!K.O | ده بازی برتر فایتینگ نسل هفتم - گیمفا
!K.O | ده بازی برتر فایتینگ نسل هفتم - گیمفا
!K.O | ده بازی برتر فایتینگ نسل هفتم - گیمفا
!K.O | ده بازی برتر فایتینگ نسل هفتم - گیمفا

!K.O | ده بازی برتر فایتینگ نسل هفتم

علیرضا مرادی
۱۲:۰۰ ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
!K.O | ده بازی برتر فایتینگ نسل هفتم - گیمفا

بازی های مبارزه یکی از قدیمی ترین فرنچایزهای صنعت گیم است. سالانه تعداد زیادی بازی در این سبک منتشر می شوند، که اکثزا انحصاری کنسول های سونی و مایکروسافت هستند و کم بازی در این سبک برای کامپیوترهای شخصی منتشر می شود. این سبک بازی ها نیاز بسیاری به joy stick دارند و به هیچ وجه با کیبورد قابل بازی نیستند. پس از فوتبال محبوب ترین بازی ها در بین گروه های گیمر هستند و مسابقات بسیاری در سراسر جهان بین گیمران مختلف با ملیت های گوناگون برگزار می شود، که مهارت هایشان را به چالش می کشند. این سبک بازی ها معمولا خشونت زیادی را همراه دارند ولی خون و خونریزی ندارند(به جز mortal kombat). در این مقاله ۱۰ بازی برتر نسل هفتم در این حوزه را بررسی می کنیم.

Dead or Alive 5

سازنده: team ninja

ناشر: tecmo koei

پلتفرم: PS3, Xbox 360, PS VITA

تاریخ انتشار: ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۲

 

داستان بازی اتفاقات دو سال پس از DOA4را روایت می کند، جایی که تورنومنت جدیدی با نام dead or alive در حال بازگشایی است و همین طور چند شخصیت هم خارج از این ماجرا به دنبال قتل نمونه شیطانی مشابه کاسومی هستند.

سیستم گیم پلی بازی ۴ حالت را شامل می شود. حالت داستانی، مبارزه، آنلاین، نمرینی. در هر بخش هم شکل های گوناگونی وجود دارد. از مبارزه دو به دو گرفته تا مسابقه های تیمی که شامل ۷ مبارز می شود. زمین مبارزه در doa سه بعدی است و دو مبارز در زمینی دایره ای شکل(یا دیگر اشکال هندسی) مسابقه می دهند. دکمه بالا برخلاف بسیاری از بازی های fighting وظیفه پرش را انجام نمی دهد. مثل دیگر نسخه های این فرنچایز ضربات شامل سبک و سنگین می شود.برای دفاع کردن هم دکمه ای در نظر گرفته شده است، البته، با وجود گیم پلی سریع بازی فرصت کمی برای دفاع کردن می یابید. دکمه دیگری هم برای فنون پرتابی در نظر گرفته شده است. ترکیب دکمه ها با هم باعث تنوع در فنون و ضربات می شود. تغییر محیط بازی هم وجود دارد و می توانید حریفانتان را با ضربه ای به فاصله بسیار دوری بفرستید. در این فاصله هم بازی به شما فرصت ضربه زدن به حریفتان را روی هوا می دهد. در بازی بین یک تا پنج راند می توانید استفاده کنید.

گرافیک بازی هم نسبت به نسخه های قبلی پیشرفت خوبی کرده است و شخصیت های بازی چهره ای پرجزییات تر دارند. مبارزان در حین مبارزه عرق می کنند و لباسشان خیس می شود، یا برخورد به زمین لباسشان خاکی می شود. وجود لباس های متعدد و مخفی یکی از ویژگی های این فرنچایز است. چند شخصیت اصلی بازی بیش از ۲۰ دست لباس دارند، که وجود برخی از آن ها اضافی است.

