خانواده گیمفا| شماره نهم | گیمفا
خانواده گیمفا| شماره نهم | گیمفا
خانواده گیمفا| شماره نهم | گیمفا
خانواده گیمفا| شماره نهم | گیمفا

خانواده گیمفا | شماره نهم

کسری نراقی
۱۷:۰۰ ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
خانواده گیمفا| شماره نهم | گیمفا

با سلام خدمت تک تک کاربران و بازدید کنندگان سایت گیمفا که بعد از شکست دادن غول امتحانات آخر ترم در حال استراحت و مطالعه اخبار و مقالات سایت هستند.من حامد زاهدی نیستم و این هم شماره جدید از “خانواده گیمفا”… بعد از یک وقفه طولانی مدت که در پخش “خانواده گیمفا” به وجود آمد، تصمیم گرفتیم که با فرا رسیدن تابستان و پشت سر گذاشتن امتحانات این بخش رو همانند روال سابق به صورت هفته ای منتشر کنیم تا کاربران سایت هم در جریان آخرین تغییر و تحولات سایت قرار بگیرند، البته در این قسمت با یکی از اعضای حرفه ای سایت مصاحبه داریم که می توانید در ادامه مطالعه کنید.پس مقدمه را طولانی تر نمی کنم و از شما دعوت می کنم که بر روی “ادامه مطلب” کلیک کنید.

 

بله، همانطور که فهمیده اید نویسنده این بخش تغییر کرده است. به دلیل مشغله و حجم کاری آقای زاهدی، مسئولیت این بخش به من سپرده شد که امیدوارم بتونم در حد آقای زاهدی این بخش رو به پیش ببرم، البته من هم فوق العاده انتقاد پذیر هستم و پیشنهادات شما رو برای بهبود این بخش به کار خواهم گرفت.

 

چه خبر؟

بزرگترین پوشش خبری و تحلیلی e3 با گیمفا

بزرگترین پوشش خبری و تحلیلی E3 با گیمفا…

مهم ترین بحثی که این روز ها در هر وبسایت گیمینگ در جریان است E3 و حواشی و پیش بینی ها در مورد آن می باشد. گیمفا هم طبق سنت هرساله با بهترین پوشش خبری و تحلیلی این نمایشگاه با شما خواهد بود. ما امسال علاوه بر پوشش کامل و لحظه به لحظه خبری، پوشش کامل تحلیلی کنفرانس ها و عناوین معرفی شده در E3 را خواهیم داشت تا کاربران گیمفا از آخرین اخبار و اطلاعات بزرگترین نمایشگاه گیمینگ سال آگاه باشند. روزشمار سایت هم به نزدیک بودن E3 اشاره می کند، کمتر از دو روز به آغاز این رویداد باقی مانده و شما می توانید با گیمفا بزرگترین و کامل ترین پوشش خبری و تحلیلی این نمایشگاه را تجربه کنید.

 

محمد حسین صفری/ سرپرست خبرنگاران گیمفا: بدون شک بزرگ ترین اتفاقی که همه ساله در دنیای بازی های رایانه ای رخ می دهد و به نوعی هر ساله باعث تحول در این صنعت می شود، فستیوال بزرگ E3 می باشد. سال گذشته این مراسم، به میدان جنگ کنسول های نسل هشتمی بدل شده بود و حال امسال محلی برای جذب طرفداران می باشد. در واقع هر شرکتی که در e3 امسال بتواند اندوخته ی بیشتری ججمع کند، می تواند آینده ی خود در نسل هشتم را تضمین کند و همین نکته باعث شده تا E3 امسال از اهمیت فوق العاده ای برخوردار باشد. سایت خبری/ تحلیلی گیمفا به عنوان برترین سایت در حوزه ی بازی های رایانه ای در ایران، همه ساله رسالت خود درباره ی این مراسم بزرگ را به خوبی انجام داده است و امسال نیز سعی تصمیم دارد تا به بهترین شکل ممکن این مراسم را پوشش دهد. برای هر یک از ۵ کنفرانس موجود، پست ویژه ای در نظر گرفته شده است که حدود ۲ الی ۳ ساعت قبل از کنفرانس بر روی سایت شروع به کار می کند. در این پست ها علاوه بر نمایش آنلاین کنفرانس از وبسایت های معتبر خارجی، پوشش لحظه به لحظه از کنفرانس ها نیز جریان دارد. بخش دیگری که برای E3 در نظر گرفته شده است، بخش مقالات تحلیلی است. تحلیل هر کنفرانس به دست نویسندگان مجرب سایت سپرده شده است که در کوتاه ترین فاصله ی زمانی از کنفرانس منتشر خواهد شد و افرادی که توانایی مشاهده ی آنلاین کنفرانس را نداشته اند، می توانند از این تحلیل ها استفاده کنند. همچنین برای عناوینی که قرار است در این نمایشگاه، نمایشی داشته باشند، نیز تحلیل های ویژه ای در نظر گرفته شده است. در پایان نمایشگاه نیز، طی یک نظرسنجی بهترین نمایش E3 توسط  شما کاربران عزیز انتخاب می شود. امیدوارم که همه ی شما دوستان عزیز، گیمفا را برای همراهی در E3 انتخاب کنید.

