فرار به سوی پیروزی | تحلیل کنفرانس مایکروسافت در ۲۰۱۴ E3
سال ۲۰۱۳، در واقع شروع برهه ای جدید در تاریخ دنیای بازی های رایانه ای بود. سالی که در آن کنسول های نسل هشتمی روانه ی بازار شدند و جدال جدیدی میان سازندگان این دو کنسول یعنی دو کمپانی بزرگ سونی و مایکروسافت شکل گرفت. راند اول این جدال در E3 2013 رقم خورد، جایی که دو کنسول با نمایش ویژگی های خود و همچنین معرفی انحصاری هایی که قرار بود همراه با انتشار رسمی کنسول های منتشر شوند، سعی داشتند طرفداران بیشتری جذب کنند.
سیاست های هوشمندانه سونی نظیر قیمت کمتر کنسول PS4 و همچنین انتشار چند انحصاری با سابقه ی قوی نظیر Killzone : Shadow Fall و inFAMOUS : Second Son سبب شد تا این شرکت در ابتدای راه، گوی سبقت را از رقیب خود برباید و در زمینه فروش با اختلاف زیاد پیشتاز باشد. مایکروسافت در E3 2013 با اعلام چند سیاست شتاب زده که البته بعد ها منتفی شد و از همه مهم تر قیمت بیشتر کنسول Xbox One که حدود ۱۰۰ دلار از PS4 گران تر بود، نتوانست آن طور که باید و شاید طرفداران را مجذوب کند. از سوی دیگر انتشار عنوان ضعیف Ryse : Son of Rome که مایکروسافت از آن به عنوان یکی از بهترین عناوین انخحصاری خود نام می برد و نمرات بسیار کمی که این عنوان دریافت کرد، بیش از پیش باعث شد مایکروسافت از رقیب خود عقب بیفتد ولی به سرعت سران این شرکت در پی راهکاری برای حل این مشکلات بر آمدند. آن ها برای اینکه بار دیگر بتوانند به عظمت سابق خود باز گردند، E3 2014 را هدف خود قرار دادند. معرفی عناوین Halo 5 و Forza Horizon 2 و Gears of War 4 پیش از این نمایشگاه و اعلام اینکه تمامی این عناوین در E3 نمایش خواهند داشت، عطش زیادی در میان طرفداران برای مشاهده ی کنفرانس این شرکت به وجود آورد. از سوی دیگر معرفی Xbox One بدون کینکت و قیمت کمتر آن بار دیگر نظر ها را به سوی این شرکت جلب کرد. مایکروسافت با چنین پیش زمینه ای به سراغ E3 رفت تا بتواند امسال بار دیگر عظمت خود را به همگان ثابت کند.
طبق رویه ی سال های پیش اینبار هم کنفرانس مایکروسافت با نمایشی از سری Call of Duty و نسخه ی جدید آن یعنی Advanced Warfare آغاز شد. نمایشی خیره کننده که نشان می داد این نسخه تغییرات شگرفی نسبت به نسخه های پیشین داشته است. اولین تغییر قابل توجه ی بازی پیشرفته شدن سلاح ها و قابلیت هایی چون پرش های بلند بود. علاوه بر این ها اینبار شاهد جنگ های شهری و محیط های بسته می باشیم که در نسخه های پیشین کمتر وجود داشت و اکثر نبرد ها در فضا های باز دنبال می شد. همانند نسخه های پیشین این سری، در این بازی نیز صحنه های سینمایی نقش مهمی در روایت داستان بازی و القای صحنه های احساسی به مخاطب، دارند. گرافیک بازی نسبت به نسخه ی پیشین بسیار بهتر شده است و گویا حرف های تیم سازنده در مورد موتور جدید کاملا درست بوده است و استودیو Sledgehammer Games به خوبی توانسته تغییرات اساسی در این نسخه ایجاد کند. گویا نمایش بازی مرحله ای در کشوری در جنوب شرقی آسیا بوده است زیرا تابلو های تبلیغاتی به زبان این منطقه به وضوح قابل مشاهده بود. با توجه به این نکته فضا سازی بازی نیز بسیار عالی بوده است و تیم سازنده به خوبی از عهده این کار بر آمده اند. اولین DLC این عنوان نیز قرار است بر روی Xbox One منتشر شود و بازی نیز به طور رسمی در ۴ نوامبر منتشر خواهد شد. در کل نمایش Call of Duty : Advanced Warfare بسیار خوب بود و استودیو Sledgehammer Games نشان داد که توانایی ساخت شوتر های اول شخص را دارد.
