جَنگ را تعریف کنید | نقد و بررسی Valiant Hearts: The Great War - گیمفا
جَنگ را تعریف کنید | نقد و بررسی Valiant Hearts: The Great War - گیمفا
جَنگ را تعریف کنید | نقد و بررسی Valiant Hearts: The Great War - گیمفا
جَنگ را تعریف کنید | نقد و بررسی Valiant Hearts: The Great War - گیمفا

جَنگ را تعریف کنید | نقد و بررسی Valiant Hearts: The Great War

رسول خردمندی
۱۲:۰۰ ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
جَنگ را تعریف کنید | نقد و بررسی Valiant Hearts: The Great War - گیمفا

بازی های متعددی تا بدین روز منتشر شده که روایتگر جنگ های جهانی است و بازیبازها پا به پای رزم آوران در دنیای بازی مورد نظر، حال میخواهد گسترده باشد یا خطی، پیش بروند ولی اینکه بازی فقط بخواهد وقایع تلخ یک جنگ را در قالب فضاسازی به نمایش بکشد به نظر می رسد چندان جالب و دلچسب نخواهد بود. بازی Valiant Hearts The Great War جسورانه سعی در پیش برد این هدف قدم گذاشته است ولی آیا در تحقق این هدف، موفق شده یا همانند دیگر بازی های موجود، یک عنوان متوسط است؟

valiant hearts the great war 2014 multi10 steam rip rg pc cover box art wwwdescargasescnet thumb2

کاور رسمی بازی Valiant Hearts: The Great War

نام: Valiant Hearts: The Great War
سازنده: Ubisoft Montpellier
ناشر: Ubisoft
موتور گرافیکى: UbiArt Framework
تاریخ انتشار: ۲۴ ژوئن سال ٢٠١۴
سبک: معمایی-ماجراجویانه (Puzzle Adventure)
پلتفرم ها : Microsoft windows، Xbox live arcade، Play Station Network (بازی دانلودی است)

 

جنگ را توضیح دهید:

ساخته جدید استودیوی Ubisoft Montpellier، محور کار خود برای خلق یک بازی ناب را در روایت یک داستان چند جانبه از چهار کاراکتر متفاوت در کنار یک بسترسازی و فضاسازی ایده آل دانسته و کاملا موفق آمیز بوده است. داستان بازی VH، برگرفته از نامه های واقعی در جنگ جهانی اول بوده و نقطه آغاز بازی در سال ۱۹۱۴ است؛ زمانی که Archduke Franz Ferdinand لهستانی ترور شد و آلمان اعلام جنگ در برابر روسیه کرد. با به گوش رسیدن زمزمه های جنگ، فرانسه کلیه شهروندان آلمانی را از کشور خود بیرون کرد. کاراکتر بازی که جوانی به نام “کارل” است نیز از این قاعده مستثنا نیست و به زور گلوله از همسر و فرزند خود جدا شد و به خدمت اجباری در ارتش آلمان وادار شد. از آنسو، “امیل”، پدر زن کارل نیز به خدمت اجباری در ارتش فرانسه وادار شد که داستانی پر فراز و نشیب دارد و در نهایت بازی با این کاراکتر به اتمام می رسد. شخصیت سوم، Freddie نام دارد که یک آمریکایی بوده و به صورت کاملا داوطلبانه در جنگ حضور داشته ولی نه به خاطر وطن دوستی! بلکه به خاطر انتقام زن کشته شده اش توسط ارتش آلمان. شخصیت چهارم نیز دختری به نام Anna است که به عنوان پرستار در میادین جنگ به خدمت می پردازد و وی نیز با پیشروی در داستان متوجه انگیزه شخصی وی خواهید شد. همان گونه که به خلاصه بیان شد، چهار کاراکتر با انگیزه های متفاوت به جنگ جهانی اول می پیوندند.

مراحل بمباران هیجان خیلی زیادی داره

مراحل بمباران هیجان خیلی زیادی داره!

داستان بازی این نیست که فقط شخصیت منفی خیالی بازی که “بارون ون درف” نام دارد را شکست دهید، بلکه تمام تلاش خود را می کند تا اتمسفر و فضایی مناسب را خلق کند تا بازیباز درگیر داستان ساده آن شود. انتظار پیروزی در هر مرحله را نداشته باشید چون به هیچ عنوان نمی توان تضمین کرد! در بازی صحنه هایی خواهید دید که کاراکتر بازی ناراحت می شود و شما نیز متاثر خواهید شد. شاد می شود و شما نیز احساس خوشحالی می کنید. زمانیکه احساسات شما همراه با کاراکترهای بازی به غلیان میفتد بیانگر اینست که فضاسازی به نحو احسن انجام شده و برگ برنده بازی VH در همین فضاسازی منحصر به فرد است.

مرحله تعقیب و گریز در پایان هر فصل یکی از جذاب ترین مراحل هست

مرحله تعقیب و گریز در پایان هر فصل یکی از جذاب ترین مراحل هست!

