برتری مطلق | تحلیل کنفرانس سونی در E3 2014 - گیمفا
برتری مطلق | تحلیل کنفرانس سونی در E3 2014 - گیمفا
برتری مطلق | تحلیل کنفرانس سونی در E3 2014 - گیمفا
برتری مطلق | تحلیل کنفرانس سونی در E3 2014 - گیمفا

برتری مطلق | تحلیل کنفرانس سونی در E3 2014

محمـد حسین صفری
۱۱:۲۲ ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
برتری مطلق | تحلیل کنفرانس سونی در E3 2014 - گیمفا

سونی با اینکه در اوایل نسل هفتم نتوانست چندان خوب عمل کند ولی با گذشت زمان و معرفی انحصاری های فوق العاده خود در نهایت توانست برنده ی نسل هفتم نام بگیرد. سونی با درس گرفتن از تجربه های نسل هفتم، وارد نسل هشتم شد. این کمپانی بزرگ کنسول نسل هشتمی خود یعنی PS4 را با تعداد زیادی ویژگی جدید معرفی کرد ولی برگ برنده ی اصلی سونی در رقابت با مایکروسافت، قیمت ارزان تر این کنسول بود. به این ترتیب سونی توانست در مدت کوتاهی که از نسل هشتم گذشته است به طرز قابل توجه ای از رقیب خود پیشی بگیرد و به فروش فوق العاده ای دست یابد.

از سوی دیگر مایکروسافت نیز که شرایط را بحرانی دید، تصمیم گرفت قیمت کنسول خود را کاهش دهد و به این ترتیب رقابت این دو کنسول وارد مرحله ی جدیدی شد. با نزدیک شدن قیمت دو کنسول به یکدیگر، حال این عناوین انحصاری بودند که می توانستند برنده ی رقابت را مشخص کنند. در ابتدای این نسل، انحصاری های چندان موفقی از سوی این دو شرکت منتشر نشد ولی آن ها وعده دادند که در E3 2014 با انحصاری های خود همه را شگفت زده خواهند کرد. مایکروسافت در کنفرانس خود نتوانست آن طور که باید و شاید انحصاری های جذابی معرفی کند و حال توپ در میدان سونی بود و این شرکت می توانست با معرفی چندین انحصاری و نمایش های مناسب برنده ی این رقابت نام بگیرد.

نمایش اول متعلق به Destiny می باشد

سونی پیش از کنفرانس خود باز هم خبر ساز شد و با معرفی شعار جدید خود بار دیگر سعی کرد قدرت خود را بر حریفش ثابت کند. بهترین برای بهترین ها شعار جدید سونی بود که به طور غیر مستقیم خود و کنسولش را یعنی PS4 بهترین می داند. کنفرانس سونی با یک نمایش از فضای کنسول PS4 و ویژگی های آن آغاز شد. ناگهان تصویر چند فضانورد بر روی صفحه دیده شد و مشخص شد که نمایش اول متعلق به Destiny می باشد. تریلر مربوط به بخش داستانی بود و درباره ی یک گوی نورانی صحبت می کرد. با پایان تریلر حاضران به وجد آمدند. سونی به بهترین شکل کنفرانس خود را اغاز کرد. اعلام شد که نسخه ی PS4 عنوان Destiny، بهترین نسخه ی این بازی خواهد بود.

The Order : 1886 بازی قرار است در ۲۰ فوریه ۲۰۱۵ عرضه شود

پس از نمایش جالب Destiny، نوبت به معرفی مدل جدید از PS4 می رسد. یک PS4 سفید رنگ با هارد ۵۰۰ گیگابایت که همانند سایر مدل ها دارای دسته ی DualShock 4 می باشد. نوبت به یکی از بهترین انحصاری های PS4 می رسد. عنوانی که توسط دو استدیو Ready At Dawn و Santa Monica در حال ساخت است. بله نمایش متعلق به The Order : 1886 می باشد. در ابتدا شخصیت Galahad را می بیند که با وسیله ای شبیه به دوربین در حال مشاهده ی جایی می باشد. سپس درگیری بین شوالیه ها و دشمنان انسانی صورت می گیرد. در این زمان قابلیت Bullet Time نمایش داده می شود. حال تریلر سبک سینمایی به خود می گیرد و شخصیت Galahad را در حالی که هیولا را می بیند، به تصویر می کشد. وی با هیولا درگیر می شود و سرانجام زخمی می گردد. وی به زحمت خود را به اسلحه اش می رساند و با پرش هیولا به سمت وی، لوگوی بازی به نمایش در می آید و تریلر به پایان می رسد. نکته ی جالب تریلر اعلام تاریخ انتشار بازی در انتهای آن می باشد که طرفداران را بسیار خوشحال کرد. بازی قرار است در ۲۰ فوریه ۲۰۱۵ عرضه شود. اگر چه انتظار می رفت نمایش طولانی تری از The Order : 1886 منتشر شود ولی همین نمایش کوتاه در کنار اعلام تاریخ انتشار بازی طرفداران را راضی کرد.