پس از نمایش Advanced Warfare، رئیس استودیو Turn 10 یعنی Dan Greenawalt بر روی سن آمده و درباره ی یکی از انحصاری های مایکروسافت که چندی پیش معرفی شد، یعنی Forza Horizon 2 توضیحاتی ارایه داد. او ابتدا اعلام کرد که DLC جدیدی برای نسخه ی پیشین این سری یعنی Forza Motorsport 5 با نام Nurburgring در دسترس است که یک محیط جذاب و هیجان انگیز برای رقابت می باشد. سپس نمایشی از بازی Forza Horizon 2 منتشر شد که نشان می داد بازی با کیفیت ۱۰۸۰p اجرا خواهد شد. تکنولوژی جدیدی در بازی با نام The Drivatar وجود دارد که از نظر Greenawalt باعث تکامل در این سری شده است. بازی یگ جهان آزاد خواهد بود و مرز مشخصی بین بخش تک نفره و آنلاین وجود ندارد و بازیکنان قادرند بدون هیچ مشکلی وارد دنیای یکدیگر شوند و با هم به رقابت بپردازند و تا سقف ۱۰۰۰ بازیکن در هر بازی وجود دارد. بیش از ۲۰۰ خودروی مختلف در بازی وجود خواهد داشت که از جمله ی آن ها می توان به Audi R8 ،McClaren P1 و Nissan GTR اشاره کرد که در تریلر این بازی به نمایش در آمدند. در نهایت اعلام شد که بازی در تاریخ ۳۰ سپتامبر بر روی Xbox One و Xbox 360 عرضه خواهد شد.
دانلود با کیفیت HD
دانلود با کیفیت SD
پس از این نمایش، نمایشی کوتاه از عنوان ترسناک Evolve منتشر شد که تنها لحظاتی از گیم پلی این عنوان را به تصویر می کشید و نمایش بازی آن طور که انتظار می رفت، طولانی نبود. در این عنوان شما در نقش یک شکارچی هستید که وظیفه ی شما شکار هیولا ها و موجودات بیگانه می باشد. بازی بر روی حالت Co-Op بنا شده است و در همه ی مراحل ۴ نفر حضور دارند. نسخه ی بتا و DLC این عنوان نیز قرار است اول بر روی Xbox One عرضه شود. نکته ی جالب این نمایش این بود که نفر پنجمی نیز در بازی حضور داشت که کنترل هیولا را در دست داشت و به نظر می رسد همه ی شخصیت های موجود در بازی قابل کنترل هستند.
اوج کنفرانس را می توان لحظه ای دانست که اولین تریلر از گیم پلی عنوان Assassin’s Creed : Unity به نمایش در آمد. نمایشی که بخش Co-Op این بازی را با ۴ اساسین به تصویر می کشید. نمایش از جایی آغاز می شود که شخصیت اصلی بازی یعنی Arno پس از کشتن دو نگهبان در خیابان شروع به حرکت می کند. فضای انقلابی و درگیری های داخلی به خوبی مجسم شده است. خیابان ها از لوازم مختلفی پر شده است که انقلابیون از آن برای ایجاد سنگر استفاده کرده اند. حرکات پارکور دچار تغییرات مثبتی شده است و سریعتر و واقع گرایانه تر گردیده است. شخصیت اصلی از یک ساختمان بالا می رود و وارد یک مهمانی اشرافی می شود. اینبار نگهبانان بسیار به حضور افراد نا آشنا حساس هستند و کوچک ترین اشتباه سبب شناسایی توسط نگهبابان می شود. اولین بار در این سری قابلیت کاور گیری و نشتن وجود دارد. پس از از بین بردن چندی از نگهبانان ، درگیری کمی شدید تر می شود و اینجا قابلیت Co-Op بازی به نمایش در می آید و ۴ اساسین توسط ۴ نفر کنترل شده و همه ی نگهبابان را از بین می برند. پس از مدتی به هدف مورد نظر می رسند و او را از پنجره به بیرون پرت می کنند. انقلابیون به او نزدیک می شوند و پس ضرب و شتم او سرش را از تنش جدا می کنند و نمایش به پایان می رسد. با پایان نمایش صدای دست زدن حاضران بلند می شود. نمایشی فوق العاده و جذاب که نشان داد یوبی سافت برنامه های بزرگی برای این نسخه در سر دارد.
سپس نمایشی از گیم پلی عنوان Dragon Age : Inquisition منتشر شد که بخش هایی از مبارزات بازی و جهان بزرگ آن را به تصویر می کشید. در بازی کلاس های متعددی برای مبارزه وجود دارد که یکی از آن ها command mode می باشد که یک دید تاکتیکی و از بالا به بازیکن می دهد که همانند عناوین استراتژیک می باشد.
