راه تورا می خواند | پیش نمایش Drive Club
در زمانه ای که طعم یک ریسینگ واقعی از غذای پر از جلال و جبروت گیمرها رخت بسته است، سازندگان بازی های ریسینگ درسال ۲۰۱۴ غذای پر حجمی را برای این جامعه تداراک دیده اند. The Crew ،Project Cars و … رقابت سختی را برای کسب موفقیتی بزرگ و عظیم دارند؛ از همه مهم تر آن ها باید به صرف رسیدن به موفقیتی شگرف، دل خیلی ها را با خود یگانه سازند. کمپانی پرطرفدار سونی نیز تشریفات بزرگی را طبق معمول برای طرفداران خود تدارک دیده و قصد ارائه چالشی بزرگ را برروی کنسول نسل هشتمی خود، یگانه کنسول مشرق زمین یعنی PS4، دارد. Drive Club همان چالشی است که نگاه مارا نسبت به خود ربائیده و توجه مارا نسبت به خود جلب کرده است. آمیزش حس یک ریسینگ ناب آن هم با واقعیت، سیر تکاملی این بازی پس از نمایش های ضعیف اولیه خود و قدرتمند شدن آن به مرور زمان تا همین اندی پیش را متشکل می شود. استودیوی Evolution، سازنده بازی، نسبت به این بازی حس مسئولیت خاصی را دارد و انگار که می توان انتظار داشت، خاطرات سبز دوران MotorStorm برای دارندگان کنسول های سونی زنده شود.
شاید PS4 داران در امسال، سال رویایی را در عرصه ریسینگ سپری کنند و این امر می تواند نوید آینده ای درخشان را برای سبک ریسینگ برروی PS4 بدهد؛ به طبع با تبدیل شدن DC به یک فرنچایر، سرعت رخ دادن این امر بیشتر شده و این امر تسریع می یابد. نمایش DC به حد معقولی، قابل قبول و زیبا بود و شاید تنها ایراد روا داشته نسبت به این بازی تا به اکنون را در انحصاری بودن آن دید که بسیار مبتدیانه و کوته فکرانه است ولی باید قبول کرد که عنوان های پر زرق وبرق در صورت تجربه شدن توسط عموم به عنوانی محبوب با تراکم بیشتر تبدیل می شود.
۲۰ فوریه سال ۲۰۱۳، DC معرفی شد البته آن زمان هم چون فلز آهن عمل کرد و مرغوبیت طلا را نداشت ولی الان می توان تکامل این بازی را حس کرد و به آن ویژگی زریت را نسبت داد( امیدواریم که تقلبی نباشد) . در E3 همان سال استودیوی Evolution خبر از عنوانی رایگان برای اعضای PS Plus را داد که البته محدودیت هایی را به صرف رایگان بودن شامل می شود؛ DC پس از فعل و انفعالاتی توسط استودیوی سازنده تاخیر خورد و این امر موجب آزردگی برخی شد اما باید با منطق با این موضوع رفتار کرد و واکنش متقابل با کنش نشان داد؛ تاخیر دوحالت نزول و پیشرفت را شامل می شود، سونی هم لفظ نزول را در بازی های خود حرام می داند لذا پیشرفت DC عامل اصلی و دلیل بزرگی برای این تاخیر نسبتا بی موقع بود( همه منتظر بودند که توی سرشان خورد) . سازندگان نیز طی سلسله صحبت هایی که برهه ای یک ساله از زمان را شامل می شد؛ تغییر بنیادی و داینامیک بازی را عامل این تاخیر دانستند. اگر قدرت کنترل عطش خود نسبت به این بازی را ندارید باید گفت که نسخه بتای بازی در طی ماه گذشته و این ماه عرضه و فرآیند عرضه آن تکمیل می شود، پس ثانیه ای را از دست ندهید.
