مروری بر فعالیت‌ها و پژوهش‌های دکتر شروین استادزاده - گیمفا
مروری بر فعالیت‌ها و پژوهش‌های دکتر شروین استادزاده - گیمفا
مروری بر فعالیت‌ها و پژوهش‌های دکتر شروین استادزاده - گیمفا
مروری بر فعالیت‌ها و پژوهش‌های دکتر شروین استادزاده - گیمفا

مروری بر فعالیت‌ها و پژوهش‌های دکتر شروین استادزاده

شروین روشن
۰۹:۳۶ ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
مروری بر فعالیت‌ها و پژوهش‌های دکتر شروین استادزاده - گیمفا

دکتر شروین استادزاده، از اساتید مهندسی رایانه‌ی ایرانی و از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران بود و سیاهه‌ی گسترده‌ای از مقالات وپژوهش‌ها داشت. این مقاله به قلم خانم رزیتا قصابی نگاهی دارد به پژوهش‌ها و مقالات این استاد گران‌قدر.

زندگی
زنده یاد سید شروین استادزاده در چهارم شهریور ماه ۱۳۵۳ در مشهد از پدر و مادر بابلی زاده شد. شروین، تحصیلات دوره ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در شهر مشهد به اتمام رسانید و علی رغم اینکه در کنکور رشته پزشکی قبول شده بود، تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر را انتخاب کرد.

 

تحصیلات
شروین مدرک کارشناسی مهندسی کامپیوتر (گرایش نرم افزار) خود را از دانشگاه آزاد مشهد در سال ۷۷ با رتبه ممتاز دریافت کرد. سپس در سال ۸۵ درجه کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر (گرایش نرم افزار) را از دانشکده فنی دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران کسب کرد. از آنجا که در این مقطع با رتبه ممتاز فارغ التحصیل شد، بدون آزمون ورودی و به دلیل کسب معدل عالی، در سال ۸۶ تحصیل در مقطع دکتری مهندسی کامپیوتر (گرایش نرم افزار) را شروع کرد. در سال ۱۳۸۸عضو هیات علمی تمام وقت دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران شد و به تدریس دروس کامپیوتر از جمله زبانهای برنامه نویسی و شیوه ارایه مطالب علمی و فنی در این دانشگاه پرداخت.

 

فعالیت‌های علمی

عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد او، “یک زبان یکپارچه برای مدل سازی سلولهای چارچوب زکمن بر پایه معماری مدل رانه” و تحت نظارت جناب آقای دکتر فریدون شمس بود که عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران می باشند. شروین در این کار تحقیقاتی، به اهمیت معماری سازمانی و اهمیت چارچوب معماری و اهمیت معماری مدل رانه در توسعه سامانه های اطلاعاتی امروزی اشاره داشت و به حل چالش عدم وجود یک روش مدل سازی یکپارچه برای سلولهای چارچوب زکمن با استفاده از معماری مدل رانه پرداخت. علاوه بر آن، برای بررسی عملی و مشخص شدن کارایی روش پیشنهادی خود و مدل سازی در یک سازمان واقعی، طی یک مطالعه موردی با برخی از محققان پروژه “فاوا” همکاری داشت. او از سال ۸۳ تا شهریور ۸۵، عضو تیم طراحی معماری کلان دولت الکترونیکی و نظام فاوای نهاد ریاست جمهوری با مدیریت مهندس اردوان مجیدی بود. حاصل پایان نامه کارشناسی ارشد او، بیش از ده مقاله در کنفرانسها و نشریات معتبر داخلی و خارجی بود.