پس از این نمایشی از عناوین فانتزی Sunset Overdrive به نمایش در آمد. عنوانی که انحصاری Xbox One می باشد اما اصلا در حد اندازه های یک انحصاری نیست و می توان آن را یک عنوان مناسب برای کودکان دانست و تنها تقلیدی ضعیف از عنوان انحصاری سونی یعنی inFamos می باشد. تنها نکته ی مثبت این بازی فضای فانتزی و جذاب آن می باشد که در آن قابلیت Co-Op تا سطح ۸ نفر وجود دارد. این عنوان قرار است در تاریخ ۲۸ اکتبر منتشر شود. می توان گفت یکی از ضعیف ترین نمایش های دیشب مایکروسافت، نمایش همین بازی آن هم به عنوان یک انحصاری بود.
دانلود با کیفیت HD
دانلود با کیفیت SD
سپس نمایشی از DLC انحصاری عنوان Dead Rising 3 برای Xbox One منتشر شد که نشان می داد در این DLC تمامی قهرمانان شرکت کپکام حضور دارند و یک فضای جذاب را رقم خواهند زد. این عنوان قرار است با نام عجیب Super Ultra Dead Rising 3 Arcade EX منتشر شود.
نمایش بعدی مربوط به Fable Legends بود که بخش های از بخش Co-Op آنلاین آن به نمایش در آمد. نمایش در شهری خیالی در بازی به نام Albion جریان داشت و در آن تعدادی از شخصیت های بازی با هم همراه می شوند تا دشمنان مشترک خود را شکست دهند. نمایش این بازی از معدود نمایش های جذاب کنفرانس مایکروسافت بود. موسیقی شنیدنی در کنار بخش Co-Op جذاب سبب شده تا حاضران از این نمایش به وجد آیند. هر یک از شخصیت ها دارای توانایی خاصی بودند برای مثال یکی از کاراکتر ها توانایی ایجاد یخ را داشت و دیگری می توانست زمان را کند کند. در این عنوان نیز توانایی دید تاکتیکال وجود دارد و می توان از بالا و همانند بازی های استراتژیک بازی را مشاهده کرد البته در نقش شخصیت منفی بازی، یعنی اینکه شما قادرید در کالبد شخصیت منفی از بالا قهرمانان را زیر نظر بگیرید و برای آن ها تله گذاری کنید . در نهایت هم اعلام شد، بتای بخش چند نفره ی این عنوان از پاییز در دسترس خواد بود. بدون شک نمایش Fable Legends یکی از بهترین نمایش های مایکروسافت در شب گذشته بود که پیش از این نیز وعده ی نمایش بسیار جذابی از این عنوان داده شده بود.
دانلود با کیفیت HD
دانلود با کیفیت SD
یکی دیگر از انحصاری های مایکروسافت با نام Project Spark به نمایش در آمد. یک عنوان فانتزی دیگر با جهانی مملو از موجودات عجیب که قهرمان بازی باید آن ها را از بین ببرد. اما بحث اصلی در مورد این عنوان تایید عرضه ی آن بر روی PC بود و مایکروسافت رسما اعلام کرد که بازی بر روی ویندوز ۸٫۱ اجرا خواهد شد. نمایش این عنوان نیز چیز به خصوصی ارایه نکرد و یک نمایش کاملا معمولی بود.
سرنجام نوبت به Halo رسید. ابتدا یک تریلر سینماتیک از شخصیت مستر چیف منتشر شد که روایتی از اتفاقات گذشته ی او بود و سپس عنوان Halo : The Master Chief Collection معرفی شد. عنوانی که شامل ۴ نسخه ی اصلی این سری می باشد و قرارا ست در ۱۱ نوامبر بر روی Xbox One عرضه شود تا کسانی که بدون تجربه ی این سری به سراغ خرید Xbox One رفته اند بتوانند از نسخه های پیشین لذت ببرند. پس از این تریلر سینماتیک صدا دست حضار بلند شد و همگی از این نمایش به وجد آمدند. مدیر استودیو ۳۴۳، آقای Bonnie Ross بر روی استیج آمد و توضیحاتی درباره ی داستان نسخه ی پنجم ارایه داد. وی به این نکته اشاره کرد که پایان غم انگیز شخصیت مستر چیف در Halo 4 سبب شد تا او به چیز هایی فکر کند و حال سفری حماسی را برای رسیدن به پاسخ این سوالات آغاز کند. او اظهار داشت آن ها تمام سعی خود را کرده اند تا Halo به ریشه هایش پایبند باشد ولی در عین حال نوآوری نیز داشته باشد. نمایشی از بخش چند نفره ی Halo 5 منتشر شد و سرانجام بدون هیچ نمایشی از بخش داستانی Halo 5، نمایش این عنوان به پایان رسید. با اینکه انتظار می رفت نمایش بیشتری از این عنوان وجود داشته باشد ولی همین نمایش از بخش چند نفره نیز طرفداران این سری را راضی نگه داشت. نسخه ی بتای این عنوان در ۴ دسامبر منتشر خواهد شد.