 

Persona 4 arena

سازنده: atlus, arc system works

ناشر: atlus

پلتفرم: PS3, Xbox 360

تاریخ انتشار: ۷ آگوست ۲۰۱۲

بازی مبارزه ای دیگر از ژاپن که بر اساس بازی shin megami tensei: persona 4 ساخته شده است. داستان بازی که ۲ ماه پس از وقایع بازی shin megami tensei: persona 4 اتفاق می افتد، یک تورنومنت به نام”P-1 grand prix” را معرفی می کند، که در آن شخصیت های بازی موظف اند، با یک دیگر مبارزه کنند و به مراحل بالاتر بروند. در این نسخه بازی یک حالت داستانی هم قرار گرفته است، در ابتدای بازی تنها ۴ شخصیت قابل انتخاب هستند، که با پیشروی در داستان بازی شخصیت های بیشتری باز می شوند. در بازی ۴ دکمه هر کدام ویژگی های خود را دارند، که بازیکنان می توانند، از پرسونا( قدرت مخصوص این بازی) هم استفاده کنند. در قسمت ترکیب دکمه ها شخصیت ها قادرند، تا ترکیبی از دکمه ها از خودشان دفاع کنند، یا به حریفشان صدمه بزنند. شخصیتی که سلامتی اش به مقداری برسد، که در خطر باشد، قدرت دفاعی اش بالا می رود، تا آخرین قطره های خونش را به خوبی استفاده کند. بازی کاملا دو بعدی است، هم شخصیت های بازی دو بعدی هستند و هم زمین مبارزه خطی و دوبعدی است.

زمین مسابقه یا همان آرنا بازی در شهر باستانی اینابا در ژاپن قرار دارد. شخصیت های بازی در گروه های مختلفی هستند، گروهی مامور حل پرونده های جنایی شهر اینابا هستند. گروهی دیگر مامور جل پرونده هایی هستند، که مرتبط با موجوداتی به نام سایه هست.

در بازی داستان شاخه های مختلفی دارد، که در مربوط به هر شخصیت است و در پایان این شخصیت ها داستانی واحد پیدا می کنند و همین طور مرحله ای نهایی هم وجود دارد، که شامل مبارزه با boss پایانی است.

 

Blazblue: continuum shift

سازنده: arc system works

ناشر: arc system works

پلتفرم: PS3, Xbox 360

تاریخ انتشار: ۲۷ جولای ۲۰۱۰

یک بازی مبارزه ای دوبعدی از استودیو ژاپنی arc system works که دو مبارز را در زمینی دو بعدی در مقابل هم قرار می دهد. مثل سایر بازی های مبارزه ای دو مبارز وظیفه دارند، تا خط سلامتی دیگری را به صفر برسانند. در این بین بازی به شما خط heat gauge را می دهد، که به کمک آن می توانید، نیروهای مختص هر شخصیت را استفاده کنید. از فنون راه دور استفاده کنید، یا ضد حمله های مرگبار بزنید. گرمای شما با ضربه زدن، ضربه خوردن و دفاع های به موقع پر می شود، که در زمان های حیاتی می توانید، از آن ها استفاده کنید. در بازی تعداد راندها از یک تا پنج قایل تنظیم است، که می توانید با سلیقه خودتان آن را تنظیم کنید.

هر شخصیت در بازی تعدادی امتیاز دارد، که کاملا سلیقه سازندگان بازی بوده است. مثلا شخصیت tager 10 امتیاز دارد و شخصیت های Carl و ragna4و۵ امتیاز دارند. از این امتیازها در بازی برای شکاندن گارد حریف استفاده می شود، که کمک بزرگی به روند گیم پلی می کند. دیگر ویژگی این بازی astral heatاست، که با این ویژگی می توانید، به حریفتان تمام کننده بزنید. برخلاف نسخه ها قبلی که حتما می بایست،  صد در صد سلامتی داشته باشید و سلامتی حریف زیر  ۲۵ درصد باشد. اما این بار تنها کافیست امتیازهایتان را تمام نکرده باشید و همین طور سلامتی حریفتان زیر ۳۵ درصد باشد.

داستان بازی مربوط به چند روز پس از نسخه قبلی blazblue: calamity trigger است. وقتی که شهر kagutsuchi خودش را برای برپایی جشن سال نو آماده می کند، این خبر بین مردم می پیجد، که قرار است، در مراسم بمب گذاری شود.

