هرج و مرج در شهر | تحلیل نمایش Battlefield: Hardline در E3 2014 | گیمفا
هرج و مرج در شهر | تحلیل نمایش Battlefield: Hardline در E3 2014 | گیمفا
هرج و مرج در شهر | تحلیل نمایش Battlefield: Hardline در E3 2014 | گیمفا
هرج و مرج در شهر | تحلیل نمایش Battlefield: Hardline در E3 2014 | گیمفا

هرج و مرج در شهر | تحلیل نمایش Battlefield : Hardline در E3 2014

عرفان خورسند
۱۰:۰۰ ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
هرج و مرج در شهر | تحلیل نمایش Battlefield: Hardline در E3 2014 | گیمفا

به میدان هرج و مرج خوش آمدید! این جا جای افرادی است که از رویارویی با دشمنان بی شمار و گلوله های فراوان واهمه ای ندارند. تنها چیز مهم رسیدن به هدف و به دست آوردن آن است. مهم نیست چه اتفاقی در طول این مسیر خواهد افتاد. هدف وسیله را توجیه می کند. کنفرانس ‌EA پر بود از رونمایی ها و نمایش های جذاب. به شخصه معتقدم که بهترین عنوان نمایش داده شده در این کنفرانس بی شک نسخه ی جدید شوتر محبوب، Battlefield، بود. تریلری هیجان انگیز مملوء از شلیک و انفجار. طبق سنت سالیانه تنها یک تیزر کوتاه به همراه تریلری از بخش چند نفره ی بازی در نمایشگاه به معرض عموم گذاشته شد اما این بار تفاوت محسوسی با عناوین قبلی بتلفیلد وجود دارد. دیگر خبری از جنگ و درگیری در محیط های وسیع کوهستان، دشت و نیروگاه و شهر های تخریب شده نیست.

نام : Battlefield : Hardline

سازنده : Visceral Games

ناشر : EA

سبک : First-Person Shooter

پلتفرم ها : Xbox 360، PS3، Xbox One، PS4، PC

تاریخ انتشار : ۲۲ اکتبر ۲۰۱۴

 نسخه ی جدید بازی با عنوان Hardline به درگیری های درون شهری میان دو گروه خلافکار و نیرو های ویژه ی پلیس می پردازد. بدون شک انتخاب قالب بازی از طرف استودیوی در نظر گرفته شده برای ساخت نسخه ی جدید بسیار هوشمندانه و نوآورانه به نظر می رسد. استودیوی کار کشته ی Visceral Games که همگان آن را با عنوان فوق العاده ی Dead Space می شناسند این بار بر خلاف همیشه که DICE ساخت بازی را بر عهده داشت، وظیفه ی به ارمغان آوردن یک میدان نبرد داغ دیگر را بر دوش می کشد. با دیدن تریلر منتشر شده در جریان کنفرانس مایکروسافت می توان گفت که این استودیو کار خود را به نحو احسن انجام داده ولی بایستی تا زمان انتشار بازی صبر کرد. آیا این بار هم BF می تواند رقیب همیشگی و فوق محبوبش یعنی سری Call of Duty را شکست دهد؟ اگر در نسخه ی جدید CoD شاهد نوآوری نباشیم این اتفاق بعید به نظر نمی رسد. نکته ی جالب در رقابت آخرین نسخه های دو فرانچایز محبوب در این است که هر دو بازی یعنی Hardline و Advanced Warfare یک وجه مشترک دارند. هر دوی آن ها به دست سازندگانی در حال توسعه هستند که در گذشته عنوان Dead Space را ساخته اند. این شاید باعث به وجود آمدن شباهت هایی میان دو عنوان شود شاید هم CoD را از BF جلو بیندازد، که می داند؟ برای دیدن اینکه کدامیک از یاران قدیمی کار بهتری را ارائه می خواهد داد بایستی منتظر باشیم.

