویدن‌ موهایشان نیز تکان می‌خورند و احساس پویا بودن بازی به مخاطب دست خواهد داد.

شاید از نظر خیلی ها طراحی بد و کم کیفیت هواداران و تماشاچیان در این سری از نقاط ضعف بارز آن باشد؛  مهم‌ترین پیشرفتی که در این مسئله به وجود آمده است تبدیل شدن تماشاگران از یک دسته افراد مقوایی (!) به نفرات واقعی‌تر است که کمک شایانی به جذابیت بازی خواهد کرد.

فیزیک بازی با این‌ که در نسخه‌های قبلی بسیار خوب بود امّا بهبود یافتن آن ‌می‌تواند به بهتر شدن هر چه تمام‌تر بازی کمک کند؛ در تریلر های منتشر شده می‌توان پیشرفت های فیزیکی بازی را به وضوح مشاهده کرد. زمانی که فردی به زیر فرد دیگر تکل می‌زند حس پویا بودن بازی به شما دست خواهد داد، علاوه بر این به جذابیت بازی نیز کمک خواهد کرد!

طرفداران با ورود به نسل هشتم، انتظار گرافیکی در خور نام این نسل را نیز دارند که با نمایشها و تصاویرعنوان فیفا ۱۵ امکان رسیدن به این انتظار دور از دسترس نیست. Ignite، انجین انحصاریِ EA Sports حتی می‌تواند فرا تر از انتظار ها ظاهر شود و با نشان دادن گرافیکی بی سابقه در این سری و حتی در تمام بازی هایِ این سبک خودی نشان دهد و زمینه را برای تبدیل شدن به یک شاهکار آماده کند.

چمن ها به راحتی کنده می‌شوند

چمن ها به راحتی کنده می‌شوند!

در پی ساخت واقعیت…

شبیه سازی اصلاً کار ساد‌ه‌ای نیست؛ مخصوصاً اگر فوتبال هم باشد! البته EA Sports در چند سال اخیر به خوبی توانسته از پس این کار برآید. امّا در پویا کردن هر چه تما‌م تر بازی نتوانسته خوب باشد. هدف استودیو سازنده در این نسخه جدید پویا کردن بازی و القای این حس به بازیباز است.

هوش مصنوعی ارتقاء یافته یکی از قدم های سازندگان برای رسیدن به موفقیتی دوباره است؛ در عنوان فیفا ۱۵ بازیکنان کلیدی و کاپیتان ها مدام در حال گوشزد کردن وظایف بازیکنان در بازی هستند که پیشرفت ستودنی هوش مصنوعی را نشان می دهد. واکنش های بازیکنان پس از هر تصمیم داور متفاوت است و هر لحظه امکان دارد هر واکنشی را ببینید؛ از یک واکنش سریع و خشن گرفته تا یک نگاه معنی دار و به راحتی گذشتن از کنار تصمیم داور. البته این مورد تنها در تصمیمات داور ختم نمی شود؛ به گفته ی EA Sports تعداد زیادی حرکات احساسی از دنیای واقعی در بازی گنجانده شده است که تراکم آن ها به عدد ۶۰۰ نیز می‌رسد. در طول بازی امکان دارد صحنه ای از بازیکنی ببینید و بفهمید که وی به سمت کدام تیم گرایش دارد؛ این عکس العمل در هر ۲۲ بازیکن موجود در زمین نیز حکم رانی می کند. بازیکنان همانند واقعیت، در طول بازی در مقابل هر نوع حرکتی اعم از تکل بد، تصمیمات داور، موقعیت از دست رفته واکنش نشان می‌دهند.

چابکی بازیکنان همانند واقعیت است

چابکی بازیکنان همانند واقعیت است!

حالت چهره و زبانِ بدن به شما تجربه ی به یاد ماندنی و واقعی از بازیکن مورد علاقه‌تان را هدیه می‌دهد. احساسات و واکنش ها یکی از ستون های اصلی فیفا۱۵ است!

