کوجیما : اسنیک در The Phantom Pain یک قهرمان سقوط کرده است - گیمفا
کوجیما : اسنیک در The Phantom Pain یک قهرمان سقوط کرده است - گیمفا
کوجیما : اسنیک در The Phantom Pain یک قهرمان سقوط کرده است - گیمفا
کوجیما : اسنیک در The Phantom Pain یک قهرمان سقوط کرده است - گیمفا

کوجیما : اسنیک در The Phantom Pain یک قهرمان سقوط کرده است

محمـد حسین صفری
۲۳:۰۰ ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
کوجیما : اسنیک در The Phantom Pain یک قهرمان سقوط کرده است - گیمفا

دیروز بود که با انتشار اطلاعات هیجان انگیزی از نمایش ۳۰ دقیقه ای عنوان Metal Gear Solid V : The Phantom Pain، بار دیگر نام این بازی بر سر زبان ها افتاد. حال هیدو کوجیما، خالق و کارگردان این سری درباره ی تبدیل شدن اسنیک به یک شیطان و تغییر رفتار و حالات او سخن گفته است.

آلفرد هیچکاک در فیلم هایش عنصر درگیری را اضافه کرد. قهرمان های داستان او به جای کارآگاه های باهوش یا جاسوسان خبره، یک فرد عادی از بطن جامعه بودند و به همین دلیل مخاطب با فیلم های او احساس همدلی می کرد. اگر شما می خواهید در بازی فقط مانور دهید، سبک FPS پیشنهاد می شود. بر خلاف فیلم، در بازی شما می توانید خودتان مانور دهید و همین باعث می شود شخصیت پردازی قهرمان ها در بازی ها نسبت به فیلم ها پیچیده تر باشد برای مثال اسنیک قهرمانی از جنگ های گذشته است. برای آوردن بازیکن به همان سطح از احساسات شخصیت اصلی بازی، سری Metal Gear همواره حرف های زیادی برای گفتن دارد. به همین دلیل است که اسنیک در TPP  قسم می خورد که انتقام بگیرد زیرا Mother Base که شما در Peace Walker ساختید، در Ground Zeroes نابود شده است. من عمدا حافظه ی بازیکنان و طرفداران را در خصوص داستان و خط مشی اصلی بازی، تغییر دادم. کسانی که تا کنون این سری را تجربه نکرده اند در TPP قهرمانی را می بینند که ۹ سال در کما بوده و حال دوباره بیدار شده است. به این ترتیب بازیکنانی که Peace Walker و Ground Zeroes را تجربه نکرده اند می توانند داستان بازی را درک کنند اما طرفداران واقعی این سری که ۲۷ سال همراه آن درد و رنج را احساس کرده اند، می توانند عمق داستان بازی را درک کنند. بازیکنانی که هر بار در این سری با اسنیک همراه می شوند و خطرات و احساسات خود را با او به اشتراک می گذارند. این واقعا نقطه ی قوتی برای این سری است که سابقه ی طولانی دارد. برای کسانی که همواره دوست دارند اسنیک یک قهرمان باشد باید بگویم که باید نظر خود را تغییر دهند زیرا اسنیک در این بازی به یک دیو و شیطان بدل می شود. برای فهمیدن دلیل این امر باید با داستان بازی همراه شوید و این سخت است که من درباره ی این موضوع صحبت کنم زیرا داستان بازی فاش می شود اما باید بگویم او یک تبه کار نیست، او یک قهرمان سقوط کرده است. شما می بینید که اقدامات او بر خلاف اخلاق همیشگی اوست ولی با این حال با او احساس همدردی می کنید. در واقع اسنیک در این بازی حالتی مشابه به بتمن در سه گانه ی نولان و Walter White در سریال Breaking Bad دارد.

در Metal Gear Solid V : The Phantom Pain حدود ۹ سال از وقایع Ground Zeroes گذشته است و Snake در این ۹ سال در کما به سر می برده است. حال او به هوش آمده و سعی دارد انتقام خود را از کسانی که او را به این وضع درآوردند بگیرد. این بازی در سبک اکشن ماجراجویی-مخفی کاری می باشد، توسط استودیوی اختصاصی Kojima ، یعنی Kojima Productions در حال ساخت است و وظیفه ی نشر آن را Konami بر عهده دارد. این بازی از موتور قدرتمند Fox Engine بهره می برد و قرار است  تاریخی نامعلومی برای  X360 , PS3 , PS4 , Xbox one خواهد آمد. نسخه PC هم بعد از انتشار نسخه های کنسولی، عرضه می شود.

شما می توانید تحلیل نمایش این عنوان در E3 را از اینجا به قلم عرفان خورسند مشاهده کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کوجیما : اسنیک در The Phantom Pain یک قهرمان سقوط کرده است - گیمفا
کوجیما : اسنیک در The Phantom Pain یک قهرمان سقوط کرده است - گیمفا
کوجیما : اسنیک در The Phantom Pain یک قهرمان سقوط کرده است - گیمفا
کوجیما : اسنیک در The Phantom Pain یک قهرمان سقوط کرده است - گیمفا
کوجیما : اسنیک در The Phantom Pain یک قهرمان سقوط کرده است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

کوجیما : اسنیک در The Phantom Pain یک قهرمان سقوط کرده است - گیمفا
کوجیما : اسنیک در The Phantom Pain یک قهرمان سقوط کرده است - گیمفا