 

دست نوشته شروین برای مدل درخواست انجام کار در فصل پنجم پایان نامه کارشناسی ارشد

دست نوشته شروین برای مدل درخواست انجام کار در فصل پنجم پایان نامه کارشناسی ارشد

 

عنوان پایان نامه دکتری وی، “یک چارچوب معماری برای بهبود تعامل پذیری در سامانه های فوق کلان مقیاس” بود . شروین در این کار تحقیقاتی، به اهمیت سامانه های فوق کلان مقیاس و چالشهای طراحی آنها اشاره داشت و بعد از بیان چارچوب معماری برای سامانه های فوق کلان مقیاس، سطوح تعامل پذیری فوق کلان مقیاس را بررسی می‌کند. علاوه بر آن، طی یک مطالعه موردی به بررسی معماری سنتی و فوق کلان مقیاس نظام جامع سلامت می پردازد و برای بهبود تعامل پذیری در این نظام، سه سناریو پیشنهاد می دهد. نوشته های شروین بسیار منسجم و ساختاریافته بود. مطالب سطح بالا و پیچیده را با جملات ساده و روان بیان می کرد طوریکه آنها را برای هر خواننده ای جالب می نمود. اکثر مقالات مهم شروین، در سایت‌های معتبر آمده است که نسبت به تاریخ انتشار آنها، دارای تعداد ارجاع بالایی هستند.
علاوه بر فعالیتهای فوق، او عضو تیم رباتیک آریاک در سال ۲۰۰۶ و مهندس نرم افزار و طراح رابط گرافیکی ربات مانتیس بود که این ربات قادر به مکان یابی و شناسایی قربانی و هدایت خودکار در محیطهای ناشناخته می باشد.

 

مدلسازی وضعیت ربات مانتیس در محیط solid works

مدلسازی وضعیت ربات مانتیس در محیط Solid Works

 

فعالیتها در حوزه بازیهای رایانه ای
شروین علاوه بر فعالیتهای علمی در خصوص رشته تحصیلی اش، منتقد و طراح بازیهای رایانه ای بود که نویسندگی در دو نشریه دنیای بازی و بازی سازی را از سال ۱۳۸۸ شروع کرد، بطوریکه قلم خاصی در نقد بازیهای رایانه ای داشت و علاقه خاصی به بازیهای رایانه ای ماجرایی از جمله جزیره میمون داشت. همه دوستان نزدیک شروین میدانند که او از طرفداران پرو پا قرص بازیهای “جزیره میمون” بود و اگر دوستانش میخواستند سر به سرشروین بزارند، کافی بود ایرادی به این بازی بگیرند تا با عکس العمل سریع و قاطع او در این خصوص مواجه بشوند. علاقه او به این بازی رایانه ای تا به حدی بود که اکثر اوقات پس زمینه کامپیوترش، شامل شخصیت های این بازی رایانه ای بود.

ارایه شروین استادزاده در کارگاه بازی تیر ماه 91 نگاهی به طراحی معما در بازی ماجرایی جزیره میمون

ارایه شروین استادزاده در کارگاه بازی تیر ماه ۹۱، نگاهی به طراحی معما در بازی ماجرایی جزیره میمون

 

شروین در سال ۹۰ اولین بازیهای رایانه ای تهران را داوری کرد و بدنبال فعالیتهای نویسندگی اش، در سال ۹۱ در تیم طراحی بازی رایانه ای “بیداری: خاکسترهای سوزان” عضویت یافت و در همین سال دومین دوره مسابقات ملی بازی سازی رایانه ای را داوری کرد. از دیگر بازیهای رایانه ای که شروین در ساخت آن نقش داشت، “پرونده ابر سیاه” بود که در سومین جشنواره بازی های رایانه ای موفق به کسب رتبه اول در بخش نگاه ویژه بازی نویسی شده بود. این بازی در سبک ماجرایی و بر روی حل معماها تاکید دارد.

 

شروین استادزاده نفر دوم از سمت چپ

شروین استادزاده (نفر دوم از سمت چپ)

 

شروین استادزاده در سومین دوره جشنواره بازیهای تهران در تالار وحدت

شروین استادزاده در سومین دوره جشنواره بازیهای تهران در تالار وحدت

 