 

البته ما برنامه های خود را قبل از E3 شروع کرده ایم که با مراجعه به این لینک می توانید از اولین خبر E3 تا به کنون را به صورت کامل مشاهده و مطالعه کنید. یک مجموعه دو قسمتی هم از آقای امیر حسین والی منتشر شد که می توانید در این لینک و این لینک مطالعه کنید.

سورپرایز های E3 قسمت اول

سورپرایز های E3 قسمت دوم

_____________________

 

بعد از حدود ۲ ماه کار بر روی مجله، بلاخره شماره سوم مجله هم منتشر شد و کمتر از یک هفته “فقط در سایت گیمفا” ۵۰۰۰ بار دانلود شد، امیدواریم حاصل تلاش های تیم گیمفا برای ارائه یک مجله مفید و قدرتمند باب میل شما عزیزان باشد، شماره چهارم مجله هم بعد از آماده سازی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. البته باید بدانید که شماره دوم مجله گیمفا تا کنون نزدیک به ۱۳ هزار بار (فقط در سایت گیمفا) دانلود شده است

شماره سوم مجله گیمفا

 

امیرسینا برجسته/ خبرنگار سایت: بدون شک یکی از بزرگترین و محبوب ترین مجلات الکترونیکی بازی های رایانه ای، مجله گیمفا می باشد. که با منتشر شدن چندین شماره توانسته طرفداران زیادی را برای خود دست و پا کند. شماره سوم این مجله که به تازگی منتشر شده است، تا به امروز موفق به ۵ هزار دانلود شده است که به نوبه خود بی نظیر می باشد. با این که برای ساخت شماره سوم مجله با مشکلاتی رو به رو بودیم، اما در آخر توانستیم مثل همیشه با موفقیت مراحل ساخت را  پشت سر گذاشته و برای شما عزیزان آماده دانلود کنیم. مطمئن باشید در آینده نه چندان دور، شاهد تغییرات بزرگی در این مجله خواهید بود.

 

شما می توانید با مراجعه به این لینک مجله را با دو کیفیت دانلود کنید

____________________

watch dogs

Watch Dogs

بعد از کلی هیاهو و جنجال بلاخره عنوان مورد انتظار یوبی سافت، Watch Dogs، عرضه شد و باعث کلی خون و خون ریزی توی کامنت های سایت شد، یه سری از ضعف های این بازی در مقابل GTA V می گفتند و یه سری دیگر هم به فخر فروش نسبت نوآوری های این بازی جواب دسته اول رو می دادند. ما منکر بحث های خوبی که توی سایت شکل گرفته بود نیستیم، اما یک سری از کاربران مرزهای بحث رو رد کرده بودند و رو به فحش و فحش کاری آورده بودند که البته اخطار گرفتند. به شخصه فکر می کنم که این گونه بحث های “زائد و بی محتوا” در شأن کاربرای فهیم سایت گیمفا نیست و امیدوارم دیگه شاهد بی احترامی به کاربران نباشیم. البته باز هم یادآوری می کنم که یک سری از کاربران واقعا بحث های خوب و مفیدی رو داشتن که قدردان این دسته از عزیزان هستیم. البته فراموش کردم که یادآوری کنم :”اسپویلر ممنوع!”، توی کامنت ها دیده شده که داستان بعضی بازی ها رو اسپویل می کنند، از خدا بترسید، تقوا پیشه کنید و داستان ها رو اسپویل نکنید.

