اوج دیوانگی را درک خواهید کرد| اولین نگاه به عنوان FAR CRY 4 | گیمفا
اوج دیوانگی را درک خواهید کرد| اولین نگاه به عنوان FAR CRY 4 | گیمفا
اوج دیوانگی را درک خواهید کرد| اولین نگاه به عنوان FAR CRY 4 | گیمفا
اوج دیوانگی را درک خواهید کرد| اولین نگاه به عنوان FAR CRY 4 | گیمفا

اوج دیوانگی را درک خواهید کرد | تحلیل نمایش Far Cry 4 در E3 2014

محمد حسین جعفریان
۱۷:۵۷ ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
اوج دیوانگی را درک خواهید کرد| اولین نگاه به عنوان FAR CRY 4 | گیمفا

شخصیت های خوب همیشه می توانند محبوب باشند. آن ها مردم را نجات می دهند. آتش ها را خاموش می کنند. جنگ ها را پایان می دهند. اسیران را آزاد می کنند. حتی یکی از این کار ها برای محبوبیت یک شخص کافی است. کافی است یک شخصیت خوب لبخند بزند تا همه او را دوست داشته باشند اما چه می شود که همین لبخند بر لبان کسی دیگر مایه زجر است؟ مگر چه تفاوتی میان این دو وجود داشته است؟ شاید به نظر شما این تفاوت کاملا مشخص و محسوس باشد. پس به من بگویید که چه می شود در فیلم شوالیه تاریکی “جوکر” از بتمن محبوب تر است؟ مگر او ظلم نمی کند؟ مگر خون نمی ریزد؟ اوج دیوانگی دقیقا همین است. یعنی سازنده می تواند تا حدی دیوانه وار عمل کند که شخص مخاطب شخصیت ظالم را دوست داشته باشد. لبخند وحشیانه اش را دوست داشته باشد. برترین نمود این دیوانگی در سری Far Cry به چشم می خورد. عنوانی که تا لحظه آخر عده بسیاری شخصیت اصلی را نمی شناسند و از همه مهمتر برایش اهمیتی قائل نیستند. اوج دیوانگی دقیقا همین چیز هاست…

باکس آرت رسمی far cry 4

باکس آرت رسمی Far Cry 4

نام : Far Cry 4

سازنده اصلی : Ubisoft Montreal

ناشر : Ubisoft

سبک : اول شخص شوتر – Open World – اکشن ادونچر

پلتفرم ها : PC- Xbox 360 – Xbox ONE – Play Station 3 – Play Station 4

تاریخ انتشار : ۱۸ نوامبر سال ۲۰۱۴ میلادی(۲۷ آبان سال جاری)

در اوج زیبایی…

همگان موفقیت های نسخه سوم سری بازی های Far Cry را به یاد دارند. عنوانی که قدم ها جلوتر از نسخه های قبلی خود پای گذاشت و در سبک خود استاندارد های تازه ای رامطرح کرد. تمام مدت دیوانه وار به دنبال دیوانه ای به نام Vass می گردیم و در پایان که لحظه مرگ او فرا می رسد می خواهیم او را بکشیم اما از این کار نیز ناراحتیم! مگر چه شده است؟ مگر او یک ظالم دیوانه نبود؟ چگونه یک دیوانه تا این حد ما را دیوانه خود می کند؟

بعد از بزرگی و زیبایی داستان نسخه سوم یوبی سافت دست به کار شد تا این بار نسخه ای بزرگتر و زیباتر از این عنوان را به نمایش در بیاورد. نسخه ای که از همان ابتدا با یک تصویر چه جنجال ها که به پا نکرد. از همجنس گرا بودن شخصیت منفی بازی تا نژاد پرستی پوستر این بازی. اما مهمترین چیز همواره سخن سازندگان و شعار رسمی این بازی بود. شعاری که هنوز هم از درک آن عاجزیم:

اوج دیوانگی را درک خواهید کرد

یوبی سافت در ساخت این بازی با تک تک جمله هایی که به کار برد ثابت کرد می خواهد بازهم بر روی شخصیت منفی تمرکز کند. در حقیقت سری Far Cry به این شکل جلو می رود. در نسخه سوم این عنوان نیز به مانند همین نسخه تصویر شخصیت منفی بازی به روی باکس آرت نقش بسته بود. حال این بار به جای Vass با یک شخصیت منفی جدید به نام Pagan Min مواجه هستیم که برای شناخت او کافی است تنها تریلر منتشر شده از این بازی را تماشا کنیم. قبل از هر چیز شما را به مشاهده کامل این تریلر دعوت می کنیم.