مصاحبه های تلویزیونی
شروین در سال ۹۲ در دو مصاحبه تلویزیونی شرکت داشت. مصاحبه اول او به شرایط تحصیل در رشته های مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات اختصاص داشت که از برنامه فناورانه و شبکه سوم سیما پخش شد. او در مصاحبه دوم به آسیب شناسی بازیهای رایانه ای پرداخت که از شبکه آموزش پخش شد. شروین در این برنامه، در خصوص جایگاه بازیهای ارزشی در ایران صحبت کرد و تاکید داشت که اگر نهادی بودجه ای برای ساخت بازی تخصیص می‌دهد، باید به کیفیت کار نیز توجه شود. یعنی اگر بازی ای ساخته می شود، باید سرگرم کننده و لذت بخش باشد و پیامی را به مخاطب برساند. در این برنامه تلویزیونی، تریلر بازی رایانه ای “بیداری” نیز پخش شد که این بازی در آینده به چهار زبان فارسی، انگلیسی، فرانسه و عربی توزیع خواهد شد. در این برنامه، کیفیت این بازی رایانه ای از نظر گرافیک هم مورد توجه قرار گرفت. شروین معتقد بود که صنعت بازیهای رایانه ای در حال پیشی گرفتن از صنعت فیلم می باشد و همینطور که فیلم های هالیوودی حاوی پیام هستند، بازیهای کامپیوتری هم باید حاوی پیام باشند که مخاطب در حین بازی آن را دریابد. شروین تاکید داشت که بازی کامپیوتری بیداری حاوی یک پیام ساده، یعنی عدالت هست که در هر جامعه ای ارزشمند است. شروین در اواخر سال ۹۲ به عضویت هیئت مدیره بنیاد ملی بازی های رایانه ای منصوب شده بود.

 

 

شروین استادزاده در برنامه فناورانه

شروین استادزاده در برنامه فناورانه

 

شروین استادزاده در برنامه آسیب شناسی بازیهای رایانه ای

شروین استادزاده در برنامه آسیب شناسی بازیهای رایانه ای

 

درگذشت

شروین دلی پاک و مهربان داشت. بسیار شوخ طبع بود. کسانی که او را از نزدیک می شناسند، از ادب و سخت کوشی او آگاهند. قلب مهربانش که همیشه برای کمک و راهنمایی به دیگران می طپید، در ۱۲ فروردین ۹۳ ایستاد. پیکر او روز ۱۶ فروردین در آرامگاه معتمدی شهرستان بهارنارنج، بابل، به خاک سپرده شد. بر روی مزار او، چه خوش قطعه ای از شعر سهراب سپهری حک شده است:

بزرگ بود
و از اهالی امروز بود
و با تمام افق های باز نسبت داشت
و لحن آب و زمین را چه خوب می فهمید، ………..

 

مزار شروین استادزاده آرامگاه معتمدی شهرستان بابل

مزار شروین استادزاده، آرامگاه معتمدی بابل

 

shervin ostad zade

 

مقالات

 

مقالات ژرنال و فصول کتاب

 

S. Shervin Ostadzadeh, Fereidoon Shams, and Kambiz Badie, “An Architectural Model Framework to Improve Digital Ecosystems Interoperability”, to be published in Innovations and Advances in Computer, Information, SystemsSciences, and Engineering, Springer,

August 2012.

S. Shervin Ostadzadeh and Fereidoon Shams, “Towards a Software Architecture Maturity Model for Improving Ultra-Large-Scale Systems Interoperability”, International Journal of Soft Computing and Software Engineering, Vol. 3, No. 3, pp. 96-42, 2013.

Abbas Najafizadeh, Maryam Saadati, S. Mahdi Jamei, and S. Shervin Ostadzadeh, “An Enterprise Architecture Framework for E-learning,” Computer Science and Software Techniques in Silhavey, pp. 94-47, No. 1, 2111. (ISBN 649-91-612421-1-6)

S. Shervin Ostadzadeh and Amir Masoud Rahmani, “A Framework for Enterprise Operating Systems Based on Zachman Framework,” Innovations in Computing Sciences and Software Engineering, Springer, pp. 733-739, June 2011. (ISBN 649-61-291-6111-9)

S. Shervin Ostadzadeh and Mohammad Ali Nekoui, “A Petri-Nets Based Unified Modeling Approach for Zachman Framework Cells,” Innovations in Computing Sciences and Software Engineering, Springer, pp. 917-919, June 2011. (ISBN 649-61-291-6111-9)

