حماسه گرگ سفید | تحلیل نمایش عنوان The Witcher 3 : Wild Hunt در E3 2014 - گیمفا
حماسه گرگ سفید | تحلیل نمایش عنوان The Witcher 3 : Wild Hunt در E3 2014 - گیمفا
حماسه گرگ سفید | تحلیل نمایش عنوان The Witcher 3 : Wild Hunt در E3 2014 - گیمفا
حماسه گرگ سفید | تحلیل نمایش عنوان The Witcher 3 : Wild Hunt در E3 2014 - گیمفا

حماسه گرگ سفید | تحلیل نمایش عنوان The Witcher 3 : Wild Hunt در E3 2014

شایان شفایی
۲۰:۲۸ ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
حماسه گرگ سفید | تحلیل نمایش عنوان The Witcher 3 : Wild Hunt در E3 2014 - گیمفا

فستیوال E3 2014 نیز به پایان رسید و بیشتر شرکت ها و کمپانی های برتر و مطرح جهان با کنفرانس های خود نمایش های زیبایی از عناوین در دست ساخت خود را به بازیبازان سراسر جهان ارائه کردند. در میان آن همه نمایش که از عناوین جدید شاهد بودیم، عنوانی حضور داشت که با نمایش خود بسیاری را شگفت زده کرد. The Witcher 3: Wild Hunt توانست با نمایش خود در کنفرانس شرکت مایکروسافت طرفدارن سبک RPG را به وجد آورده و قدرت خود را به رخ همگان بکشد. در مراسم E3 امسال، گرگ سفید خوش درخشید و باری دیگر ثابت کرد که قدرت تنها در دست جادوگران است! در ادامه مطلب با ما همراه شوید تا نگاهی بر نمایش این عنوان در E3 2014 بیندازیم.

عناوین سری The Witcher به علت داشتن عوامل مثبت زیادی، همواره مورد توجه بازیبازان و منتقدان قرار گرفته اند. دو عنوان پیشین که از این سری منتشر شدند بسیار موفق عمل کرده و مورد استقبال زیادی از سوی طرفداران سبک نقش آفرینی قرار گرفتند. همین عوامل باعث شد که سازندگان این عناوین، به فکر ساخت نسخه سوم از این سری تحت عنوان The Witcher 3: Wild Hunt بیفتند. اینگونه بود که پروژه ساخت این عنوان آغاز شد و باری دیگر تب و تابی جدید در میان علاقه مندان عناوین نقش آفرینی بوجود آمد. تا چندی پیش، اطلاعات منتشر شده از این عنوان نسبتا کم بود ولی در چند روز اخیر و با نزدیک شدن به فستیوال E3 2014، به مراتب اطلاعات، تصاویر و تریلرهای منتشر شده از بازی افزایش یافت و بازیبازان دریافتند که با چه عنوانی طرف هستند! حال نگاهی به تریلرهایی که اخیرا از این عنوان منتشر شده است خواهیم انداخت. پیش از آن با اطلاعات کلی و شناسنامه بازی همراه باشید:

عنوان: The Witcher 3: Wild Hunt

سازنده: CD Project RED

ناشرین: Warner Bros. , Bandai Namco Games , Spike Chunsoft

سبک: Role-Playing

موتور گرافیکی: RED Engine 3

پلتفرم: Microsoft Windows , Xone , PS4

گرگ سپید | بازمانده ای از محفل جادوگران

پیش از آنکه به سراغ تحلیل تریلر این عنوان برویم، لازم دیدم مختصر اطلاعاتی از Witcher ها و Geralt of Rivia بدهم.