 

کیوان آمیرزاده/ تحریریه سایت: همونطور که شاهد بودیم، قبل و بعد از انتشار عنوان Watch Dogs، نظرات به شدت تهاجمی و مخربی نسبت به این عنوان بر روی سایت رفت. این نظرات از مقایسه ی مسخره ی نمره بازی با عناوین دیگر بود تا اسپویل کردن داستان بازی و تکرار شدن این اسپویل ها توسط اشخاصی دیگر. متاسفانه وجود افراد کم اطلاع و تعصبی شدید، بحث های جدی و توهین بین اعضا رو شامل شد. عده ای که هیچ اطلاعاتی از دنیای گیم نداشتن، وارد نظرات شدن و خودشون رو حرفه ای تصور کردن که مسخرگی سخنانشون، خشم خیلی ها رو برانگیخت. امیدوارم دوستان یکم اطلاعاتشون رو بالا ببرن و بعدش از یک بازی انتقاد کنن یا اونو تحسین کنند. در کل از بعضی کاربرا هم به شدت ناراحت هستم چرا که به خاطر یک بازی مسخره، به اشخاص زیادی از جمله خودم، توهین زیادی کردن. امیدوارم یکم فرهنگ کودکان ایرانی، رشد سریع تری پیدا کنه.

یک جمله هم خطاب به دوستان کم اطلاع: عزیزان اگر مقایسه ی نمره این چنین داشتیم، پس بازی Legen of Zelda با نمره متای ۹۹، از بازی های GTA و امثال این عنوان بهتر هست! نمره بازی هایی باید مقایسه بشه که هم سبک هستن. پس لطفا در این باره یکم اطلاعات خودتون رو بالا ببرید.

شمل می توانید  نقد و بررسی این عنوان را به قلم آریا توکلی مطالعه کنید

 ________________

یکی دیگر از اتفاقات مهم سایت، رونمایی از اولین مستند مرتبط با بازی سازی در بین سایت های ایرانی بود که توسط تیم گیمفا و با همکاری استودیو توسن گام سازنده بازی “جنون سیاه” ساخته شده بود. در این مستند تمرکز ما بر روی آشناسازی مخاطبان ایرانی با نحوه ساخت یک بازی “از ایده تا بازار” بود تا شما را با چالش ها و کاستی های بازی سازی در ایران آشنا کنیم. اگر هنوز موفق به دیدن این مستند نشده اید می توانید از لینک های زیر مشاهده و دانلود کنید.

لوگوی رسمی جنون سیاه

لوگوی رسمی “جنون سیاه”

دانلود مستند با کیفیت بالا

دانلود مستند با کیفیت متوسط

____________________

تابستان در را ه است، البته برای بازیبازان ایرانی تابستان یعنی “برهوت بازی خوب”. ناشران بازی به جای عرضه بازی های خود در تابستان، آن ها را به مهر و آبان تا خرداد موکول می کنند که باعث می شود بازیبازان ایرانی در تابستان شاکی تر از همیشه باشند. برای این ماه هم بازی های آنچنانی به بازرا عرضه نخواهند شد:

 

enemy front

Enemy Front

 

شوتر اول شخص استودیو CI Games که برای PC و کنسول های نسل هفتم عرضه خواهد شد. این بازی توسط متور گرافیکی CryEngine 3 ساخته می شود و توسط ناشر Dark Souls، Bandi Namco، عرضه می شود. این بازی در تاریخ ۲۰ خرداد به صورت رسمی به بازار عرضه می شود.

 

 

 

 

gardenwarfare

PVZ 2: Garden Warfar

عنوان تحسین شده PVZ که موفقیت های زیادی به دست آورد اکنون پا به دنیای شوتر های سوم شخص گذاشته تا در این بازار هم طرفدارانی جمع کند. این بازی که چند ماه پیش برای کنسول های نسل هفتم و هشتم مایکروسافت عرضه شد، اکنون آماده انتشار بر روی PC است که در تاریخ ۳ تیر به بازار عرضه می شود.