Soulcalibur IV

سازنده: project soul

ناشر: namco Bandai

پلتفرم: PS3, Xbox 360

تاریخ انتشار: ۲۹ جولای ۲۰۰۸

این بازی پنجمین نسخه سری بازی های مبارزه ای soulاست، که برای اولین بار سه شخصیت از جنگ ستارگان وارد بازی شده اند. Soulcalibur 4 پنج حالت در سیستم گیم پلی اش دارد. Story, arcade, training, museum mode, tower of lost souls.  طراحی شخصیت مثل نسخه قبل در این بازی هم وجود دارد، که می توانید، برای شخصیت دلخواهتان سلاح و زره و حتی صدایش را انتخاب کنید. با بازی کردن و برنده شدن می توانید، برای شخصیتتان سلاح و زره های قوی تر بگیرید، یا لباسش را به شکل دلخواهتان در آورید.

در قسمت مولتی پلیر می توانید، چند شخصیت را انتخاب کنید، تا به ترتیب وارد شوند. به این صورت که پس از K.O شدن هر شخصیت نفر بعدی وارد می شود، تا آخر.

هر مبارز علاوه بر خط سلامتی یک جواهر هم دارد، که رنگش در طول بازی تغییر می کند. این جواهر، soul gaugeنامیده می شود، که با دفاع کردن ضربات حریف پر می شود، یا وقتی ضرباتتان توسط حریف دفاع شود، خالی می شود. رنگ آن در ابتدا آبی است، که پس از مدتی سبز و سپس قرمز و در آخر قرمز چشمک زن می شود. وقتی مبارزی روح هایش خالی شود، به دیگر مبارز این فرصت را می دهد، تا با یک ضربه کار را تمام کند.(باید در یک لحظه کوتاه هر چهار دکمه را با هم زد).

سه شخصیت مهمان از جنگ ستارگان در بازی وجود دارد. Darth vader, yoda, apprentice سه شخصیت بازی هستند. Yoda انحصاری ایکس باکس  و darth vader انحصاری پلی استیشن بودند، که بعدها هر دو از انحصار خارج شدند. این سه شخصیت نیرویی اضافه بر دیگر شخصیت ها دارند.

داستان بازی در مورد شمشیری به نام سول کالیبر است. شخصیت های بازی برای به دست آوردن آن وارد ماجرا می شوند. شخصیت هایی که خیلی گذشته مشخصی ندارند، در پایان با algol روبرو می شوند، که boss پایانی بازی است و سپس مثل اکثر بازی های مبارزه ای یک ending دارند.

Ultimate marvel vs. capcom 3

Ultimate marvel vs. capcom 3

سازنده: capcom

ناشر: capcom

پلتفرم: PS3, Xbox 360, PS VITA

تاریخ انتشار: ۱۵ نوامبر ۲۰۱۱

Ultimate marvel vs. capcom 3 نسخه کامل بازی marvel vs. capcom 3 است، که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد. این بازی یکی از عناوین launch title کنسول دستی PS VITAبود. بازی که به خاطر گیم پلی سریع و شخصیت های معروفش، محبوبیت بسیاری را بین طرفداران این سبک به دست آورد. گیم پلی بازی مثل نسخه MVC3 است. در آن هر تیم سه مبارز انتخاب می کند و می تواند، در حین مبارزه جای آن ها را عوض کند. ولی همیشه مبارزه روی صفحه نمایشگر یک در مقابل یک است. بازنده کسی است، که خط سلامتی هر سه مبارزش تمام شده باشد. در حین مبارزه می توانید، یکی از یارانتان را وارد صفحه کنید و یک فن دو نفره که assist نامیده می شود، را اجرا کنید. استفاده از  این گونه فنون به شما این اجازه را می دهد، که در ادامه از ضربات قدرتی تان بهره مند شوید.

این بازی با اینکه شخصیت های سه بعدی را در خود دارد، ولی زمین مسابقه هنوز مثل سابق دو بعدی وخطی است. بازی هشت جهت را به شخصیت ها داده است، که می توانید از آن ها استفاده کنید. همین طور در طول بازی می توانید hyper combo gauge را پر کنید، یا از حریفتان بگیرید.ضربات به سبک و متوسط و سنگین تقسیم می شوند. روی هوا اختیارات زیادی برای حمله به حریفان دارید و می توانید شخصیت را حتی روی هوا نیز جا به جا کنید.

