توقف جریان حیات | تحلیل نمایش The Division در E3 2014 - گیمفا
توقف جریان حیات | تحلیل نمایش The Division در E3 2014 - گیمفا
توقف جریان حیات | تحلیل نمایش The Division در E3 2014 - گیمفا
توقف جریان حیات | تحلیل نمایش The Division در E3 2014 - گیمفا

توقف جریان حیات | تحلیل نمایش The Division در E3 2014

Brad Simpson
۱۴:۰۶ ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
توقف جریان حیات | تحلیل نمایش The Division در E3 2014 - گیمفا

چقدر حال و هوای زندگی عادی ایده آل است؛ می توانی در خیابان آزادانه راه بروی، می توانی با دوستانت به مصاحبت بنشینی، می توانی برای خود آزادانه در شهر به گشت و گذار بپردازی، به خانواده ات برسی و کلا از زندگی لذت ببری. حیات در این زندگی به خوبی جریان یافته و تو از شارش ان لذت می بری. چقدر زندگی موافق طبع توست واین تویی که می توانی بر سرنوشت خود تاثیر بگذاری اما…! اما همه این مسائل در گرو آن است که عوامل خارجی و دیگری شارش زندگی و حیات تو را متوقف نکرده و درآن اختلال ایجاد نکنند. تصور کنید در غروب روزی برای قدم زدن به خیابان می روید و بعد از خوشی و ایجاد دلخوشی برای خود به خانه باز می گردید؛ در را باز می کنید؛ پس از طی راهرو به درون خانه وارد می شوید و با نگاهی به اطراف خود جز تباهی چیز دیگری را مشاهده نمی کنید!

خون خانه شما را فرا گرفته و از خانواده خود تنها اجسادی را می یابید که به جای طراوت بخشیدن  به شما، شما  را مستهلک و نابود می کنند! شما دیگر نغمه دل انگیز خوبی ها را نمی شنوید چرا که آن نغمه دلگشا جای خود را به صدای غران مرگ داده است. از خود می پرسید: آخر چه شده است؟! من چه گناهی کرده ام که باید به فلاکت بنشینم! این تنها سرنوشت شما نیست بلکه کل شهر به این سرنوشت دچار شده اند. خوشبختانه  داستان این شهر نیز مانند داستان های اساطیری دوران بچگی مان دارای قهرمان هایی است که برای کمک به عوام می شتابند. دنیای گیم که این روزها به طور مدوام و با کثرتی بسی زیاد، این داستان ها را در قالب گیم و بازی به تصویر می کشاند. نمایشگاه E3 باعث شد تا عنوان های زیادی از این دست معرفی و شکوفا شوند که محوریت داستان آن ها براساس Survival و ابقا می باشد. The Division یکی از آن عنوان هایی است که به این موضوع پرداخته و تاحد بسیار زیادی خود را با نمایش خیره کننده خود در دل همگان جا کرد و زمینه شکوفایی خود را فراهم آورد. این بازی با تریلر های خود دل هواداران را ضربه فنی کرد و آن را در خاک در اختیار خود گرفت؛ این یعنی که دیگر The Division ودل هواداران با یک دیگر پیوند دوستی بسته اند و تا ابد از یک دیگر آزرده نمی شوند. ما در ادامه به شرح و تفسیر چگونگی کسب این موفقیت عظیم می پردازیم و از طریق شکاف جزئیات شما را با دقتی بیش تر به این بازی جذب خواهیم کرد.