پس از این ناگهان Phil Spencer با لباس بازی Limbo بر استیج ظاهر شد و اعلام کرد که لحظاتی دیگر بازی معرفی می شود که همه از دیدن آن خوشحال خواهند شد. سپس نمایشی از یک بازی منتشر شد ه در آن یک پسر جوان در یک دنیای رنگی و البته دو بعدی حرکت می کرد. این عنوان توسط استودیو سازنده ی Limbo یعنی Playdead ساخته می شود و Inside نام دارد. این بازی همانند ساخته ی قبلی این استودیو در سبک سکو بازی است و قرار است در سال ۲۰۱۵ بر روی کنسول های نسل هشتمی منتشر شود.
ناگهانی نمایشی سینمایی از عنوانی ناشناخته منتشر شد. ابتدا چهره یک مرد نشان داده شد و سپس صفحه ی نمایش یک شخصیت مونث با تیر و کمان را به تصویر کشید. بله لارا کرافت بار دیگر قرار است یک ماجراجویی جدید را آغاز کند. نسخه ی جدیدی از سری بازی های Tomb Raider با نام Rise of the Tomb Raider معرفی شد. Square Enix اعلام کرده است که این عنوان در سال ۲۰۱۵ بر روی کنسول های نسل هشتم و PC منتشر خواهد شد. این عنوان با یک موتور گرافیکی کاملا جدید با نام Foundation Engine ساخته می شود و جهان آن ۳ برابر بزرگ تر از نسخه ی قبلی می باشد و همچنین داستان نیز دارای یک تم حماسی است.
پس از لارا نوبت به Geralt Rivia رسید. نمایش جدیدی از The Witcher 3 : Wild Hunt منتشر شد که ابتدا سینماتیک بود و سپس وارد گیم پلی شد. جهان بی حد و حصر این بازی در کنار ویژگی های متعدد گیم پلی آن سبب شده تا این عنوان یک پله از سایر عناوین RPG بالاتر باشد. در این نمایش Geralt با گروهی از راهزنان رو به رو می شود و با استفاده از جادو ها و شمشیر خود همه ی آن ها را نابود می کند. سپس او با زنی که از دست راهزنان نجات داده است صحبت کوتاهی می کند. پس ازا ین او به بالا ی یک کوه می رود و در آنجا با یک آزدهای بالا دار شروع به مبارزه می کند. مبارزه ای نفسی گیر و جذاب که فقط می توان در The Witcher 3 آن را تجربه کرد. وی سرانجام اژدها را شکار می کند و جایزه ی این شکار را دریافت می کند. نمایش The Witcher 3 : Wild Hunt واقعا زیبا بود و همه ی حضار را به وجد آورد.
یک انحصاری دیگر با نام Phantom Dust معرفی شد. Phantom Dust یک عنوان اکشن استراتژیک می باشد که نبردهای آن بر اساس کارت های موجود در بازی بنا شده است. بازیکنان با کاوش هر چه بیشتر خود می توانند مهارت های بیشتری را کسب کنند که در این میان خواهند توانست بر دیگر افراد غلبه کنند. هدف داستان این بازی چنین می باشد که چرا زمین به وضعیت فعلی خود تبدیل شده است: مکانی که انسان ها برای زنده ماندن به اعماق رفته اند و از یک غبار اسرار که کلیه سطح زمین را فرا گرفته است مخفی مانده اند. مردم می توانند با استفاده از این غبار به مبارزه با شکارچیان موجود در سطح زمین مبارزه کنند تا اینکه موفق به یافتن مخروبه ها (Ruin) شوند. این بازی نیز چندان جذاب نبود و یکی دیگر از انحصاری های نه چندان مناسب مایکروسافت در این کنفرانس بود.
Hideki Kamiya میکروفن را به دست گرفت و بازی Scalebound را معرفی کرد. این بازی شامل مبارزه با موجودات غول پیکر، اژدها، مبارزه با شمشیر و بسیاری چیزهای دیگر است. با توجه به طرفداران بسیار زیاد استودیو Xbox One، این بازی می تواند به یکی از برگ برنده های این کنسول تبدیل بشود. تریلر نمایش داده شده از این بازی، محیط جنگلی آن را نمایش می داد. در این دمو سربازی را دیدیم که در حال مبارزه با یک اژدهای بسیار بزرگ بود. استودیو Platinum Game وظیفه ی ساخت این بازی را بر عهده دارد.
