GOG: بازیکنان مجرم نیستند و نیازی هم به قفل DRM ندارند - گیمفا
GOG: بازیکنان مجرم نیستند و نیازی هم به قفل DRM ندارند - گیمفا
GOG: بازیکنان مجرم نیستند و نیازی هم به قفل DRM ندارند - گیمفا
GOG: بازیکنان مجرم نیستند و نیازی هم به قفل DRM ندارند - گیمفا
GOG: بازیکنان مجرم نیستند و نیازی هم به قفل DRM ندارند - گیمفا
GOG: بازیکنان مجرم نیستند و نیازی هم به قفل DRM ندارند - گیمفا

GOG: بازیکنان مجرم نیستند و نیازی هم به قفل DRM ندارند

آرش سعادتمند
۰۹:۱۴ ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
GOG: بازیکنان مجرم نیستند و نیازی هم به قفل DRM ندارند - گیمفا

فروشگاه آنلاین GOG (مخفف  Good Old Games) که توسط استدیو خالق سری بازی The Witcher یعنی CD Projekt RED مدیریت می شود، به دفعات مکرر نشان داده است که با در پیش گرفتن سیاست های DRM به هنگام توزیع بازی های خود مخالف است و به هیچ وجه از آنها استفاده نمی کند. تمامی بازی هایی که در GOG به فروش می رسند، از The Witcher گرفته تا Age of Wonders هیچ یک  قفل DRM ندارند. آنها حتی برنامه مخصوص مشتریان خود را به نام GOG Galaxy ارائه می کنند و باز هم تاکید دارند که نیازی به DRM نیست. با صحبت های افراد حاضر در فروشگاه نامبر در ادامه مطلب همراه ما باشید.

آقای Guillaume Rambourg به عنوان معاون رئیس GOG در ایالات متحده آمریکا طی صحبت های خود با سایت Eurogamer گفته اند:

DRM قفط بر روی بازیکنان قدیمی که عشق و علاقه بسیاری نسبت به بازی های ویدئویی دارند، تاثیرات منفی می گذارد. این افراد همان کسانی هستند که ۵۰ دلار یا بیشتر برای تهیه یک عنوان AAA پرداخت می کنند تا هم صنعت را حمایت کنند و از پشتیبانی های ما برخوردار شوند.

در آخر مثلا که چه شود … با کلی مشقت و گذر از موانع مختلف بازی خود را به صورت آنلاین فعال کنند؟ گاهی اوقات برای استفاده از بخش تک نفره باید به اینترنت وصل شوند تا اینکه قسمت مذکور را فعال کنند؟ یا حتی بدتر از آن، برای تجربه بخش تک نفره همیشه باید آنلاین باشند؟ این راه و روش درستی در قدر دانی از بازیکنی نیست که به سختی بخشی از در آمد ماهانه خود را برای بازی گران قیمت شما خرج می کند.

صنعت ما باید بازیکنان را تکریم کند و برای آنها احترام قائل شود. آنها پول سرورها، هزینه های ساخت عناوین و موارد مختلف ما را پرداخت می کنند که در آخر کاری کنیم خرید بازی برای آنها خسته کننده باشد؟

DRM از هیچ محصولی محافظت نخواهد کرد و فقط برند شما را خدشه دار می کند. از طرفی دیگر هوادارانتان در دراز مدت آسیب خواهند دید.

اگر DRM یک تهدید بزرگ است پس چطور فروشگاه GOG ماهیانه از ۲ میلیون بازیکن استقبال می کند، ۷۵۵ بازی در روز فروش می کند و از همان ابتدا هم سود آور بوده؟ چطور هنوز که هنوز است پس از گذشت پنج سال سرحال و قبراق می باشد؟

واقعا روش های برخورد یک سری از استدیوها و شرکت ها مانند CD Projekt RED در صنعت قابل تحسین می باشد. عرضه برنامه Galaxy client می تواند بسیار خوب جلوه کند چرا که رقابت در بازار بازی های ویدئویی همیشه مفید است.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

GOG: بازیکنان مجرم نیستند و نیازی هم به قفل DRM ندارند - گیمفا
GOG: بازیکنان مجرم نیستند و نیازی هم به قفل DRM ندارند - گیمفا
GOG: بازیکنان مجرم نیستند و نیازی هم به قفل DRM ندارند - گیمفا
GOG: بازیکنان مجرم نیستند و نیازی هم به قفل DRM ندارند - گیمفا
GOG: بازیکنان مجرم نیستند و نیازی هم به قفل DRM ندارند - گیمفا
GOG: بازیکنان مجرم نیستند و نیازی هم به قفل DRM ندارند - گیمفا
GOG: بازیکنان مجرم نیستند و نیازی هم به قفل DRM ندارند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

GOG: بازیکنان مجرم نیستند و نیازی هم به قفل DRM ندارند - گیمفا