انقلاب برای آزادی | تحلیل نمایش Homefront: The Revolution در E3 2014 - گیمفا
انقلاب برای آزادی | تحلیل نمایش Homefront: The Revolution در E3 2014 - گیمفا
انقلاب برای آزادی | تحلیل نمایش Homefront: The Revolution در E3 2014 - گیمفا
انقلاب برای آزادی | تحلیل نمایش Homefront: The Revolution در E3 2014 - گیمفا

انقلاب برای آزادی | تحلیل نمایش Homefront: The Revolution در E3 2014

Brad Simpson
۱۰:۳۰ ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
انقلاب برای آزادی | تحلیل نمایش Homefront: The Revolution در E3 2014 - گیمفا

با شروع دهه دوم قرن ۲۱ و تضعیف قدرت ایالات متحده آمریکا، همه ی کشور هایی که پتانسیل قد راست کردن و مطرح شدن خود به عنوان یک تهدید برای آمریکا را داشتن، شکوفا شدن و با اتحاد خود برای نابودی این کشور تلاش کردند. آن ها سعی داشتند با بهره گیری از قدرت خود فرصت را مغنتم شمرده و بلایایی را که آمریکا بر سرآن ها آورده بود، جبران کنند. کره ی شمالی که زخم خورده تحریمات آمریکا و جامعه جهانی بود، اکنون به قدرتی مخوف تبدیل شده  و آمریکایی را که زمانی جرئت به وجود آوردن شرایط بدی برای آن را نداشت، به تسخیر خود درآورد. فرآیند تسخیر آمریکا  آن قدر ها هم غیر ممکن نبود و این باعث شد تا این کشور به دست نیروهای ارتش کره شمالی بیافتد؛ آن ها بسیار قوی هستند و نیروی در دست آن ها با علم روز دنیا، بروز و قوی شده است و این قوی شدن فرآیند تسخیر را آسان تر نمود. آن ها سراسر ایالات متحده را تصرف کرده و بر مردم سلطه رواداشتند. آن ها مردم را آزرده کردند و حیاتشان را دچار اختلال کردند. همه این مسائل زمینه ی تغییر و تحولی عظیم را به وجود آورد. مردم که  از این ستم و عدم آزادی برآشفته شدند، دست به انقلابی خودخواسته زده و دست به کاری زنند تا آزادی را بر ملت خورد حاکم کنند و … . این متنی که خواندید تشکیل دهنده داستان بازیی است که افراد زیادی که طرفدار یک FPS ناب هستند، آن را دوست دارند؛ بله Homefront 2 ! متن بالا برگرفته از صحبت های سازنده بازی است که با لهجه هندی خوداست که به شرح اتفاقات این نسخه از این فرنچایز پرداخته و به تفضیل در مورد آن توضیح داده است. شاید داستان دارای پوچی باشد چرا که تصور این مشکلات در الان محال است و شاید این نشان دادن تهدید بودن کشور کره شمالی برای جامعه جهانی است اما بسیار بزرگ نمایی صورت گرفته است و به نوعی مضحک می باشد اما این نظریه برای زمان آینده صدق می کند چرا که هیچ چیز در آینده مشخص نیست و این واقع بین بودن سازندگان این بازی برای ساخت آن  بر محوریت چنین داستانی  را می رساند. از همه این بگذریم؛ چرا که طرفداران یک  FPS ناب بیشتر به فکر گیم پلی و گرافیک برای ارضای احساس کشت و کشتار به آن هاهستند. Homefront: The Revolution  هم آمده است تا با القای این حس، طعم یک بازی ناب را به شما چشانده و حس مخصوص خود را به شما القا کند. ما در این مقاله به تفضیل به شرح  در مورد این بازی و نمایش آن در نمایشگاه E3 پرداخته و آن را به سمع و نظرتان می رساند.

hf-610x724.jpg

به دنیای پر تلاطم Homefront خوش آمدید!

