قیمه گیم ۹ | نیم نگاهی به E3 2014 - گیمفا
قیمه گیم ۹ | نیم نگاهی به E3 2014 - گیمفا
قیمه گیم ۹ | نیم نگاهی به E3 2014 - گیمفا
قیمه گیم ۹ | نیم نگاهی به E3 2014 - گیمفا

قیمه گیم ۹ | نیم نگاهی به E3 2014

رسول خردمندی
۱۸:۰۰ ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
قیمه گیم ۹ | نیم نگاهی به E3 2014 - گیمفا

بعد یه وقفه نسبتا طولانی برگشتیم با قسمت نهم مجموعه قیمه گیم. میدانیم که دلتان برای دست پخت ما تنگ شده بود. E3 2014 هم گذشت ولیکن گیمرها همچنان نگذشته اند ازش و سعی می کنند از نعش همدیگر رد شوند و همان بحث های همیشگی سونی بهترست یا مایکروسافت؟! نینتندو هم که رسما هویج تشریف داره میون این همه بحث ها. نویسنده که بنده باشم قرار است تا سری به کنفرانس های E3 بزنیم و قیمه گیم نذری پخش کنیم تو سایت.

440382955 640 640x330

کنفرانس EA: ( به خاطر یک مُشت دلار)

شرکت EA را بعضی ها می گویند که خیلی پول پرست است! والا به خدا نیازی به گفتن ندارد، همه ما می دانیم که شرکت های بازیسازی باید سود کنند. پس از آنجا که زمین گرد است، توپ فوتبال هم گرد است، EA باید پول پرست باشد. منطق از این بهتر؟! بازی Dragon age جدیده (بقیه اسمش خیلی سخته نوشتنش حال نداریم بنویسیم) هم چیز جالبیست. به هر حال چشم ندارند که ببینند گرگ پیر سفید از آن سمت تنهایی جست و خیز کند. پس Dragon age جدیده رو نشون دادند که ببینید ما هم نقش آفرینی بلدیم بسازیم؛ گور بابای داستان کلیشه ای و تم کلیشه ای تر! اصلا کلیشه هفت جد و آباء تان است گیمرهای کلیشه سوخته!

بازی Sims 4 هم معرفی شد. موتور انجین هم طبق معمول همیشه فراست بایت است. حالا یه عدد کم و بیشتر تنگ آن اضافه می کنند. یه خرده هم درباره بازی حرف زدند که چندان مهم نبود. EA هست دیگر، گاهی میخواهد قُمپُز الکی در کند! در کل گیمرهای دختر این مرز و بوم ذوق مرگ شدند و منتظر عرضه این بازی در اواخر شهریور ماه سال جاری هستند.

گفتند چه کنیم UFC جدید رو شاخ کنیم پیش ملت گیمر؟ ندا آمد که بروسلی را بذارید تنگش! حالا بروسلی توی UFC چه میکند خدا میداند و شرکت سازنده! در کل کنفرانس EA با استراتژی “بزن تنگش” کنفرانس خود را به اتمام رساند.

ubisoft e3

کنفرانس Ubisoft: (درخشش)

نویسنده که بنده باشم هر چقدر می گویم یوبیسافت به حیوانات بسیار علاقه مند است کسی قبول نمی کند. نشون به این نشون که شروع کنفرانس با حضور ربیدهای خل و چل شروع شد و حضار و نویسنده قیمه گیم را بسی خوش آمد از این نمایش جالب. بازی Far Cry 4 هم به نمایش در آمد و باز هم حضار و نویسنده قیمه گیم را بسی خوش آمد. هر چند نسخه چهارم رو انگاری تو همون ماهی تابه ای که نسخه سوم رو درست کرده بودند، درست می کنند ولیکن مثل EA از تکنولوژی “بزن تنگش” استفاده نکردند! یه چند تا حیوون جدید تو بازی انداختند. به خدا انتظار هر حیوون حتی دایناسور را داشتیم ولی دیگر … یوبی سافت مونترال است دیگر… گاهی دلش می خواهد فیل بندازد داخل محیط بازی! فیل سواری هم نکرده بودیم که قرارست بکنیم در پاییز امسال!

پس از نمایش های مهیج و فرح بخش، یوبی سافت نمایشی از بازی The division پخش کرد که به شدت آدم را متاثر کرد و به یاد بدبختی های خودمون و بدهی ها و حقوق کم گیمفا انداخت. فقط کویتی پور را کم داشت که مداحی کند روی نمایش این بازی! پس از نمایش این بازی، نوبت به بازی The crew رسید. اساسا Julian Gerighty بیچاره، کارگردان این بازی بسیار زور می زند که ۴ تا چیز بگوید که بازیش یه خرده خفن به نظر برسد ولی خب آبی از این بازی گرم نخواهد شد.

