قیمه گیم ۸ | هیس! سگ ها فریاد نمی زنند… - گیمفا
قیمه گیم ۸ | هیس! سگ ها فریاد نمی زنند… - گیمفا
قیمه گیم ۸ | هیس! سگ ها فریاد نمی زنند… - گیمفا
قیمه گیم ۸ | هیس! سگ ها فریاد نمی زنند… - گیمفا

قیمه گیم ۸ | هیس! سگ ها فریاد نمی زنند…

رسول خردمندی
۱۷:۲۸ ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
قیمه گیم ۸ | هیس! سگ ها فریاد نمی زنند… - گیمفا

خسته ام! مثل کسی که ۴۸ ساعت نخوابیده، حتی بدتر از کسی که آخرین ته دیگ سیب زمینی غذاش رو یک بنده خدای دیگر نوش جان می کند و غمگین تر از یک PCباز که چرا GTA نیامد و شاید این جمعه بیاید و خسته ام… می پرسید چرا؟ خودم هم دقیقا نمیدانم… بگویم آیا؟ نگویم؟

خسته ام از کامنت های تکراری، از این همه شکلک های مسخره ای که ۹۰% اسپم های سایت رو گرفته، از یک مُشت چیدن واژه های به هم ریخته تو قسمت هفتم که گیمرها رو متحول کرد و همه روی آوردند به سنت مقدس محصلان ایران زمینان یعنی خر خوانی که جدیدا اصطلاح قشنگی گرفته به نام خر زدن! در کل تو این قسمت قصد بر این شد که بازی Watch dogs رو مقداری انگولک کنیم و دور همی بشینیم و درباره این بازی به یک زبان دیگر، ساده تر، حرف بزنیم و یک خرده شاد باشیم!

watch dogs 670x376 1

آخ دست رو دلم نذارید که نویسنده تا امروز از شنیدن اسم بازی Watch dogs تو هر خبر یا مقاله ای تو حیطه گیم، آلرژی پیدا کرده و تمام بدنش کهیر زده! قبل از تحلیل و موشکافی بذارید از اسم بازی براتون دو کلام حرف بزنم.

E3 سال پیش بود فکر کنم که Watch Dogs معرفی شد. حالا ایده جالب بازی به کنار، اسم بازی مدت زیادی سوژه بود. به این خاطر که هر کسی یک نوع ترجمه پارسی ازش داشت! از نگاه سگ ها بگیر تا ترجمه بسیار بسیار جالب سگ های بیننده! بنده از شرکت یوبی سافت عاجزانه استدعا میکنم که دیگر در بازی های خود از نام حیوانات استفاده نکند. حداقل حیوانات اهلی تر باشد بهتر است؛ مثل گربه، طوطی، قناری، اسب دریایی و … از آنجایی که گیمرهای محترم این مرز و بوم داناتر از بقیه هستند و ذاتا یک رگه آمریکایی دارند و انگلیسی بلد هستند، هر چقدر بگوییم Watch dogs این معانی را ندارد باور نمی کنند. این عبارت به سگ هایی اطلاق می شود که از مرزهای یک محدوده محافظت می کنند و در میان انگلیسی زبانان، عبارت WD به معنای محافظ است و بس! حالا هِی بزنید تو سر همدیگه که نه، ما درست میگیم. البته وقتی ژورنالیست های ما هم خیلی راحت با این ترجمه سطحی (سگ های نگهبان) کنار می آیند، دیگه حتما یک چیزی بیشتر می دانند لابد و اینجانب فقط دارم بادمجان واکس می زنم و بس!

i have no idea what im doing 25

اون اوایل هم که همش میگفتند ایده بازی ناب هست و تو هیچ بازی دیگه ای به این دقت به هک بها داده نشده و از این حرفا. این سازنده های عزیز فکر کنم تا حالا بازی Uplink رو انجام ندادند که این حرف رو زدند. در کل سازنده هست دیگر…. گاهی دلش میخواهد قُمپُز در کند!

محیط بازی uplink بازی فوق العاده جذاب با موضوع هک

محیط بازی Uplink. بازی فوق العاده جذاب با موضوع هک!