نام بازی: Drive Club
سازنده بازی: Evolution
ناشر: Sony
طراح: Paul Rustchynsky
موتورگرافیکی: In-house engine
پلتفرم:PS4
تاریخ انتشار: اکتبر ۲۰۱۴
سبک: ریسینگ
مد: تک نفره، مولتی پلیر آنلاین
قابل دریافت به صورت: نسخه فیزیکی و دانلودی
راه تو را می خواند…
Driveclub نه عنوانی شبیه ساز است نه آرکید بلکه عنوانی است در توازن بین این دو که می تواند حس ناب یک ریسینگ واقعی را القا کند و حامل این ویژگی باشد، خصیصه ای که کمتر بازی را شامل می شود. لایسنس کردن ماشین های متعدد و القا حس محیطی بازی به بازی باز از خصیصه هایی است که همگان را از آن مطلع می کند. انتقال حس اتمسفر بازی بسیار در بازی عمیق است و موسیقی بازی سرعت این انتقال را فزونی می دهد. بخش موسیقی و صدا گذاری بازی بسیار داستان(!) جذابی دارد و این امر ما را به شکاف بیشتر آن سوق می دهد. در مورد این مساله می توان گفت که صدای ماشین در بازی با صدای آن در دنیای واقعی مو نمی زند و این شگفت انگیز است. مسئول صدای DC، آقای McDermott است. او و تیمش در حدود دو سال و اندی به سراسر جهان سفر کردند، آن هم به صرف ضبط کردن صدای اتومبیل ها چرا که هر خودرو در هرجایی از جهان پیدا نمی شود و از قضا این نوع خودرو ها بیشتر خودرو های مسابقه ای هستند؛ یعنی همان خودروهایی که سوژه بازی DC است. آقای McDermott درباره ی مشقت های این امر می گوید:
ما به دنبال اتومبیل های مختلف برای ضبط صوت آن ها بودیم و این امر شرایط سختی را برای شما حاصل می کند؛ مثلا، دوشنبه در توکیوی ژاپن هستید، سه شنبه در ایتالیا سیر می کنید و جمعه در… و این امر فرآیند تعقیب خودرو ها توسط مارا شامل می شود.
این ضبط صدا از تمام قسمت های خودرو اعم از: موتور، اگزوز و … است که بسیار دقیق انجام شده و باعث می شود تا واقع گرایانه بودن بازی فزونی یابد، این امر باعث آن شد تا شرکت های بزرگی نظیر مرسدس و BMW از سازندگان بازی درخواست دریافت این نواها ها را برای خود داشتند.
بحث دیگری که در DC نظر دیگران را جلب می کند گرافیک آن است. کافی است سنجشی میان جلوه های بصری DC و Forza Motorsport 5 انجام دهید تا تکامل گرافیکی در آن را حس کنید و با دستان خود لمس تا بفهمید که تلاش برای ساخت این عنوان به مقدار زیادی ثمره داده و می توان گفت که تلاش بسیار در ساخت این بازی باعث می شود تا موفقیت این بازی را تا ۸۰ درصد، دست یافته بدانیم. گرافیک بازی بسیار چشم نواز است و در طراحی محیط طبیعی بازی وسواس خاصی به خرج داده شده است و در نورپردازی بازی که بسیار داینامیک طراحی شده، دقت خاص و محسوسی به کار رفته است. طبق گفته سازندگان، هدف آن ها در طراحی گرافیک بازی فقط و فقط ارائه کیفیتی ماورا تصور و در حالت فیزیکی با نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه و کیفیت ۱۰۸۰ است که قصد نوازش چشمان شما را برای برجسته کردن هنر PS4 در گرافیک دارد. سازندگان بازی، PS4 را معشوقه ی خود می پندارند و کار برروی آن را بسیار جذاب می دانند. در نتیجه باید گفت که جلوه های بصری در DC بسیار تکامل یافته و واقع گرایانه است. چگونگی نمایش وضعیت آب وهوایی در DC اوج قدرت انجین In-house را نمایان می کند. ابرها به خوبی در بازی رندر شدند و چرخه داینامیکی را برای ما به نمایش می گذارند. شاید تنها بخشی که درصد کسب موفقیت آن را باید ۱۰۰ درصد دانست، همین نمایش آب و هوای درون بازی است که چرخه داینامیکی را شامل می شود. وجود غالب جاده هایی که سایه بر آن ها افکنده شد در بازی بسیار طبیعی جلوه داده شده و به طبع در مناطق مرتفع متمرکز شده اند که بسیار زیباست و مهیج. در فواصل مسیرهایی که طی می کنید، رشته کوه هایی گنجانده شده است که به دلیل وجود آن ها در ارتفاع مه غلیظی آن ها را در بر گرفته