یک قدم مانده به واقعیت | اولین نگاه به Project CARS - گیمفا
یک قدم مانده به واقعیت | اولین نگاه به Project CARS - گیمفا
یک قدم مانده به واقعیت | اولین نگاه به Project CARS - گیمفا
یک قدم مانده به واقعیت | اولین نگاه به Project CARS - گیمفا

یک قدم مانده به واقعیت | اولین نگاه به Project CARS

Punished Venom
۱۳:۰۰ ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
یک قدم مانده به واقعیت | اولین نگاه به Project CARS - گیمفا

اگر بخواهیم از لحاظ ریسینگ، امسال را توصیف کنیم. بدون تردید می توانیم یک مثلث را مثال بزنیم که ۳ راسش، هر کدام شاملِ یک غول و IP ای جدید می شود که قرار است با انتشار خود در امسال، تخت پادشاهی سبک ریسینگ را به زیر سلطه خود در آورند. ۳ راس ما، به DriveClub, The Crew و عنوان Project Cars منشعب می شود که هر کدام علاوه بر اینکه یک IP جدید هستند و پیشینه ای ندارند، از همان اول کار موضوعاتی جاه طلب پیرامون آن ساخته اند! The Crew که با به تصویر کشیدن یک آمریکا و یک دنیا مسابقه آنلاین نمونه ای از این جاه طلبیست و DriveClub قرار است با ایده ای که ۹ سال در سر پرورانده می شد، تحولی شگرف در ریسینگ ایجاد کند اما انگار Project Cars هدفی والاتر دارد! هدفی که می تواند از همان اول کار، کنسول های نسل بعدی را به چالش بکشد و انقلابی در سبک شبیه ساز ریسینگ ها ایجاد کند ولی آیا PJ در این مسیر پر پیچ و خم می تواند دوام آورده و روح تازه ای بر پیکر شبیه ساز ریسینگ بدمد؟

ProjectCARS Official Logo.png

BoxShot رسمی هنوز نامشخص است! 

عنوان: Project Community Assisted Racing Simulator (به اختصار Project CARS)

سازنده: Slightly Mad Studios

ناشر: Bandai Namco

موتور گرافیکی: Madness

پلتفرم ها: PC, SteamOS, PlayStation 4, Xbox One, Wii U

تاریخ انتشار: نوامبر ۲۰۱۴

سبک: Simulator Racing (شبیه ساز)

مد ها: چند نفره, تک نفره

چرا Project CARS از نسل هفت به نسل هشتم کوچ کرد؟

عنوان Project CARS در حقیقت، دست پخت جدید سازندگان Slighty Mad Studios می باشد؛ شرکتی واقع در پایتخت انگلستان؛ یعنی لندن که وظیفه نشر بازی را خود به عهده دارد و بیشتر با عناوینی همچون Need For Speed: Shift, Shift 2: Unleashed, Test Drive و… شناخته می شود. PJ برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ برای دو پلتفرم PlayStation 3 و Xbox 360 معرفی شد اما بعداً پلتفرم های بازی به نسل بعد و دو سیستم عامل PC رفتند! وب سایت معتبر GamingBolt در طی یک مصاحبه وقتی دلیل این امر را از یکی از سازندگان بازی یعنی آقای Andy Tudor پرسیدند ایشان در این مورد جواب دادند:

در این مورد چندین دلیل وجود دارد که اولین آن ها، قدرت بالای کنسول های نسل بعدی بود که سبب می شد تا معنای واقعی بازی را بتوانیم بسازیم. فرایند و معماری کنسول های نسل بعدی طوری بودند که روند توسعه را سرعت می بخشید و باعث می شد قابلیت اشتراک گذاری مسابقات را به بازی هر چه سریع تر اضافه کنیم و اگر می خواستیم این ویژگی را بر روی نسل هفتم پیاده کنیم تنها یک سال از وقتمان را باید صرف این موضوع می کردیم! برای همین در کل، بازی را چند قدم به جلو بردیم.

دست پرورده ی مردم!

