نبرد با فاضلاب | پیش نمایش قهرمان ما - گیمفا
نبرد با فاضلاب | پیش نمایش قهرمان ما - گیمفا
نبرد با فاضلاب | پیش نمایش قهرمان ما - گیمفا
نبرد با فاضلاب | پیش نمایش قهرمان ما - گیمفا

نبرد با فاضلاب | پیش نمایش قهرمان ما

احمد سعیدی
۱۰:۳۰ ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
نبرد با فاضلاب | پیش نمایش قهرمان ما - گیمفا

خوشبختانه در پی افزایش روز افزون بازی های ایرانی، بخصوص در سبک ماجرای-اشاره کلیک، بازی های زیادی ساخته شده اند و خواهند شد که یکی از آن ها عنوان جدید استودیو آنو است که “قهرمان ما” نام دارد.این بازی اولین بار حدود یک سال و نیم پیش معرفی شد و در نمایشگاه گیم تهران نیز حضور موثری داشت و تا اینکه اواخر سال ۹۲ ساخت آن به خط پایان رسید و در روز های آینده باید منتظر انتشار آن بود.از این جهت تصمیم گرفتیم با نوشتن این پیشنمایش کوتاه، شما عزیزان را با بازی قهرمان ما بیشتر آشنا کنیم.

1013961 659562534058622 1440669754 n
نام: قهرمان ما
نام لاتین: we need a hero
سازنده: استودیو آنو
سبک: ماجرایی-اشاره کلیک (Adventure – click and point)
موتور پایه: اعلام نشده!
پلتفرم: PC – ios – Android
تاریخ انتشار: اواخر خرداد ماه
ناشر: لوح زرین نیکان

قهرمان ما دارای یک حال و هوای متفاوتی است که آن را کاملا با دیگر بازی های هم سبک خود متمایز می کند و می تواند تجربه ی جدیدی از سبک ادونچر باشد و با توجه به این خصلت، خوشبختانه و خدا را صد هزار مرتبه شکر به این بازی نمی توان انگ کپی برداری و ایده بردای را زد.
قهرمان ما اولین کار بزرگ “استودیو آنو” در بازی سازی می باشد.این استودیو را یک شرکت انیمیشن و بازی سازی تازه کار می توان دانست که در تجربه اول کاری خود (قهرمان ما) نشان داده اند از فکر و ایده ی جدیدی می خواهد در بازی سازی استفاده کنند و آثار متفاوتی در آینده از این مجموعه شاهد خواهیم بود؛ بازی خاله قزی نیز عنوان جدید و در حال تولید این شرکت است که آن هم متفاوت بنظر می رسد.

1074703 664205110261031 1194453229 o

جکی؛ یک قهرمان دست و پا چلفتی

جکی؛ یک قهرمان دست و پا چلفتی
در سبک ماجرایی-اشاره کلیک فاکتورهای داستان پردازی و گیم پلی از اهمیت بسیار زیادی به نسبت گرافیک برخوردار هستند.ابتدا داستان بازی قهرمان ما را مورد بررسی قرار می دهیم. داستان این بازی تا کنون چنین مطرح شده که در “big city” یک پروفسور دیوانه با تغییرات شیمیایی، مایعات فاضلاب‌ها را دستخوش تغییر کرده و به آن‌ها جان بخشیده است! جکی، شخصیت اصلی بازی یک لوله بازکن ساده است که به صورت کاملا اتفاقاتی درگیر اتفاقات شهر می‌شود. حال بازیباز می بایست در نقش این لوله بازکن چلمن و دست و پا چلفتی و کمی زشت برای جلوگیری از پیشرفت این اتفاقات دست به کار شود و با رد کردن موانع اوضاع را به حالت اول بازگرداند.
اولین نکته ای که از داستان و اسامی این بازی به ذهن می رسد، این است که قهرمان ما ربطی به ایران نداشته و کلا یک بازی جهان شمول و بین المللی است، چرا که در آن نام ها انگلیسی بوده و خانم ها نیز با سبک فرهنگ ما طراحی نشده اند که این مسئله با توجه به اینکه بازی دارای مجوز است ایرادی برای بازی محسوب نمی شود بلکه باعث می شود قهرمان ما یک بازی بین المللی به حساب بیاد.
در کل داستان قهرمان ما جدید و خلاقانه نوشته شده و می تواند دنباله بسیار جالبی داشته باشد.روایت داستان بازی نیز بوسیله ۲۰ دقیقه انیمیشن و چندین دقیقه کمیک انجام می گیرد.
شخصیت پردازی در بازی قهرمان ما نیز متفاوت و فرا تر از حدود عادت است که در راس آن ها شخصیت جالب جکی است که کمتر دیده شده در بازی های ویدئویی بازیباز اختیار چنین شخصیتی را بر عهده بگیرد که در نوع خودش جالب است. شخصیت های دیگر این بازی نیز همگی مثل جکی کلا غیر عادی و یه جورایی خنگ و خنده دار به نظر می آیند.