در فیفا ۱۵، استفاده از توپ همانند بازیکنان واقعی در بهترین سطح دنیا تدارک دیده شده است. بازیبازان در واقع با تعادل بهتر بازیکنان در زمین و کنترل طرف هستند همچنین در این نسخه ستاره های بزرگ فوتبال راحت تر از گذشته در دسترس اند که با  چنین اوضاعی بازیی واقع گرایانه می شود و لذت یک فوتبال واقعی را به مخاطب انتقال می‌دهد. اجرای دریبل ها در هر بازیکن متفاوت است؛ به عنوان مثال اگر با لیونل مسی صاحب توپ باشید به راحتی می‌توانید دریبل ها را اجرا کنید و از سد بازیکن مقابل  به راحتی بگذرید، شما با ستاره های این چنینی به راحتی می‌توانید در حداکثر سرعت توپ را به راحتی کنترل کنید. بازیکنان در این عنوان چابکی و توانایی هایشان همانند واقعیت پویا است! فیزیک توپ در بازی کاملاً پیشرفت کرده است، توپ با هر برخورد تغییر مسیر می‌دهد. هنگام زدن ضربه نیز با توجه به چگونه زدن ضربه، حرکت توپ متغیر است؛ اگر توپ را با داخل و بیرون پا بزنید با حرکت آن همانند واقعیت روبرو خواهید شد. فیزیک توپ در این عنوان کاملآً مورد توجه سازندگان قرار گرفته است که با افزودن قابلیت های این چنینی بازی را زیبا تر از قبل می‌کند. کنترل بهتر، فیزیک توپ و چابکی بازیکنان، ارکان اصلی برای پویایی این بازی هستند که سازندگان در بازی گنجانده اند.

در گیری ها برسر تصاحب توپ ارتقاء یافته و همانند همیشه بخشی مهم از گیم‌پلی بازی را به نمایش می‌گذارد. با پیشرفت کردن هوش مصنوعی بازیکنان در تمامی پست ها، نبرد های سختی بر سر تصاحب توپ صورت می‌گیرد؛ این جنگ ها بیشتر به قسمت هایی مثل تکل زدن، تنه زدن، هُل دادن و… تقسیم می‌شوند. کسی در این نبرد ها پیروز است که توانایی های فردی بیشتر، قدرت بدنی و تجربه ی بالاتری نیز داشته باشد؛ به عنوان مثال بازیکنی مثل “داوید لوئیز” بیشتر اوقات در این نبردها پیروز است. جنگ بر سر تصاحب توپ در سرتاسر زمین جریان دارد و هر لحظه باید برای حفظ توپ تلاش کرد. کشیدن پیراهن نیز در بازی وجود دارد و به پویایی بیشتر بازی کمک می‌کند. تکنولوژی طراحی پارچه ها پیشرفت داشته و طراحی بسیار خوب آن‌ها در بازی مشهود است.

تکل ها بخش عظیمی از نبرد ها نفر به نفر را تشکیل می‌دهند

تکل ها، بخش عظیمی از نبرد های نفر به نفر را تشکیل می‌دهند

پویایی بازی همانطور که گفته شد هدف اصلی سازندگان برای ارئه یک فوتبال ناب است. هوش مصنوعی تماشاگران پیشرفت محسوسی داشته و آن‌ها به خوبی از تیم خود در خانه طرفداری می‌کنند و فشار سنگینی بر دوش حریف قرار می‌دهند؛ به عنوان مثال تیمِ”لیورپول” در “آنفیلد” با وجود طرفداران بسیار خوب خود بازی بسیار زیبا تر از بیرون از خانه انجام می‌دهد و این‌گونه بازی بسیار واقعی به نظر خواهد رسید. طرفدارن هر تیم منحصر به فرد هستند و شادی ها و تشویق های متفاوت خود در واقعیت، به بازی نیز منتقل شده است. در گامی دیگر EA Sports، با افزودن احساسات و پویایی طرفداران می‌تواند شاهد تکرار موفقیت های خود باشد. احساس ها پس از هر موقعیت به نیمکت نشین ها نیز منتقل می شود. شادی های پس از گل نیز طیف گسترده تری را نسبت به قبل پوشش می‌هند. دیگر مانند گذشته نیست که تنها یک یا چند شادی بیشتر در بازی نبینید، این تعداد بسیار فراتر از این رفته و هر بازیکن همانند واقعیت شادی منحصر به فردی دارد، که به لطف موشن کیچر های انجام شده بر روی بازیکنان در هر موقعیت این شادی ها بسیار واقعی به نظر می‌رسند. جشن ها نیز کاملاً پویا هستند؛ به طور کلی پس از هر گل یا قهرمانی، احساسات سر تا سر زمین را فرا می‌گیرد؛ از تماشاگران پرشور ونشاط گرفته تا نیمکت نشینان. با افزودن تمام این موارد EA Sports تجربه ی یک فوتبال ناب و یک بازیِ با احساسات و پویا را ارائه می‌دهد.