شاید باورش سخت باشد اما PJ عنوان ساده ای نیست و AAA است! سازندگان بازی که در اوایل کار مستقل بودند اما مدتی بعد قرار شد Bandai Namco توزیع کننده بازی آن ها شود؛ برایش هزینه های بسیاری کرده اند اما با کمک مردم! در واقع اگر کمک های مردمی به سازندگان نبود، ما هیچ وقت شاهد جاه طلبی سازندگان PJ نبودیم. آقای اندی تودُر در مصاحبه با GamingBolt گفتند:

اولین بازی AAA ای که با بودجه و کمک های مردمی دارد ساخته می شود عنوان ما یعنی Project CARS است. فشار و مسئولیت خاصی برگردن داریم و مردم بخاطر کمک ها انتظاراتی از بازی دارند. این کار مشقت بار بود اما در دید ما یک موفقیت است چون مردم با بازی کردن این عنوان؛ مثلاً، در غرفه های E3، نظراتشان را درباره بازی به ما می رسانند که این باعث می شود تا ما طبق بازخورد ها بازی را توسعه بخشیم.

بدون شرح!

تجربه ای نو همراه با Project Morpheus VR

PJ برای هدف خود، یعنی انقلاب در شبیه ساز رانندگی آن چنان مصمم است که قرار شده تا بازی از تکنولوژی فوق پیشرفته Project Morpheus VR استفاده کند. در همین مورد سازندگان ابراز خوشحالی کرده و گفته اند:

مفتخریم تا اعلام کنیم PJ از اولین عناوینی می باشد که از تکنولوژی Project Morpheus VR شرکت سونی بهره می برد. شما با این تکنولوژی یک چشم انداز و تجربه ای متفاوت و جدید را تجربه خواهید کرد. زمانی که به کابین ماشین ها بروید، مطمئنا با دیدن محیط اطراف خود شروع به جیغ کشیدن می کنید! PM VR تجربه ای منحصر به فرد برای بازی های ریسینگ می باشد و شما در آن شاهد چشم اندازی برجسته هستید و موقعیت خود و فاصله را بیشتر درک می کنید. با این تکنولوژی و ویژگی Head Tracking همراه با PS Camera شما می توانید نما های دیگری از کابین ماشین را ببینید که در حالات عادی امکان پذیر نیستند.

ماشین ها و پیست های مسابقه ای

در PJ صد ها ماشین وجود دارد که که همگی لایسنس شده هستند و بیشتر در برنامه هایی همانند Top Gear مشاهده شده اند اما نباید انتظار داشته باشید که هر ماشینی در بازی استفاده شود و برخی از آن ها بدون استفاده در بازی قرار داده شوند. با توجه به نمایش ها و تریلر های بازی، ماشین ها از طراحی، تنوع و جزئیات بسیار خوبی بهره مند هستند و شما قادر خواهید بود تا هر کلاسی از ماشین را خریداری کنید و شروع به تیونگ آن کنید یا مانند یک ماشین معمولی بدون بدنه های مخصوص مسابقه شروع به رانندگی کنید! شاید شما هم NFS: Shift که معجون سازندگان PJ بود را تجربه کردید که چقدر پیست های متنوع و زیبایی داشت! اکنون این شرکت با پیشرفت هایی که داشته برای ساخت پیست های مسابقه ای، هر کشور و قاره ای را مد نظر خود قرار داده است. با نیم نگاهی به نمایش های بازی، شما تنوع پیست ها را درک خواهید کرد. پیست ها یا در استادیوم ها هستند یا در وسط شهر و حتی تونل ها! هر پیست آب و هوای آفتابی، بارانی، غروبی و… خود را دارد و در کل در پیست ها شاهد آب و هوای مختلفی هستید.

از نورپردازی که بگذریم؛ از کیفیت بالای تماشاچی ها نمی توان گذشت.

آزادی عمل بالا و سیستم ابری Xbox One

PJ برخلاف دیگر عناوین هم سبک خود، قرار است تا تمامی پیست ها و ماشین های خود را در همان اول به اختیار بازیکنان در آورد یعنی شما از همان اول قادر خواهید بود که پیست مورد علاقه و ماشین مورد علاقه خود را انتخاب و با دوستان یا خودتان یک مسابقه واقعی دهید!