Ryan Barnard از استودیو Ubisoft’s Massive بر روی استیج آمد و درباره ی Tom Clancy’s The Division توضیحاتی ارایه داد. دمویی از گیم پلی بازی بر روی Xbox One به نمایش در آمد. در ابتدا شخصیت اصلی بازی در حال مشورت با دیگر هم تیمی هایش می باشد و سپس با پهن کردن نقش بر روی زمین، ایستگاه متروی نیویورک را انتخاب میکند. آن ها به این محل می روند و در آنجا با مردم مواجه می شوند. بازیکنان قادرند با آرامش با مدرم صحبت کنند و آن ها را آرام کنند و یا اینکه آن ها را بکشند و به راه خود ادامه دهند. سپس درگیری میان این تیم و دشمنان صورت می گیرد و در نهایت با پیروزی تیم خودی همراه است. نمایش Tom Clancy’s The Division همانند سال گذشته خیره کننده بود و بار دیگر توانست قدرت این شوتر تاکتیکال را بر همه اثابت کند.
در لحظات پایانی کنفرانس نیز مایکروسافت از جدیدترین عنوان Crackdown رونمایی کرده است که ساخت و کارگردانی آن بر عهده خالق سری بازی نام برده، یعنی آقای David Jones می باشد. در نمایش این بازی ما همچنان شاهد طنزهای تلخ، اکشن نفس گیر و اسلحه های قدرتمند و مرگبار هستیم. شاید این بازی تنها انحصاری بود که نمایش مناسبی داشت.
اگر بخواهیم نگاه کلی به کنفرانس مایکروسافت داشته باشیم، مسلما با کنفرانس خوبی رو به رو هستیم. نمایش های بسیار جذابی که از عناوین مولتی پلتفرم منتشر شد به این کنفرانس رنگ و بوی دیگری داد ولی اگر بخواهیم از دیدگاه انحصاری ها به این کنفرانس نگاه کنیم به جز نمایش Forza Horizon 2 و Halo و تا حدودی Fable Legends ، سایر انحصاری ها بسیار ضعیف بودند و در واقع لایق این نبودند که نام انحصاری بر آن ها نهاده شود. شاید بزرگ ترین شوک این کنفرانس غایب بودن Gears of War4 بود که انتظار می رفت حداقل با یک تریلر سینماتیک معرفی شود ولی هیچ خبری از این بازی منتشر نشد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
یعنی امسال چه سالی بشه تووووووووووووووپ
:-* :-* :-* :-*
:-* :-* :-* 😉 :yes: :yes: :yes:
:yes: :yes: :yes: :yes:
😀 😀 😀 😀
:snicker: :snicker: :snicker: :snicker:
:snicker: :snicker:
:inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
:chic: :chic: :chic:
:-(( :-(( :laugh: :laugh: :laugh:
ماکرو چیزی برای عرض اندام نداشت
در مورد fable گفتید : ” درا ین عنوان نیز توانایی دید تاکتیکال وجود دارد و می توان از بالا و همانند بازی های استراتژیک هر ۴ قهرمان را کنترل کرد ”
خب اشتباه میکنید . اگه دقت میکردید به حرفای طرف میفهمیدید که اون شخصی که از بالا بازی میکنه در حقیقت شخصیت منفی هستش و باید برای ۴ قهرمان تله بذاره و موقعیت موانع رو مشخص کنه و ۴ قهرمان رو به چالش بکشه .
“Project Spark به نمایش در آمد. یک عنوان فانتزی دیگر با جهانی مملو از موجودات عجیب که قهرمان بازی باید آن ها را از بین ببرد ”
بازم اشتباهه . این بازی اتفاقا خیلی جالبه در حقیقت توی این بازی میتونید یه بازی بازی بسازید یعنی محیط رو خودتون خلق کنید و دشمنان و نوع و سبک بازی هم خودتون خلق کنید و حتی با کینکت بهش دیالوگ اضافه کنید و بعدش میتونید بازی که ساختین با بقیه به اشتراک بذارید .
درکل کلا از هیچکدوم از کنفرانس های امسال خوشم نیومد اما ماکروسافت از همه بهتر بود .
والا فابل حق با شماست تصحصح میشه ولی خوب تو اسپارک موجودات عجیب بودن تو نماییش دیگه چیز دروغی نگفتم
doste aziz in aghaie nevisande kollan injorie,ba harchi hal mikone mige khobe ba harchi hal nemikone mige bade
akhe crack down va phantom dust fogholade zaefan??
horizon 2 faghat hozar ro omidvar kard??
HUGE FAN
:yes: :yes: :yes:
در ضمن یه انحصاری به اسم Scalebound که توسط سازندگان Beyonetta ساخته شده یادتون رفت .