سوارز یکی از اسطوره‌های این فصل فوتبال در سراسر جهان پشت توپ

سوارز؛ یکی از اسطوره‌های این فصل فوتبال در سراسر جهان، پشت توپ.

ضربات ایستگاهی در چند عناوین گذشته کیفیت چندانی نداشتند و به گل تبدیل کردن آن ها کار ساده ای نبود امّا در فیفا۱۴ کمی آسانتر شده بودند، ولی هنوز هم به گل تبدیل کردن یا ساختن موقعیتی همانند واقعیت کار ساده ای نبود. در فیفا ۱۵ سازندگان وعده‌ی ضربات آزاد پویا و بسیار خوب را داده اند. با این حال ای جمله به این معنا نیست که با هربازیکن و هرگونه که ضربه را بزنید موقعیتی ساخته می‌شود؛ برای زدن ضربات باید در انتخاب بازیکنان، دقت و تمرکز خود توجه زیادی کرد.

چند روز پیش بود که خبری مبنی بر کاهش قدرت بازیکنانی که فصل خوبی را در واقعیت سپری نکرد‌ه اند منتشر شد. این خبر با این‌که شایعه ای بیش نبود اما اگر این چنین باشد پویایی در این عنوان لبریز می‌شود! به عنوان مثال در این خبر کاهش قدرت بازیکنانی همانند “فرناندو تورس” و “ماریو بالوتلی” نیز وجود داشت؛ این دوبازیکن به هیچ وجه نه فصل خوبی را با تیم باشگاهی خود سپری کردند، نه با تیم ملی خود در جام جهانی به مراحل بالا رسیدند. پس کاهش قدرت این چنین ازیکنانی در پویاییِ هر چه بیشتر بازی موثر است.

یکی از دلایلی که سری عناوین فیفا را رقیب از دیرینه‌ اش، PES متمایز می‌کند؛ لاینسس و آپدیت بودن لیگ‌ها و بازیکنان است؛ این قضیه حتی در لیگ دسته سه انگلیس که چندین سال است که در بازی گنجانده شده است نیز صدق می‌کند. در نسخه جدید این سری انتظار می‌رود با وجود تراکم بسیار بالای لیگ ها در این عنوان، لیگ های جدید تری از هر قاره ای نیز به این عنوان افزوده شود. برگ برنده‌ی همیشگی سری فیفا همیشه لیگ های لاینسس و آپدیت شده به آخرین تغییرات و نقل و انتقالات در سر تا سر جهان است!

سازندگان سری فیفا اخیراً بخشی به نام Career Mode، در عناوین خود گنجانده اند که هرساله با پیشرفت های خاص خود یک شبیه ساز از مربی‌گری و بازیکنی را به نمایش می‌گذارد و طرفداران بسیار بیشتری را به خود جذب می‌کند. در فیفا ۱۳ مربی‌گری تیم های ملّی نیز به این بخش اضافه شده بود که همین امر باعث شد که طرفداران فیفا بسیار بیش‌تر از قبل شوند. در فیفا ۱۴ بخشی به نام استعداد یابی هم به بخش Career Mode افزوده شده بود، که باعث خوشحالی طرفداران و هر چه زیبا تر شدن بازی شده بود. با تمام این بخش ها انتظار می‌رود که در فیفا ۱۵ نیز بخشی جدید و صد البه منحصر به فرد به این بخش اضافه گردد!