Witchers: جادوگران انسان هایی هستند که از کودکی تحت تاثیر کار های سخت و آزمایشاتی طاقت فرسا آموزش میبینند و بدن خود را به نحوی اصلاح و بازسازی میکنند تا قدرت های فرابشری را آموخته و در راه های درست از آن استفاده کنند. هدف اصلی آنها از بین بردن هیولاها و موجوداتی است که مبارزه با آنها کار هر کسی نیست! آنها برای کشتن هیولاها و آرام کردن سرزمین های اطراف، دستمزد دریافت میکنند و بعضی از آنها از این راه زندگی خود را میگذرانند. در سری بازی های Witcher، شخصیت اصلی بازی جادوگری است که Geralt of Rivia نام دارد.

گرگ سپید بر می خیزد

Geralt of Rivia: مادر او جادوگری به نام Visenna بود و پدرش جنگجویی بود به نام Korin. در همان کودکی، مادرش او را به Kaer Morhen (قلعه جادوگران) فرستاد. گرالت در آنجا توسط جادوگران مختلف مورد آزمایشات زیادی قرار گرفت و تنها کسی بود که از این آزمایشات جان سالم به در برد. بعد از اتمام این آزمایشات، گرالت توانایی های فرابشری مختصری را آموخت ولی در طی این آزمایشات، تمام رنگ دانه های پوست و مویش از بین رفت. دلیل سفیدی پوست و موی گرالت نیز همین مسئله است. پس از آن بقیه به آن لقب گرگ سفید را دادند. بعد از آزمایشات و زنده ماندن گرالت، جادوگر زبردستی به نام Vesemir شروع به تعلیم دادن گرالت کرد. جالب است بدانید که بر خلاف نامش، گرالت اهل Rivia نیست. Vesemir ،استاد گرالت، به او گفت تا لقبی برای خود انتخاب کند. در ابتدا گرالت لقب Geralt Roger Eric را انتخاب کرد اما این لقب توسط استادش رد شد. به نظر Vesemir، آن لقب احمقانه بود! به همین دلیل استاد برای گرالت لقب Geralt of Rivia را برگزید و پس از آن همه او را با این نام می شناختند. پس از آماده شدن گرالت و فراگیری تمامی فنون جادوگری، او به سرزمین Roach فرستاده شد تا کار خود را به عنوان شکارچی هیولاها شروع کند. جالب است بدانید که پس از این اتفاق، گرالت نام تمام اسب های خود را Roach گذاشت. و اینگونه ماجرای گرالت در دنیای بیرون آغاز شد

همان طور که می دانید داستان این عنوان مدتی پس از نسخه دوم اتفاق می افتد. در فصل زمستان، گروه Wild Hunt به روستاهای اطراف حمله کرده و آنها را به آتش میکشند. رییس این گروه که King of The Wild Hunt نام دارد مشتاقانه طالب مرگ گرالت بوده و برای مردن او حاضر است دست به هر کاری بزند.

مختصر اطلاعاتی درباره گرالت و داستان عنوان جدید خواندید. حال به سراغ تریلرهای منتشر شده از این عنوان و تحلیل آنها می رویم.

پیش از E3

یک روز پیش از E3 2014، یک تریلر دو دقیقه ای از بازی منتشر شد که اطلاعات بیشتری را در زمینه داستان و گیم پلی این عنوان به مخاطبان عرضه کرد. تا کنون تمام موسیقی هایی که از این عنوان شنیده ایم، بی نظیر بوده اند و کاملا حس حماسی بودن بازی را به مخاطب القا میکنند. این تریلر هم از این قاعده مستثنی نبوده و با یک موسیقی حماسی در اوج آغاز میشود. اولین صحنه ای را که از بازی در این تریلر شاهد هستیم به تنهایی قادر است تا جو موجود در این عنوان را به خوبی نشان دهد. شب هنگام بر روی شاخه های درختی بزرگ، ۹ نفر به دار آویخته شده اند و کلاغ ها مشغول خوردن اجساد هستند که کمی دورتر، گرالت با اسب خود وارد می شود که با صدای پای اسب، کلاغ ها به پرواز درآمده و این تنها اجساد آویخته شده هستند که خود نمایی می کنند. از طرفی دیگر، سربازان گروه Wild Hunt در راه هستند تا روستایی را به آتش بکشند. آنها روستا را خاکستر کرده و اهالی آن را دستگیر می کنند. در همین حال، King of The Wild Hunt وارد می شود. عظمت و ابهتی که دارد به او لیاقت این را می دهد که دشمن گرالت و تنها دلیل هراسیدن گرالت باشد.
راوی شروع به تعریف کردن می کند:

زمانی تعداد ما زیاد بود… اکنون تعدادمان بسیار کم است… شکارچیان… از بین برنده پلیدی های روی زمین… جادوگران… ماشین های کشتار بی نهایت… در بین ما، یک اسطوره است… کسی که او را با نام Geralt of Rivia و لقب گرگ سفید می شناسند.

یک روز پیش از E3 2014، یک تریلر دو دقیقه ای از بازی منتشر شد که اطلاعات بیشتری را در زمینه داستان و گیم پلی این عنوان به مخاطبان عرضه کرد.

از طرفی دیگر گرالت با چند سرباز که در اطرافش هستند و از او مراقبت می کنند، نزد پادشاه می رود. پادشاه از دیدار دوباره گرالت اظهار خرسندی می کند به او می گوید که زنی پس از چند سال بازگشته است، کسی که مطمئنا از فرقه جادوگران است. پادشاه به گرالت گوشزد می کند که آن زن در خطر گروه Wild Hunt است و از گرالت می خواهد تا آن زن را از خطر نجات داده و پیش خود بیاورد. پادشاه با حالتی تهدید آمیز می گوید پس از آنکه آن زن را گیر بیاورد آنچه که مدت ها پیش سزاوارش بود را سرانجام به او اهدا خواهد کرد! این مسئله وسعت داستان بازی را بیش از پیش نشان می دهد. دیگر مثل سابق تنها شاهد داستانی تک بعدی نخواهیم بود. اینطور که معلوم است داستان بازی شاخه های متعددی داشته و همین امر، هم به افزایش مدت زمان گیم پلی بازی می افزاید و هم به تعداد پایان های بازی.

در نیمه دوم تریلر، بیشتر شاهد لحظات گیم پلی بازی هستیم. در صحنه های ابتدایی، وسعت محیط بازی و تنوع محیط ها به ما نشان داده می شود. همچنین نماهایی از محیط و شهرها را میبینیم که دورنماها و افق های بازی را به رخ می کشند. اینطور که پیداست RED Engine 3 واقعا موتوری قدرتمند است و توانایی بالایی را برای خلق محیط های بزرگ و باورپذیر دارد. پس از آن صدای King of The Wild Hunt به گوش می رسد. صدای این شخصیت نیز به اندازه ظاهرش با ابهت و ترسناک است. او در سخنان خود هدفش را که به چنگ آوردن آن زن است بیان می کند همچنین اشتیاق خود نسبت به کشته شده گرالت را نیز به زبان می آورد. مسئله دومی که در این تریلر با شنیدن صدای شخصیت ها متوجه می شویم، صداگذاری زیبا و به جای بازی است. ظاهرا صدای هر شخصیت متناسب با ظاهر و نقش وی در بازی اعمال شده است که مطمئنا اگر این امر تا زمان انتشار بازی مرغوبیت خود را حفظ کند، عاملی خواهد شد برای موفقیت بازی.

در این تریلر شاهد حضور Triss نیز هستیم. جادوگری که در دو نسخه پیشین نیز حضور داشت. او معشوقه گرالت است و مطمئنا نقشی اساسی در روند پیش روی داستان خواهد داشت. مسئله دیگری که در این تریلر به وضوح مشخص است، تنوع بالای دشمنان بازی است. دشمنان شما طیف بسیار وسیعی را در بر می گیرند. از حیواناتی مانند خرس گرفته تا جادوگرانی پلید با قدرت هایی بسیار بالا که شکست دادنشان آسان نخواهد بود. مطمئنا رویارویی با هر یک از این دشمنان، روش خاص خود را می طلبد و برای شکست دادن هر کدام باید شیوه مشخصی را اعمال کرد. مطمئنا گرالت در بازی باید جادو های زیادی را در اختیار داشته باشد که بعضی از آنها را در این تریلر شاهد بودیم اما جالب ترین این جادوها، خروج آتش از دهان گرالت بود که این مسئله او همانند یک اژدها قوی می سازد!