 

 

 

 

 

____________________

مصاحبه

برای این هفته سراغ سرپرست خبرنگاران سایت رفته ایم و با او هم کلام شده ایم که از شما دعوت می کنم خواننده این مصاحبه باشید:

کلیشه ای ترین سوال تاریخ، خودت رو کامل معرفی کن.  کلیشه ای رو خوب اومدی تصویر: images/smi/s0 (25).gifتصویر: images/smi/s0 (25).gifتصویر: images/smi/s0 (25).gif محمد حسین صفری هستم همین چند روز پیش ( ۱۱ خرداد) ۱۷ ساله شدم. الان دوم دبیرستانم و تو تیزهوشان درس می خونم.

در حال حاظر مشغول به تحصیل هستی؟ چه رشته ای برنامت واسه آینده چی هست؟ پ ن پ مشغول بازی هستم تصویر: images/smi/s0 (25).gifتصویر: images/smi/s0 (25).gifتصویر: images/smi/s0 (25).gif رشته ام تجربی هست و کلا با زیست بی نهایت حال می کنم برنامه ام هم واسه تحصیل فقط پزشکی هست ولا غیر.

از دنیای ویدئو گیمینگ بگو، چقدر وقتت رو صرفش می کنی؟ راستش اگه بخوام دقیق بگم کی بازی کردن رو شروع کردم باید برم سن ۶ سالگی. اون موقع واسه تولدم یه دستگاهی خریدن پدر و مادرم به اسم فامیلی گیم. دستگاه جالبی بود که شبیه کیبورد کامپیوتر بود.  ۸ سالگی بود که پلی استیشن ۱ گرفتم. چه قدر با مزرعه دار روی این کنسول خاطره داشتم. فکر کنم ۱۰ ساله بودم که پلی استیشن ۲ گرفتم. بازی های فوق العاده ی این کنسول مثل خدای جنگ ۲ منو مجذوب خودش کرد. تنها متال گیر عمرم یعنی Metal Gear Solid 3 رو روی این کنسول بازی کردم. یه بازی هم داشتم به اسم Batman Begins از روی فیلمش ساخته شده بود. واقعا فوق العاده بود. بعدش تو ۱۱ سالگی PC رو گرفتیم و وارد فاز جدیدی از زندگی گیمری شدم. تصویر: images/smi/s0 (25).gifتصویر: images/smi/s0 (25).gifتصویر: images/smi/s0 (25).gif طبق روش معمول اولین بازی که گرفتم روی PC فوتبال بود و از نوع فیفا. البته اون موقع یکی از دوستام بازی Batman Arkham Asylum رو گرفتم {نظر شخصی نویسنده: تو کلا جز بتمن با چیز دیگه ای حال می کنی؟ :دی} . خب اون موقع سنم کم بود اصلا نمی دونستم چی کار کنم و هی سوتی می دادم تصویر: images/smi/s0 (25).gifتصویر: images/smi/s0 (25).gifتصویر: images/smi/s0 (25).gif فاز اصلی گیمریم از حدود ۳ سال پیش بود که از سایت دنیای بازی با گیمفا آشنا شدم. اون موقع دنیای بازی تریلر ها رو از گیمفا لینک می داد و منم دیدم گیمفا سایت خیلی خوبی هست و به تدریج از طریق گیمفا با گیم آشنا شدم. تا همین سال پیش هر روز کلی بازی می کردم ولی تو سال اخیر زیاد بازی نمی کنم و تو این چند ماه اخیرم که کلا رو سایت هستم فقط تونستم Watch Dogs رو بازی کنم.

روزانه چقدر وقتت رو صرف گیمفا می کنی؟  باعث شده تا حالا از درس واسه گیمفا بزنی؟  طبق اعلام رسمی آقای زاهدی من ۸ ساعت در روز آنلاینم تصویر: images/smi/s0 (25).gifتصویر: images/smi/s0 (25).gifتصویر: images/smi/s0 (25).gif یه چند بار خبرا منو وسوسه کردن و درسو ول کردم و خبر گذاشتم. البته بعدا چوبشو خوردم تصویر: images/smi/s0 (25).gifتصویر: images/smi/s0 (25).gifتصویر: images/smi/s0 (25).gif ولی کلا چون درسم قوی هست زیاد دغدغه ی اینو ندارم که درسم عقب بیفته.