نام بازی: Homefront: The Revolution

سازنده: Crytek UK

ناشر: Crytek, Deep Silver

سبک: First-person shooter

تاریخ انتشار: ۲۰۱۵

پلتفرم ها: Microsoft Windows,OS X, Linux,PlayStation 4, Xbox One

12135.jpg

چهره مصصم مبارزین برای آزادی کشور ولی قدرت آن ها در تضاد کامل با قدرت ارتش مستبد و اشغالگر کره است! آن ها باید برای قدرت یافتن نیز تلاش کنند تا به موفقیتی برسند که مد نظر آن هاست. موفقیت و انقلاب آن ها در گرو این تلاش ها ست که توسط آزادی خواهان به وقوع خواهد پیوست.

چیرگی سلطه بیگانه بر کشور

سه سال از عرضه اولین نسخه از فرنچایز Homefront می گذرد و در سال ۲۰۱۵، پلتفرم های نسل هشتمی مایکروسافت و سونی به همراه دیگر پلتفرم ها شاهد دومین نسخه از این فرنچایز خواهند بود که ” انقلاب” نام دارد.  آیا این انقلاب، انقلابی به پا خواهد کرد؟! باید منتظر بود و دید که کرایتک چه دست پختی را به ما عرضه خواهد کرد. اولین نسخه از بازی که فوق العاده بود و شروعی فوق العاده، ادامه ی  روندی فوق العاده را نوید می دهد. طرفداران این فرنچایز باید بدانند که Revolution آخرین نسخه ای خواهد بود که با ” کرای انجین” ساخته می شود. THQ دیگر ناشر این بازی نیست و تمامی وظیفه نشر آن را Crytek و Deep Silver  صاحب شده اند. سال ۲۰۲۹ سالی است که داستان انقلاب مردم آمریکا در Homefront: The Revolution  روایت می شود؛ یعنی، دوسال بعد از حوادث Homefront 1 و ۴ سال بعد از حمله جمهوری کره شمالی به ایالات متحده آمریکا! کره ی شمالی در حال از دست دادن ایالات غربی آمریکا است و  آن ها برای این امر، مرکز کنترل خود را به ایالات شرقی آمریکا منتقل می کنند وبرای از دست ندادن ایالات غربی به مبارزه می پردازدند. مهد تولد انقلاب یعنی فیلادلفیا جایی است که بازی در آن روایت می شود.  این شهربه شدت توسط نیرو های کره ای پاسبانی شده وبه قول معروف فضای امنیتی بر آن حاکم شده است؛ جایی که مردم به شدت از جور کره ای ها می نالند. این ها زمینه انقلاب را فراهم می آورد؛ انقلابی که به رهبری یکی از پُرتوگانیست ها  یعنی Ethan Grady هدایت می شود ولی توده ی مردم امکانات کره ی پیشرفته را ندارند؛ پس برای رسیدن به هدف خود باید به ابزار آلات آن ها دست پیدا کنند و بهر آزادی بکوشند.

homefront.jpg

ارتش کره با عزم مردم نیست و نابود خواهد شد چرا که هدف آنان استکبار و استثمار نیست بلکه آزادگی هدف والای آن ها است واین هدف آن هاست که به اعمال آن ها رنگ و بو می بخشد و آن ها را به موفقیتی شگرف در راه طویل مبارزه ی خود، می رساند.