در کل معلومه مقاله رو خیلی با عجله نوشتین
میخواستم همین رو بگم که شما اشاره کردید
واقعا این بازی خیلی نمایش عالی ای داشت
Witcher 3 چی شد؟
تریلرش رو نمی زارین؟
assassin’s creed unity خیلی قشنگ :inlove: :inlove: جالب 😯 😯 و خیره کننده بووود :hypnotized: :hypnotized: :hypnotized: :hypnotized: :hypnotized:
فقط مایکروسافت
:yes: واسه سونی هم بذارید
کنفرانس مایکروسافت خیلی قوی بود. واقعا کارشون عالی بود.
واقعا که خیلی قوی بود :laugh: 😀 😀 😀 😀 :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
واقعا انقدر انحصاری های مایکروسافت با حال بود که دهن من باز موند :-)) 😀 😀 😀 😀 😀 😀 :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
عزیز شما خوشت نیومد دلیل نمیشه که بقیه خوششون نیاد! من راضی بودم و دلیلی نمی بینم که انکارش کنم.
فن بازی الکی درنیار و به نظر دیگران احترام بزار.
داداش من فک نمیکردم ناراحت بشی.
معذرت میخوام
من از طرف خودم این پیروزی رو به مایکروسافت ابر قدرت و عزیز تبریک میگم
و این است غول نرم افزاری دنیا ……………………………….
کنفرانس رو با زیرنویس هم بزارید 😀 😀 😀 😀 😀 😀
مهم نیست کدوم خوبه کدوم بد مهم اینکه کدوم برنده میشه
مایکروسافت خوب عمل کرد ولی با این هایپ ها انتظار خیلی بیشتر بود. یک نمایش از QBو یک تیزر چند ثانیه ای از GEOW کافی بود که کنفرانس منفجر بشه نمیدونم چرا اینکار رو نکرد . درضمن بازی Inside یه مدتی در انحصاری One هستش . ولی واقعا پر از بازی های انحصاری بود مایکرو خود Masterchief collection به تنهایی ۴ تا بازی هست که همشون یکی پس از دیگری فوق العاده هستند و بهترین های صنعت گیم هستند که جالبه با ۶۰ دلار میشه به هر چهار تا دست پیدا کرد اگر Halo 5و Forza horizon 2 و xbox بدون کیکنت رو قبل کنفرانس رو نمیکرد کنفرانس بیش از حد پر از سورپرایز میشد . یه سری اشتباه تو زمان بندی داشتند . ولی خوشبختانه خبر خوب اینه که سیاست های مایکرو در راه درستی هستش Crackdown هم که فوق العاده
دوست عزیز امسال کلا مایکروسافت۴تا انحصاری جدید(کالکشنHALOهمشون قدیمی هستن)معرفی کرد که از این ۴تاحداقل۲تاش تم بچه گانه بود.
نا..مو..سا کدوم یکی از این انحصاری های در حدGOD OF WARبود؟؟؟؟
پس نتیجه میگیریم انحصاری هایی که مایکروسافت معرفی کرد حتی در حد نسل هفتم هم نبود.
بعدشم اگهAC:UNITYوCOD:AWنبود کنفرانس مایکروسافت میشد بدترین کنفرانس مایکروسافت در تاریخ.
دوستان گلم ازتون یه تا سوال داشتم :
1. راحت میشه کنسول PS4 رو تو ایران آپدیت کرد ؟ اینترنتم ۱ مگه نامحدوده روی ۱۳۰ kb دانلود میکنم …
با عرض عذر خواهی از فن های ایکس باکس به خاطر سوال بیربطم 😉
اره من ps4 دارم نتمم ۵۱۲ مخابرات هست خیلی راحت ۳بار آپدیت کردم
dlc بازی ها رو هم همینطور
داداش دمت گرم
اینترنتمو از مخابرات گرفتم و یه سوال دیگه داشتم که بازی آنلاین چه جوری میشه روش کرد ؟
توی کشورشاش ایران نداره ؟؟؟؟؟؟؟
اخه اصلا تو اگه تو افریقا هم باشی میتونی انلاین بازی کتی حتی با سرعت ۱۲۸ بدون افت واسه یازی های انلاینم باید تو پلاس عضو شی بعضی بازی هارو هم بدون عضویت تو پلاس میتونی انلاین بزنی
یه مگ نامحدود از کجا گرفتی و ماهی چقدر میدی ؟
من ۴ مگ دارم مال شاتل اما محدوده هیچی نمیشه دانلود کرد . یه سرویس نامحدود میخوام
لطفا وقتی سرتون خلوت شد یه لیستی از تاریخ انتشار همه ی بازیهایی که از ماه دیگه رو هر پلتفرمی خصوصا 😀 PS4 منتشر کنید واقا خیلی نیازه و ممنون میشم..