اگه یه سایت دیگه بخوای بنویسی کدوم سایت رو انتخاب می کنی؟  از همون اولیین خبری که گذاشم آرزوم این بود که وارد گیمفا بشم و الانم که گیمفا بهترین سایته و تو ایران هیچ سایتی جز گیمفا رو نمی پسندم ولی اگه از میان کل سایتای دنیا باشه، Vg247 رو می پسندم.

محمد حسین صفری… البته چپ شده :دی

به عنوان سرپرست خبرنگاران گیمفا یه نمای کلی از فعالیت خبرنگارهای گیمفا به ما بده.  خب سرپرست خبرنگاران در واقع مسئولیت جدید بود که آقای زاهدی به وجودش آوردن و اول خودشون مسئولش بودن ولی بعد از اینکه سردبیر شدن این مسئولیت بدون نیرو موند و ایشون به من لطف داشتن و منو انتخاب کردن. کار اصلی من نظارت بر روی کار خبرنگارا هست و اینکه خبرا کیفیت مطلوبی داشته باشه. نمی خوام بگم تو دوره ی من گیمفا از نظر خبری پیشرفت کرده چون هنوز جای کار زیاد داره ولی اطمینان دارم افت هم نکرده. تیم ما پا به پای تیم قدیمی حرکت کرده و الان هم از خیلی از سایتا بهتره.
تیم خبری حال حاظر گیمفا رو در چه سطحی مقایسه می کنید؟ راستش یه ضعفایی هست و باید قبول کنیم و اینم به خاطر سن کم اکثر بچه ها و تجربه ی کمشون هست. البته من خودم هم سنم کم هست و ادعایی در این زمینه ندارم ولی اعتقاد دارم با یکم کار بیشتر و افزایش تجربه کار تیم خبری بسیار بهتر هم میشه.

این مسئله “تیتر زدن برای اخبار” از کجا اومد؟ چون توی این مدت خیلی تیتر های جالبی روی سایت اومد و سایت های دیگه هم این رویه رو بعد از شما در پیش گرفتن.  راستش بانیش خودم بودم. اوایل برای تیتر زدن از فیلم های سینمایی که دیده بودم الهام می گرفتم مخصوص تریلوژی بتمن. {همچنان بتمن} تصویر: images/smi/s0 (25).gifتصویر: images/smi/s0 (25).gifتصویر: images/smi/s0 (25).gif بعد دیدم واقعا استقبال از تیتر ها خوبه و بچه ها هم توصیه کردم تیتر بزنن و اینجوری شد که الان تقریبا همه ی اخبار سایت تیتر های قشنگ داره و سایتای دیگه هم که دارن اسکی میرن از این ایده تصویر: images/smi/s0 (25).gifتصویر: images/smi/s0 (25).gifتصویر: images/smi/s0 (25).gif البته یه برهه ای تیتر ها داشت دیگه خیلی خز می شد که کنترل شد

به نظرت گیمفا چه مسیری برای حفظ رتبه اول سایت های گیم ایران داره؟ بعد از تغییر تحولات گیمفا هیچ کس فکرشم نمی کرد با وجود یک سایت مجهول که وعده های بزرگ و البته دروغینی می داد، گیمفا دیگه باقی بمونه ولی خوشبختانه تیم جوون و پر انرژی گیمفا تونست این سایتو احیا کنه و حتی به رتبه ای بهتر از رتبه های تیم قبلی برسونه. البته هنوز سایت ضعف هایی داره که مهم ترینش نبود ایده های جدید هست که ایشالله با قالب جدید که تو راه هست حل میشه.
تابستون داره میاد و وقت آزاد هم با خودش میاره. چه برنامه هایی واسه تابستون و فعالیتت توی گیمفا داری؟ والا تابستون من با دوران مدرسه فرقی نداره چون تیزهوشان تابستونم کلاس داره تصویر: images/smi/s0 (41).gifتصویر: images/smi/s0 (41).gifتصویر: images/smi/s0 (41).gif ولی مسلما وقت آزاد تره و با توجه به تغییراتی که گیمفا در پیش داره یه سری برنامه های ویژه در نظر دارم. فعلا که داریم تمرکزمون رو ترجمه ی مقاله های مهم مجلات می زاریم و فکر کنم با استقبال هم رو به رو بشه