است. وقتی صحبت از ابرها می شود، نگاه ها به سمت انتشار اشعه و پرتو خورشید توسط آن ها و تنظیم کردن چگونگی قرار گیری سایه ها نسبت به اجسام توسط ابرها می رود که روح یافتن محیط طبیعی در واقعیت را در بازی می رساند. تلاش ها برای ایجاد نورپردازی متعادل در بازی بی نظیر بوده و تنظیم کردن وضعیت دوربین ها و چگونگی تصویر برداری آن ها در بازی برای به تصویر کشیدن محیط طبیعی من جمله آسمان آبی باعث شده تا از سازندگان به خاطر این امر تقدیری به عمل بیاوریم و گرمای وجود خود را به آن ها منتقل کنیم. وقتی که در محیط بازی و در مناطق سرد سیر باران می آید؛ آب باران همراه به آویخته شدن خود به زمین باریکه ای از نور را برروی سطح زمین به نمایش در می آورد که حالت سراب گونه ای، زمین را فرا می گیرد. در همین فواصل کیفیت دید شما نیز کاهش پیدا خواهد، همان طور که در واقعیت این مساله برای ما اتفاق می افتد. در شب ها نیز این نور ماشین شما است که به چشم می آید و اشعه تابیده شده از آن به اجسام اصابت نموده و طی برگشتی به چشم شما می رسد. آب و هوا و گرافیک بالا در DC بایک دیگر آمیزش داشته اند و احساسات خاصی را با نمایش خود به شما القا خواهند کرد. خب شاید برای همه علامت سوال بزرگی به وجود آمده که DC چگونه به این به این ظرافت در ساختار دست پیدا کرده است؟! خب شاید همه ما بگوییم نسل هشتم است دیگر؛ بازی ها به اقتضای زمانه می بایست که این چنین پیشرفته باشند. ما نیز می گوییم خب، درست است اما بحث بر سر چگونگی ایجاد این امر است. اطلاعات ناسا نقش آنزیمی را دارد که حصول موفقیت بیشتر و کیفیت بهتر را برای DC فراهم آورده و جای خالی سوال فوق را پاسخ دهد تا علامت بزرگ مجهولی به یک امر کاملا تفهیم شده تغییر کند. جایگاه مناسب ستاره ها در بازی حاصل واکاوی اطلاعات ناسا است که اوج واقعیت را به شما تفهیم خواهد کرد. سازندگان در بازی دست به ساخت ابرهایی سه بعدی زده اند که واقعیت را با دنیای گیم در مساوات قرار داده است. شما طعم یک نوع آب و هوای یک نواخت همراه با ریاح یکسان را، دوبار نخواهید چشید و هم چون دنیای واقعی آب و هوا غیر قابل پیش بینی خواهد بود. در بازی بیش از ۱۰۰ نوع گونه گیاهی وجود دارد و عدد ۱.۲ نشانگر تعداد درختان موجود در بازی است که تعداد آن از رقم تعداد درختان یک شهر و گاها یک استان نیز می تواند بیشتر باشد!
طعم واقعیت در DriveClub
خب مگر فقط وجود جلوه های گرافیکی با کیفیت ماورای تصور دلیل بر این می شود که DC را یک عنوان در مساوات با واقعیت بپنداریم؟! باید گفت نه تنها برای خرید بازی باید پولی بپردازید بلکه در بازی نیز ناچار به خرج پول هستید! اما برای چه؟ شما ناچار به پرداخت پول برای خرید و آزاد سازی ماشین هایی ناب هستید، لذا هر فرد که قصد تجربه ناب DC را دارد می بایست از جیب مایه بگذارد. البته هزینه ای به مقیاس به کوچکی نسبت به واقعیت! این قابلیت یا بهتر بگوییم این محدودیت( برای ما) نسخه مشابه ای است از کاری که سازندگان MotorSport RC در سال ۲۰۱۲ در PSN اجرا نمودند. سونی هنوز در مورد چگونگی اجرا این امر و جابه جایی تراکنش ها صحبتی نکرده اما سازندگان درصد مشکل آفرینی این قابلیت( محدودیت!) کم ندانستند. Rustchynsky، از سازندگان بازی، در مورد این امر می گوید:
اگر این قابلیت در محتوای بازی تاثیر بگذارد و در روند بازی متاثر باشد، قطعا این طرح جوابی منفی خواهد داد؛ این امر فرض است! اما حکم چیز دیگری است، آن نیز این است که سرعت استفاده از این طرح و تراکنش معاملات بسیار بالاست و تاثیری برروی روند بازی نخواهد گذاشت. شما خودرو خریداری می کنید و با عضویت خود در کلوب ها به قابلیت های دیگر دسترسی خواهد داشت
البته طرح فوق برای استفاده کاملا اختیاری است و اجباری به اجرای آن نیست.