دانلود با کیفیت Full HD

دانلود با کیفیت HD

دانلود با کیفیت SD

infamous second son first light screenshot 01 600x337

DLC داستانی و جدید عنوان Infamous: Second Son با نام First Light معرفی شد

عنوانی جدید با نام Entwined معرفی می شود.عنوانی که پیش از E3 نیز شایعاتی درباره ی آن منتشر شده بود. بازی توسط استودیو Pixel Opus ساخته می شود و تیم سازنده اظهار داشته است که بازی آن ها کاملا نوآورانه است. این عنوان قرار است بر روی PS4، PS3 و Ps Vita عرضه شود. سپس DLC داستانی و جدید عنوان Infamous: Second Son با نام First Light معرفی شد. DLC که بدون نیاز به نسخه ی اصلی بازی قابل تجربه است و بر روی یکی از شخصیت های فرعی نسخه ی اصلی یعنی Abigail Walker تمرکز دارد. او که در بازی با نام Fetch شناخته می شود، گذشته ای تاریک داشته است که سبب شده به یک قاتل تبدیل شود. وی در این DLC به Delsin Rowe برای مقابله با نیرو های DUP کمک می کند. قدرت اصلی وی نئون می باشد و او این توانایی را دارد که با تمرین آن را ارتقا دهد.

LittleBigPlanet 3 رسما برای PS4 معرفی می شود

نوبت به اولین سورپرایز سونی می رسد. LittleBigPlanet 3 رسما برای PS4 معرفی می شود. با اعلام این موضوع حاضران به وجد می آیند و نمایشی از بازی پخش می شود. نغییرات شگرفی در گیم پلی بازی ایجاد شده است. ابتدا شخصیت Oddsock نمایش داده می شود که بر روی دیوار ها می پرد. سپس یک شخصیت جدید با نام Toggle معرفی می شود که بسیار بزرگ تر از دو شخصیت دیگر یعنی Oddsock و Sackboy است. بازی تمرکز بسیار بیشتری بر روی همکاری دارد و پازل های آن نیز به مراتب بیشتر شده اند. بازی قرار است در ماه نوامبر عرضه شود و در آن تمامی ماموریت های نسخه های پیشین نیز قابل تجربه است.البته مدتی بعد اعلام شد که بازی بر روی PS3 نیز منتشر خواهد شد.

دانلود با کیفیت HD
دانلود با کیفیت SD

url

Shuhei Yoshida بر روی استیج می آید و یک IP کاملا جدید و انحصاری PS4 را معرفی می کند. عنوانی با نام Bloodborne که پیش از این با نام رمزی Project Beast شناخته می شد

نمایش غیر منتظره ی LittleBigPlanet 3 همه را شوکه کرده است اما کار سونی تازه شروع شده است. Shuhei Yoshida بر روی استیج می آید و یک IP کاملا جدید و انحصاری PS4 را معرفی می کند. عنوانی با نام Bloodborne که پیش از این با نام رمزی Project Beast شناخته می شد. بازی توسط استودیو From Software که سابقه ی ساخت سری بازی های Dark Souls را دارد ساخته می شود و کارگردانی آن بر عهده ی Hidetaka Miyazaki است. نمایش بازی با صحنه های غیر مفهومی آغاز می شود. سگ های شیطانی، زامبی های مشعل به دست و افرادی بر روی ویلچر ها نمایش داده می شوند. سپس فردی با انواع اسلحه ها نشان داده می شود. این بازی نیز بر روی درگیری های خیالی با موجوداتی مخوف تمرکز دارد. بازی در شهری خیالی به نام Yharnam دنبال می شود که طلسم شده است و ساکنان آن به موجوداتی مخوف تبدیل شده اند. بازی از تمامی قابلیت های PS4 استفاده می کند و با کیفیت ۱۰۸۰p و ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد. انواع سلاح های سرد در بازی وجود دارد و شما می توانید هر طور که می خواهید دشمنان را نابود کنید. تاریخ انتشار بازی بهار ۲۰۱۵ اعلام می شود.

