محکوم به نابودی | تحلیل نمایش Destiny در E3 2014  | گیمفا
محکوم به نابودی | تحلیل نمایش Destiny در E3 2014  | گیمفا
محکوم به نابودی | تحلیل نمایش Destiny در E3 2014  | گیمفا
محکوم به نابودی | تحلیل نمایش Destiny در E3 2014  | گیمفا

محکوم به نابودی | تحلیل نمایش Destiny در E3 2014

عرفان خورسند
۱۶:۳۰ ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
محکوم به نابودی | تحلیل نمایش Destiny در E3 2014  | گیمفا

سال گذشته بود که قبل از E3 استودیوی محبوب Bungie خبر جدایی از مایکروسافت و پیوستن به اکتیویژن را اعلام نمود. خبری که همگان را بهت زده کرد. بانجی با دست پر به E3 آمد و تصمیم گرفت که خاطرات خوب گذشته با مایکروسافت و Halo را فراموش کند و به آینده بیندیشد. آن ها پروژه ی بلند پروازانه ی دیگری داشتند؛ شوتری آنلاین که محدودیتی در آن وجود ندارد و دنیای بازی به معنای واقعی کلمه زنده است. نمایش خیره کننده ی این بازی در E3 2013 نظرات بسیاری را به خود جلب کرد و همگان مشتاق برای کسب اطلاعات بیشتر و تجربه ی بتای بازی شدند. حال Destiny بار دیگر برگشته اما این بار با نمایشی کوتاه و کلی در کنفرانس سونی. با ما همراه باشید تا به تحلیل آخرین تریلر این بازی در E3 2014 بپردازیم. Destiny قرار است تجربه ی نابی را برای گیمر ها سرتاسر جهان به ارمغان بیاورد. دنیایی که گشت و گذار در آن مدت ها به طول می انجامد و کار های بیشماری برای انجام در آن وجود دارد. شما در این دنیا تنها نخواهید بود. هیچ کس تنها نخواهد بود چرا که این بازی سبکی MMO گونه دارد و همه با هم دارای تعامل هستند. هر لحظه که می گذرد دنیای بازی دچار تغییر و دگرگونی می شود و هیچ چیز یک جا و ثابت نمی ماند. این آن چیزی است که واقعاً می توان اسمش را پروژه ی بلند پروازانه گذاشت و چه استودیویی بهتر از Bungie که به معنای واقعی استاد ساختن بازی های روان با داستان و گیم پلی خیره کننده است؟ از همان ابتدای معرفی این عنوان، رقیبش هم پا به میدان گذاشت. حریف همیشگی اکتیویژن یعنی EA هم با برگ برنده ی خود، Titanfall، به میدان آمده بود تا باز هم بزرگترین شرکت ناشر بازی های ویدیویی را به چالش بکشد. حال این نوبت یار قدیمی مایکروسافت است تا نشان دهد که اگر هم Titanfall یک شوتر بی نظیر است، Destiny حتی می تواند از آن هم بهتر باشد! منتها بایستی صبر کرد و دید که بانجی باز هم حماسه آفرینی می کند یا خیر.

به بررسی تریلر می پردازیم؛ آغاز آن با نمایش لوگوی Destiny و صحبت کردن یک مرد در مورد اتفاقات روی داده در چند قرن اخیر تاریخ بشریت صورت می گیرد. این شخص به هویت The Traveler اشاره می کند و این که دروازه های جهان را رو به زمینیان گشود تا پا از کهکشان بیرون بگذارند و سرنوشت خود که “راه رفتن در زیر نور دیگر ستاره های گیتی بود” را دنبال کنند. او ادامه می دهد که مشکلی در کار بود و آن هم وجود یک دشمن برای The Traveler بود. دشمنی که آن را “تاریکی” می خواند و پس از گذشتن دوران طلایی انسان ها، همه چیز را به نابودی کشید. همه ی این گفته ها همراه است با یک نمای زیبا از منظومه ی شمسی و اشکال هندسی گوناگون و همچنین آن کره ی مرموز که مسافر نام دارد و دانه به دانه پا در سیارات مختلف منظومه می گذارد تا در های آن ها را به روی انسان بگشاید. این شیء عجیب که هنوز از مبدا پیدایشش اطلاعی در دست نیست در دوره ای عامل رشد و پیشرفت انسان ها شده ولی تاریکی که دشمن اصلی اوست جهان و بشر را نابودی می کند. این دشمنی موجب می شود که هر انسانی که خارج از کره ی زمین زندگی می کرده نابود شود و تنها انسان هایی که در شهری بی نام که The City نامیده شده و توسط The Traveler محافظت می شود جان سالم به در ببرند.