مقوله ی دیگری که در بازی به آن اهتمام ورزیده می شود، نوع خودرو ها و تعداد آن ها است که مهیج ترین بخش برای طرفداران واقعی یک ریسینگ است. ابتدا اعلام شده بود که تعداد خودرو ها و ماشین ها در ۱۰ الی ۱۱ عدد خلاصه می شود و نوع آن ها در ادامه فزونی نمی یابد ولی اکنون باید گفت که بیش از ۵۰ ماشین،۵۵ ماشین سنگین به همراه ۵ لوکیشن و ۵۰ تور متفاوت در بازی گنجانده شده است که بی نظیر خواهد بود؛ آن هم برای یک عنوان انحصاری که قصد ارضای قشر محدودی از کنسول داران که طرفدار متعصب سبک ریسینگ را دارند، دارد و فرآیند دل ربایی از طرفداران مهیج تر نیز می شود. موضوع دیگری که دربازی رخ نمایی می کند؛ تلاش پشت صحنه بازی برای داشتن دوستانی زیاد برای شماست که یکی از اهداف بازی نام برده شده تا شما را به داشتن خیلی عظیمی از دوستان مجاب کند. به جای کورس گذاشتن با دوستان خود در خیابان، به خیابان های DC بروید و طعم مبارزه ای ماشینی را در آن بچشید.
سرعت و کیفیت شعاری لایق DriveClub
شاید اکتبر ۲۰۱۴، به ماهی مهیج برای PS داران تبدیل شده و هم چون ماهی در آسمان PS بدرخشد. انتشار DC عطش یک ریسینگ واقعی را در دل هوادران فرازش داده و این امر موجب عدم کنترل این عطش شده چرا که به استناد گفته سازندگان و تقدیر های سایت های بزرگ و منتقدان ارزشی، باید منتظر یک عنوان ماورای تصور باشیم. فقط چند روز باقی مانده تا این عنوان را تجربه کنیم. در سال های اولیه انتشار کنسول های نسل هشتم به سر می بریم و در این سال ها به خوبی می توانیم چالش را در این کنسول ها احساس کنیم. همین DC خود می تواند فاکتور مناسبی برای موفقیت PS4 باشد؛ البته باید منتظر نظر اذهان عمومی در این باره بود و نمایش این بازی را دید! به هر حال بازی با قابلیت های بالای خود برروی کنسول نسل هشتمی سونی رندر شده و این امر می تواند قدرت بالای نسل هشت را برساند، با استناد براینکه این بازی دارای قدرت بسیار بالایی در گرافیک و چه در مضمون خود است.
پر بحثترینها
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- Horizon Zero Dawn Remastered در زمان عرضه روی استیم تنها ۲.۵ هزار بازیکن فعال داشته است
- شرکت Sweet Baby نقشی در پروسه ساخت Dragon Age: The Veilguard نداشته است
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
نظرات
راه تو را می خواند
این که شعاره ایران خودرو 😀 😀 😀
خیلی عالی خوش به حال ps4 دارا 😥 😥 :yes:
بازی خیلی خیلی خیلی خوبیه 🙂 :yes: اما حیف فقط برای ps4 میاد :weep: :weep: :idk: :struggle:
خوب شما ها هم ps4 بگیرید :snicker:
ممنون بابت مقاله :yes:
تا فورزا هست …….. !
:yes: :yes:
عالیه …خیلی خیلی عالی…ولی اقای نویسنده شرمنده این چیه من خیلی وقته درگیرشم:http://m.officialplaystationmagazine.co.uk/2013/07/25/9-free-ps4-games#next 😀
warframe یه بازی free-to-play برای ps4 هست :yes:
ممنون بابت پیش نمایش :yes:
گرافیکش خیلی خفنه 😯
ولی ب نظر من project cars گرافیک و بافت های قوی تری داره :yes:
هر چند که یه عنوان AAA همش تو گرافیک خلاصه نمیشه و ملاک های دیگه رو هم باید در نظر گرفت :yes:
خوشم اومد تشکر :yes:
حتما اینو میگیرم 😀 :yes:
ali bood mamnon :yes:
خیلی عالی بود :yes:
این بازی هم انشالا عالی باشه چون گیم پلی مهمترین بخش یک بازی هست نه گرافیک :yes:
DM :ZZZ:
از نظر من یکی از بهترین قسمت های بازی ریسینگ صدا که خوشبختانه خیلی رو صدا کار کردن و میتونه از بازی های موفق بشه :yes:
بهترین بازیه ریسینگ تو این نسل همیه :yes: :yes: :yes: :yes:
فورزا مورزا کشک :yes: :yes:
همینه :yes: :laugh:
به همین خیال باش دوست عزیز 😉
یه بازی که اولین نسخش هست رو میگی بهترین ریسینگ؟ :rotfl:
اونم با فورزا مقایسه میکنی :rotfl: حداقل گرن توریسمو رو میگفتی یه چیزی :sick:
خب امیدوارم زیبا باشه :yes:
فورزا برو خونه!!!!