S. Shervin Ostadzadeh, Jafar Habibi and S. Arash Ostadzadeh, “A Framework for Decision Support Systems Based on Zachman Framework,” Advanced Techniques in Computing Sciences and Software Engineering, Springer, pp. 264-712, March 2011. (ISBN 649-61-291-3976-6)

S. Shervin Ostadzadeh, Fereidoon Shams and S. Arash Ostadzadeh, “An MDA-Based Generic Framework to Address Various Aspects of Enterprise Architecture,” Advances in Computer and Information Sciences and Engineering, Springer, pp. 277-291, August 2119. (ISBN 649-1-2121-9421-1)

S. Shervin Ostadzadeh, Fereidoon Shams and S. Arash Ostadzadeh, “A Method for Consistent Modeling of Zachman Framework,” Advances and Innovations in Systems, Computing Sciences and Software Engineering, Springer, pp. 347-391, August 2114. (ISBN 649-1-2121-9293-9)

سید آرش استادزاده و سید شروین استادزاده «طراحی یک سامانه چند سطحی تایید امضای دست نویس ایستا جهت بررسی صحت امضاهای پارسی» مجله علمی پژوهشی فصلنامه فنی مهندسی، دوره اول، شماره اول، صص ۱۲-۱، تابستان ۱۳۸۵.

مقالات کنفرانس

 

S. Shervin Ostadzadeh and Fereidoon Shams, “Towards a Software Architecture Maturity Model for Improving Ultra-Large-Scale Systems Interoperability,” ۱۳ international Conference on Soft Computing and Software Engineering , San Francisco State University, CA, USA, March 2013

S. Shervin Ostadzadeh, Babak Rezaei Rad and Fereidoon Shams, “An Interoperability Architectural Model based On Complex System Theory for the Ultra-Large-Scale Systems,” Proceedings of Software Engineering and Application , International Association of Science and Technology for Development (IASTED), December 2011,

S.Shervin Ostadzadeh and Fereidoon Shams, “An Architectural Framework for the Improvement of the Ultra-Large-Scale Systems Interoperability,” ۱۱ th International Conference on Software Engineering Research & Practice, World Academy of Science, Las Vegas, Nevada, USA, July 2011

S. Rohollah Moosavi Tayebi, S. Shervin Ostadzadeh, and Samaneh Mazaheri, “Designing Enterprise Operating System with PRINCE2 Framework,” Proceedings of IEEE International Conference on Computer and Communication Technologies, IEEE, pp. 246-292, August 2011. (ISBN 649-1-2222-9622-2)

S. Shervin Ostadzadeh and Amir Masoud Rahmani, “A Framework for Enterprise Operating Systems Based on Zachman Framework,” ۷ th IEEE International Conference on Systems, Computing Sciences & Software Engineering, University of Bridgeport, Connecticut, USA

S. Shervin Ostadzadeh and Mohammad Ali Nekoui, “A Petri-Nets Based Unified Modeling Approach for Zachman Framework Cells,” ۷ th IEEE International Conference on Systems, Computing Sciences & Software Engineering , University of Bridgeport, Connecticut, USA,

S. Rohollah Moosavi Tayebi, S. Shervin Ostadzadeh, and Samaneh Mazaheri, “Employing MDA in PRINCE2 Framework,” Proceedings of 2 nd IEEE International Conference on Future Information Technology and Management Engineering , IEEE Computer Society, pp. 22-27 (ISBN 649-1-4967-3991-9).

S. Shervin Ostadzadeh, Jafar Habibi and S. Arash Ostadzadeh, “A Framework for Decision Support Systems Based on Zachman Framework,” ۲ th IEEE International Conference on Systems, Computing Sciences & Software Engineering, University of Bridgeport, Connecticut, USA

S. Shervin Ostadzadeh, Fereidoon Shams and S. Arash Ostadzadeh, “An MDA-Based Generic Framework to Address Various Aspects of Enterprise Architecture,” ۳ rd IEEE International Conference on Systems, Computing Sciences & Software Engineering , University of Bridgeport, Connecticut, USA.

S. Shervin Ostadzadeh, Fereidoon Shams and S. Arash Ostadzadeh, “Employing MDA in Enterprise Architecture,” Proceedings of the 12 th International CSI Computer Conference, pp. 1929-1973.