دانلود با کیفیت SD

دانلود با کیفیت HD

اولین نمایش از گیم پلی Far Cry 4 منتشر می شود

بار دیگر حضار به وجد می آیند و شروع به تشویق می کنند ولی هنوز این حس و حال به پایان نرسیده که لوگوی یوبی سافت با شکل و شمایلی جدید بر روی صفحه نقش می بندد. اولین نمایش از گیم پلی Far Cry 4 منتشر می شود. در ابتدای نمایش قهرمان بازی در حال عبور از یک دهکده است که با تعدادی از دشمنان رو به رو می شود و با سلاحی به نام Crossbow که اولین بار در این سری بازی ها وجود دارد، آن ها را از پا در می آورد. به شیوه ی معمول سری Far Cry، سایر دشمنان از حضور شخصیت اصلی با خبر می شوند و شخصیت اصلی سوار بر یک خودرو از منطقه فرار می کند. در اینجا قابلیت جدیدی نمایش داده می شود، قهرمان بازی هنگام رانندگی می تواند از روی خودروی خود بر روی خودروی دیگران بپرد و دشمن را نابود کند. وی با راننده یک کامیون همین کار را می کند ولی کامیون تصادف می کند و وی به هوا پرت می شود و در اینجا یکی دیگر از ویژگی های بازی مشخص می شود. قهرمان بازی دارای یک ابزار بال مانند است که می تواند به وسیله ی آن مدتی پرواز کند. بازی دارای بخش Co-Op نیز می باشد. نمایش گیم پلی Far Cry 4 واقعا جذاب بود و نشان داد که یوبی سافت به خوبی بر روی این عنوان کار کرده است.

دانلود با کیفیت HD

دانلود با کیفیت SD

dead island 2

نام Dead Island 2 بر روی صفحه نقش می بندد و صدای تشویق حاضران به گوش می رسد

آقای Adam Boyes بر روی استیج می آید و از یک عنوان جدید صحبت می کند. لوگوی Deep Silver بر روی صفحه نقش می بندد و وی از یک بازی با محوریت زامبی ها سخن می گوید. مردی در حال راه رفتن بر روش شن های کنار ساحل نشان داده می شود در حالی که هدفون به سر دارد و از اتفاقات پشت سر خود با خبر نیست. در پشت سر او به نظر آشوبی رخ داده است. به تدریج مرد تغییر ظاهر می دهد و مشخص می شود وی یک زامبی است. نام Dead Island 2 بر روی صفحه نقش می بندد و صدای تشویق حاضران به گوش می رسد. پس از این نوبت به Battlefield Hardline و نمایش کوتاهی از آن می رسد. نمایش چیز جدید برای گفتن ندارد و تریلری از شخصیت های انحصاری Disney Infinity برای PS4 منتشر می شود.

دانلود با کیفیت HD

دانلود با کیفیت SD

Andrew House بر روی استیج می آید و از Morpheus به عنوان یک پدیده ی خارق العاده یاد می کند

چندین عنوان انحصاری و البته کوچک به نام های Grim Fandango ،Broforce ،Titan Souls ،Not A Hero ،Hotline Miami 2: Wrong Number معرفی می شوند و عرضه ی آن ها بر روی PS4 و PS4 تایید می شود. دو عنوان دیگر با نام های Let It Die و Abzu نیز برای PS4 معرفی می شوند. حال نوبت به PlayStation Camera  و هدست واقعیت مجازی Morpheus رسیده است. Andrew House بر روی استیج می آید و از Morpheus به عنوان یک پدیده ی خارق العاده یاد می کند. Jurassic Encounter و Street Luge دو دموی جدید و قابل بازی در E3 هستند که قابلیت Morpheus را ارایه می دهند. Shawn Layden، مدیر سونی آمریکا که جانشین Jack Tretton شده است بر روی استیج می آید و درباره ی PSN صحبت می کند. وی اعلام می کند که ۹۵ درصد کنسول های PS4 جهان به شبکه ی PSN متصل هستند و دکمه ی Share در کنترل DualShock 4 تا کنون ۲۲۸ میلیون بار فشرده شده است. خبر خوب برای PS4 داران این است که یوتیوب نیز از این به بعد در PS4 حضور دارد و آن ها می توانند فیلم هایی که از عناوین خود گرفته اند در یوتیوب به اشتراک بگذارند. همچنین وی اعلام می کند تا سال آینده ۲۵ بازی Free 2 Play برای PS4 عرضه می شود.