برنامه ای واسه جذب نیروی جدیدی برای بخش خبری دارید؟ دوستانی که می خوان خبرنگار بشن تا تابستون منتظر بمونن. البته باید بدونن برای وورد به تیم خبری حتما باید یه امتحان ورودی بدن تا سطحشون مشخص بشه پس باید کاملا آماده باشن

نظرت در مورد بازی سازی ایرانی چیه؟ می تونه یه روزی در بازارهای جهانی موفق ظاهر بشه؟  صدر در صد می تونه بشه ولی مهم ترین دلیلی که شاید مانع این امر بشه خود ما هستیم. بازی هایی در سال های اخیر ساخته شدن که نوعی بد بینی رو تو گیمر های ایرانی به وجود آورده و همین باعث شده عده ی زیادی با عینک بدبینی به بازی های ایرانی نگاه کنن ولی خوشبختانه تو ۲ سال اخیر ساخت بازی هایی مثل ارتش های فرا زمینی و شبگرد باعث شده امید تو این صنعت تو کشورمون جوانه بزنه و همون طور که همه می دونن نام ایران تو جهان مطرح بشه

مستند جنون سیاه رو دیدی؟ نظرت رو در موردش بگو. واقعا مستند خوبی بود و منو کاملا به این بازی جذب کرد. یکی از نکاتی که منو واقعا تحت تاثیر قرار داد این بود که جوونای ما با چه تعداد کمی و نبود امکانات زیاد، دارن بازی می سازم در حالی که استودیو های خارجی با حداقل ۵۰۰ کارمند و کلی بودجه و امکانات بازی می سازن ولی بازم بعضی از دوستان گیمر نما بازی های ایرانی رو با عناوین خارجی مقایسه می کنن
حرف آخرت با کاربرای گیمفا. از همشون تشکر می کنم که تو دورانی که همه گیمفا رو ول کردن، اونا همراهش موندن و دیدن که گیمفا به سادگی کنار نمیره. البته برخی از کاربرا برخی اوقات از ما دلخورن که چرا نظراتشون تایید نمیشه. باور کنید که سیستم خودکاری تو سایت هست که نسبت به برخی از کلمات حساسه و همین باعث میشه نظرات شما تایید نشه ولی ما حتما نظرات رو چک می کنیم و در صورت عدم مشکل منتشر می کنیم. برخی از دوستان هم که لطف دارن و به ما می گن فن بازی می کنیم و خبر دروغ می زاریم ولی اطمبنان داشته باشن که مدیرای سایت حواسشون هست و اگه خبر دروغی بره رو سایت سریعا پاک میشه امیدوارم بازم با گیمفا همراه باشین مخصوصا تو E3 که برنامه های ویژه ای داریم.

____________________

به بخش جدا نشدنی خانواده گیمفا می رسیم. بخش مسابقه که مطمئنم IQهای سایت منتظر حل آن هستند. این موسیقی که برای دانلود قرار داده شده است مربوط به بازی هست که هیچ وقت به حق خود نرسید، آهنگساز این بازی آهنگساز یکی از فرنچایزهای معروف یوبی سافت هست. بیشتر از این راهنمایی نمی کنم پس این شما و این هم مسابقه این هفته:

 [jwplayer mediaid=”159333″]

دانلود موسیقی

 

 

 

شما کاربران سایت می توانید پیشنهاد های خودتون رو برای بهبود کارایی سایت به آدرس gamefa.family@gmail.com ایمیل کنید تا با مدیران در میان گذاشته شود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خانواده گیمفا| شماره نهم | گیمفا
خانواده گیمفا| شماره نهم | گیمفا
خانواده گیمفا| شماره نهم | گیمفا
خانواده گیمفا| شماره نهم | گیمفا
خانواده گیمفا| شماره نهم | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

خانواده گیمفا| شماره نهم | گیمفا