Crytek: پر کردن 8GB RAM کنسول های نسل جدید آسان می باشد
دو کنسول نسل هشتم شرکت های سونی و مایکروسافت یعنی Playstation 4 و Xbox One با دارا بودن میزان بسیار زیادی RAM همه را شگفت زده کردند با این حال قطعه مذکور که در کنسول PS4 با معماری یکپارچه و مدل GDDR5 عرضه می شود، محبوبیت بیشتری بین سازان دارد تا eSRAM کنسول Xbox One. با وجود تمامی این مسائل استدیو Crytek اعلام کرده است که نهایت استفاده از این قطعات کار چندان مشکلی نمی باشد و سازندگان زودتر از گذشته به محدودیت هایی برخواهند خورد.
سایت Gamingbolt به تازگی مصاحبه ای با آقای Andrew Bowell به عنوان مدیر محصولات شرکت Havok داشته و ایشان اعلام کرده بودند که استفاده از تمام ظرفیت های RAM کنسول های جدید به هیچ وجه دشوار نمی باشد. حال نظر مدیر توسعه تجاری استدیو Crytek در آمریکای شمالی یعنی آقای Sean Tracy چه می باشد؟ ایشان پاسخ می دهند:
ما با این دیدگاه موافق هستم که پر کردن 8GB بسیار آسان است البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که الزاما سازندگان به تمامی 8GB نیز دسترسی ندارند. به عنوان مثال کنسول Xbox One بخشی از RAM خود را برای کار های سیستم عامل در نظر گرفته است که با این حساب سازندگان نمی توانند از آن استفاده کنند. همانطور که Ray Kurweil اعلام کرده بود با پیشرفت بازی ها، در بخش نیازهای پردازشی و محاسباتی به زودی شاهد این خواهیم بود که تمامی ظرفیت RAM به راحتی اشغال شده است. ما همین حالا نیز مجبور بودیم با دقت بسیار زیادی RAM را در ساخت بازی Ryse مدیریت کنیم و این را می خواهم بگویم که مسئله گفته شده به عنوان یکی از محدودیت های نسل جدید قلمداد خواهد شد.
با قدرتمند تر شدن سخت افزارها، پیچیدگی صحنه های موجود در بازی ها نیز افزایش خواهد یافت که این موضوع پویایی را هم به همراه خود می آورد. با این وجود همه چیز بستگی به پردازش محض ندارد و این وسط تکنولوژی و روش های به کار رفته شده توسط سازندگان برای نهایت بهره برداری از سخت افزار موجود نیز مهم می باشد.
با این توضیحات یک بار دیگر شاهد هستیم که همه چیز در آخر به بهینه سازی بازی ها در کنسول های Xbox One و Playstation 4 ختم خواهد شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
عادت میکنن … با ۵۱۲ مگابایت رم Ps3 و Xbox 360 تونستن دنیاهایی با عظمت Skyrim بسازن و گرافیک هایی مثل Last of us و Halo 4 رو خلق کنن .
متاسفانه توی این نسل توجه به اعداد و ارقام بین گیمرا زیاد شده که خیلی مسخرس . با اینکه هیچ تاثیری رو تجربه گیم نداره اما شده وسلیه فن بوی ها که بزنن تو سر و کله ی هم دیگه .
حرفت رو قبول دارم . تنها چیزی که برا من تو انتخاب کنسول مهمه انحصاریاش هست و سخت افزارش اصلا مهم نیست و این ها یک عدد هست و تاثیری روی تجربه من از بازی نداره :yes: :yes: 😀 :yes:
Adam Jensen عزیز اعداد و ارقام تا جایی که طرف راضی باشه هیچ تاثیری روی تجربه نداره
هرچی بحث میبینی فقط به خاطر جواب به بعضی از کامنتهای فوق العادس!
حرفتو کاملا قبول دارم
وقتی میری تو سایت های خارجی اکثرا همه میگن سه عامل تو خرید کنسول مهمه
1. دسته : به خاطر ایین که تنها بخش از کنسول هست که باهاش ارتباط مستقیم داری و باید باهاش راحت باشی
2. انحصاری ها: که هر کسی چیزی رو ترجیح میده کاملا هم شخصیه مثلا من بیشتر بازی مولتی میکنم و بازی هایی که انجام میدم cod – fifa و این ها هم محتوای انحصاری برای xbox دارن و به شخصه خیلی سم لیک رو قبول دارم پس بد جوری در انتظار کوانتوم بریک هستم اما هر کی بگه ps4 به خاطر انحصاری کاملا حق میدم چون سونی هم انحصاری های عالیی داره
3. این که دوستانت کدوم کنسول رو میخرن
راست میگه دیگه بنده خدا :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: 😀 😀
بنده هم با نظرتون موافقم
البته ps3 رمش ۲۵۶ مگ بود
۲ تا ۲۵۶ داشت
به گیمرها باشه، با همون گرافیک TLOUS و سخت افزار PS3 هم راضی هستند اما محدودیت باعث میشه سازندگان نتونند تکنولوژی های جدید رو ارائه کنند و در نتیجه درجا خواهند زد. :idk:
مثل این میمونه که بگیم Nokia N73 هم زنگ میزنه، هم دوربین داره هم آهنگ پخش میکنه و غیره چه نیازی هست خوب آدم بده Galaxy S5 بخره!!