قبل از آن به بررسی تریلر بازی می پردازیم: در ابتدای تریلر شاهد پخش اخبار فوری هستیم که در رابطه با تیر اندازی در مرکز شهر لوس آنجلس است. ظاهراً یک سرقت بزرگ در جریان است و دزد ها به دنبال یک کامیون زره پوش هستند. بدون مقدمه وارد صحنه ی درگیری خلافکاران با یگان ویژه می شویم. تریلر به صورتی است که میان دو گروه پلیس و دزد سوییچ می کند و روند مسابقه را از دید هر دو به نمایش در می آورد. کار ابتدا با دزدان آغاز می شود. آن ها کامیون حامل هدف را در زیر یک پل واژگون کرده و برای استخراج پکیج وارد عمل می شوند. در همین لحظه، نیرو های پلیس در منطقه سرازیر می شوند و درگیری شدیدی میان دو گروه به وجود می آید. از همان آغازِ تیر اندازی، هیجان و استرس تقابل با دشمنان بیشمار را می توان به خوبی درک کرد. تخریب پذیری بازی از بدو شروع کار به چشم می آید و در یک کلام بی نظیر است! با برخورد گلوله به هر جا اثر آن به طرز فوق العاده طبیعی بر جای می ماند و نوید یک بازی فوق گرافیکی را به همگان می دهد. درگیری به طرز خشنی ادامه می یابد و هر دو گروه تا نابود شدن دیگری از پای نمی نشینند. هیجان این صحنه ها واقعاً غیر قابل توصیف است. سلاح های فراوان در طول تریلر دیده می شوند و تنوع وسایل نقلیه هم بسیار بالاست. هر دو گروه به تجهیزات کامل مجهز هستند و ضعفی در هیچ کدام دیده نمی شود  که خود می تواند باعث بالانس میان دو گروه شود ( برخی نگرانی ها مبنی بر امکان ضعیف تر بودن دزد ها نسبت به پلیس ها در بازی وجود داشت که ظاهراً بی مورد بوده اند). بیشتر جریان تریلر از دید گروه خلافکاران است و نکته ی جالب این است که با وجود بیشمار بودن تعداد پلیس ها، گروه دزدان به سرعت با تجهیزاتی باور نکردنی همچون هلیکوپتر و ماشبن حاوی Machine Gun و حتی کامیون انتقال سوخت به پشتیبانی از فرد حامل بسته ی هدف می پردازند و در مقابل نیروهای پلیس و قدرت ابزار و اسلحه هایشان اصلاً کم نمی آورند. از هر جایی از محیط برای نابودی حریف می توان استفاده کرد و نمونه های بسیار خوبی از این قابلیت در تریلر به نمایش در می آیند. بعنوان مثال در یک صحنه خلافکار با RPG به یک ستون که کنار ماشین نیروی پلیس قرار دارد شلیک می کند و با این کارش موجب تخریب و آوار شدن پل روی سر پلیس ها می شود!بهترین و هیجان انگیز ترین صحنه ی تریلر را می توان زمانی دانست که خلافکار با شلیک به هلیکوپتر پلیس باعث سقوط آن در پای یک جرثقیل بزرگ می شود. جرثقیل عظیم در اثر اصابت لاشه ی هلیکوپتر به طرز مهیبی سقوط می کند و ساختمان های اطراف را به طرز وحشتناکی خرد و خاکشیر می کند!