1004452 661846667163542 60258619 n

حل معما درون فاضلاب

حل معما درون فاضلاب
گیم پلی یک بازی در سبک ماجرایی-اشاره کلیک مانند یک هندوانه در بسته است که کسی تا درونش را نبیند نمی تواند درباره آن نظر بدهد.مثلا بازی های سبک اول شخص را از عکس ها و تریلر های منتشر شده می توان تا حدود زیادی ارزش گذاری و پیش بینی کرد اما در سبک ماجرایی گیم پلی مستقیما به معما های درون بازی بستگی دارد که تا بازی را انجام ندهیم نمی توان در باره آن نظر داد و ارزش آن ها را تعیین کرد؛ از این جهت بود که عرض کردم از روی اطلاعات منتشر شده به هیچ وجه نمی توان گیم پلی یک بازی ماجرایی را که شاکله ی اصلی بازی است را نقد و بررسی کرد.پس باید منتظر انتشار بازی ماند و دید معما ها و گیم پلی های مختلف قهرمان ما، جذاب ، خلاقانه و جدید خواهند بود یا خیر.
اما تا کنون از گیم پلی این بازی اطلاعاتی داده شده؛ از جمله اینکه بازی دارای معما های جدیدی است که این معما ها درجات سختی متفاوتی را شامل می شوند اما در مجموع معما ها به گونه ای طراحی شده اند که تعادل در درجه ی سختی آن ها حفظ شود.همچنین گفته شده در پایان هر مرحله غول آخر وجود دارد که برای از بین بردن آن ها باید دست به مبارزات اکشن زد! از دیگر خصوصیات بیان شده از گیم پلی قهرمان ما این است که با پیشروی در بازی قابلیت های جدید به شما داده خواهد شد که باعث افزایش جذابیت بازی می شود و رفته رفته شما را برای ادامه بازی کنجکاو تر می کند.

4

متفاوت و متناسب!

متفاوت و متناسب!
گرافیک بازی قهرمان ما دارای سبک و سیاق خاصیست (نقاشی-فانتزی) که نه می توان خیلی به تحسین آن پرداخت چرا که سختی طراحی آن به نسبت، کمتر از سبک واقع گرایانه و طبیعی است و نه می توان از آن ایراد گرفت چرا که تقریبا بی نقص طراحی و کار شده است. بنظر من به فراخور داستان بازی که متفاوت و جدید و خلاقانه است، سازندگان سبک خوبی را برای گرافیک بازی خود انتخاب کرده اند که می تواند برای این داستان متفاوت، گرافیک متناسبی باشد.
برای مراحل مختلف این بازی ۶۰ تصویر زمینه و ۵ لوکیشن مختلف طراحی شده و موجود است. نکته ای که در گرافیک این بازی نظر مخاطبان را جلب می کند، طراحی کاراکتر ها در این بازی است که همانند شکل و قالب کلی بازی از طراحی متفاوت و جدیدی برخوردارند که می توان گفت ذره ای طنز چاشی کار آن ها شده است.

5

جکی در مقابل یک غول!

در باره صداگذاری شخصیت های قهرمان ما چیزی که مشخصه اینه که بین شخصیت ها دیالوگی رد و بدل نمی شود و تنها در میان پرده های بازی صداهای خوشحالی و یا جیغ و … کارکتر ها وجود دارد و احتمالا کل بازی هم از زبان فارسی پیروی نمی کند.جدا از موضوع دیالوگ ها قهرمان ما دارای چند موسیقی متناسب و جالب است که تا به حال در تریلر های منتشر شده چند تا از آن ها را شنیده ایم که بسیار شاد و مناسب فضای بازی است و بنظر من خیلی روی جذابیت و نکات مثبت بازی تاثیر می گذارد.

در مجموع!
در مجموع در فاکتور های مختلف قهرمان ما عیب و ایراد بزرگی دیده نمی شود و هر کس که به سبک ماجرایی-اشاره کلیک علاقه داشته باشد فکر میکنم قهرمان ما بتواند تجربه خوب و متفاوتی برای آن باشد.امیدواریم این بازی با گیم پلی جذاب و متنوع بطوری که خسته کننده نباشد بتواند به همراه دیگر ویژگی های دیگر و خوب خود، یک بازی موفق در سبک اشاره کلیک باشد؛ و آرزوی موفقیت داریم برای استودیو آنو تا در ادامه شاهد بازی های بهتر و رو به پیشرفتی از این گروه باشیم.
ناشر قهرمان ما شرکت لوح زرین نیکان است که طبق  اخبار از پیش منتشر شده، بازی قهرمان ما دوم تیر ماه برای ios ، PC و Android منتشر خواهد شد (البته ممکنه در این تاریخ قهرمان ما برای ios و Android منتشر نشود).

01d

برای پیش خرید بازی قهرمان ما کلیک کنید…

دانلود تریلر بازی قهرمان ما

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نبرد با فاضلاب | پیش نمایش قهرمان ما - گیمفا
نبرد با فاضلاب | پیش نمایش قهرمان ما - گیمفا
نبرد با فاضلاب | پیش نمایش قهرمان ما - گیمفا
نبرد با فاضلاب | پیش نمایش قهرمان ما - گیمفا
نبرد با فاضلاب | پیش نمایش قهرمان ما - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نبرد با فاضلاب | پیش نمایش قهرمان ما - گیمفا
نبرد با فاضلاب | پیش نمایش قهرمان ما - گیمفا