E3 2014: تفاوت سبک های “وحشت” و “وحشت بقا” از زبان Shinji Mikami
سبک ترسناک در بازی های ویدئویی مدتی می شود که عملا در بسیاری از عناوین مختلف زیر سوال رفته اند. همگی یا به اکشن شدن روی آوردن یا کاملا آن حس اضطراب همیشگی در باز های کلاسیک را از بین برده اند. شخصیت های Resident Evil حرکات رزمی می زنند، آیزاک کلارک تبدیل به کماندو می شود، مهمات در این گونه عناوین مانند نقل و نبات ریخته است وغیره. اینها موارد تنها بخشی از فجایعی است که سبک وحشت این روزها به آن دچار است و خیلی از بازیکنان را در حسرت یک ترس واقعی گذاشته است. با این حال پدر این ژانر اخیرا طی صحبت های خود تفاوت های دو سبک نام برده را اعلام کرده اند.
آقای Shinji Mikami به عنوان خالق The Evil Within که هنوز منتشر نشده است، معتقند که این بازی در سبک “وحشت بقا” یا همان “survival horror” می باشد و مخالف ارائه ترسی در حد بازی های ویدئویی یا فیلم های سینمایی ژاپنی است. ایشان طی مصاحبه خود با سایت Wired گفته اند:
در بازی های ویدئویی ژاپنی، سبک ترسناک بازیهایی مانند Clock Tower یا Silent Hill را شامل می شود اما سبک وحشت بقا که من دوست دارم آن را نمایش دهم، سرگرمی را هم به ارمغان می آورد.
جنبه های سرگرمی و ترسناک بازی به این شکل با یکدیگر ادقام خواهند شد.
تفاوت سبک های وحشت و وحشت بقا چندان نمی باشد با این حال در گزینه دوم شما می توانید لذت بیشتری را از نابود کردن یک هیولا بدست آورید حتی اگر بسیار قدرتمند باشد.
من Evil Within را طوری طراحی کرده ام که بسیار سخت جلوه کند با این حال در صورتی که آن را به پایان برسانید، حس رسیدن به یک دستاورد دلنشین را خواهید داشت. این عنوان ترسناک است اما در آن حد هم نیازی نیست که بترسید.
این تصمیمات بسیار جالب می باشند در حالی که بازی های مانند Outlast و Amnesia نیز وجود دارند که با نداشتن هیچ گونه اسلحه ای، بیش از پیش ترسناک جلوه می کنند. خیلی مشکل است که شما یک شات گان اتوماتیک داشته باشید و در عین حال بخواهید بترسید. نکته بسیار جالب دیگر این است که آقای Shinji Mikami سرگرمی (احتمالا تیر اندازی به هیولاها را می گویند) و ترس را از یکدیگر جدا می کنند. اینکه از اتمسفر و گیم پلی یک بازی وحشت داشته باشید به نظر شما خود سرگرمی نیست؟ آیا ایشان یک عنوانی را ترجیح می دهند که چندان هم آدم را از ترس مانند Slender Man دیوانه نکند؟
امیدواریم بازی The Evil Within زمانی که در ماه اکتبر برای PC, PlayStation 3, PS4, Xbox 360 و Xbox One عرضه شد سعی کند تاکیید مناسبی بر روی ترس داشته باشد. چیزی که این روزها فراوان است، بازی اکشن می باشد و ما شدیدا به دنبال یک عنوان ترسناک واقعی هستیم.
پر بحثترینها
- ۱۵ مشکل بزرگ سری GTA که طرفداران سرسخت نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- ویدیو: مقایسه Call of Duty Black Ops 6 روی PS5 و Xbox Series X/S [زیرنویس فارسی]
- نقدها و نمرات بازی Dragon Age: The Veilguard منتشر شدند
- رسمی: سونی دو استودیوی Neon Koi و Firewalk، سازنده Concord، را تعطیل کرد
- نقدها و نمرات بازی Call of Duty: Black Ops 6 منتشر شدند
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- بیش از ۸۰ بازی برای PS5 Pro بهینه شدهاند
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- گزارش: کارگردانان بازی Marvel’s Wolverine نقش خود را رها کردند
- تحلیلگر: Ghost of Tsushima ارزش سرگرمی و عدم تحمیل ایدئولوژی را در اولویت قرار داد
نظرات
درسته؟
ببخید راستی خبری از بازی های resedint evil یا sliping dogs 2 شده یا نه ؟
کنفرانس squar enix کی پخش میشه؟
داداش square enix که کنفرانس نداره :rotfl: :rotfl: :rotfl:
نه فعلا از هیچ کدوم خبری نیست ولی مهم اینه که tomb raider نسخه جدیدش رو معرفی کرد :yes:
ممنون آرش جان
:yes:
The Evil Within :yes:
دمش گرم :yes:
مثل evil4بازی خوبی میشه حالا ببینید کی گفتم
:yes: :yes: :yes:
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
این مرد واقعا حالیشه :yes:
یارو تو اون عکس گفته من تسلیمم.