نوبت به PlayStation Now می رسد و تاریخ انتشار آن در آمریکای شمالی، ۳۱ جولای اعلام می شود. قرار است همزمان با عرضه ی آن عناوینی چون Dead Space 3 ،God of War : Ascension ،Metal Gear Solid V : Ground Zeroes ،Ratchet & Clank : Into the Nexus و Ultra Street Fighter IV منتشر شوند. همچنین اعلام شد ۱۰۰ عدد بازی جدید برای Ps Vita در دست ساخت است و این کنسول دستی هنوز از مهره های اصلی سونی است. PlayStation TV که تا کنون در ژاپن وجود داشت، قرار است در کشور های غربی نیز با قیمت ۹۹ دلار عرضه شود.

نوبت به اولین تریلر از گیم پلی Mortal Kombat X می رسد

پس از مدتی که نمایشی از هیچ بازی منتشر نشد، نوبت به اولین تریلر از گیم پلی Mortal Kombat X می رسد. نمایشی فوق العاده جذاب و خشن که تمامی حرکات و تمام کننده های مشهور این سری در آن وجود دارند. دو شخصیت جدیدی که وعده داده شده بود به نمایش در آمدند ولی هیچ نامی از آن ها برده نشد. نمایش Mortal Kombat X نیز به پایان می رسد و Andrew House دوباره ی بر روی استیج باز می گردد. وی یک سریال جدید را برای PlayStation معرفی می کند که Powers نام دارد و از روی یک سری کمیک به همین نام ساخته شده است و عوامل آن از عوامل سازنده ی سریال مشهور و محبوب Walking Dead می باشند.

metal gear solid v the phantom pain

تریلر Metal Gear Solid V : The Phantom Pain همانند سال گذشته فوق العاده بود ولی اینبار تمرکز آن بر روی داستان بوده است.

تریلری از The Last of Us : Remastered نمایش داده می شود و در انتهای آن تاریخ انتشار بازی نیز ذکر می شود که نشان می دهد بازی در ۲۹ جولای ۲۰۱۴ عرضه می شود. حال هیدو کوجیما با نمایش تازه از Metal Gear Solid V : The Phantom Pain پا روی استیج می گذارد. تریلری که منتشر می شود همان تریلری است که چند روز پیش از E3 منتشر شد. ابتدای تریلر با یک صحنه ی دردناک آغاز می شود، جنازه های سوخته ی زیادی بر روی زمین وجود دارند و یک لاشخور در حال خوردن آن ها است که با نزدیک شدن قدم های اسنیک پرواز می کند. اسنیک از پشت نشان داده می شود و مشخص می شود نیمی از بدن او خون آلود است. صحنه ی بعدی، گویا سوزاندن جنازه ی برخی از نیرو های خودی است که اسنیک  از مرگ آن ها بسیار ناراحت است. گویا باز هم شاهد داستانی درگیر کننده و احساسی با پیام های فراوان خواهیم بود. هنگامی که سربازان می خواهند خاکستر باقی مانده از سخوتن جنازه ها را به دریا بریزند، اسنیک جلوی آن ها را می گیرد و در یکی از تاثیر گذار ترین صحنه های ممکن، خاکستر آن ها را به صورت خود می مالد. نحوه ی ماندن اسنیک در این سکانس و نگاه دوربین در امتداد افق بسیار زیبا کار شده است. کودکی که در تریلر سال پیش معرفی شد یعنی Eli، در یکی از صحنه ها با اسنیک درگیر می شود و در یکی دیگر از صحنه ها گویا اسنیک چاقو را وارد بدن وی می کند. در یکی دیگر از صحنه ها اسنیک چاقویی را که در دست یک سرباز است با اجبار خودش وارد سینه اش می کند. در یکی دیگر از برترین سکانس های این تریلر اسنیک با چهره ی کاملا خون آلود فریاد می کشد و شی که در سر او به شکل شاخ می باشد، شکل و شمایلی همانند شیطان به او می دهد. اعمال او در این تریلر و این سکانس اثبات می کند که وی واقعا به یک شیطان تبدیل شده است. موسیقی این تریلر نیز زیبا و شنیدنی است و با صدای Mike Oldfield می باشد. در کل تریلر Metal Gear Solid V : The Phantom Pain  همانند سال گذشته فوق العاده بود ولی اینبار تمرکز آن بر روی داستان بوده است.

