تجربه های مثبت ناتی داگ طی دوره Crunch Time - گیمفا
تجربه های مثبت ناتی داگ طی دوره Crunch Time - گیمفا
تجربه های مثبت ناتی داگ طی دوره Crunch Time - گیمفا
تجربه های مثبت ناتی داگ طی دوره Crunch Time - گیمفا
تجربه های مثبت ناتی داگ طی دوره Crunch Time - گیمفا
تجربه های مثبت ناتی داگ طی دوره Crunch Time - گیمفا

تجربه های مثبت ناتی داگ طی دوره Crunch Time

آرش سعادتمند
۱۱:۱۵ ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
تجربه های مثبت ناتی داگ طی دوره Crunch Time - گیمفا

Crunch time گاهی اوقات به عنوان یکی از رعب آورترین دوره ها طی مراحل ساخت یک بازی شناخته می شود که در یک سری موارد گریبان گیر سازندگان خواهد شد. شاید بپرسید که این مسئله مگه چه چیزی است؟ طی Crunch time اعضای حاضر در استدیو بایستی اضافه کاری کنند و شبانه روز وقت خود را صرف ساخت پروژه فعلی کنند تا اینکه به کیفیت مورد نظر دست پیدا کرده که چنین مسئله ای هم چندان آسان نخواهد بود. اما برخورد یکی از محبوب ترین استدیوهای جهان با این دوره چگونه است؟

اینطور که به نظر می رسد Crunch time برای همگان عذاب آور نیست و آقای Max Dyckhoff به عنوان برنامه نویس حاضر در استدیو محبوب شرکت سونی یعنی ناتی داگ، بلاگ بسیار امیدوار کننده ای را نوشته اند و پس از آن حتی خانم Corrinne Yu سکوت نکرده و در توئیتر حرف های خود را زده اند طوری که گفته می شود ایشان پس از تماشای تریلر Uncharted 4 در نمایشگاه E3 2014 بسیار بیشتر کار می کنند و به همین دلیل مورد یک سری انتقادات قرار گرفته اند.

Crunch time برای آقای Dyckhoff به گونه ای بوده که تداخل بسیاری با رسیدگی به امور خانواده اش داشته است و حتی مجبور شده اند یک برنامه دقیق برای خود بریزند. برنامه ای که باعث شد شاهکاری به نام The Last of Us خلق شود، به دختر خود رسیدگی کند و در همین میان تمامی همکاران خود را یاری دهد. ایشان می گویند:

نکته دیوانه کننده این است که پس از گذشت ۹ ماه کار من هیچ گونه نیازی به توقف در کار خود نمی بینم. پس از هر دوره Crunch time، که سر جمع چهار بار به آن دچار شدم، تا حدود یک یا دو هفته مانند یک مرده می شدم. به شدت خسته و کسل شده و وضعیت جسمانی چندان جالبی هم نداشتم، در عین حال شدیدا دنبال یک تعطیلات بودم. پس از به پایان رساندن ساخت بازی The Last of Us من حس بسیار خوبی داشتم. من در خانه آشپزی می کنم و غذای خانگی می خورم، زمان بسیار مناسب و خوبی را با دختر خود سپری می کنم، با دوستان به تماشای فیلم های سینمایی و گردش میرویم و غیره.

نکته شگفت انگیز در رابطه با ناتی داگ این است که آنها چنین مسئله ای را کاملا درک می کنند. من در حال بحث با Bruce یا هر همکاری هستم و صحبت های ما عمق بسیاری پیدا کرده که ناگهان با نگاهی به ساعت خود متوجه می شوم که دخترم را از مدرسه باید به خانه بیاورم. بسیار راحت آنها با من خداحافظی می کنند و بقیه بحث به فردا موکول می شود.

آقای Dyckhoff می گویند که Crunch time برای ناتی داگ ناگهان ظاهر نشده است بلکه آنها به خاطر عشق خودشات برای ساخت بازی ها چنین چیزی را متحمل می شوند:

من ساعات بسیار زیادی را کار می کنم زیرا پروژه خود را دوست می دارم نه اینکه کسی فشار کاری آورده باشد.

خانم Corrinne Yu نیز در تویئتر نوشته اند:

دوره Crunch time در ناتی داگ توسط خودمان برگزیده شده است. ما کار خود را در اینجا دوست می داریم.

قضاوت در رابطه با این استدیو، بازی هایی که میسازند و زحمت و عشقی که پشت آن است بر عهده خودتان.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تجربه های مثبت ناتی داگ طی دوره Crunch Time - گیمفا
تجربه های مثبت ناتی داگ طی دوره Crunch Time - گیمفا
تجربه های مثبت ناتی داگ طی دوره Crunch Time - گیمفا
تجربه های مثبت ناتی داگ طی دوره Crunch Time - گیمفا
تجربه های مثبت ناتی داگ طی دوره Crunch Time - گیمفا
تجربه های مثبت ناتی داگ طی دوره Crunch Time - گیمفا
تجربه های مثبت ناتی داگ طی دوره Crunch Time - گیمفا
تجربه های مثبت ناتی داگ طی دوره Crunch Time - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

تجربه های مثبت ناتی داگ طی دوره Crunch Time - گیمفا