باکس آرت رسمی بازی

نام بازی: Tom Clancy’s The Division

سازنده( ها):Ubisoft Massive, Ubisoft Reflections , Ubisoft Red Storm

ناشر: Ubisoft

سبک: MMO, TPS, Action Role Playing

تاریخ رسمی انتشار: ۲۰۱۵

تکاپو برای بقا

The Division آخرین عنوان معرفی شده توسط یوبی سافت است که نام تام کلنسی برآن برند شده و این یعنی شاهکاری دیگر! مطمئن باشید که این عنوان شاهکار خواهد بود. این بازی توسط سه  استودیو باکارنامه درخشان یعنی: Ubisoft Massive, Ubisoft Reflections , Ubisoft Red Storm که طلایه داران یوبی سافت هستند، ساخته خواهد شد و با پیشینه ای که این سه استودیو دارند، بعید نیست که شما را به صفحه نمایشگر بازی خود به هنگام تجربه The Division میخ کوب و خیره کند. این بازی در سال ۲۰۱۵ میلادی  منتشر خواهد شد؛ آن هم برروی کنسول های نسل هشتمی دو شرکت سونی و مایکروسافت  و پلتفرم محبوب شرکت یوبی سافت و گیمرها یعنی PC. این مسئله در E3 سال گذشته تائید شد و این امر باعث این شد تا دل همگان در انتظار آن باشد.  همه چیز از آن تریلر هفت دقیقه ای شروع شد و … . داستان بازی دارای پتانسیل بالایی برای درگیر کردن همه ی مخاطبان به خود است. داستان بازی بر اساس اتفاقی خاص پایه ریزی شده؛ اتفاقی که مسبب شیوع ویروس هایی خطرناک از طریق وجوه نقد به مردم شده که آدینه ی خوش آن را تبدیل به جمعه ی سیاه کرد. عده ای برای دفاع از مردم سرزمین خود به پا می خیزند تا مسببان شیوع ویروس را به درک واصل کنند. آن ها که در گروه “Strategic Homeland Division” یا به اختصار The Division انجام وظیفه می کنند و از پشتیبانی دولت و نیرو های مردمی نیز بهره مند هستند. این ها همه مزه یک MMO را به خوبی به شما و دوستانتان خواهد چشاند. این بازی که برای به برجسته کردنکیفیت کاری کنسول های نسل هشتمی پایه گذاری و ساخته شده است، قصد دارد تا با استفاده از آن ها عروج یابد. مسئولان یوبی سافت در این باره در صفحه رسمی خود در تارنمای توییتر این گونه گفتند:

ما قصد داریم تا با استفاده از قدرت گرافیکی کنسول های نسل هشتم، هم قدرت آن ها و هم قدرت خودمان را برای ارائه بازیِ فوق العاده ای به کار بگیریم اما این دلیلی نمی شود که  ازانتشار بازی برروی پلتفرم های دیگر جلوگیری کنیم.

این امر باعث شد تا این بازی برروی پلتفرم PC نیز تایید شود و همه نوع امکانی برای انتشار این بازی برروی پلتفرم دیگر وجود دارد. از این ها بگذریم؛ سال ۲۰۱۵ چه سال شگفت انگیزی خواهد شد؟! با عنوان های متعدد و عالی که همگان مدعی کسب بیشترین موفقیت هستند ولی آیا The Division می تواند بر قله این موفقیت ها صعود  وآن را کسب کند. باید دید و منتظر بود. یکی از عواملی که ما رابرای رسیدن The Division به موفقیت عالی مصمم و به یقین می رساند، همین مراسم باشکوه E3 است که اندی پیش به اتمام رسید. E3 باعث می شود تا طرفداران متعصب و مصمم به موفقیت یک بازی با طرفدارانی که عطش کمی برای جانب داری از هم تفکیک شوند. The Division نیز در مراسم E3 طرفداران و مشتاقان خود را شناخت! چرا که نمایشی بسیار جالب و زیبا داشت که عطش همگان را همچون ببری که از طعمه ی خود آگاه شده، زیاد کرده و این ازدیاد انتظارات باعث می شود تا ما نمایش این بازی در E3 را برای شما تحلیل کنیم و به استنباطی کلی برسیم.

the-division-tom-clancy.jpg

The Division In E3

برای رهرو شدن در مسیرموفقیت، همیشه پای یک E3 در میان است!