شاید تنها نقطه ضعف سری بازی هایِ فیفا، نبود تورنمت های ملی و مهم باشگاهی همانند “جام قهرمانان اروپا” و “جام جهانی” بوده و هست. EA Sports، برای جام های ملی چاره ای اندیشیده و قبل از هر رویداد مهم فوتبالی عنوان خود را با همان نام جام، منتشر می‌سازد. امید است تا با افزودن کاپ های مهم باشگاهی هم‌چون جام قهرمانان اروپا ولیگ اروپا طرفداران شاهد عنوانی کاملاً پویا و مطابق با روز باشند.

هر سال این سری با پیشرفت های جزئی و صد البته سرنوشت ساز سعی در واقعی نشان دادن فوتبال در قالب یک بازی ویدیویی داشته، امسال نیز سازندگان با این هدف پا به عرصه ی رقابت گذاشته‌ اند. امسال اوضاع متفاوت است از یک سو با عوض شدن انجین بازی امید طرفداران نیز دوچندان شده است. از سویی دیگر نیز رقیب دیرینه این سری؛ یعنیPES هم با درس گرفتن از اشتباهات خود می‌کوشد تا عنوانی با استاندارد های دلخواه طرفداران تولید کند.

بدون شرح

بدون شرح!

آوای تماشاگران!

جذابیت یک فوتبال را چه کسی می‌سازد؟ شاید بگویید بازیکنان! یا شاید هم پس از چند لحظه بگویید ستاره های تیم ها! بله این دو مورد از موارد اصلی  یک فوتبال مهیج است، امّا تنها همین کافیست؟ ملسلماً جواب خیر است! یک بازیِ فوتبال بدون صدای تشویق هواداران، اصلاً هیچ گونه جذابیتی دارد؟ پس می توان جذابیت یک بازی فوتیال مهیج را پس از ستارگان و بازیکنان در تماشاچیان نیز خلاصه کرد. از مهمترین اهداف سازندگان فیفا نشان دادن تماشاگران کاملاً پویا و واقعی است؛ این تماشاگران بدون تحرک، صدا و تشویق نیز معنا و وجود خارجی ندارند. سازندگان در این نسخه، قول تماشاگران واقعی و تشویق های مختص به هر تیم را داده اند.

صداگذاری محیط ها در نسخه قبلی بسیار خوب بود؛ به عنوان مثال اگر توپی به تیرک دروازه برخورد می‌کرد صدای آن کم از واقعیت نداشت. در این نسخه که همه چیز پیشرفت کرده، طرفداران این سری انتظار صداهای پویا و واقعی تر را نیز دارند!

مهمترین اصل در قسمت صدا های یک بازی فوتبال به گزارشگری آن مربوط می‌شود. که در نسخه های قبل مشکلی در این بخش وجود نداشته و به لطف سازندگان، خیال طرفداران از بابت یک گزارشگری پویا و نسبتاً واقعی با تحلیل های بسیار خوب، راحت است.

در هر نسخه که پیش می‌رود تنوع موسیقی ها نیز به همراه شماره هر نسخه زیاد تر می‌شود! در نسخه قبلی طیف بی‌نظیری از آهنگ ها و خواننده های معروف در بازی گنجانده شده بودند که بازیکن را بر سر جایش میخ کوب می‌کردند! در نسخه جدید فیفا نیز انتظارات طرفداران بالاتر رفته است و برای موسیقی ها و تنوع های بالاتر لحظه شماری می‌کنند، تا ماه سپتامبر فرا رسد.

fifa 15 انتظار شما را می‌کشد

FIFA 15 انتظار شما را می‌کشد!

تیم افسانه‌ای در انحصار مایکروسافت!