نا امید کننده مثل هر سال!
ان بازی جدید شرکت platnume games رو هم بگو ان هم انحصاری بزرگی هست و قطعا موفق میشه sunset هم الکی نکبون همه راضی بدون جز شما الکی نیا فکر بقیه رو برای این بازی خراب کن سازندش سازنده بزرگی هسن پس نمیاد از infamus تقلید کنه
عجب ….شما اینفیمسو بازی کردی!!! واقعا فن بازی هم حدی داره
بچه من infamous که مسخره نکردم ولی میدونم چی به یه که جملمو بخون بد حرف بزن من فقط گفتم تقلیدی نکرده نگفتم infamous بده گفتم تقلید نکرده عجب….. جملمو کامل بخون!! چرت گفتن شما هم حدی داره
دوست عزیز من نگفتم که شما infamous مسخره کردی … منظورم این بود که اگر یه ذره infamous بازی می کردی نمی گفتی که بازی sunset از infamous تقلید نکرده چون کاملا همه چیز مشخص بود … در ضمن از طرز صحبت کردنتم مشخصه که کی اینجا بچه هست
تو بچه ای که میخوای micro بکوبونی وگرنه شبیه نیستن اینو بفهم دیگه
واقعا باید خجالت بکشی Mariustaker
این طرز حرف زدن با کسی که میخواست موضوع رو برات روشن کنه اصلا درست نیست
یعنی من شیفته شعور و ادب جنابالی شدم
یه متعصب به تمام معنا ب مایکروسافت هستی، اخرت فن
اصلا مهمترین خبر مایکرو scalebound بود که توسط هیدکی کامیا ساخته میشه.
بعد اون رو ننوشتی 😐 😐 😐 😮 😮 😮
:snicker:
دوست عزیزی که گفت اینترنت نامحدود میخواد من خودم الان ۱ مگ دارم نامحدود هم هست مال مخابراته ماهی ۴۰ تومن سرعتشم تا ۱۳۰ هست 😉 😉
:yes: واسه سونی هم بذارید :yes: :yes:
اقا کنفرانسش خیلی بد بود
انحصاری هاش به انحصاری های سونی اصلا نمیتونه برسه
در ضمن تمام اون دیگر بازی ها هم با کیفیت بهتر رو ps4اجرا خواهند شد :smug:
صداقت بهترین سیاست هستش که سونی داره ولی مایکرو سافت نداره
متاسفانه مقاله پر از اشتباه بود اعطلاعات غلط نظر شخصی تا دلتون بخواد همه کنفراس ماکروسافت بهتر دونستن چون عملا سونی مال ۲۰۱۴ برنامه نداره
اقای ali as تو خودت فن مایکروسافتی بعد میگه سونی برنامه نداره واسه ۲۰۱۴ مگه انچارتد ۴ برنامه نیست ته اوردر برنامه نیست فکر او بازی های ۳ سال به بالا که مایکروسافت معرفی کرد برنامست اخه چرا به ناچار از مایکروسافت طرفداری می کنی واسه اینکه xo خریدی تو تو همه جا که توش ps4 یا سونی باش یک تیک میندازی
اخه عزیز من تو حتی تو نظرات سایت گیمفا رو هم که نگاه کنی همه میگن امسال هم کنفرانس مایکروسافت مثل سال های پیش چرت بود…
بعدش کدوم یک از این انحصاری های چرتی که مایکروسافت توE3معرفی کرد به پای THE LAST OF USمیرسه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برو همونXBOX ONEخودت رو بچسب 😀 😀 😀
یعنی کنفرانس از این بدتر ندیدم مگه شما ازش تعریف کنید
من نه فن ماکرو هستم نه فن سونی اصن خوشم از فن بازی نمیاد ولی از کنفرانس امسال ماکرو اصلا خوشحال نشدم 😐 چی بود :-/
کاش ایران هم یه کنسول داشت بزد تو کار رقابت با این سونی و ماکرو :evilgrin: بخدا امکانات دست ایرانی ها بود حاظر قسم بخورم الان سونی و ماکرو باید دنبال گیم ایران میدوید … اون امریکایی ها که شورشو در آوردن فقط زامبی میسازن و آدم آهنی و یه تفنگ دست شخثیت اول بازی ..بعدم تر تر تیر بزن بکش :reallypissed: مسخره ی خودشون کردن هرچیزی حد داره
اقا منم مانند شما از فن بازی خوشم نمیاد ….واقعا کنفرانس ماکرو به غیر از هیلو چیزه خاصی نداشت … ولی بر خلاف شما من از امریکایی ها تو صتعت گیم خوشم میاد …هم از زامبی خوشم میاد هم از ادم اهنی هم از بازی اول شخص .. ودر ضمن فقط امریکایی ها نیسنن که بازی تو این سبک ها می سازن … و در اخر تو صنعت گیم هیج چیزی حد نداره به خاطره همینه که عاشقه صنعته گیمم
نظر شمام قابل احترامه ولی من که دیگه خستم شد از اینکه ۹۰ درصد بازیها شده زامبی کشی …
دوست دارم بیشتر بازیهایی به سبک کوجیما ساخته شه . داستان محور ..آروم شسته روفته 😉 زامبی هم خوشم میاد ولی نه اینقدری که بازی سازها پیله کردند و میسازند!