ویژگی جدید بازی X Factor باعث شده که سرعت مبارزان مقدار آسیب وارده برای مدتی زیاد شود، یا سلامتی برای مدت کوتاهی پر شود. در بازی ۳۶ شخصیت قابل بازی وجود دارد، که به دو تیم مارول و کپکام تقسیم شده اند. در بازی داستانی آن چنانی وجود ندارد، که نیاز به توضیح باشد.

Injustice: Gods Among Us

سازنده: netherrealm studios

ناشر: warner bros. interactive entertainment

پلتفرم: Xbox 360, PS3, PS4, PC, Wii U, PS VITA, Android, iOS

تاریخ انتشار: ۱۶ اپریل ۲۰۱۳

آخرین بازی ساخته شده توسط استودیو netherrealm studios و اد بون که سال گذشته ابتدا برای دو کنسول نسل هفتمی سونی و مایکروسافت منتشر شد و چند ماه بعد نسخه کامل آن برای تمامی پلتفرم های مذکور منتشر شد. شخصیت های بازی، شخصیت های محبوب دنیای فانتزی DC  هستند و همین عامل می تواند، محبوبیت بازی را تضمین کند. Superman, batman, the flash, green arrow, green lantern …از شخصیت های اصلی این بازی هستند.

بازی مبارزه یک در مقابل یک را در خود دارد، که در محیطی دو بعدی با یک دیگر مبارزه می کنند. البته، شخصیت ها و اشیا موجود همگی سه بعدی هستند. هر مسابقه در igau یک راند را شامل می شود، ولی هر شخصیت دو خط سلامتی را داراست. در بازی چهار دکمه اصلی ضربات سبک و متوسط و سنگین را شامل می شوند، که یک دکمه هم برای قدرت خاص هر شخصیت قرار کرفته است. برای مثال سوپرمن می تواند برای مدت کوتاهی از قدرت خورشید استفاده کند، تا ضربات سهمگین تری بزند، در حالیکه بتمن تعدادی خفاش روبات را برای کمک می آورد.

محیط های بازی هم همان محیط های شهر گاتهام است، که بارها در فیلم ها و انیمیشن های بازی دیده اید. از batcave گرفته تا watchtower وقتی که گوشه یه محیط باشید می توانید به زدن یه دکمه حریف را به محیط دیگری بفرستید. از دیگر ویژگی های این بازی وجود اشیا در مجیط است، که می توانید با زدن یک دکمه از آن ها استفاده کنید و آن ها را به سوی دشمنانتان پرتاب کنید. شخصیت های بازی به دو دسته قدرتی و گجنی تقسیم می شوند.قدرتی ها می توانند، اجسام سنگین را بلند کنند و گجتی ها می توانند از وسایل مختلفی که دارند، استفاده کنند. برای مثال deathstroke از تفنگ هایش استفاده می کند و green arrowاز تیر و کمانش.

با کمبو زدن و یا کمبو خوردن می توانید super meter خودتان را پر کنید، که با استفاده از آن می توانید از یکی از کمبوهای طولانی حریفتان را بشکنید، یا وقتی که کامل پر شد، می توانید special attack بزنید، که با یک cutsceneهمراه است و damage بالایی هم به حریف می زند.

بازی در ابتدا ۲۴ شخصیت داشت، که ۶ شخصیت هم در نسخه کامل آن به بازی اضافه شد، تا مجموع مبارزان را به ۳۰ نفر برساند. اسکورپیون نماد استودیو سازنده هم به عنوان شخصیت مهمان در بازی حضور دارد. داستان بازی از روی کامیک بوک های injustice نوشته شده است.

٫tekken tag tournament 2

tekken tag tournament 2

سازنده: namco Bandai

ناشر: namco Bandai

پلتفرم: PS3, Xbox 360, Wii  U

تاریخ انتشار: ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۲

بازی tekken از جمله بازی های محبوب ایرانی ها است، که از سال ها پیش این بازی را بازی می کردند. در این نسل هم تعداد زیادی بازی با این نام منتشر  شد، که این بازی به نمایندگی همه ی آن ها در این لیست قرار گرفته است.