تبلیغات پیام بازرگانی هم تا یک حدی اغراق آمیز هست و بیش از حد، مخاطبین دهن مبارکشون رو باز می کنند و انواع و اقسام فحش ها را حواله سازنده تیزر می دهند. ولی تبلیغات تو دنیای بازی، خیلی هم اغراق آمیز باشد، گیمرهای این دوره زمونه، فقط می گویند چه خفن! سازنده های WD هم آمدند ور دل سازنده تیزرها و اخبار تبلیغاتی و بهش گفتند که با GTA، PC، گرافیک و کنسول جمله بسازد. آقای تبلیغاتچی (شاید هم خانم بوده) برگشته تیتر خبری زد که ” Watch dogs می تواند رقیب جدی برای GTA باشد” حالا فکر کن ما نمیدونیم فروش GTA V تو سطح جهانی چقدر بود و این مسئله هم نمی دونیم که قدمت بازی GTA بیشتر از بازی نوپای یوبی سافت هست. در هر صورت، اصلا شوخیش هم قشنگ نیست. در کل انتشار این خبر به یک طرف و پوکر فیس شدن گیمرها به یک طرف دیگه دست به دست هم داد که پروسه حماسه آفرینی های تبلیغاتی WD ادامه داشته باشه. به تبلیغاتچی گفتند بیا یک وسیله نقلیه باحال رو از بازی حذف کنیم. گشتند و گشتند و گشتند و میخواستند اول تانک رو حذف کنند. گفتند درست نیست شیکاگو سالم بمونه و نیاز به یک تخریب خیلی خفن دارد. باز گشتند و گشتند و گشتند دیدند که خوب هست که هلیکوپتر رو حذف کنیم! اصلا چه معنی داره تو یک بازی که با هک سر و کار داری بیای هلیکوپتر بذاری تو محیط بازی؟! این شد که گفتند شخصیت اول آیدن تو بازی توانایی راندن هلیکوپتر را ندارد. چقدر هم بازیبازها ناراحت شدند…

police helicopter

تازه فهمیدند که ای داد بیداد! فک فامیل های آیدن که شخصیت اول این بازی باشه رو چکار کنیم؟! اول میخواستند همه کنار هم باشند و دور همی یک داستان ملو درام داشته باشیم و دیدند جالب در نمیاد! از اون سمت هم نشستن فیلم Network و سریال Person of interests رو دیدند و داستان سرایان این عنوان بدجور جو گرفت و فک و فامیل های آیدن رو زدند از خط داستانی حذف کردند. در کل، آیدن مادر مُرده و بدبخت با این حساب، تک و تنها تو شیکاگو باید فرت و فرت هک کند و هک کند و هک کند….

این چند ماه اخیر که سازنده ها هِی تاریخ انتشار جهانی این بازی به تاخیر می انداختند. حالا بماند دلایل عجیب و غریبشان چه بوده و دقیقا زمانی هم قرارست منتشر شود که خبری از هیچ بازی نیست. فقط یادشان رفت که تو ایران، خرداد ماه وقت امتحانات گیمرها هست. ولی باز هم مهم نیست. مهم این هست که گیمر جماعت بعد چند ماه بی بازی بودن، با انتشار یک بازی خر کیف می شود. حالا میخواهد هر بازی که میخواهد باشد….

waiting for watch dogs to be released o 2667379

سازنده ها یک شب پیش سازنده های بازی Rage و Call of duty: Ghosts رفتند و گفتند چه کنیم که خیلی خفن تر شویم؟ ندا رسید که سیستم مورد نیاز برای PC رو بالا ببرید تا گیمرها کف و خون قاطی کنند. حالا اون سخنگوی استودیو یک خُرده پیچ ولوم از دستش در رفت و یهو آب قطع شد و دسته شیر فلکه آب محلشون کنده شد و سیلی از اعتراضات گیمرها به سمتشون حواله شد. این شد که گفتند چه کنیم، چه نکنیم؟ دستور دادند که یک شیر فلکه جدید تعویض کنند. سیستم مورد نیاز رو کمتر اعلام کردند ولی خبر ندارند که شیرفلکه ای که خریدند، مدل چینی هست! تا شما باشید الکی قمپُز در نکنید.

هر که نداند، ما که می دانیم بعد از انجام بازی چه اتفاقی میفتد. این هم مصاحبه اختصاصی از نویسنده قیمه گیم با Jonathan Morin، سازنده بازی Watch dogs:

watchdogse3 6

          عمو گیم باف؟

         بله؟

          واچ داگز منو ساختی؟

        بله

          تاخیر زیاد انداختی؟

       بله

          واچ داگز اومده؟؟!!

                          بله                  

       چی چی اورده؟

          آیدن و هک و همین چیزا !!

 

انتشار قسمت نهم مجموعه طنز قیمه گیم به هفته دوم تیر ماه سال جاری موکول خواهد شد. ایده های زیبای خودتان را با ما به اشتراک بگذارید تا از ایده های شما عزیزان برای نگارش قسمت های آتی استفاده شود.

 

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

قیمه گیم ۸ | هیس! سگ ها فریاد نمی زنند… - گیمفا
قیمه گیم ۸ | هیس! سگ ها فریاد نمی زنند… - گیمفا
قیمه گیم ۸ | هیس! سگ ها فریاد نمی زنند… - گیمفا
قیمه گیم ۸ | هیس! سگ ها فریاد نمی زنند… - گیمفا
قیمه گیم ۸ | هیس! سگ ها فریاد نمی زنند… - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

قیمه گیم ۸ | هیس! سگ ها فریاد نمی زنند… - گیمفا