S. Shervin Ostadzadeh, Fereidoon Shams and S. Arash Ostadzadeh, “A Method for Consistent Modeling of Zachman Framework,” ۲ nd IEEE International Conference on Systems, Computing Sciences & Software Engineering , University of Bridgeport, Connecticut, USA.

S. Shervin Ostadzadeh, Fereidon Shams and S. Arash Ostadzadeh, “Applying MDA to Zachman Framework for Information Technology Systems,” ۲ nd International Conference of Information and Communication Technology Management, University of Tehran, Tehran, Iran.

S. Shervin Ostadzadeh, M. Mohsenzadeh, F. Shams, M. Teshnehlab, S. M. Jamei, “Logic OWL: Combining LP with OWL,” ۲ nd International Conference on Information Knowledge Technology, Amirkabir University of Technology, Tehran, Iran.

 

 

سید آرش استادزاده، سید شروین استادزاده و محمد حسن شناسا «طراحی یک سیستم چند سطحی تایید امضای ایستا بر پایه تطبیق کشسان با درجه تفکیک پذیری چند گانه» هفتمین کنفرانس سراسری سیستم های هوشمند، دانشگاه صنعتی خواجه نصیر طوسی، تهران، ایران، آذر ۱۳۸۴.

 

سید آرش استادزاده و سید شروین استادزاده «جستجوی موازی در درخت های IPR به شکل بهینه» مجموعه مقالات یازدهمین کنفرانس بین المللی کامپیوتر انجمن کامپیوتر ایران، جلد اول، صص. ۹۵۵-۹۵۱، بهمن ۱۳۸۴.

 

سید شروین استادزاده، فریدون شمس و سید آرش استادزاده «جایگاه فرآیند توسعه نرم افزار در معماری سازمانی» دومین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات، دانشگاه تهران، تهران، ایران، اسفند ۱۳۸۴.

 

سید شروین استادزاده و فریدون شمس «انطباق چارچوب معماری سازمانی زکمن با معماری مدل رانه» مجموعه مقالات دوازدهمین کنفرانس بین المللی انجمن کامپیوتر ایران، صص ۱۰۳۴-۱۰۲۷، اسفند ۱۳۸۵.

 

سید شروین استادزاده و فریدون شمس «معماری: یک مفهوم فراموش شده در سازمان ها» اولین همایش کاربردی معماری سازمانی ایران، اصفهان، ایران، مرداد ۱۳۸۵.

 

سید شروین استادزاده، صدیقه بختیاری و مهدی نقیان فشارکی «یک معماری شناختی مولتی رزولوشن برای هدایت خودمختار خودروی بدون سرنشین» چهاردهمین کنفرانس سالانه انجمن کامپیوتر ایران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایران، اسفند ۱۳۸۷.

 

سید شروین استادزاده و فریدون شمس «نقش معماری مدل رانه در یکپارچه سازی سامانه های فوق مقیاس وسیع: چالش ها و راهکارها» پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات، دانشگاه تهران، تهران، ایران، بهمن ۱۳۸۷.

 

سید شروین استادزاده و محمد علی نکوئی «ارایه یک زبان یکپارچه رسمی برای مدل سازی سلول های چارچوب زکمن بر پایه شبکه های پتری» پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات، دانشگاه تهران، تهران، ایران، بهمن ۱۳۸۷.

 

 


WalleR MaNHaj_Hossein

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مروری بر فعالیت‌ها و پژوهش‌های دکتر شروین استادزاده - گیمفا
مروری بر فعالیت‌ها و پژوهش‌های دکتر شروین استادزاده - گیمفا
مروری بر فعالیت‌ها و پژوهش‌های دکتر شروین استادزاده - گیمفا
مروری بر فعالیت‌ها و پژوهش‌های دکتر شروین استادزاده - گیمفا
مروری بر فعالیت‌ها و پژوهش‌های دکتر شروین استادزاده - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مروری بر فعالیت‌ها و پژوهش‌های دکتر شروین استادزاده - گیمفا
مروری بر فعالیت‌ها و پژوهش‌های دکتر شروین استادزاده - گیمفا