این عنوان همواره پس از انتشار خود قرار است باز مورد توجه سازندگان قرار گیرد و به طور متوالی بروزرسانی شود. سازندگان احتمال می دهند تا برای آسانی کارشان از سیستم Cloud یا ابری Xbox One استفاده کنند. اندی تودر در طی یک مصاحبه در این مورد اذغان دارد:

ویژگی سیستم ابری کنسول Xbox One بسیار جالب و کاربردیست و به سازندگان برای خلق و توسعه قابلیت های جدید فرصتی تازه می دهد. می توان از آن برای انتشار آپدیت/پچ استفاده کرد که در شبکه Xbox Live این قابلیت امکان پذیر است اما ما می خواهیم از جنبه های جدید و مخفی این سیستم استفاده کنیم تا یک تجربه نسل بعدی را برای بازیکنان به ارمغان آوریم.

Project CARS بر روی هر پلتفرم مزایای خود را خواهد داشت!

PJ بر روی PS4، از PS Camera و PM VR بهره می برد. بر روی Xbox One، از سیستم ابری و بر روی PC از DX 11 و Nvidia’s PhysX استفاده می کند اما پلتفرم Wii U در نهایت چه می شود و آیا بر پیکر بازی ضربه می زند؟ اندی تودر در این مورد و ویزگی صفحه لمسی Wii U می گوید و اذعان دارد PJ از قدرت نهفته این پلتفرم استفاده می کند!:

PJ قدرت نهفته Wii U را نشان خواهد داد. همانطور که Wii U داران و طرفداران نینتندو می خواهند، ما این عنوان را برای Wii U عرضه خواهیم کرد اما طبیعیست که برخی از موارد حذف می شوند ولی از قابلیت لمسی Wii U ما نهایت استفاده را می کنیم؛ ویژگی ای که دیگر پلتفرم ها نخواهند داشت. این بازی بر روی این پلتفرم، از رزولوشن ۷۲۰p و فریم ریت ۳۰ بهره مند است.

افکت های باران می توانست بهتر باشد اما تخریب پذیری ماشین ها از طراحی خوبی برخوردار است.

قابلیت Share و به اشتراک گذاری 

یکی از ویژگی های بسیار خوبی که در کنسول PS4 وجود دارد، وجود قابلیت Share ویدئو های شماست. به این منظور که شما با یک بازی فوق العاده، می توانید ویدئو بازی خود را در شبکه هایی همچون Twich به اشتراک بگذارید و باعث لذت هزاران نفری شوید که ویدئوی بازی شما را می بینند! یا حتی با Share قسمتی از بازی که در آن گیر کردید، با کمک دوستان خود راه حال آن ها را پیدا کنید. اندی تودر درباره این ویژگی که آیا در بازی وجود دارد یا خیر، می گوید:

در شبکه هایی مانند توئیچ و یوتیوب، اگر دقت کنید می بینید ویدئو ها هر روزه هزاران تا میلیون ها بازدید دارند؛ به همین علت، ما این ویژگی بسیار خوب را در بازی قرار دادیم.

نظر Andy Tudor درباره eSRAM کنسول های نسل بعدی؛ انجینِ Madness خارق العاده است!

برخی از سازندگان قبول دارند eSRAM کنسول Xbox One، بهترین ابزاری می باشد که با استفاده از آن می توان به اشیاء فرم داد و سایه زنی کرد اما آیا آقای اندی تودر هم چنین نظری دارند؟ ایشان می گویند:

انجین Madness به تنهایی می تواند محیط را رندر کند و یک نورپردازی پویا را ارائه دهد اما من موافقم که eSRAM کنسول Xbox One، بسیار عالیست و هزینه مناسبی می خواهد ولی از حق نگذریم GDDR 5 کنسول PS4 سریع تر از eSRAM کنسول Xbox One عمل می کند.

محیط ها، با وسواس خاصی طراحی شده اند.