درایور کلاب اومده :-)) :-)) :-)) :-))
درایو کلاب منظورم بود
خیلی عالیه.یکی از برترین بازی های سبک ریسینگ.
فورزا صد برابر بهتره 😉 . (البته نظرمنه) به نظرم گند میزنه. :blush:
راستی ممنون بابت مقاله:yes:
اقا یکی بیاد این رو بگیره اخه مجبوری نظر بدی این
خبر نیستش پیشنمایش هستش دیگه کم مونده بگه اینجا اخبار ورزشی
خوندم مقاله رو قشنگ بود ممنون بابت مقاله
سنش قد نمیده اخه :-/
مثلا می خوای بگی من بزرگم.(به قو امیررضا ولی زاده) 😐
من نظرمو گفتم وگرنه برا من فرقی نمی کنه چون هم x360وps4 رو دارم. 😛
راست میگه دیگه داش شما الانم قول رو نوشتید قو
لطفا کنسولهات رو به رخه ما نکش من خودم فردا میخوام برم یه سیستمه high end ببندم به pc ام که پولش دو برابره جمعه پول هایه کنسولهایه تو هستش
می خوای جواب امیررضا ولی زاده که بهت داد رو یجور دیگه بهت بدم؟
خوب اینقدر سوتی نده :no:
نه بابا. ..
جلل خالق چی ساخته …بازی هنوز نیومده ها :sidefrown:
خدایی محیط بازی خیلی طبیعی هستش من که حالیدم ولی با ریسینگای این جوری مثل Drive ClubوForza حال نمی کنم.یادش خوش nfsهای قدیمی 🙁 mw1عالی بود
قاتل فورزا :yes:
:inlove: خوب گفتی!!!حال کردم. 😉 :-*
بدون شوخی بالاخره انحصاری سونی هست و مطمئنم قشنگه !
ولی لطفا وقتی این بازی منتشر نشده به عنوان فورزا بی احترامی نکنید که نوب بودن خودتونو ثابت نکنید !
فورزا عالیه ! :yes:
دوستان این ۵۰ تا ماشین ماله بخش آفلاینه؟اصلا DC بخشه آفلاین داره؟
ممنون از پاسختون.
ولی باید قبول کرد که عنوان های پر زرق وبرق در صورت تجربه شدن توسط عموم به عنوانی محبوب با تراکم بیشتر تبدیل می شود.
عزیز من این عنوان داره میاد که Ps4 رو محبوب کته.
عنوان های پر زرق وبرق معمولا به شکل انحصاری عرضه و به بازار گیم میان تا محبوبیت کنسول رو بیشتر کنند. :-))
الان این حرف رو رد می کنی ک یه عنوان پر زرق و برق وقتی روی تعداد کنسول های بیشتر عرضه بشه، محبوبیتش نزد عموم بیشتر میشه؟
بله
شما Tlou رو به یاد بیار. 🙂
واقعا برای یه بازی ریسینگ پیش نمایش عالی ای بود…
ممنون امیر محمد جان! :yes:
خواهش می کنم محمد حسین عزیز
ریسینگ فقط کراش 😀
رو ps1دوران ی داشتم باهاش :snicker: بدمیگم بگو بد میگی 😎
عاشقشم :inlove: :inlove:
همین ماشین های فورزا که ۴ برابر اینه برای ترکوندنش کافیه 😐 😐
بازی خوبیه ولی خداییش۵۰تا ماشین کمه 🙁 🙁 🙁
ای کاش ماشین های بیشتری لایسنس میکردن.