تریلر نمایش این عنوان در کنفرانس مایکروسافت

اما در کنفرانس مایکروسافت در E3 2014، عنوان The Witcher 3: Wild Hunt یک نمایش ۵ دقیقه ای از گیمپلی داشت که در ادامه آن را به طور کامل بررسی می کنیم.

همان طور که پیش از این نیز اشاره شد، جادوگران به منظور کشتن هیولاها و دریافت پول و جایزه تعلیم داده می شوند. در این تریلر، این هدف مستقیما مشخص است و گرالت در سال ۱۲۷۲ سرزمینی که No Man’s Land نام دارد در پی شکار یک Griffin است. Griffin هیولایی که از تلفیق شیر و عقاب به وجود آمده است. این جانور، دم، بدن و پاهای یک شیر را دارد و از طرفی دیگر، بال و سر یک عقاب را دارا می باشد. گرالت در یک جنگل به دنبال ردهایی از این موجود بوده و در جایی که یک لاشه و مقدار زیادی خون ریخته شده است، یکی از پرهای آن را پیدا می کند. کمی جلوتر، منوی بازی آشکار می شود. در این بخش، چهار قسمت اصلی مشاهده می شود: Inventory , Map , Journal , Meditation

گرالت در سال ۱۲۷۲ سرزمینی که No Man’s Land نام دارد در پی شکار یک Griffin است. Griffin هیولایی که از تلفیق شیر و عقاب به وجود آمده است.

ابتدا در قسمت Meditation، یک بمب دستی و دو عدد دارو انتخاب می شود. سپس در بخش Inventory، یک تیر کمان خودکار کوچک و چند عدد تیر برداشته  می شود. اینطور که به نظر می رسد، منوی بازی به هیچ وجه پیچیده نبوده و تمام موارد مورد نیاز، یک جا در کنار هم جمع شده اند. Level بازیکن در بالا سمت راست مشاهده می شود که در اینجا عدد ۷ را می بینیم. همان طور که می دانید، جادوگران نسبت به انسان ها دارای حس بینایی و شنوایی برتری هستند که این قابلیت به گرالت این اجازه را می دهد تا رد های بیشتری را از Griffin  پیدا کند. سرانجام گرالت، هیولا را می یابد که بر روی تخته سنگی نشسته است. گرالت با تیر کمان خود، همزمان سه تیر به سمت او پرتاب می کند که دو تیر به Griffin برخورد می کند. هیولا به سرعت از جا بر می خیزد، پرواز کرده و فرار می کند. گرالت نیز به سرعت به دنبال او می دود. در اینجا یک موسیقی هیجانی را می شنویم که این مسئله به ما تناسب بالای موسیقی با جو گیم پلی را یادآوری می کند. Griffin در اوج در حال پرواز بوده و گرالت نیز به دنبال وی می دود. در اینجا باز هم وسعت بسیار زیاد محیط به چشم می خورد. محیط بازی بسیار بزرگ بوده و شما می توانید از هر مسیری که دوست دارید به تعقیب Griffin ادامه دهید. مناظر زیبایی در دوردست ها قابل مشاهده است که باز هم کیفیت دور نماها را به ما نشان می دهد. در جریان تعقیب هیولا، ناگهان به پرتگاهی می رسیم، از پرتگاه به پایین پریده و در این زمان است که وسعت محیط بسیار بیشتر از پیش شده و محیطی چند برابر وسیع تر را شاهد هستیم. درختان و چمن ها بسیار عالی هستند. در این زمان آرزو می کنید که کاش به جای Griffin بودید و از بالا و به جای او، جهان عظیم The Witcher 3 : Wild Hunt را مشاهده می کردید. هیولا را گم می کنیم و باز هم با یافتن ردهایی جدید باید او را بیابیم. به علت برخورد تیر ها، حال رد خون هیولا بر روی زمین مانده که به لطف آن می توان سریع تر Griffin را یافت.