دانلود تریلر The Last of Us : Remastered با کیفیت HD
دانلود تریلر  The Last of Us : Remasteredبا کیفیت SD

دانلود تریلر MGS V با کیفیت Full HD

دانلود تریلر MGS V با کیفیت HD

دانلود تریلر MGS V با کیفیت SD

سرانجام GTA V برای کنسول های نسل هشتمی و PC تایید شد

در این لحظه بزرگ ترین شوک کنفرانس های E3 2014 منتشر می شود. GTA V رسما برای کنسول های نسل هشتمی و PC تایید می شود و موجی از شادی را در حضار به وجود می آورد. تریلری نیز از پیشرفت گرافیکی این عنوان بر روی کنسول های نسل هشتم و PC منتشر می شود.

دانلود با کیفیت SD

دانلود با کیفیت HD

تریلری از گیم پلی Batman: Arkham Knight منتشر می شود. این تریلر بر روی قابلیت های Batmobile و حالت ویژه ای که برای آن در بازی وجود دارد، تمرکز دارد.

دانلود با کیفیت HD

دانلود با کیفیت SD

یک بار دیگر

نام Uncharted 4 : A Thief’s End بر روی صفحه نقش می بندد

همه در حال آماده شدن برای ترک سالن و پایان کنفرانس هستند که سونی با یک نمایش دیگر همه را در صندلی های خود میخکوب می کند. نمایش سینمایی مردی را در یک جنگل و با اسلحه و صورتی زخمی نشان می دهد. به نظر می رسد وی درگیری شدیدی داشته است. صدایی آشنا به گوش می رسد که می گوید : “آیا می توانم بار دیگر روی تو حساب کنم ؟” این صدای شخصیت Sully می باشد و حال نام Uncharted 4 : A Thief’s End بر روی صفحه نقش می بندد. سالن منفجر می شود و همه ی حضار شروع به تشویق می کنند. این عنوان قرار است در سال ۲۰۱۵ بر روی PS4 عرضه شود و شخصیت اصلی آن همانند ۳ نسخه ی پیشین نیتن دریک می باشد. تریلر بازی یک تریلر سینماتیک و خیره کننده است که گویا با موتور گرافیکی بازی رندر شده است و چنین گرافیکی قرار است در خود بازی نیز وجود داشته باشد.  طبق اعلام تیم سازنده بازی با کیفیت ۱۰۸۰p و ۶۰ فریم در ثانیه اجرا خواهد شد و برای مدل سازی هر یک از شخصیت ها بیش دو برابر چند ضلعی ها به کار رفته در شخصیت جوئل در عنوان The Last of Us به کار رفته است. در نسل هشتم نیتن دریک به سمت واقعی و رئال شدن رفته است و این بدین معنی است که نیتن مجبور است بار دیگر وارد جهان دزد ها شود. در این ماجراجویی او به دنبال گنجینه ای افسانه ای از دزدان دریایی می باشد. این بزرگ ترین ماجراجویی او تا کنون می باشد و شرایط فیزیکی و عزم و اراده او بسیار زیاد است و در نهایت او حاضر است برای نجات دادن کسانی که دوستان دارد، فداکاری کند.

دانلود تریلر با کیفیت Full HD

دانلود با کیفیت HD

دانلود با کیفیت SD

کنفرانس سونی دارای شروع و پایان و تعادل مناسبی بین عناوین مولتی پلتفرم و انحصاری بود. سونی به خوبی بخش های مختلف کنفرانس خود را برنامه ریزی کرد و بهترین شکل آن ها را به اجرا در آورد. کنفرانس با نمایشی جذاب از عنوان Destiny آغاز شد و در پایان نیز با معرفی Uncharted 4 : A Thief’s End همه را ذوق رده کرد. علاوه بر نمایش های مناسب عناوین مولتی پلتفرم نظیر Far cry 4 در این کنفرانس، معرفی چندین انحصاری جذاب نظیر LittleBigPlanet 3 ،Bloodborne و Uncharted 4 : A Thief’s End در کنار تایید عنوان GTA V برای کنسول نسل های نسل هشتمی و PC، باعث شد کنفرانس سونی یک سرو گردن از سایر کنفرانس ها موفق تر و بهتر باشد.

دانلود کنفرانس Sony 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

برتری مطلق | تحلیل کنفرانس سونی در E3 2014 - گیمفا
برتری مطلق | تحلیل کنفرانس سونی در E3 2014 - گیمفا
برتری مطلق | تحلیل کنفرانس سونی در E3 2014 - گیمفا
برتری مطلق | تحلیل کنفرانس سونی در E3 2014 - گیمفا
برتری مطلق | تحلیل کنفرانس سونی در E3 2014 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

برتری مطلق | تحلیل کنفرانس سونی در E3 2014 - گیمفا
برتری مطلق | تحلیل کنفرانس سونی در E3 2014 - گیمفا