battlefieldhardline610

به گفته ی سازندگان قرار نیست که این تخریب شدن ها از پیش تعیین شده باشند و هر جا که امکان خراب شدن بنا ها وجود داشته باشد بازیکنان می توانند از آن برای از پیش رو برداشتن دشمنان خود استفاده کنند. لحظه به لحظه ی تریلر بیننده را در گرافیک بازی که به لطف موتور قدرتمند Frostbite 3 بسیار زیبا شده غرق می کند. فیزیک بازی بسیار عالی و طبیعی به نظر می رسد و این چیزی است که فرانچایز بتلفیلد از ابتدا در آن بسیار خوب بوده است. البته باگ هایی هم در طول تریلر هر چند کم می توان پیدا کرد. این باگ ها بیشتر در زمان های استفاده از Zipline و طناب ها دیده می شوند مثلاً هنگامی که یار بازیکن می خواهد با استفاده از Zipline از پلی به پایین برود بدون هیچ پرشی و خیلی ناگهانی ناگاه به هوا پرت می شود و روی طناب قرار می گیرد! این مشکلات بسیار کوچک هستند و شاید هم اصلاً به چشم نیایند ولی امیدواریم در هنگام انتشار بازی برطرف شده باشند تا منتقدان سرسخت هم جایی برای ایراد گرفتن از بازی نداشته باشند. باقی تریلر دیگر نکته ی خاصی در پی ندارد و تنها به درگیری دو گروه از نگاه هر دو طرف می پردازد.

12212

پایان تریلر اما بسیار جالب است. خلافکاران موفق می شوند که پکیج را با هلیکوپتر از مهلکه بیرون کنند ولی درست در لحظه ای که در حال فرارند اسنایپر پلیس، خلبان را از پای در می آورد و بازیکن هم مجبور می شود که با چتر نجات به پایین بپرد. او درست در یک چهار را، جایی که ماشین های پلیس کاملاً محاصره اش کرده اند فرود می آید و هلیکوپتر آن طرف تر سقوط می کند. کسی از گروه دزدان غیر از خود بازیکن زنده نمانده و او هم توسط یکی از پلیس ها به شکلی سینماتیک خلع سلاح و دستگیر می شود. دیالوگ جالبی هم در آخرین لحظه از زبان پلیس شنیده می شود که می گوید: شما حق دارید که ساکت باشید و چیزی نگویید! سخن آخر به راستی که نمایش Battlefield: Hardline در کنفرانس EA بسیار جذاب و دیدنی بود. جدید بودن تِم بازی و جریان داشتن آن در محیط درون شهری می تواند یک نوآوری جالب در سبک شوتر اول شخص باشد و EA با سپردن کار به دست استودیوی خلاق Visceral Games سعی داشته که باز هم بازخورد های بهتری نسبت به رقیبان دریافت کند. DICE هم در توسعه ی بازی با Visceral همکاری و بر روند ساخت آن نظارت داشته است. این بازی قرار است در تاریخ ۲۱ اکتبر ۲۰۱۴ (۲۹ مهر ۹۳) برای پلتفرم های نسل هفتم و هشتم در کنار PC منتشر شود که کیفیت بازی روی PS4 و X1 به صورت ۱۰۸۰p و ۶۰ فریم در ثانیه خواهد بود. نسخه ی آزمایشی بازی هم از همان پایان نمایش در کنفرانس قابل دانلود بود که ظاهراً به دلیل مشکلاتی از Origin و PSN موقتاً تا اطلاع ثانوی حذف شد. قسمت آنلاین بازی قابلیت پشتیبانی از ۳۲ بازیکن را خواهد داشت و همچنین مود تک نفره قرار است دچار تغییر و تحولات زیادی شود. امیدواریم که نسخه ی جدید Battlefield علاوه بر مولتی پلیر جذاب و سرگرم کننده، حالت آفلاین مناسب و در خوری هم داشته باشد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هرج و مرج در شهر | تحلیل نمایش Battlefield: Hardline در E3 2014 | گیمفا
هرج و مرج در شهر | تحلیل نمایش Battlefield: Hardline در E3 2014 | گیمفا
هرج و مرج در شهر | تحلیل نمایش Battlefield: Hardline در E3 2014 | گیمفا
هرج و مرج در شهر | تحلیل نمایش Battlefield: Hardline در E3 2014 | گیمفا
هرج و مرج در شهر | تحلیل نمایش Battlefield: Hardline در E3 2014 | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

هرج و مرج در شهر | تحلیل نمایش Battlefield: Hardline در E3 2014 | گیمفا
هرج و مرج در شهر | تحلیل نمایش Battlefield: Hardline در E3 2014 | گیمفا