کمی جلوتر، صدای فریاد و صدای برخورد شمشیر به گوش می رسد. راهزن ها حمله به کلبه ای حمله کرده اند. این مسئله یک ماموریت فرعی به حساب می آید و این انتخاب شماست که آن را انجام دهید یا خیر.

کمی جلوتر، صدای فریاد و صدای برخورد شمشیر به گوش می رسد. راهزن ها حمله به کلبه ای حمله کرده اند. این مسئله یک ماموریت فرعی به حساب می آید و این انتخاب شماست که آن را انجام دهید یا خیر. در هر صورت به طرف صدای راهزن ها رفته و درگیری آغاز می شود. یکی از راهزن ها زودتر از بقیه به طرف شما می آید و شما را تهدید می کند. نکته جالب اینجاست که دیالوگ وی، بالای سر خودش نوشته می شود. گرالت به راهزن حمله ور می شود. با چند ضربه شمشیر و استفاده از یک جادو، سر راهزن را از تنش جدا می کند. خون با فشار از گردن راهزن خارج شده و او به زمین می افتد. موسیقی حماسی اکنون به اوج خود رسیده است. دو راهزن دیگر همزمان به گرالت نزدیک می شوند. گرالت با استفاده از جادوی آتش آن ها را می سوزاند و مقداری از خط سلامتی آنها کاسته می شود. هنوز از گردن راهزن قبلی، خون خارج می شود. راهزنی از دور به سمت گرالت تیری پرتاب می کند. گرالت با شمشیر خود تیر را به سمت خودش باز می گرداند و او کشته می شود. حال نوبت دو راهزن باقی مانده است. گرالت با استفاده از یک جادو آنها را به عقب پرتاب می کند. با یک ضربه شمشیر، دست راست یکی از راهزنان قطع شده و او کشته می شود. راهزن پایانی با یک جادو سر جای خود می ایستد و با یک ضربه مهلک از وسط به دو نیم تقسیم می شود. حرکات شمشیر گرالت و نحوه حمله کردن او بسیار عالی و سریع است.

حال شاهد یک کات سین هستیم. زنی از کلبه بیرون آمده و از گرالت می پرسد که او اینجا چه می کند. در این جا یکی از عوامل RPG بودن بازی خود را نشان می دهد. دو گزینه ظاهر می شود که اولی جوابی است تحت عنوان ” دنبال کردن یک Griffin ” و دومی سوالی است تحت عنوان ” آن ها که بودند؟” بازیباز گزینه اول را انتخاب کرده و گرالت می گوید که دنبال کردن رد هیولا او را به اینجا کشیده است. زن از گرالت تشکر کرده و گرالت میگ وید که در آینده باز خواهد گشت. کات سین تمام شده و امر شکار هیولا و دنبال کردن ردها از سر گرفته می شود. نکته جالب اینجاست که به از بین بردن راهزنان، اعتماد آن زن نسبت به شما جلب شده و در آینده می توانید به اینجا بازگردید. مطمئنا در جایی از بازی، کمک های این زن به کارتان خواهد آمد. این امر سیستم سرنوشت بازی را به ما نشان می دهد. مشخص نیست که با گذشتن از این محیط و کمک نکردن به این زن چه اتفاقی می افتاد اما مطمئنا کمک به او خالی از لطف نیست.

سپس شاهد صحنه ای هستیم که گرالت سوار بر اسبی سرخ به شهر می آید در حالی که سر Griffin را با طناب به کنار اسبش بسته و قلابی فلزی را در کنار چشمش فرو کرده است. تریلر با نشان دادن محیط وسیع شهر پایان می یابد.

