Peter Moore: بازیکنان اصلی میانه چندانی با تغییرات ندارند
microtransaction و بازی های free to play … این دو کلماتی هستند که مدتی می شود در بازی های متفاوتی به چشم می خورند. عناوین مختلف به گزینه های اشاره شده روی آورده اند و حتی این مورد در رابطه با یک سری بازی مشهور نیز صادق است. به عنوان مثال در Plants vs Zombie 2 ما کاملا می توانیم این موارد را شاهد باشیم که برای دستیابی به مراحل، شخصیت های خاص، قدرت ها و غیره بایستی پول واقعی پرداخت کرد درغیر این صورت بازی برای شما یک شکنجه می شود. مخالفان این سبک ها کم نیستند چرا که بیشتر این عناوین از سیاست Pay to win پیروی می کنند بدین صورت که هر کس پول بیشتری پرداخت کند، لذت و پیروزی بیشتری هم صاحب خواهد شد. آقای Peter Moore به عنوان رئیس بخش عملیات های شرکت ناشر Electronic Arts اخیرا در رابطه با این موضوع صحبت کرده اند.
ایشان طی صحبت های خود با GamesIndustry International می گویند:
من معتقدم که وارد یک عصر طلایی از بازی های ویدئویی شده ایم طوری که دیگر مهم نیست چه مقدار پول دارید، کجا هستید، چه زمانی، با چه امکاناتی و غیره زیرا همیشه یک بازی برای شما موجود است. وظیفه ما به عنوان یک شرکت در این زمینه هم چنین می باشد که بازی ها را به شما ارائه کنیم و فرانچایزهای بزرگ خود را به یکدیگر پیوند دهیم.
این پیوند در کارهای مختلفی که توسط شرکت EA انجام شده است را می توانید مشاهده کنید به عنوان مثال در بازی Battlefield 4 شما با استفاده از تبلت خود می توانید حالت Commander را تجربه کنید و یا به حضور Ultimate Team بازی FIFA 14 در گوشی های موبایل اشاره کرد یا حتی فروشگاه Origin با بازی هایی که برای کنسول ها به صورت مولتی پلتفرم عرضه می شوند.
در ابتدای خبر گفته شد که برخی از بازیکنان با microtransaction و بازی های free to play میانه مناسبی ندارد. آقای Peter Moore معقتند که این مسئله تنها مشکل EA نیست و بازیکنان نمی خواهند که شاهد راه های جدید برای اعمال خلاقیت باشند. ایشان می گویند:
بخشی از چالش های موجود در صنعت به رشد آن بازی می گردد … که بایستی بگویم یکی سری باز بازیکنان اصلی چندان با آن راحت نیستند. اعصاب من از بابت این مسئله خورد نمی شود اما گاهی اوقات سرم را خارش می دهم و می گویم ما در عصر جدیدی از بازی ها هستیم و روش های تجارت دستخوش تغییر شده. نه می توانیم منکر آنها شویم، نه اینکه با آغوش باز گزینه های جدید را قبول کنیم. با این حال در EA ما سعی می کنیم که روش های جدید را قبول کنیم.
البته تمامی عناوین free to play بازی های بدی نیستند چرا که یک عنوان مانند Heart Stone هم از این روش پیروی می کند اما باز هم شما می توانید با داشتن مهارت پیروز میدان شوید. اینکه با این روش ها مخالفت کنیم یا موافقت برای هر کس متفاوت می باشد. قضاوت با خودتان!
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
- سونی ۳۱۹ میلیون دلار از سهام Kadokawa، شرکت مادر FromSoftware، را خریداری کرد
- فهرست نامزدهای بهترین بازی های سال ۲۰۲۴ گیمفا
نظرات