جلای Madness

یکی از دلایلی که باعث شد این عنوان تا حدودی بر سر زبان ها بیافتد، گرافیک فوق العاده بازی بود که با کوچ به نسل هشت پیوسته ارتقاء یافت؛ به طوری که این گرافیک بالا باعث شد تا مردم آن را باور نکنند اما طبق گفته سازندگان تمامی تصاویر از خود بازی گرفته شده است! موتور گرافیکی بازی، یک انجین اختصاصیست که Madness نام دارد و برای اولین بار در این بازی استفاده شده است اما تا اینجا امتحانات خود را برای خلق این گرافیک کاملاً پس داده است. طراحی محیط و ماشین ها، وضع فوق العاده ای دارد و برای کوچک ترین موارد چند ضلعی با Polygon به کار رفته است. چندی پیش که سازندگان با تصاویری محیط بازی را نشان دادند، با زوم کردن بر روی چمن ها، نشان دادند حتی برای چمن ها بافت های مناسبی قرار داده اند و از هزاران چند ضلعی برای ساختشان اضافه کرده اند. نورپردازی بازی در تمامی حالات شبانه روز بی نقص درست شده و جای هیچ خُرده ای باقی نگذاشته است. میدان دید یا Draw Distance هم مانند دیگر بخش ها از سطح خوبی برخودار است و آبجکت ها به هیچ وجه پله پله نیستند که نشان از استفاده بالای Polygon برای ماشین ها می باشد. تخریب پذیری ماشین ها هم بد نیست هر چند تخریب پذیری شیشه ها جای کار داشت و می توانست بهتر ظاهر شود. افکت های باران و برخوردشان با زمین نیز با وسواس و ظرافت درست شده است. سازندگان با استفاده از الگوریتم TXAAx2 کاری کردند تا لبه های ماشین ها و اجسام کاملاً صاف باشد و هیچ بریدگی ای مشاهده نشود. در کل گرافیک بازی جای هیچ حرفی باقی نگذاشته و مطمئناً از آن بسیار لذت خواهید برد.

رزولوشن و فریم ریت 

قائدتاً گرافیک یک بازی، هر چقدر هم فک برانداز (!) و خارق العاده باشد اگر نتواند یک فریم ثابت و رزولوشن خوب را ارائه دهد از این حیث به هیچ وجه نمی تواند موفق عمل کند. PJ بر روی Wii U با کیفیت ۷۲۰p و ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد و در PC نیز بستگی به تنظیمات شما خواهد داشت اما موضوع نامعلوم مسئله رزولوشن و فریم ریت بازی بر روی دو کنسول نسل هشتمی مایکروسافت و سونی است. آقای اندی تودر در این مورد می گوید:

هر چند گیم پلی برای ما مهم ترین قسمت بازییست اما ما برای تجربه بهتر گیم پلی سعی داریم تا رزولوشن ۱۰۸۰p و ۶۰ فریم را به طرفداران و بازیکنان ارائه دهیم.

هنوز رزولوشن و فریم ریت بازی قطعی نشده است اما طی صحبت های اخیر رئیس Slighty Mad Studios یعنی آقای Ian Bell آن ها به اجرای بازی روی PS4 با رزولوشن ۱۰۸۰p و ۶۰ فریم بر ثانیه بسیار نزدیک شده اند.

آوای ویراژ!

هنوز اطلاعات درستی درباره آهنگ ساز یا موسیقی های بازی نیست اما با نیم نگاهی به تریلر ها شاهد موسیقی های زیبایی هستیم که تا الان از تنوع و سبک های زیادی برخوردار بوده اند. صداگذاری ماشین ها یا ویراژی که بر روی پیست ها می کشند هم بسیار عالیست و جایی برای ایراد گرفتن نذاشته است و فقط باید صبر کرد و دید که در زمان انتشار چه حرفی برای گفتن دارد.

[jwplayer mediaid=”165599″]

دانلود تریلر رسمی بازی با کیفیت HD

Project CARS عنوانیست که قصد دارد روحی تازه بر پیکر عناوین شبیه ساز ریسینگ بدمد و سازندگان به راحتی با به نمایش در آوردن “انقلابی در شبیه ساز” در نمایشات بازی دیگر از موفقیت بازی خیالشان راحت است! گیم پلی ای بسیار خوب که می توان آن را با Project Morpehus تجربه کرد، گرافیکی فرای واقعیت و رانندگی ای شبیه سازی شده و… دیگر از یک بازی چه می خواهید؟ پس دسته های کنسول یا کیبورد PC خود را آماده کنید تا تجربه ای بی نظیر همراه با Project CARS داشته باشید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

یک قدم مانده به واقعیت | اولین نگاه به Project CARS - گیمفا
یک قدم مانده به واقعیت | اولین نگاه به Project CARS - گیمفا
یک قدم مانده به واقعیت | اولین نگاه به Project CARS - گیمفا
یک قدم مانده به واقعیت | اولین نگاه به Project CARS - گیمفا
یک قدم مانده به واقعیت | اولین نگاه به Project CARS - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

یک قدم مانده به واقعیت | اولین نگاه به Project CARS - گیمفا