Kojima: انجام یک کار تازه مشکل است
Kojima یکی از بازیسازان بزرگ و معروف صنعت بازی سازی است که در توئیتر فعالیت زیادی دارد. وی در تازه ترین اقدام خود در این وب سایت، از مشکلات ساخت یک عنوان تازه سخن گفت و این مساله را چالش برانگیز دانست. وی دلیل این مساله را، وجود بازی در ذهن بازی ساز و نداشتن تصویری از آن برای تیم بازی سازان است.
وی در توئیت های خود گفته است: “هیچ کس دیدی از چیزهای تازه و جدید ندارد. همین مساله باعث می شود که آن چیز تازه و جدید باشد. ساخت چیز های تازه و جدید همیشه مشکل بوده است. دلیل این امر این است که این چیزها تنها در ذهن سازنده ی آن وجود دارد و متاسفانه کارکنان دیگر از آن خبر یا ایده ای ندارند. آنها نمی دانند که این ایده را چگونه باید به مخاطبین نشان دهند. در پایان باید به این مساله ایمان داشت که ما توانایی این کار را داریم.
یک مساله ی دیگر وجود دارد که دوست ندارم آن را باور کنم. بیشتر مواقع نیروهای منفی و انرژی های منفی از دوستان قدیمی دریافت می شود و عوامل خارجی تاثیر کمی در این موضوع دارند. این مساله همیشه هنگام شروع یک پروژه ی جدید احساس می شود. باید با تمام وجود مراقب این مساله باشم.”
وی در ادامه توئیت دیگری ارسال کرد که در آن از سخنان شخصیت های معروف بازی های خود استفاده کرده است: “این که در بازی از دشمنان خود فرار کنیم غیر ممکن است (Metal Gear)- اینکه بازی های ماجرایی باید با تفنگ باشند مساله ای است غیرقابل بحث (Snatcher)- اینکه از خورشید دلیلی بسازیم که بازیکنان را به ادامه ی بازی وادار کند اشتباه است(Boktai)- اگر از قابلیت های زنده ماندن در بازی های مخفی کاری استفاده کنیم باعث بی مصرف شدن بازی خواهد شد(MGS3)– تمام این جمله ها از تیم من است.”
او در آخرین توئیت خود گفت: “و در آخر، این مساله باعث تعجب است که درک کنندگان کارهای من در جایی خارج از استودیو قرار دارد و در استودیو ما نیست.”
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
به درک که مشکله اگه ناراحتی بازی نساز :evilgrin:
OK 😀
آقای کوجیما با جملاتی ایهام دار یک سری از بازیبازهای ژاپنی رو به صورت غیر علنی کوبیدن!
ایشون به خودی خود مغزی متفکرن! معلومه که بازیبازهای در سطح پایین تر نمی تونند ایده های همیشه موفق ایشون رو درک کنند.
اون جایی هم که گفته: “انرژی منفی رو از دوستان دریافت می کنم ” کلمه ” دوستان ” جای بحث زیادی داره!
بابا شوخی کردم 😀 😀 😀 😀
به قول دوستمون نارحتی نساز. دنیا به کامته کوجی ناز نکن بشین تو اون هواپیمای شخصیت برو عشق و حال 😀
حقیقت عده ای به قدری از سوی هواداران خدا پیغمبر و استاد خطاب می شند به خودشون دائما اجازه می دند برند بالای منبر و برای بقیه روزه بخونند.
سلیقه بازیکنان به کلی تغییر کرده و فقط بحث پیاده سازی ایده نیست. بلکه باید دید با این سلایق تاسف بار امروزی هم جور در میان یا نه
آره آرش درست میگی، منم با القابی که برای آقای هیدئو کوجیما در نظر میگیرن زیاد موافق نیستم ولی باید قبول داشته باشیم که همچین ایده پردازهایی به ندرت پیدا میشن.
اگر از قابلیت های زنده ماندن در بازی های مخفی کاری استفاده کنیم باعث بی مصرف شدن بازی خواهد شد(MGS3)
mgs 3 که خیلی قشنگ بود چرا کوجیما اینو گفته؟ ?:-)
لامصب مخه مخ اصن حرف میزنه ادم خوشش میاد تمام روز رو بشینه پایه حرفاش
این حرف از یه استاد داستان سرا بعیده … ?:-) ?:-) ?:-)
کوجیما حرفای درست و حسابی خیلی زیاد میزنه. بعضی از مصاحبه هاشو بخونید از بس قشنگ صحبت می کنه آدم مجذوبش میشه. البته حقم داره سر همین شخصیت Quite کلی تیم سازنده ی هیلو کوبیدنش.
واقعا نظراتو میخونم.. ناراحت میشم
خود کوجیما هم تیکه های خوبی پرونده ولی دیگه حس میکنه زمان رفتن از پروژه عظیم متال گیر فرا رسیده.. ۵۲ سالشه و خودشم گفته بود که میخواد تجربه های نویی داشته باشه
اگه کوجیما یک بازی دیگه ای بسازه-چه هک ان اسلش چه سایلنت هیل- شدیدا استقبال میشه چون گیمرا میخوان بدونن کوجیما تو خلق عناوین دیگه چقدر استعداد داره.. به شخصه دوست دارم سایلنت هیل رو بسازه چون واقعا بلده چجوری یه حس ترس دائمی تو بازیباز ایجاد کنه.. تو متال گیر زیاد دیدیم..
کونامی هم ازش این درخواستو کرده.. در نتیجه مشکلی از طرف کونامی نیست
تیم خوبی هم داره ولی اگه بره طرف سایلنت هیل کبیر باید با اشخاص قدیمی اونجا هم کار کنه..
و اما طرف هک ان اسلش هم بره عالی میشه.. میتونه با گری فاکس و رایدن یا حتی یه شخصیت جدید یه ip بی نظیر رو شروع کنه.. کوجیما دوستان معروف زیادی در این زمینه داره. مثل گویچی سودا و هیدکی کامیا
در مورد حرف حامد جان.. بازی های سطح پایین تیکه خوبی بود.. ولی اگه منظورت سایلنت هیل بود که واقعا اشتباهه.. فرانچایز سایلنت هیل خیلی بزرگتر از این حرفاست 🙂
SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNoLOLSillyBeautyLashesCuteShyBlushKissedIn LoveDroolGiggleSnickerHeh!SmirkWiltWeepIDKStruggleSide FrownDazedHypnotizedSweatEek!Roll EyesSarcasmDisdainSmugMoney MouthFoot in Mouth