انقلاب در  نمایشگاه بزرگ E3

صدای قدم های سرد استقلال و انقلاب در فضای تاریک و بارانی به گوش می رسد؛ با قیافه ژولیده ی خود قدم زنان، جعبه ای به دست دارد؛ جعبه ای که صدای آزادی را در خود می پیچاند و به بیرون درز نمی دهد؛ چهره ی شهر پلیسی و وحشتناک است؛ دست خالی در مقابل با تکنولوژی پیشرفته؛ مرد  که پلاکارت های انقلابی را در جعبه ی خود پنهان کرده بود، توسط دستگاه پیشرفته ارتش خبیث شناسایی می شود؛ پلیس ها از او می خواهند تا درِجعبه ی خود را باز کند؛ به شدت ترس او را فرا گرفته است؛ برروی آن پلاکارت ها نوشته شده بود: « آمریکا بیدار شو! » یکی از نیرو های دشمن به او ضربه ای مستهلک کننده وارد کرد؛ اون نقش بر زمین شد؛ پلیس ستم گر خنده ای مضحک کرد ولی از سرنوشتش با خبر نشد؛ ناگهان انفجاری مهیب رخ داد و کشت و کشتار از آن جا شروع شد؛ مردم مبارزه را آغاز کردند و شروع به هلاکت رساندن عوامل سرکوب گر نیروهای کره ای کردند؛ تانکی مجهز به کمک  دشمنان مردم آمد ولی آن ها با عزم خود آن را نابود کردند؛ مبارزه هم چنان ادامه خواهد داشت و … ! متنی که خوانید مربوط به یکی از کات سن های بازی است که  زمینه ی معرفی نسخه دوم Homefront را فراهم آورد. همان طور که دیدید داستان بسیار درگیر کننده و تامل برانگیز است. مشخصا تعامل پذیری با کارکتر به کثرت در بازی وجود دارد که بازیباز را با کارکتر های بازی عجین می کند. این ریشه در ناب بودن این FPS محبوب و تجربه زیاد سازندگان در این بازی دارد که چنین جزئیاتی را در کنار داستانی غنی به همگان القا می کند.  اما همان طور که می دانید بازی خوب زمانی پدید می آید که تمام خصیصه های داستانی، گرافیکی و نقاط قوت در گیم پلی را داشته باشد. نام کرایتک مضمن گرافیکی ناب از هر بازی است. این بازی نیز از گرافیک بسیار بالایی برخوردار است. سایه زنی ها در فضای تاریک شهر بسیار زیبا رخ نمایی می کند. تاثیر پذیری از باد توسط اشیا به خوبی حس می شود؛ پرده ها و دیگر اشیا در اثر وزش باد دچار حرکتی طبیعی می شوند. طراحی لباس ها برای کارکتر ها به خوبی نشان داده می شوند. نور پردازی در بازی دچار نقص هایی است ولی در اکثر مواقع به خوبی اشیا را به چشم آورده و باعث برجسته شدن اشیا در فضای تاریک شهر می شوند. تکسچرها به خوبی به نمایش در می آیند و مناظر پشت لوکیشن هایی که بازی در آن روایت می شود، به خوبی به نمایش در می آیند. حرکات کارکتر ها و NPC های موجود در بازی بسیار طبیعی است؛ مثلا در یکی از تریلر ها یکی از افراد در بازی پس از کتک خوردن از کره ای ها به صورت خیلی فانتزی وطبیعی نقش برزمین شده وبا دلهره خاصی فرار می کند. موبایلی که در بازی به همراه دارید حکم یک وسیله ی حیاتی را برای شما دارد که با وجود آن جذابیت خاصی به بازی دیکته می شود؛ نقشه و وسایل مورد نظر در تلفن شما به نمایش در می آیند و پیدا کردن مسیر و آن وسایل تنها از سوی تلفن شما تنها میسر است، هم چنین این تلفن می تواند دشمنان شما و دوربین های مداربسته را به شما نشان دهد و شما را از آن بر حذر کند. آزادی در بازی هم به نحوی است که سازندگان در مورد آن می گویند:

فضای بازی شبیه به Far Cry و Crysis است به نحوی که قابلیت آزادی را به بازیباز القا می کنیم و به او این اجازه را می دهیم تا در محیط بازی به کاوش و گردش بر حول محور داستانی بازی بپردازد.