بازی Assassin’s creed: Unity هم به نمایش در آمد و گیمرها از شدت خفن بودن این نمایش خشتک ها دریدند و به بیابان شتافتندی! به هر حال بیش از ۱۰۰ کشور در دنیا وجود دارد پس نیازی به نگرانی نیست. تا هفت نسل بعد ما هم می توانند اساسین کرید بازی کنند. حالا مهم نیست چقدر می خواهد تریلر خفن باشد. بعد این نمایش هم Charles Huteau یه قری به کمر خودش داد با بازی Shape up. بنده خدا نمی داند که ما ایرونی ها دی جی حسین فسنقری داریم که بازی و خودش رو میذاره تو جیبش. نمایش بعدی ازValiant Hearts: The Great War بود که نمایش بسیار جالبی داشت و یه جورایی خاص بود. بازیش هم الان منتشر شده و می تونید تهیه کنید. تا چند روز دیگر هم به دست نویسنده قیمه گیم که بنده باشم نقد و بررسی خواهد شد. آخر کاری هم رئیس یوبی سافت به صورت کاملا یهویی نمایشی از بازی Rainbow Six: Siege ارائه داد که گیمرها هم یهویی جوگیر شدند، کف و خون قاطی کردند، نویسنده قیمه گیم هم بدجور قاطی کرد، فک همه ما خورد به زمین و کلا خیلی خفن بود آقا، خیلی! بعد این همه سال بالاخره Rainbow Six برگشت. من و این همه خوشحالی محاله، محاله!

 unnamed

کنفرانس Microsoft: (مرثیه یک رویا)

مایکروسافت که سال پیش انقدر بالا و پایین پرید در برابر بقیه شرکت ها که ما هم بلدیم بازی بسازیم پس از افتضاح مالی Ryse و گرون بودن کنسول نسل هشتمیش در برابر PS4، به زور سرش را بالا می توانست بگیرد تصمیم گرفت دیگه بزنه به سیم آخر! Halo میخواهید؟ بفرمایید این نسخه پنجم. Forza؟ بفرمایید Forza horizon 2. کنسول Xbox one می خواهید؟ سگ خورد. ۳ تا ۱۰۰ تومن بدون کینکت، آی گیمر تو خونه و کارمند، زنبیلت رو وردار و بیار! بیا که حراجش کردیم.

از آن ور، Call of duty جدیدی به نمایش کشیده شد. کلا فازشون چیه که راضی نمیشن یک سال به این فرانچایز استراحت بدهند را کسی نمی داند! خب یک سال عرضه نکنید سونامی که نمیاد. در هر صورت Advance warfare که عنوان جدید این فرانچایز دیرینه هست توانسته یه خرده خفن به نظر برسد که در کل پس از افتضاحی به نام Call of duty: Ghost به تریلرهای این عنوان نباید دل خوش کرد و به اصطلاح اینا بچه گول زنک هست و بس! حالا هر چه می خواهد فضایی تر شود، سکانس های هالیوودی و دوبلور های حرفه ای عرصه سینما برای آن جمع و جور شود.

از کنفرانس نه چندان جالب که بگذریم چند بازی الحق و الانصاف نمایش جالبی داشتند. بازی Inside که سازنده های لیمبو قرارست بسازند. منتهی انگاری وضعشون بهتر شده و دیگه خبری از گرافیک سیاه و سفید نیست و محیط بازی مثل سایر بازی ها رنگ آمیزی شده هست. نسخه جدیدی از لارا کرافت هم معرفی شد که این طور که پیش می رود، همچنان گیمرهای ایرونی کم سن و سال پشت درهای بسته بازی کنند که یهو یکی از پشت ظاهر نشود و دمار از روزگارشان در نیاورد! گرگ سفید هم که همچنان می تازد و نمایش بسیار جالبی در قالب اژدها کشون داشت که بسی خوشمان آمد.

فن های مایکروسافت تا آخرین لحظه منتظر بودند که مارکوس فینکس و دار و دسته شان را ببینند ولی نه خبری بود، نه کسی قرار بود خبری رو بده تو نمایش و نه کلا کسی از مسئولین حال و حوصله نسخه چهارم Gears of war را داشت… یا شاید هم …. مایکروسافت یادش رفته بود؟!