هانطور که می‌دانید چندی پیش و قبل از رونمایی از باکس آرت های اصلی عنوان فیفا ۱۵ باکس آرتی به شکل مجهول که تصویری از لیونل مسی بر روی آن وجود داشت، منتشر شد؛ اما باکس آرت های کنسول های مایکروسافت کمی متفاوت بود بر روی این باکس آرت ها یک نوشته با نام “Ultimate Legends Team”  وجود داشت که پس از چند روز کمپانی نام آشنای EA رسماً اعلام کرد که عنوان فیفا ۱۵ برای کنسول های مایکروسافت محتوای انحصاری دارد!

سایت بزرگ و پر آوازه‌ی Euro gamer نیز در طی سوالی که در این مورد از سازندگان بازی داشت، چنین پاسخی دریافت کرد:

ما هنوز به مرحله ساخت محتویات اضافی برای عنوان FIFA 15 نرسیده ایم ولی باید در اینجا به صورت رسمی اعلام کنم که محتویات اضافی ای برای نسخه های Xbox عنوان FIFA 15 در راه است. محتویات اضافی ” Ultimate Team Legends ” مخصوص پلتفرم های Xbox 360 وXbox one عنوان FIFA 15 می باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد این محتویات منتظر سرپرست تیم ما باشید.

همچنین درباره ی این موارد انحصاری، EA اطلاعاتی نیز منتشر کرده است:

محتویات اضافی Ultimate Team Legends به پلیرها این اجازه را می دهد که با هر ستاره از هر تیمی که علاقه دارند در تاریخ فوتبال قرار گیرند و به بازی کردن بپردازند. این تاریخ بیشتر مربوط به مد Ultimate Team می شود. 

همچنین برخی از بازیکنان قدیمی و معروفی چون : Dennis Bergkamp,Luis Figo, Ruud Gullit, Gary Lineker, Pavel Nedved,Pelé,Romario و  Patrick Vieira در بازی و محتویات اضافی حضور خواهند داشت. 

استفاده از این محتویات تنها توسط دارندگان کنسول های XBOX One و XBOX360 امکان پذیر است.

باکس آرت های پیشین این بای و در کنسول های مایکروسافت به شکل زیر بود:

به گوشه‌ی کاور در سمت راست بالا توجه کنید

به گوشه‌ی کاور در سمت راست بالا توجه کنید…

در مسیر پیشرفت، در مسیر تکامل…

اگر به عناوین سری فیفا در طی چند سال گذشته توجه کنید، در تمامی آن ها سیر صعودی دیده می‌شود. در هر نسخه پیشرفت، در هر نسخه نوآوری و پیشرفت به سوی واقعیت، در هر نسخه به سوی تکامل! این مسیری که EA Sports در پیش گرفته است، مقصدی جز تبدیل شدن به بهترین شبیه ساز تاریخ فوتبال را دارد؟ این مسیر مقصدش چیزی جز تبدیل شدن به پرطرفدار ترین بازی ویدیویی در سبک ورزشی در جهان است؟ در واقع عنوان فیفا ۱۵ را می‌توان پُلی در مسیر تکامل این سری دانست، اگر با موفقیت از این کوره راه گذشت، می توان آن را قدرت مطلق بازی های ورزشی در جهان دانست! با پیشرفت هایی که سازندگان قرار است در این عنوان بگنجانند، امید است تا با عنوانی انقلابی همانند فیفا ۱۲ طرف باشیم. طرفداران تا چند ماه دیگر باید نفس ها را در سینه ی خود حبس کنند و انتظارات خود را در حد مطلوبی نگه دارند، تا اواخر ماه سپتامبر شاهد طلوع دوباره ی یک خورشید باشند…

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

در مسیر تکامل | اولین نگاه به FIFA 15 - گیمفا
در مسیر تکامل | اولین نگاه به FIFA 15 - گیمفا
در مسیر تکامل | اولین نگاه به FIFA 15 - گیمفا
در مسیر تکامل | اولین نگاه به FIFA 15 - گیمفا
در مسیر تکامل | اولین نگاه به FIFA 15 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

در مسیر تکامل | اولین نگاه به FIFA 15 - گیمفا
در مسیر تکامل | اولین نگاه به FIFA 15 - گیمفا