تشکر بابت مقاله
ممنون بابت مقاله آقای باباییان :yes:
هیچوقت از این سبک خوشم نمیومد و اگه بازی میکردم فقط دو عنوان گرن توریسمو کبیر و Twisted Metal رو بازی میکردم
امیدوارم موفق بشه..
تشکر ویژه از امیر محمد عزیز یا همون pagan خودمون 🙂
سطح نورپردازی خوبه اماا نمیدونم چرا کلا کنسول ها در بخش رفلکشن مشکل دارن !نورپردازی در سطح خوبی قرار داره ولی من زره معلق در هوا رو زیاد به چشم ندیدم بظرم یکم بیشتر روش کار کنن !!!سطح استاتیک مش ها در محیط خوبه تغریبا میشه گفت با rivals برابری میکنه البته در نظر بگیریم تعداد پلتفرم های nfs و اینکه یک عنوان میان نسلی بود یعنی نمیتونستن کاملا بخوان رو یک سخت افزار تمرکز کنن !در کل باید بگم فراسبایت و تیم گوست در این زمینه بهتر عمل کردن میمونه قسمت هندلینگ که با توجه به کمی شبیه ساز بودن (قسمت متن اشاره کردین ) میتونه برای کسانی مثل خودم که تغریبا از بازی های با هندلینگ nfs که میشه گفت ارکید هست مشکل ساز بشه تغریبا مانند تجربه خودم روی grid که اصلا رضایت بخش نبود برام چون با nfs کار کردم !!
البته اگه اونجور گه کفتین free2play هست پس به این نتیجه میرسیم !مفت باشه کوفت باشه :evilgrin: :evilgrin:
هوراااااا
خیلی عالیه :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
اینشاا… زمانی که عرضه شد میزنیمش به بدن :yes: :yes: :yes:
ممنون :yes:
۵۰ تا ماشین !!!! چرا انقدر کم مسخرست به خدا یادش بخیر Forza 4 روی X360 تقریبا ۴۵۰ تا ماشین داشت
تعداد ماشین ها واقعا کم هست ۵۰ تا تعداد پیست ها هم ۵۰ تا بیشتر نیست
دوستانی که با دیدن این بازی خیلی اوج گرفتن یک نکته رو بگم درباره فورزا
Forzamotor sport 3 . 4. 5 برای سه بار پیا پی عنوان بهترین ریسینگ سال رو بدست اوردن Best Driving Game
Forzahorizon 1 هم متاش ۸۵ شدش
………………………………..
حالا یک نگاه به سازنده درایوکلاب
بهترین بازیشون ماله ۱۰ سال پیش بوده که متاش شده ۸۰ باقی ریسینگ های دیگه ای هم ساخته زیره ۸۰ بوده متشون 😐 حالا خودتون قضاوت کنید.
گرن توریسموش که گرن توریسمو میاد متاش میشه ۸۰ پایین تز از سری فورزا این بخواد قد علم کنه جوکه
یه بازی زیباست . فقط حیف که رانندگیش آرکیده 😐 :yes:
۵۰ تا ماشین؟فورزا هوریزون ۲ بیشتر از ۲۰۰ تا ماشین داره ولی به من چه من که ریسینگ دوست ندارم
یک کامنت خارج از موضوع و اسپم ببینم قول میدم اخراج کنم!
بازی خیلی زیبایی مخصوصا تو سبک ریسینگ ارکید. 🙂 🙂 🙂
من موندم این چه ربطی به فورزا داره 😐 😐
فورزا سبک شبیه سازی تو پیست های ماشین سواری ولی driveclub ارکیده مثل سری need for speed. اقای زاهدی هنوز که تو پست های سونی و مایکروسافت انقدر اسپم میدن پس این سیستم مدیریت اسپم چیکارست؟ :idk: :idk:
بازیِ خوبیِ ایشالله من تا اون موقع ps4 گرفتم به احتمالِ ۱۰% 😐
ولی خداییش بی تعصب میگم ۵۰ تا ماشین خیلی کمه
مرسی بابت پیش نمایش
آقای زاهدی گفتین که اگه کسی اسپم یا نظر خارج از موضوع بده رو اخراج میکنین الآن خودتون هم اسپم دادین هم خارج از موضوع نظر دادین الآن خودتون خودتون رو اخراج میکنین؟ ( شوخی )
منتظــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرشم :inlove: :inlove:
هههههههههههه
چه منتظرانی!
دلتون خوشه خدایی.پلی استیشن۴ندارید چطوری میخاید بازی کنید؟
البته کسایی که ندارن!