جنگ را بنگرید:

باور کنید که سخت است با تعبیه یک گرافیک کاملا کارتونی فضاسازی های تلخی را به تصویر کشید ولی یوبیسافت مونتپیلار، با استفاده از انجین UbiArt Framework قدرت خود را در خلق یک فضای منحصر به فرد به رخ همگان کشیده و ثابت کرده که لازمه یک هیجان بی حد و وصف در وجود یک گرافیک بصری فوق العاده قوی با تخریب پذیری بسیار بالا نیست؛ بلکه هنر اصلی سازنده ها در ساخت محیط های بازی با حداقل امکانات و حداقل افکت هاست. گرافیک کارتونی بازی VH، بسیار ساده است و حتی در بعضی از مواقع حتی می توانید تک تک فریم ها را بشمارید! افکت های خون، دود و سایر موارد به خوبی در بازی گنجانده شده و محیط های بازی نظیر چمن زار، خرابه های جنگی، کارخانه ها، معادن، محیط های برفی، کمپ ها و … نشان از تنوع بسیار خوب محیط های بازیست و ماجراجویی در دنیای دو و نیم بعدی بازی VH را دلچسب خواهد کرد.

طراحی هنری مراحل عالیه

طراحی هنری مراحل عالیه!

 صدای جنگ را بشنوید:
وجود ۳۹ قطعه موسیقی نشان از تنوع بالای آن در بازیست. وجود ملودی های با ریتم آرام در سراتاسر مراحل بازی باعث خلق پارادوکسی می شود که به مذاق اکثر بازیباز خوش می آید. به ویژه زمانیکه با منوی اصلی رو به رو خواهید شد! تنوع افکت های صوتی نیز می توان به پاس قطعه های موسیقی متنوع و زیبا، قابل قبول دانست. در این ۳۹ اثر، قطعه های به یاد ماندنی از موسیقیدان های مطرح جهان نیز به چشم می آید نظیر اثر بسیار بی نظیر Hungary Dance از آقای Brahms، قطعه Carousel of Memories از آقای jean philippe rio py و یا قسمتی از سمفونی اول بتهوون، همگی دست در دست یکدیگر به ماندگاری این اثر کمک می کنند.

چهره واقعی جنگ را در یابید:

همانگونه که گفته شد چهار کاراکتر در داستان وجود دارند و قابل بازی هستند. هسته اصلی گیم پلی بازی VH، در حل معماها و پازل های دنیای بازی خواهد بود. هر ۴ کاراکتر بازی قابلیت و توانایی های منحصر به فرد خود را دارند. به عنوان مثال فردی مهندس جنگ در میادین جنگ حضور دارد و بیشتر صحنه های اکشن به دوش این کاراکتر است. بسته به توانایی بازیبازها در حل معماها، این عنوان ۱۰ الی ۱۵ ساعت گیم پلی در قالب ۴ فصل در بازه های زمانی متفاوت دارا خواهد بود. هر چند اگر در حل معماها به مشکل بر بخورید، بعد از مدتی راهنمایی هایی دریافت خواهید کرد که در نهایت جواب معما یا پازل را در اختیار شما قرار می دهد. در هر صورت چه سریع پازل را حل کنید، چه به جواب نرسید، جواب نهایی بعد از یک بازه زمانی مشخص طبق درخواست بازیباز داده خواهد شد و هیچ گونه عامل تنبیه یا تشویقی برای حل معماها به بازیباز داده نخواهد شد. گویا سازندگان نمی خواستند بازیبازها دلزده شوند و وقفه ای در پیش برد داستان بازی به وقوع بپیوندد. به هر حال، چه خوب، چه بد، معماهای این عنوان به غیر از تعداد محدودی که از تعداد انگشت های یک دست فراتر نمی رود، در برابر بازی های مشهور و محبوبی مثل ماشیناریوم، Botanicula مثل یک جوک می ماند.

یکی از معماهای جالب بازی

یکی از معماهای جالب بازی

عواملی مثل عدم وجود سیستم تنبیهی یا تشویقی و ساده بودن معماها را می توان به یک زنجیر تشبیه کرد که به پای یک فرد قوی هیکل بسته می شود و جلوی راه رفتن وی را می گیرد! عدم ارزش شروع مجدد مراحل، باعث کاهش جذابیت می شود و در طول ۲۸ مرحله بازی، هیچ احساس عطشی برای پیشروی به مرحله بعدی را نخواهید داشت. البته طبق قوانین نانوشته بازی های ماجراجویی، آیتم هایی در بازی گنجانده شده که بازیباز می تواند آنها را جمع آوری کند. کاراکتر پنجمی به نام “سگ” نیز در بازی وجود دارد که در اکثر مراحل بازی در کنار کاراکترها به حل معماها کمک می کند. بازیباز در نقش کاراکترهای بازی می تواند سگ را نیز کنترل کرده و وی را به کارهای متفاوتی جهت حل یک معما وادار کند.

بازی Valiant Hearts The Great War سعی کرده جنبه دیگری از جنگ جهانی اول را نشان بدهد. این بازی صرفا برای حل معماهایش ساخته نشده و می خواهد هر بازیباز تجربه ی جدیدی از جنگ را داشته باشد و بتواند چهره واقعی جنگ را فهمیده، صدای جنگ را شنیده و جنگ را به چشمان خود ببیند و در یک کلام جنگ را تعریف کند. تجربه این بازی زیبا را از دست ندهید.

 

jadval heart

این نقد و بررسی با توجه به نسخه PC نوشته شده است

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جَنگ را تعریف کنید | نقد و بررسی Valiant Hearts: The Great War - گیمفا
جَنگ را تعریف کنید | نقد و بررسی Valiant Hearts: The Great War - گیمفا
جَنگ را تعریف کنید | نقد و بررسی Valiant Hearts: The Great War - گیمفا
جَنگ را تعریف کنید | نقد و بررسی Valiant Hearts: The Great War - گیمفا
جَنگ را تعریف کنید | نقد و بررسی Valiant Hearts: The Great War - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

جَنگ را تعریف کنید | نقد و بررسی Valiant Hearts: The Great War - گیمفا