منم به نظر شما احترام می ذارم … این امر یه چیزه کاملا سلیقه ای هست .این که شما می گی بیشتر بازی ها شبیهه بازی های استاد کوجیما بشه رو من قبول ندارم چون استاد یه دونست … خاص بودن بازی های کوجیما به اینه که هر چند سال یه بار استاد بازی بسازه چون همه بازی هاش شاهکاره …اما در رابطه با داستان محور با شما کاملا موافقم … به شخصه به داستان بازی خیلی اهمیت میدم :yes:
مایکرو همچین 😕 😕 ………
سلام به همگی دوستان.من همهی کنفرانس ها رو دقیقه به دقیقه دیدم.باور کنید حتی ارزش این که از یک کنفرانسم هم دفاع کنیمو ندارن.بزارین این طوری بگم کدوم از دوستان از تریلر هیلو۵(تیزر) خوشش اومد؟کی از اری و سانست خوشش اومد؟کدوم یکی از شما از تریلر اساسین و دیویژن لذت برد؟اگه بگین من کسی هستم که خوشم اومد پاسخم اینه:دوست عزیز کجا معرفی بازی هیلو ۵ با هیلو ۳ برابر بود؟واقعا اساسین خیلی نوآورانه بود؟انصافا دیوی
زن خیای فرق کرده بود ترلیرش از سال قبل؟آیا واقعا کنفرانس مایکرو ارزش دیدن داشت؟برم سراغ سونی بزارین شما رو یاد سال ۲۰۰۹ بندازم بله آنچارتد ۲ ؟آیا نمایش ها یکسان بود؟در مقایسه با آنچارتد ۳ چطور؟با آخرین مان چطور؟دوست عزیزی که میگی سونی عالی بود به من بگو دیماه امسال برا کریسمس کدوم بازی باعث میشه حسرتشو بخوری؟نمی دونم دوستان یا شما همه عزیزان کنفرانس ها ی ۲۰۰ و ۲۰۰۰۶ و ۲۰۰۹ رو یادتون رفته یا این اولین یا دومین ای ۳ تون بوده؟از بیرون به این بازی ها نگاه کنیین واقعا کجاست نمایش های آنچارتد گونه؟؟/کجاست هیلوی شکوهمند؟به شخصه فقط فقط از متال ۵ خوشم اومد اونم به خاطر تغییر کامل بعد داستانی.دوستان من واقعا این ای ۳ رو دوست نداشتم.ببخشید اگه حوصلتون سررفت؟
منم باعات موافقم . امسال واقعا نوآوری کم بود … همه بازی ها یه شماره ۳ و ۴ و ۵ جلوشون دارن بعضی ها مثل کالاف که ۱۲میش هست فک کنم …
تنها بازی که من خوشم میاد که واقعا جدیده Quantum Break هستش که نمایشی تو کنفرانس ماکروسافت نداشت !
آره لایک داشت صحبت هات ..فکر کنم نظر بیشتر گیمرای دنیا هم همین باشه
راستی خبری از red dead redemption2 نشد?
انصاف هم به طور کلی چیزه خوبیه البته اگه استفاده بشه.اگر به امثال شما باشه سونی اگه نمایشی هم نمیداد برتر بود.واقعا دمتون گرم که انقد بیطرفین،مگه سونی غیر از little big planet,Uncharted که انصافا عالین چیز خاص دیگه داشت که شما مینویسی((به جز نمایش Forza Horizon 2 و Halo و تا حدودی Fable Legends ، سایر انحصاری ها بسیار ضعیف بودند و در واقع لایق این نبودند که نام انحصاری بر آن ها نهاده شود))
یعنی چی مثلا؟یعنی قرار بود چیکار کنه که نکرد؟مگه سونی چیکار کرد؟وقتی هر دوتا عالی کار کردن چرا الکی ایراد بنی اسراییلی میگیرین؟