630x

کنفرانس نینتندو: ( یک ذهن زیبا)

کلا همیشه نینتندو بیچاره بین گیمرهای ایرونی به عنوان هویج یاد می شود! ولی این هویج بودن دلیل بر این نیست که بازی به درد نخور می سازند. به عبارت دیگر نینتندو نمیخواهد سنت آباء و اجداد خودش را دور بندازد و بازی های خفنی مثل AC و COD بسازد. هر موقع توانستید هویج بودن نینتندو را کنار بگذارید و چهره واقعی این شرکت را ببینید به ذهن زیبای نینتندو می گویید ایول! جونم براتون بگه که بایونیتا ۲ فقط قرارست برای Wii u منتشر شود. این هم حال گیری نینتندو! هر چند نمایش بسیار جالب Legend of Zelda بسی زیبا بود. همینطور نسخه جدید بازی بامزه Kirby که بی نهایت با مزه هست. افکار نینتندو را دوست می داریم. می گویید چرا؟ mario maker را حتما تو کنفرانس دیدید که خودتون می توانید دنیای جدیدی برای ماریو بسازید و بازی کنید و بازی کنید و بازی کنید و … شکستن مرزهای دوران کودکی هایمان، فقط به دست نینتندو میسر است. (نویسنده گریه می کند)

 sonye3

کنفرانس سونی: (جان سخت)

کلا همیشه خدا سونی با نمایش بازی های انحصاری خودش در E3 هر سال می خواهد آنجای گیمرهای دیگر را بسوزاند که پلی استیشن نداری برو بمیر! ولی خب امسال دلش سوخت و اولین تریلر را به بازی Destiny اختصاص داد ولی باز هم امکانات PS4 رو به رخ همه کشید. بازی های The order: 1886، LittleBigPlanet 3 دوست داشتنی، بسته الحاقی جدیدی برای Infamous: Second Son به کنار، نمایش عنوان انحصاری جدیدی تحت عنوان Bloodborne باعث شد نویسنده و بقیه حضار پوکر فیس شوند! Project beast که قبلا هِی تو اخبار دنیای بازی های رایانه ای ویراژ می داد بالاخره به نمایش کشیده شد.

بعد از معرفی دنباله جدید Dead Island که واقعا حیران مانده ایم که با چه امیدی قرارست این عنوان عرضه شود! اعتماد به نفس سازنده های این بازی را اگر نویسنده داشت الان سردبیر سایت Gamespot بود! بازی محبوب نویسنده هم به نمایش کشیده شد. Mortal kombat X نمایش بسیار جالبی داشت و بسی خوشمان آمد و بسیار منتظر آپرکات های جدیدی هستیم. تو اون بلبشو نمایش های خفن، بازی Metal Gear Solid V : The Phantom Pain هم یادی ازش شد که بدانیم هنوز به شدت روی آن کار می کنند!

اما کنفرانس سونی نقطه اوج بهتری هم داشت که موجی از شادمانی کل کشور ایران و بقیه جاهای دنیا رو در بر گرفت. GTA V بر روی PC پاییز امسال منتشر خواهد شد. ضمن تبریک این خبر میمون و خجسته به گیمرهای این مرز و بوم، از گیمرهای کنسولی نهایت تشکر را داریم که نسخه بتای GTA V را تست کردند! خسته نباشید و خدا قوت! سونی دیگر سنگ تمام گذاشت و برای K.O کردن بقیه نمایش ها، Uncharted 4 : A Thief’s End را یهو انداخت وسط کنفرانس که با اینکه تیزری بیش نبود ولی فن های سونی خشتک دریدند و بالا و پایین پریدند!

 

در کل نمایش E3 2014 در نیم نگاه جالب بود. حواشی سال پیش را که کمتر داشته ولی تماشای کنفرانس ها برای هر گیمری از اوجب واجبات است! بنده از همین تریبون، جام طلایی نمایش امسال را به شرکت سونی و دسته بیل طلایی را به شرکت EA تقدیم می کنم.

قیمه گیم طلایی با برنج محسن هم تقدیم میکنم به نمایشی از بازی Super Ultra Dead Rising 3 Arcade Remix Hyper Edition Dx plus alpha. نه به خاطر اینکه خیلی نمایش خفنی داشته باشه، نه به خاطر اینکه اسمش را ۳ تریلی باید حمل کند، فقط به خاطر اینکه پدر اون طراح کاور درآمده که این همه اسم رو داخل یک قاب تصویر جا بده!

10401872 769063819824771 5480294551342068003 n

برای قسمت های آینده پیشنهادهای خودتان را با ما در میان بگذارید. قیمه گیم هر یکشنبه منتشر خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

قیمه گیم ۹ | نیم نگاهی به E3 2014 - گیمفا
قیمه گیم ۹ | نیم نگاهی به E3 2014 - گیمفا
قیمه گیم ۹ | نیم نگاهی به E3 2014 - گیمفا
قیمه گیم ۹ | نیم نگاهی به E3 2014 - گیمفا
قیمه گیم ۹ | نیم نگاهی به E3 2014 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

قیمه گیم ۹ | نیم نگاهی به E3 2014 - گیمفا
قیمه گیم ۹ | نیم نگاهی به E3 2014 - گیمفا