مثل بازی قبلی، در این بازی هم مبارزات دو به دو است. گیمران قادرند، تا در مواقع لزوم جای شخصیتشان را عوض کنند و از نفر دومشان استفاده کنند. دو شخصیت بازی می توانند، فنون دو نفره نیز بزنند و damage بالایی به حریفان وارد کنند. در بازی ضرباتی وجود دارد، که می توانند، مبارزان را برای مدتی گیج کنند و از حرکت بازدارند، که باعث طولانی شدن کمبوها می شود. در این گونه فنون شخصیتی که ضربه می خورد، به زمین پرت می شود، یا به دیوار می خورد، که باعث stun شدن می شود. بازی هم شخصیت های سه بعدی دارد و محیط بازی هم کاملا سه بعدی و مثل dead or aliveاست. بازی از ویژگی stage gimmick بهره مند است، که باعث جا به جایی محیط بازی می شود، در این مواقع دیوار گوشه محیط می شکند و مبارز با پایین پرت می شود و در سمت دیگر یار فرد ضارب حضور دارد، که باعث طولانی شدن کمبو می شود. حالت بازی علاوه بر دو به دو، به یک به یک و حتی مسابقات ناقص مثل دو به یک و یک به دو هم را هم شامل می شود. شخصیت ها می توانند از آیتم ها هم استفاده کنند.

داستان بازی هم راجع به heihachi mishima نقش منفی بازی است، که تورنومنتی را ترتیب می دهد و از مبارزان زیادی دعوت می کند، تا در آن شرکت کنند. Boss پایانی بازی هم combot است، که jinموظف است، تا ان را نابود کند و برای این کار مجبور می شود، تا از نیمه ی شیطانی اش استفاده کند.

 

Super smash bros. brawl

سازنده: ad hoc development team

ناشر: Nintendo

پلتفرم: Wii

تاریخ انتشار: ۹ مارچ ۲۰۰۸

همه ما با ماریو(قارچ خور) خاطره داریم. همه ما روزهایی از عمرمان صرف نجات دادن princess peach کرده ایم. این بار ماریو در بازی به جز ماجراجویی و در سبک مبارزه ای حضور دارد. (البته در نسل هفتم) این بازی که اولین بار در E3 سال ۲۰۰۵ معرفی شد. با تاخیرات زیادی مواجه شد و بالاخره در سال ۲۰۰۸ با همکاری چند استودیو منتشر شد. شخصیت های بازی که نسبت به نسخه قبل تعدادشان بیشتر شده است، از دنیای بازی های نینتندو گرفته شده اند. از ماریو و کربی گرفته، تا اسنیک و پوکمن. وظیفه گیمران هم بسیار ساده است. آن ها می بایست حریفان را از روی سکو به پایین بیندازند. بازی همان طور که اشاره شد، ویژگی های پلتفرمر و سکوبازی را داراست و گیمران می توانند، از روی سکوی اصلی بازی به روی دیگر سکوها بپرند و موقعیتشان را برای حمله یا دفاع بهبود ببخشند. بازی قابلیت مولتی پلیر برای چهار نفر را داراست. این نوآوری که در این بازی نسبت به دیگر بازی های هم سبک وجود دارد، جزو عواملی است، که این بازی را به یکی از بهترین های این نسل تبدیل کرده است. البته، تمام این ویژگی ها با دسته های مخصوص کنسول wii به توان ۲ می رسند. موسیقی های بازی و طراحی هنری بازی تمام آن چیزی است، که باعث شده تا این بازی میانگین ۹۳ را در سایت متاکریتیک کسب کند. (این بازی در بین این لیست ۱۰ تایی بالاترین متا را دارد).

هر شخصیت فنون مخصوص خودش را دارد، آن ها از فنون smash attack و super attack استفاده می کنند، که باعث بیشتر پرت شدن مضروب می شود و قوی ترین فنون وقتی به دست می آید، که گیمران بتوانند توپ رنگی مخصوص بازی(smash ball) را بترکانند، تا به قوی ترین ضربه بازی دست پیدا کنند.