The Division در E3 نمایشی خارق العاده داشت به گونه ای که همه نگاه ها به سمت آن جذب شد. طبق گفته هایمان در ابتدای کار فضای شهر نیویورک بسیار آرام و زیباست. در شهر اتفاق خاصی جز خوشی و خوش بودن مردم رخ نمی دهد، همه در پی کار و زندگی خود هستند و به قول معروف چرخ روزگار با آن ها سازگار است. همه چیز خوب پیش می رود و زندگی بسیار بروقف مراد است.

UntitledRhBte.jpg

زندگی در شهر جریان دارد و این زندگی است که با مردم می سازد ولی آیا مردم این سازگاری را تا آخر عمر برای خود پایدار می بینند؟

اما این خوشی ها با شیوع ویروس از طریق وجوه نقد به پوچی و بدبختی تبدیل می گردد. شهر طبیعتی سرد دارد اما کانون گرم خانواده به آن گرمی می بخشید اما پس از شیوع ویروس و متلاشی شدن عناصر و افراد همه خانواده ها، دیگر هیچ چیز نمی تواند بر سرمای فائق آمده و برشهر چیره شود. دیگر چیزی جز ترانه ای که سوادی مرگ می کند و صدای آژیر شنیده نمی شود؛ انگاری که همگان خود را برای مرگ و فلاکت آماده کرده اند. اما گروه SHD با حضور خود به دنیای سیاه و سفید شهر، رنگ می بخشد و نور امید را در دل همه افراد جاری می کند. این شما و گروهتان هستید که می توانید ناجی یک شهر و در معنای وسیع تر، یک ملت باشید.

DD.png

نگاه ناجی برای نجات ملتی که درگیر اتفاقی بد شده و این امر باعث شده تا شما و دوستانتان به کمک آن ها بشتابید.

شما در این مسیر یارانی دارید که کمک تان می کنند و شما را برای نجات یک ملت همراهی اما مگر یک امر ساده است؟ خیر زیرا که شما دشمنانی قدرتمند دارید که برای نابودی شما لحظه ای دریغ نمی کنند واین یعنی مبارزه ای تمام عیار برای موفقیت و نجات. شما موفق خواهید شد چرا که ایمان به خروج از این بحران دارید و ایمان شما در کنار سلاح های مادی شما، سلاحی معنوی خواهد بود که شمارا در برابر دشمنان قوی می کند. اما هیچ وقت به هر ترتیبی قدرت آن ها را دست کم نگیرید.