دانلود تریلر Far Cry 4 با کیفیت Full HD

دانلود تریلر Far Cry 4 با کیفیت HD

دانلود تریلر Far Cry 4 با کیفیت SD

همان گونه که متوجه شدید تمام این بازی به روی این شخصیت دیوانه و جالب می گردد که به گفته یوبی سافت و سازندگان این عنوان از Vass نیز دیوانه تر است. رییس ساخت این عنوان در رابطه با این شخصیت این گونه سخن می گوید:

تعریف شما از دیوانگی چیست؟ بدون شک شما Vass را اوج دیوانگی می دانید. اما باید به شما بگویم که ماجرا بسیار فراتر از این حرف هاست. قدم اول برای ساخت شخصیت تازه یعنی Pagan Min درک دیوانگی بود. و درک دیوانگی احمقانه ترین خواسته ممکن است! گیج شده اید؟ منظورم کاملا واضخ است. دیوانگی یعنی بی معنی بودن و بی حد و اندازه بودن. پس اگر بخواهیم دیوانگی را بشناسیم تلاشی بیهوده کرده ایم. زیبایی دیوانگی در ناشناخته بودن آن است. اما با درک این مفهوم که دیوانگی فراتز از هر اندازه ای است می توان اوج آن را درک کرد. در این شخصیت تازه ما اوج دیوانگی را رقم خواهیم زد اما بدون شک از او نیز دیوانه تر وجود دارد و این رابطه تا ابد ادامه خواهد داشت. این همان چیزی است که باید درک کنید…

این سخنان بسیار عجیب به نظر می رسد. اما با کمی دقت می توان آن را به زیبایی درک کرد. مقصود سازنده این است که شما نمی توانید بگویید Vass از همه دیوانه تر بود و دیوانه تر از او معنی ندارد. آن ها در این شخصیت جدید مرز های دیوانگی را جلوتر برده اند. در شخصیت بعدی جلوتر می رود و در شخصیت بعدی جلو تر می رود. در حقیقت یعنی همواره می توان مرز های دیوانگی را جلوتر از قبل برد اما نمی توان گفت از این جلوتر دیگر وجود ندارد و این اصل برای طراحی شخصیت Pagan Min در نظر گرفته شده است.

mmmm medium

تاریکی های گذشته

این عنوان نیز به مانند هر بازی یا فیلم دیگری برای داستان خود پیشینه ای دارد. اما پیشینه این داستان شنیدنی است. این پیشینه به افسانه ها باز می گردد. به افسانه های بسیار دهشتناک و عجیب…

افسانه های دور

افسانه های دور

در حقیقت افسانه های پیشینه این بازی به داستان های تاریکی در رابطه با هیمالیا ختم می شود. ماجراها به زمانی در حدود ۵۰۰ سال پیش بر می گردد. در افسانه ها گفته می شود که در دهکده های نزدیک هیمالیا همیشه نام شهری رویایی به نام Kyrat شنیده می شد. در توصیف این منطقه همواره آن را جایی با آب و هوای مناسب و پر از غذا و حیوانات متفاوت و طبیعیتی بکر می دانستند. هیچ کس مکان دقیق آن را نمی دانست. در افسانه های محلی آن جا را مکانی در بین رشته کوه های هیمالیا می دانستند و عده بسیاری برای رسیدن به آن جا محل زندگی خود را ترک کرده اند. طبق افسانه ها آن ها هرگز بازنگشتند و همواره خانواده آن ها به دنبال آن ها می رفتند و آن ها نیز هرگز بازنمی گشتند. عده ای دلیل این برنگشتن را رسیدن به آن منطقه عالی و عده ای دلیل آن را مردن این اشخاص می پنداشتند. البته تمام این ها افسانه است اما بدون شک یوبی سافت با در نظر گرفتن این افسانه و اقتباسی از آن نام منطقه بازی را انتخاب کرده است. کافی است نگاهی به داستان این عنوان بیندازیم.