داستان بازی از جایی شروع می شود، که ماریو و کربی در استادیومی با هم مسابقه می دهند، تا جایی که the ancient minister وارد می شود و برخی از شخصیت ها را به سایه تبدیل می کند و حالا این دیگران هستند، که وظیفه دارند، دوستانشان را نجات دهند.

 

Super street fighter IV

Super street fighter IV

سازنده: dimps/capcom

ناشر: capcom

پلتفرم: PS3, Xbox 360

تاریخ انتشار: ۲۷ اپریل ۲۰۱۰

این هم یکی دیگر از بازی های قدیمی و به یاد ماندنی تمام گیمران جهان به خصوص ایرانیان است. از سال ها قبل تمام گیمران با اصطلاحات این بازی مثل “هادوکن” زندگی کرده اند. ریو(riu) یکی از جذاب ترین و جالب ترین شخصیت های صنعت گیم در تمام ادوار است. او به مانند کاراته بازان ژاپنی لباس و شلواری ساده به رنگ سفید برتن دارد و پارچه ای قرمز رنگ بر پیشانی اش بسته است. جذابیت این بازی در تنوع فنون شخصیت هاست. مبارزان بازی هر کدام در یک رشته رزمی تبحر دارند. از کاراته و تکواندو گرفته تا بوکس و جوجیتسو. البته، ریو یک دشمن خبیث هم در بازی دارد، که نقش heihachi را برای  jin ایفا می کند. او akuma است، که بزرگترین دشمن ریو به حساب می آید.

شخصیت های بازی مثل نسخه sfiv سه بعدی هستند، که در محیطی دو بعدی با یک دیگر مبارزه می کنند. در این نسخه دو خط مجزا focus attack و super and ultra attack قرار گرفته است، که در بازی قبلی این گونه نبود. وقتی که یکی از شخصیت ها مرتب ضربه بخورد، ultra meter پر می شود و می تواند، ضربه ای قدرتی بزند.(می توان آن را revenge meter هم نام برد). مثل همه بازی های هم سبک وظیفه گیمران در بازی این است، که خط سلامتی حریفشان را به صفر برسانند، یا سلامتی بیشتری در پایان زمان بازی داشته باشند. البته، جزو موارد نادر در بازی های مبارزه ای در این بازی اگر دو مبارز سلامتی شان هم زمان صفر شود، یا در پایان زمان مسابقه به یک انداره سلامتی داشته باشند، نتیجه بازی مساوی یا double k.o می شود.

هر شخصیت در بازی از هشت جهت برخوردار است، ولی سیستم مبارزه این بازی کمی با دیگر بازی های مبارزه ای تفاوت دارد و به سادگی آن ها نیست. شش نوع ضربه وجود دارد، که سه تا ضربه پاست و سه تا ضربه دست. همین طور مثل نسخه های گذشته فنون گرفتن هم مثل ورزش جودو وجود دارد، که بسیار به جذابیت بازی کمک کرده است.

این بازی در بسیاری از لیست های این چنینی بهترین بازی مبارزه ای نسل انتخاب شده است، ولی نظر من این گونه بود، که بهترین بازی باید کمی مردانه تر ! باشد.

Mortal Kombat

سازنده: netherrealm studios

ناشر: warner bros. interactive entertainment

پلتفرم: PS3, Xbox 360, PC, PS VITA

تاریخ انتشار: ۱۹ اپریل ۲۰۱۱

بهتراست، که شروع توضیح درباره این بازی را با چند بیت از شاعر بلند آوازه، اما گم نام! شروع کنم. (البته، به زبان انگلیسی)

They look exactly the same but they`re completely different

Fire and ice they are king of the tournament

Some would call them villain

Some would call them hero

You know who it is ? scorpion and sub zero

حالا ترجمه متن: آن ها کاملا شبیه هم هستند، ولی تفاوت زیادی با هم دارند، آتش و یخ، آن ها پادشاهان مسابقات هستند. بعضی ها آن ها را شرور خطاب می کنند و برخی ها آن ها را قهرمان. می دانی آن ها چه کسانی هستند ؟ اسکورپیون و ساب زیرو.