کاملا درسته
ممنون بابت خبر
حرف من اینه که فرق بین پلتفرمای اصلی گیم ( حالا نینتندو رو در نظر نگیریم ) درحد فرق N73 یا galaxy s5 نیست .
فرقشون خیلی کمتره از این حرفا و فقط در چند تا پیکسل خلاصه میشه !
این کنسول نسل هشت ماکروسافت ۸ گیگ رم داره که همش مال بازی نیست بلکه ۵ گیگ برای بازیه و ۳ گیگ برای برنامه و سیستم عامل و …
ولی از این لحاظ شرکت سونی زرنگی کرده سونی اومده ۸ گیگ به بازی ها اختصاص داده 8GB GDDR5 برای بازی ها و برای سیستم عامل و اینجور چیز ها هم اومده ۲ GB DDR3 جداگونه گذاشته روی کنسول
پس به احتمال زیاد کنسول PS4 تتوی رم بازده بیشتری نسبت به xbox 1 داره
۲ GB DDR3 جداگونه گذاشته روی کنسول :wilt:
والا ما ۲۵۶ mb شنیده بودیم حالا دو گیگابایت از کجا اومده نمیدونم
به احتمال زیاد بیت و بایت رو قاطی کردی
از نظر من گرافیک نمیتونه اصلی ترین معیار برای سنجش یک بازی از لحاظ برتری نسبت به سایر عناوین باشه اگر واقعا آنها از این مقدار رم در جهت ارتقا هوش مصنوعی و نوآوری در گیم پلی استفاده کنند در کنار داشتن داستانی قوی و پخته نتیجه ی بهتری خواهد داشت تا اینکه یک دموی گرافیکی ارائه بدند که داستان آن فقط رد و بدل شدن دیالوگ های نه چندان جذاب و گیم پلی کلیشه ای باشه…
تنها چیز با اهمیت توی یه بازی، گیمپلی هست ولی متاسفانه گیمر امروز، توسط یه مشت بازیِ فقط پر زرق و برق، دیدگاه و سلیقش به شدت سطحی شده و به تنها چیزی که امیت میده، گرافیک و داستانه!
از یه نظر حرف شما درسته و از یه نظر هم نه
نسل عوض شد به خاطر گرافیک وگرنه تو همون نسل ۷ میموندن
ولی از یه نظر هم داری راست میگی توی یه بازی نباید فقط به گرافیک توجه کرد
باید به جز گرافیک به داستان و گیم پلی و صدا گذاری هم اهمیت داد
همچنین وجود بازی های بزرگ بدون گرافیک محشر هم وجود دارن از این رو میشه گفت گرافیک همه چیز نیست
مثل Crysis 3 :laugh: شوخی کردم. دسته نسل بخاطر گرافیک عوض شد. اما گرافیک همه چیز نیست. ولی داستان خیلی مهمه
نسل فقط به خاطر گرافیک عوض نشد !
تاثیرات قدرت بیشتر توی گیمپلی بیشتره . اینطوری میتونن دنیاهای بزرگتری خلق کنن با کلی مراحل و امکانات بیشتر و هوش مصنوعی بالاتر و تعداد هوش مصنوعی ها هم بیشتر میشه . نمونش ویچر ۳ که قراره ۲۰ درصد از اسکایریم بزرگ تر باشه .
نینتندو تنها شرکتیه که تا حالا، روی گیمپلی تمرکز کرده و همیشه با کنسولهاش، گیمپلی بازیها رو به نسل جدیی برده. Wii که انقلابی بود توی گیمپلی و بازی کردن و دیدیم که چه فروشی کرد. WiiU هم گیپپلیِ قبلی رو به سطح جدیدی ارتقا داد. ولی بنظرم دلیل کمفروش بودنش، همین دیدگاه اشتباهیه که بازیسازا توی مردم بوجود آوردن.
و مقصر اصلی هم مردم هستن. چون قطعاً ساختِ گرافیک بالاتر خیلی خیلی راحتتر از ساخت گیمپلی جدیدتره!
علت استقبال زیاد از بازیهای مستقل هم همین گیمپلی متفاوتشونه.
به هر حال من نمیگم به کل باید گرافیکو انداخت دور. ولی میگم بیشترین مرکز باید روی گیمپلی باشه تا چیزای دیگه.
قدرت دست سونیه الان :yes: :yes: :yes: :yes:
اینا همش مزخرفه و گرنه خودشونم میدونن رم های PS4 قوی تر از XBOX ONE
پهنای باند PS4 176GB در حالیکه پهنای باند XBOX 68GB !!!
ختم کلام Crytek مثل سگ پشیمونه که واسه XBOX بازی انحصاری ساخته :-(( :-(( :-((