GG.png

نمایی از دشمنان شما! آیا از آن ها می ترسید؟

از بحث داستانی بازی که به فراخور در بالا توضیح دادیم می گذریم و می رسیم به قسمت جالب ماجرا و آن گرافیک، صدا و گیم پلی بازی است که بانمایش متحیر کننده خود برای همگان یادمانی زیبا را به یادگار گذاشت. خوب در بحث گرافیک بسیار عالی افکت هایی کار شده که برای بنده بسیار جالب بود. نورپردازی و نشان دادن باریکه ی نور آن هم به صورت متمرکز به یک نقطه خیره کننده است. اشیای معلق در هوا مثل گرد وغبار  و حتی حشرات موزی  و موش در بازی به وضوح دیده می شوند که انگاری شما خودتان را در دنیای واقعی می بینید. جزئیات بسیار فراون به صورتی که تمرکز ویژه ای روی آن بخش شده است. چکه ی آب از بالای سقف یکی از آن هاست که شمارا مجذوب می کند؛ نه به طوری آن قدر زیاد است که اغراق انگیز باشد و نه آنقدر کم که نشئت گرفته از بی توجهی باشد بلکه در حد تعادل و در مساوات با واقعیت است. از المان ها و مکانیزم هایی که در WD استفاده شده را به وفور می توان در The Division حس کرد؛ داشتن نقشه ای که گستره آن با وجود چشمی مسلح در برابر شما هم چون فرشی پهن خواهد شد و شما می توانید آن را برروی زمین و به صورت تصاویری سه بعدی ببینید و مسیر حرکت خود را انتخاب کنید. شما می توانید با تکنولوژی که در اختیار دارید، اشیا را مورد بررسی قرار داده و آن ها را واکاوی کنید. ضمنا با وجود آن ابزار قادر خواهید بود تا اتفاقات رخ داده در گذشته را دیده و از آن استنباطی حاصل کنید. موشن کپچر کار خود را در بازی به نحوی احسن انجام داده؛ به نوعی که تمامی کاور گیری ها و پرش های شما طبیعی خواهد بود و دیگر شاهد کار های غیرطبیعی و انجام کارهای خیلی خارق العاده نخواهیم بود بلکه هر چه می بینیم، واقعیت است. کاور گیری ها و بخش مبارزه ای بازی مرا یاد Splinter Cell Black List می اندازد و به واقع نیز شبیه آن است. دویدن کارکتر ها بسیار طبیعی است و شدت آن بستگی به آدرنالین خونتان  دارد و هرچه بیشتر بترسید، سریع تر خواهید دوید البته مراد از ترس همان دلهره شما است که به نحو زیادی به بازیباز انتقال پیدا می کند. دشمنانتان از پشت هم به شما خنجر می زنند و نوع حمله آن ها براساس هوش مصنوعی آن هاست که بسیار در سطح بالایی قرار دارد. پس مراقب خود باشید. در یکی از تریلر ها یک نفر با چکش و از پشت کاور به آرامی به شما نزدیک می شود که البته بازیباز از آن جا جان سالم به در برد. تخریب پذیری از عوامل دیگر است که باعث برجستگی گرافیک بازی می شود.نمی گویم که تخریب پذیری در سطح بالایی است بلکه آن درسطح متعادلی است و این یعنی نزدیکی شدید آن به واقعیت! شما در مسیر باید همچون پدری از یاران خود محافظت کنید ودر صورت زخمی شدن آن ها، آنان را نجات دهید. صدا گذاری باز هم به خوبی انجام شده به صورتی که در هنگام دویدن به خوبی باشنیدن صدای پای خود می توانید درک کنید که بار سنگینی برروی دوش شماست و آن موادی هستند که شما در کوله پشتی خود حمل می کنید.

تریلر گیم پلی

دانلود با کیفیت Full HD

دانلود با کیفیت HD

دانلود با کیفیت SD

the-division-logo.png

پیش به سوی موفقیت

پیش به سوی اقتدار

این بازی با نمایش خود در E3 همگان را مجذوب خود کرد؛ پس انتظارات نسبت به آن به شدت افزایش یافته است و همه انتظار نمایش های فوق العاده ی دیگری از این بازی دارند تا سال ۲۰۱۵ برسد و The Division در رینگ حریف های خود را شکست داده و به اقتدار برسد. اقتداری که ثمره ی تلاش یوبی سافت برای ارائه عنوانی خارق العاده خواهد بود. تنها عیب بزرگ این بازی برای ما آنلاین بودن آن است که این باعث می شود تا خیلی از ما( متاسفانه ایرانیان) تجربه این عنوان را از دست دهیم؛ پس بهتر ات که عطش خود را برای دیدن نمایش های ان بالا برده وفکری به حال تجربه آن تا سال ۲۰۱۵ بکنیم. هنوز ۱ سال دیگر فرصت داریم؛ پس باید دستت بجنابنیم و این بازی را از دست ندهیم.

تریلر سینماتیک

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

توقف جریان حیات | تحلیل نمایش The Division در E3 2014 - گیمفا
توقف جریان حیات | تحلیل نمایش The Division در E3 2014 - گیمفا
توقف جریان حیات | تحلیل نمایش The Division در E3 2014 - گیمفا
توقف جریان حیات | تحلیل نمایش The Division در E3 2014 - گیمفا
توقف جریان حیات | تحلیل نمایش The Division در E3 2014 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

توقف جریان حیات | تحلیل نمایش The Division در E3 2014 - گیمفا