در طول تاریخ صنعت گیم، مبارزات بسیاری بین شخصیت های مختلف وجود داشته است. گاه هر دو از یک بازی بودند و گاه در دو بازی متفاوت. از مبارزه سالید اسنیک و لیکویید اسنیک گرفته، تا مبارزه دانته و ویرجیل. حتی مبارزه تمام نشدنی ماریو و سونیک. اما هیچ کدام به اندازه نزاع اسکورپیون و ساب زیرو حماسی و محبوب نشده اند. دو نینجا که کاملا شبیه هم هستند، ولی در پشت این لباس یک شکل، زمین تا آسمان با هم تفاوت دارند. دو رنگ زرد و آبی دشمن یک دیگر در تورنومنت mortal kombat هستند. (البته، تیم های فوتبال برزیل و ایتالیا هم همین دو رنگ را دارند، که مسابقه فوتبال این دو تیم داربی جهان شناخته می شود).

Mortal kombat که گاهی با نام mortal kombat 9 هم شناخته می شود، نهمین بازی از سری بازی های مبارزه مرگبار است. بعد از نسخه های ضعیف و متوسطی که از این سری منتشر شد، بالاخره نوبت یک بازی فوق العاده بود، تا MK را احیا کند.

گیم پلی بازی مثل نسخه های قبلی است، دو دکمه برای ضربات دست و دو دکمه برای صربات پا. برای اولین بار super meter در بازی گذاشته شده است، که با پر شدن خط آن می توانید، یک فن بسیار طولانی در حالت cut scene بزنید.  این فن که X- ray نامیده می شود، شکسته شدن استخوان های حریفتان را نشان می دهد. همین طور کومبو های طولانی حریفتان را بشکنید. بازی هم چنین دو بعدی است، ولی شخصیت های سه بعدی دارد، که کاملا متفاوت از نسخه mk vs. dc است. مهم ترین ویژگی سری بازی های مورتال کامبت fatality های آن است، که در این بازی هم قرار گرفته اند، که اوج خشونت را به نمایش می گذارند. هر شخصیت در بازی ۴ fatalityدارد، که برای فهمیدن آن ها باید سکه های به دست آورده در مراحل داستانی و دیگر بخش های بازی را صرف خرید آن ها در krypt بکنید.

در بازی مبارزات دو به دو هم قرار گرفته اند که بازی را بسیار جذاب کرده اند. استفاده از کمبو های دو نفره می تواند، حریفان را در کمتر از ۲۰ ثانیه K.O کند.  همین طور بخشی به نام challenge tower هم در بازی قرار داده شده است، که دارای ۳۰۰ مرحله ریز و درشت است.

بخش داستانی بازی هم شامل ۱۶ مرحله است، که با Johnny cage آغاز و با raidenپایان می یابد. داستان بازی در مورد جنگ همیشگی earthrealm و outer heaven است. boss پایانی بازی هم shao kahn  است، که باید به وسیله raiden او را از بین ببرید و در پایان وقتی جمله k.o یا همان knock out را روی صفحه مشاهده کردید، می توانید، نفسی به راحتی بکشید.

این لیست ۱۰ تایی هم پایان یافت. امیدوارم که از انتخاب های من راضی بوده باشید. دوست دارم بدانم نظراتتان چقدر با نظر من تفاوت داشته است. در پایان به امید این که MK10 هم در صورت انتشار بتواند متای بالای ۹۰ را کسب کند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

!K.O | ده بازی برتر فایتینگ نسل هفتم - گیمفا
!K.O | ده بازی برتر فایتینگ نسل هفتم - گیمفا
!K.O | ده بازی برتر فایتینگ نسل هفتم - گیمفا
!K.O | ده بازی برتر فایتینگ نسل هفتم - گیمفا
!K.O | ده بازی برتر فایتینگ نسل هفتم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

!K.O | ده بازی برتر فایتینگ نسل هفتم - گیمفا
!K.O | ده بازی برتر فایتینگ نسل هفتم - گیمفا