جلوه های مبارزه ای بازی در مبارزه تن به تن بسیار محدود است و این امر نقطه ای قوت است چرا که یک FPS ناب باید دارای چنین ویژگی هایی باشد تا خارق العاده شود. هوش مصنوعی دشمنان شما و دیگر NPC ها بسیار بالا است و آن ها براساس هوش مصنوعی خود رفتاری طبیعی از خود به نمایش خواهند گذاشت. ابزارات موجود در بازی حکم پیروزی یا شکست شما را خواهد داشت. در Homefront 2 حتی یک سنگ هم مهم است و می توانید با استفاده از آن دوربین های مداربسته را .K.O کنید. شما با استفاده از آن ها می توانید  برای خود سلاح هایی مخوف بسازید که مورد استفاده فراوان شما قرار خواهد گرفت. هم چنین باید بدانید که قابلیت شخصی سازی در بازی نقش موثری را برای شما ایفا می کند و شما می توانید از یک اسلحه چندین سلاح بسازید؛ از همان نوع ولی با قابلیت های دیگر!  کره ای ها دارای سلاح هایی مخوف هستند ولی شما از آن ها بی بهره اید، با این حال سازندگان راهکاری برای این کار داده اند؛ آن ها این گونه شرح دادند که:

شما به عنوان یکی از اعضای گروه مقاومت برای آزادی به سلاح هایی که کره ای ها به آن ها دسترسی دارند، دسترسی نداشته و نمی توانید از آن ها استفاده کنید. ایده ما این است که شما در جهان بازی به کاوش پرداخته و با استفاده از وسایل حول خود، سلاح های مخصوص به خود وابزار مورد استفاده ی خود را بسازید تا به مبارزه بپردازید. برای این کار شما باید به دنبال هر چیزی که قابل حمل است بگردید؛ آن ها با نشانه ای خاص مشخص شده اند. پس از پیدا کردن آن ها شما می توانید آن ها را در اختیار گرفته وپازل مجهولات خود در مورد سلاح های ناقص خود را کامل کرده واز آن ها در هر وسیله ای به نحو احسنت استفاده کنید. مقصود ما از این کار این است تا این آزادی را به بازیباز بدهیم تا به کاوش بیشتری دربازی بپردازد و صرفا یک راه و یک اسلحه را در کل مسیر مورد استفاده قرار ندهد و دنیای Homefront را برخود کسالت بار نکند. لذا در بازی ابزار زیادی برای به راه انداختن صنعت اسلحه سازی توسط در بازیباز یافت می شود!

آن ها مقصود کلی خود از این کار را به بدین شرح، توضیح دادند:

ما قصد داریم تا با آزاد گذاشتن کاوش ها در بازی برای ساخت سلاح های اختصاصی برای هرشخص، به آن ها آزادی بدهیم تا هر فرد Homefront را به روش خود در پی بگیرد و به پایان برساند زیرا تفکر ها متفاوت است وهرشخص با روش خود به بازی می پردازد.  ما نمی خواهیم آن ها را در فضای و اتمسفری دیکته شده محبوس کنیم ولو قصد داریم تا با این کار تجربیات هر فرد را به کارگرفته و غده خلاقیت های آن ها را فعال کنیم و کاری کنیم تا آن ها به سناریو مد نظر خود برای طی روند بازی برسند.

فکر نکنید که بازی دارای روح سردی است چرا که طبق گفته ی سازندگان جلوه های طنز نیز در بازی وجود دارد و طنازی در بازی وجود خواهد داشت.  در قسمت کمبت و مبارزه ای انفجار ها نقش موثری را در شروع مبارزات ایفا خواهند کرد. تیراندازی ها مرگبار خواهند بود و باید خیلی حرفه ای باشید تا بدون ذره ای ضربه و تیر خوردن، مراحل را بگذارنید، با این حال کاور گیری ها نقش موثری در این امر دارند؛ البته نه کاور گیری هایی که در شوتر سوم شخص ها می بینید، مکانیک کاور گیری در این بازی مختص خودش است وتیراندازی از پشت کاور ها لذت خاصی دارد. شرح کاور ها را می توان به این گونه توضیح داد که در هنگام گرفتن کاور، سر با زوایه ای زیاد و فاصله ای متعادل با جسم رو به رو قرار گرفته، یک دست را به جسم درگیر کرده و با دستی دیگر تیر اندازی می کنید؛ واقعا خارق العاده است. اما یک سوال این است که بازی برروی کدام پلتفرم بهینه شده است؟ باید در جواب آن به نقل از سازندگان گفت:

کمبت ها به خوبی در رایانه شخصی خود نمایی می کنند؛ البته ما تمرکز ویژه ای برروی کنسول های نسل بعدی کردیم. ساخت این بازی برای ما برروی این پلتفرم ها بسیار دلچسب بود چرا که به خوبی می توانستیم مکانیک والمان های مختص به بازی را در آن پیاده کنیم و نگران تناقض کیفیت ها برروی پلتفرم ها نباشیم چرا که سه پلتفرم دارای قدرتی در اندازه یکدیگر هستند. البته کرای انجین به ما این قابلیت را داد تا بدون هیچ نگرانی و تقارن قدرتی این بازی را برای این سه پلتفرم بسازیم( البته پلتفرم های بازی به این سه پلتفرم محدود نمی شود). کرای انجین ساخت این بازی را برای ما بسیار جذاب و زیبا کرد.

جهان این بازی نیز بسایر بزرگ است و در مساوات تقریبی با واقعیت با این فرق که شهر فیلادلفیا در شرف نابودی است( دربازی) ولی در دنیای واقعی این گونه نخواهد بود. این فیلادلفیای Homefront 2 را می توان بزرگ ترین جهانی توصیف کرد که تا کنون توسط کرایتک ساخته شده است. جهان این بازی نیز پس از طی مراحل مختلف گسترده تر و بزرگ تر خواهد شد و به سرحدی می رسد که بی نظیر خواهد بود. مناطق موجود دربازی برای شهروندان فیلادلفیا در دنیای واقعی ملموس تر خواهد بود واین است نزدیکی مرز فیلادلفیا ی کرایتک وفیلادلفیای واقعی! البته بعضی مواقع نیز احساس غربت خواهند کرد چرا که شهر توسط نیروی های کره ای رو به زوال پیش رفته است. بخش مولتی پلیر بازی هم در جهانی مشابه روایت خواهد شد با این تفاوت که مراحل مختص خود در آن وجود دارد و می تواند جنبه های جالبی را در همگان به وجود آورد.

36396_1_fa6dfc8826.jpg

مردم فیلادلفیا نه سازش می خواهند و نه تسلیم می شوند؛ آن ها در پی انقلاب اند.

انقلابی در سال ۲۰۱۵ با Homefront: The Revolution

به واقع نمایش Homefront در  E3 فوق العاده بود واین یقین نیز وجود دارد که این بازی یکی از عنوان های موفق در بین بازی های FPS در سال ۲۰۱۵ خواهد بود. مکانیزم ها و المان های موجود در بازی فوق العاده اس و تلفیق آن ها بایکدیگر شاهکار خواهد بود. داستان بازی نیز از نقاط قوت فراوانی برخودار است که با تم ملودرام بازی درمی آمیزد و صحنه هایی تکرار نشدنی را به وجود می آورد که بی نظیر خواهد بود. اگر قصد لذت بردن از این بازی را دارید، باید ایده داستان بازی را که در ضدیت قدرت بخشی به کشور های خاورمیانه و ضد امپریالیزم است از ذهن بیرونکرد ه و فقط به یک FPS ناب اندیشید. باید نشست و صبر کرد تا دید که عنوانی با این همه نمایش های خارق العاده کم رنگ ظاهر خواهد شد یا به شدت فوق العاده خواهد بود؟ همه این محتملات در آینده رنگ وبوی واقعیت می گیرد و دل همگان را جذب یا دفع می کند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

انقلاب برای آزادی | تحلیل نمایش Homefront: The Revolution در E3 2014 - گیمفا
انقلاب برای آزادی | تحلیل نمایش Homefront: The Revolution در E3 2014 - گیمفا
انقلاب برای آزادی | تحلیل نمایش Homefront: The Revolution در E3 2014 - گیمفا
انقلاب برای آزادی | تحلیل نمایش Homefront: The Revolution در E3 2014 - گیمفا
انقلاب برای آزادی | تحلیل نمایش Homefront: The Revolution در E3 2014 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

انقلاب برای آزادی | تحلیل نمایش Homefront: The Revolution در E3 2014 - گیمفا
انقلاب برای آزادی | تحلیل نمایش Homefront: The Revolution در E3 2014 - گیمفا