destiny screen3 600x300

به ادامه ی تریلر می پردازیم. درست بعد از تمام شدن حرف های آن مرد، تصویری از یک شیء Drone مانند دیده می شود که ادامه ی سخنان تریلر از زبان اوست. این Drone که هنوز نمی دانیم چیست و کیست می گوید که تنها عده ی محدودی هستند که می توانند “نور” The Traveler را با خود داشته باشند. این عده ی محدود هم محافظین (The Guardians) نام دارند و تنها امید اندک بشر باقی مانده به بقا به آن ها بسته است. اگر موفق نشوند، هر آنچه که انسان ها می دانستند، برای همیشه نابود خواهد شد. به نظر می رسد که این ربات پرنده نوعی پیام رسان از طرف مسافر باشد که وظیفه ی محافظین را برایشان بازگو  می کند. همچنین هنوز معلوم نیست که این “تاریکی” که دشمن مسافر بوده از کجا آمده و اصلا چرا با یک کره ی براق مرموز دشمنی دارد؟! به هر حال در Destiny هدف، مبارزه با تاریکی نیست چرا که بر طبق این تریلر، تاریکی مدت ها پیش اکثریت انسان ها را از بین برده و ظاهراً اکنون دیگر فعالیتی ندارد. هدف اصلی محافظین مبارزه با دیگر موجودات زنده ی کهکشان ها و منظومه هاست که با نابودی انسان های مهاجر، وسایل و تجهیزات آن ها را تصاحب کرده و به گشایش قلمرو خود می پردازند. تنها جایی هم که توسط آن ها تصرف نشده زمین و The City است که توسط محافظین و مسافر محافظت می شود. مسلما انسان های ضعیف توان مبارزه با این بیگانگان قدرتمند را ندارند .این جاست که حرف آن drone معنی پیدا می کند. نور مسافر، قدرت مرموزی است که تنها به محافظین اعطا می شود و به آن ها توان مقابله با بیگانگان زورگو را می دهد.

همانطور که گفتیم تریلر به نمایش درآمده حاوی تصاویر و اطلاعات کلی است و در طول زمانی که آن ربات سخن می گوید شاهد مبارزه های سینماتیک محافظین با بیگانگان بزرگ و کوچک و تجهیزات و اسلحه هایی که استفاده می کنند هستیم. تنوع چیزی است که به وضوح در تریلر قابل مشاهده است و همه چیز از دشمنان و اسلحه ها گرفته تا سیارات و وسایل نقلیه انواع و اقسام گوناگونی دارند. تمامی مبارزات به تصویر کشیده شده به صورت گروهی هستند و می توان به راحتی حدس زد که به تنهایی نمی توانید در این دنیای خطرناک نابود شده ماجراجویی کنید و همواره نیازمند کمک هستید.

destiny 600x300

در کل از این نمایش چیز جدید و خاصی نمی توان برداشت کرد چرا که اکثر اطلاعاتی که در آن موجود بود در گذشته هم منتشر شده بود و به نوعی تنها مروری بر روند داستانی بازی بود.

بررسی تریلر جانبی

در جریان کنفرانس سونی به دلیل کمبود زمان تنها شاهد یک تریلر سه دقیقه ای بودیم اما بعد از اتمام کنفرانس ها چند تریلر دیگر هم بازی منتشر شد که شامل یک تریلر ۳۰ دقیقه ای از گیم پلی و یک تریلر ۷ دقیقه ای بصورت تشریحی بود. حال در ادامه ی مقاله به بررسی تریلر تشریحی می پردازیم:

آغاز تریلر با همان سخنانی که در کنفرانس سونی شنیدیم شروع می شود منتها این بار تصاویر چند فضانورد را که در سیاره ی نامعلوم The Traveler را می بینند به نمایش در می آید. ظاهراً این بخش از دمو مربوط به دورانی از بازی است که مسافر، تازه قدم در منظومه ی شمسی گذاشته و همچون موهبتی الهی برای انسان ها اسرار گشت و گذار در جهان را به آن ها می آموزد. سپس موسس بانجی، آقای Jason Jones ظاهر می شود و شروع می کند به ارائه ی توضیحاتی درباره ی بازی و تجربه ای که قرار است به ارمغان بیاورد. او بیان می کند “Destiny شوتر اول شخص نسل بعدی ماست که شما در آن به ماجراجویی در دنیایی می پردازید که مدت هاست تقریباً نابود شده و تنها باقی مانده از تمدن انسانی، The City است”.