kyrat

Kyrat

اگر تریلر رسمی این عنوان را مشاهده کرده باشید متوجه نحوه آغاز داستان شده اید. داستان از این جا آغاز می شود که مادر شخصیت اصلی بازی برای او پیامی می فرستد که وی در منطقه ای به نام Kyrat در هیمالیاست و به کمک او نیاز دارد. شخصیت بازی نیز پس از تهیه پاسپرت با هر مشکلی که وجود دارد خود را به این منطقه می رساند و مورد حمله سربازان آن جا قرار می گیرد. در اوج وحشی گری همه همراهان او کشته می شوند و در پایان شخصیت اصلی وارد می شود. با استایلی دیوانه وار و دیوانه کننده وارد می شود و پس از صحبت با سرباز خود و اعلام نارضایتی از عملکرد های وی او را به طرزی وحشیانه با یک چاقو می کشد و شخصی که به همراه شما باقی مانده را آتش می زند. جالبی کار این جاست که در تمام مدت لبخند می زند و در پایان با صورت خونی شما را بلند می کند و با شما یک عکس می گیرد. او شخصیت اصلی را با خود همراه می کند و او را دوست خود می نامد و وی را سوار بر هلیکوپتر خویش می کند و در تمام این شما و یا همان شخصیت اصلی بهت زده اید و هیچ چیز را نمی فهمید. همین. عجب معرفی جالبی!

معرفی این شخصیت تا این حد جالب شکل می گیرد و در همین تریلر چند دقیقه ای تمام شالوده داستان مشخص می شود. حال زمان آن است که سخن های سازندگان در رابطه با این منطقه خیالی را بشنویم:

Kyrat منطقه ای نفس گیر و وحشتناک است. منطقه ای خیالی  در رشته کوه های هیمالیا که توسط نیروهای یک فرد مستبد اداره می شود. این منطقه طبیعتی بکر دارد و حیوانات بسیار زیادی در آن زندگی می کنند و از گوناگونی گیاهان بسیار بهره می برد. و این ها باعث می شود که بازیکن در محیطی بکر و زیبا ظلم و خشونت را مشاهده کند و تجربه ای بی نظیر داشته باشد.

حال کافی است تا تمام این سخن ها را در کنار آن افسانه ها قرار دهید تا به شباهت این دو پی ببرید. منطقه های توصیف شده یکسان است و نامی یکسان دارد. یکی از افراد خانواده شخصیت اصلی بازی به این جا رفته است و شخصیت اصلی به دنبال او می رود و … و … همه چیز از این شباهت سخن می گوید. به هر صورت با داشتن چنین پیشینه های قدرتمند و داستان جذاب و چنین شخصیت های عالی و کاملی می توان از بخش داستانی بازی اطمینان کامل داشت و آن را قدرتمند دانست. پیش از این هم سازندگان به قدرت بخش داستانی اشاره کرده بودند و به نظر می رسد که سخن بیهوده نگفته اند و باید از این بخش مطمئن بود.

محفل بزرگان

استودیو های بزرگی در حال ساخت این عنوان هستند

استودیو های بزرگی در حال ساخت این عنوان هستند!

Ubisoft Montreal، Red Storm Entertainment، Ubisoft studio، Ubisoft Toronto، Ubisoft  Shanghai، Ubisoft Kiev . تمام این ها استودیو هایی هستند که با استفاده از تمام قدرت خود کار ساخت این بازی را بر عهده دارند. زمانی که چنین استودیو هایی در حال ساخت یک عنوان باشند می توان از کیفیت آن عنوان اطمینان داشت.