دنبال کردن ردهای هیولا  شما را به بالای کوه می کشاند. در حین بالا رفتن از کوه، گرالت با مانعی بلند تر مواجه می شود که مجبور است از آن بالا برود. در این موقع او پریده و از مانع بالا می رود. انیمیشن ها و حرکات گرالت عالی و بی نقص طراحی شده و به واقعیت نزدیک اند. در نوک قله، هیولا نشسته که با دیدن شما آرامشش به هم می خورد. بال های خود را برافراشته و به سمت شما پرواز می کند. موسیقی هیجانی دیگری شروع به پخش می کند و نبرد اصلی آغاز می شود. هیولا بر روی زمین می نشیند و خاک زیادی به پا می کند. او ضربه ای به گرالت زده و از خط سلامتی او می کاهد. در این موقع، گرالت از دهانش به سمت هیولا آتش زده و هیولا را باری دیگر مجبور به پرواز کردن می کند. نبرد ادامه می یابد تا جایی که هیولا پرواز کرده و به سمت گرالت می آید. گرالت تیری به سمت او پرتاب می کند. در این حین، هیولا تعادل خود را از دست داده و با چرخش به زمین برخورد می کند. سپس کات سینی را مشاهده می کنیم که شمشیر گرالت از دستانش می افتاد و گرالت شمشیر مخصوص جادوگران را از غلاف بیرون می آورد. هیولا سر خود را بالا گرفته و نعره ای از ته دل می کشد. سپس شاهد صحنه ای هستیم که گرالت سوار بر اسبی سرخ به شهر می آید در حالی که سر Griffin را با طناب به کنار اسبش بسته و قلابی فلزی را در کنار چشمش فرو کرده است. تریلر با نشان دادن محیط وسیع شهر پایان می یابد.

نبرد با هیولا عالی طراحی شده بود. هوش مصنوعی Griffin بسیار بالا بود. صداهای او مانند صدای بال هایش یا فریاد او بسیار قابل باور کار شده بود. نبرد با او کار آسانی نبود و روش های زیادی برای از بین بردن وی وجود داشت. در نبرد با این هیولا، تعادل مناسبی به چشم می خورد. ظاهرا در اینجا بازی نه سخت بود و نه آسان و پیروزی با کسی بود که تلاش بیشتری را به خرج دهد.

سخن پایانی

دو عنوان پیشین که از این سری منتشر شده، بسیار عالی بوده و از آنها استقبال زیادی شد. نسخه سوم نسبت به دو نسخه پیشین تغییراتی زیاد و پیشرفت های چشمگیری داشته که آنها را تا به اینجای کار، در تریلر ها شاهد بودیم. نقات قوت بسیار زیادی در نمایش ها وجود داشت که مطمئنا  اگر این مسائل با همین کیفیت تا زمان انتشار بازی حفظ شوند، شاهد یک عنوان بسیار قوی در سال ۲۰۱۵ خواهیم بود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

حماسه گرگ سفید | تحلیل نمایش عنوان The Witcher 3 : Wild Hunt در E3 2014 - گیمفا
حماسه گرگ سفید | تحلیل نمایش عنوان The Witcher 3 : Wild Hunt در E3 2014 - گیمفا
حماسه گرگ سفید | تحلیل نمایش عنوان The Witcher 3 : Wild Hunt در E3 2014 - گیمفا
حماسه گرگ سفید | تحلیل نمایش عنوان The Witcher 3 : Wild Hunt در E3 2014 - گیمفا
حماسه گرگ سفید | تحلیل نمایش عنوان The Witcher 3 : Wild Hunt در E3 2014 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

حماسه گرگ سفید | تحلیل نمایش عنوان The Witcher 3 : Wild Hunt در E3 2014 - گیمفا
حماسه گرگ سفید | تحلیل نمایش عنوان The Witcher 3 : Wild Hunt در E3 2014 - گیمفا