سخنانی که آقای جونز بیان می کند را می توان تا حدودی تکراری دانست چرا که از روند داستان اطلاعات بسیاری از قبل منتشر شده و همگان با آن آشنایی دارند. اما نکات جدید و جالبی که در صحبت ها و تصاویر نمایش داده شده می توان دریافت کرد تنوع بسیار زیاد در همه جای بازی است. او می گوید” در بازی شما می توانید همه چیزتان را با رفتن در برج مرکزی شهر شخصی سازی و تقویت کنید. اسلحه، قدرت ها، لباس حتی زره ها و شکل و رنگ قالب های بدنتان. چیز های که بر می گزینید بیانگر این خواهد بود که شما چه محافظی قرار است باشید” به راستی که این حرف های او در تریلر به زیبایی نشان داده می شوند و شما می توانید به خوبی آزادی عمل در ایجاد شخصیت مورد نظرتان را ببینید.

destinychara

بخش های کوچکی از گیم پلی بازی هم به نمایش در می آید که اوج هیجان و امکانات جنگی موجود در بازی را به تصویر می کشند. هر آنچه که نیاز داشته باشید تا بیگانگان بزرگ و کوچک را نابود کنید در اختیار خواهید داشت و استفاده از آن ها هم بسیار جذاب و هیجان آور خواهد بود. آقای جونز در این باره توضیح می دهد: “دنیای Destiny پر است از مکان های متنوع برای گشت و گذار که دلایل خوبی هم برای رفتن به آن ها وجود دارد. این دلایل هم مربوط به داستان گیرای بازی و هم اسرار و جایزه های نهفته در گوشه و کنار های این دنیاست. هر جا که بخواهید می توانید چه به صورت همکاری برای از پا در آوردن دشمنان مختلف و چه به صورت مبارزه ی رو در رو با دوستانتان بازی کنید”. این تریلر زیبا با این جمله از آقای جونز پایان می یابد: “ما اینجا از بازی کردن Destiny بسیار لذت می بریم و نمی توانیم صبر کنیم تا شما هم از آن لذت ببرید!”

سخن آخر

نمایش Destiny در کنفرانس سونی جذاب و خوب بود هر چند نکات جدیدی را برای ما روشن نکرد. اگرچه در تریلر های جانبی منتشر شده جزییات بیشتر و جذاب تری را می شد مشاهده کرد و همین عطش بازیبازان را برای امتحان کردن بازی آخر استودیوی سازنده Halo چندین برابر کرد. انتظارات از Destiny بسیار بالاست و امید میاین رود که این بازی به همراه Titanfall نسل جدیدی از شوتر اول شخص را پایه گذاری کنند. بازی یک شوتر تمام کنسولی خواهد بود و برای کنسول های نسل هفتم و هشتم منتشر خواهد شد. لید پلتفرم هم PS4 خواهد بود که قرار است باندل این کنسول که حاوی نسخه ای از این بازی به همراه اشتراک ۳۰ روزه PS Plus و دسته و کنسول سفید رنگ است به قیمت ۴۹۹ دلار به فروش برسد. نسخه ی بتای بازی در تاریخ ۱۷ جولای و نسخه ی نهایی هم در ۹ سپتامبر سال جاری منتشر خواهد شد. لازم به ذکر است که روی هر دو پلتفرم نسل هشتم، کیفیت بازی بصورت ۱۰۸۰p و ۳۰ فریم برثانیه خواهد بود.

destinyps4white

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

محکوم به نابودی | تحلیل نمایش Destiny در E3 2014  | گیمفا
محکوم به نابودی | تحلیل نمایش Destiny در E3 2014  | گیمفا
محکوم به نابودی | تحلیل نمایش Destiny در E3 2014  | گیمفا
محکوم به نابودی | تحلیل نمایش Destiny در E3 2014  | گیمفا
محکوم به نابودی | تحلیل نمایش Destiny در E3 2014  | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

محکوم به نابودی | تحلیل نمایش Destiny در E3 2014  | گیمفا