اختصاصی گیمفا

کارگردان این عنوان نیز جناب آقای Alex Hutchinson است که در کارنامه خود بازی های موفقی را داشته است. سورپرایز ویژه ما برای شما مصاحبه اختصاصی با ایشان است. ( از نوشتن متن پیام های اولیه مثل تعارفات پرهیز شده است. این مصاحبه اختصاصی گیمفاست و بنده در ۱۰ پیام در حال اثبات پیشرفته بودن کشور ایران و وجود سایت گیمفا با این قدرت بودم!)
گیمفا : بدون هیچ صحبت اضافه میشه لطف کنید و پیشرفت های این نسخه نسبت به Far Cry 3 رو خیلی کوتاه بگید؟

Alex Hutchinson : اگر بخواهم خیلی ساده بگویم همه چیز در گیم پلی معنا می پذیرد. گرافیک که لازمه نسل هشتم است. موسیقی نیز همواره قدرتمند بوده است. داستان نیز که باید دیوانه وار باشد و قدرتمند باشد. پس بدون هیچ سخن اضافه باید بگوییم که قدرت نسخه جدید در گیم پلی جذاب آن است. کافی است تریلر گیم پلی را که خودم روی آن صحبت کرده ام دیده باشید. از قابلیت های Co-op گرفته تا اسلحه های جذاب و مختلفی که در آن وجود دارد. بعضی مواقع دست از ساحت بازی بر می دارم و ساعت ها پای پروتوتایپ این عنوان عالی می نشینم.

دانلود تریلر گیم پلی با کیفیت HD

دانلود تریلر گیم پلی با کیفیت SD

گیمفا : شما همواره گفته اید که “اوج دیوانگی را درک خواهید کرد”. معنی این سخن چیست؟

Alex Hutchinson : دیوانگی هیچ معنا و مفهومی ندارد. اما در یک کلام باید بگویم ظلم و وحشی گری در این بازی بی پایان است. Vass یک شخصیت عالی و کامل بود. اما او بسیاری از مرز های شخصیت جدید عقب تر است. وحشی گری در این شخصیت تازه موج می زند و همه این ها باعث گفته شدن این جمله گشته است. اما در حقیقت این جمله مخصوص به پایان این عنوان است. پایانی که حتی فکر آن را نمی کنید…

گیمفا : تفاوت نسخه های نسل هفتم و نسل هشتم تا چه حد است؟

Alex Hutchinson : بدون هیچ طارفی پاسخ می دهم. تفاوت این ۲ به مانند Far Cry 4 و Far Cry 3 است. داستان در هر دو ثابت است اما لذت بردن از گیم پلی و گرافیک فقط بر روی نسل هشتم ممکن است اما بدون شک تجربه آن بر روی نسل هفتم نیز جذاب خواهد بود.

گیمفا : برای سوال پایانی از شما می پرسم که این نسخه را چگونه ارزیابی می کنید؟

Alex Hutchinson : ارزیابی این نسخه با شماست. مثل هر بازی دیگر نظر پایانی با بازیکنان است. اما ما تمام تلاش خودمان را می کنیم و ایمان داریم اگر آن چیزی که می خواهیم ساخته شود طرفداران بسیاری خواهد داشت.

گیمفا : با تشکر از شما. ممنون می شیم اگر یک سخن هم با کاربران سایت گیمفا داشته باشید.

Alex Hutchinson : من سایت شما را مشاهده کردم. زبان آن را درک نمی کردم و برایم شکل های عجیب بود. اما به نظر من مطالب خیلی زیادی در سایت بود و متوجه شدم شما بسیاری از تریلر ها را قرار می دهید. در حقیقت نمی توانم توصیف خاصی نمی توانم بکنم اما خوش حالم که با شما آشنا شدم و این مصاحبه رو داشتم. اولین باره که به یک ایرانی پیام میدم و فقط امیدوارم از بازی ما لذت ببرید…

alex hutchinson

Alex Hutchinson

امیدواریم از این مصاحبه لذت برده باشید.

سرسبزی در همه بخش ها

در نمایش های این عنوان گرافیک قدرت بالایی داشت. از محیط های برفی دور تا جنگل های استوایی که شخصیت اصلی در آن قدم می زد. طراحی چهره ها نیز فوق العاده بود و در کنار تمام این ها صدا های بسیار زیبایی به گوش می رسید و موسیقی های دلنوازی شنیده می شد. این موسیقی ها نیز گاهی مظطرب می شدند و بعضی مواقع خشن. اما اگر قضاوت را بر همین دو تریلر منتشر شده قرار دهیم باید بخش گرافیک و موسیقی را راضی کننده بدانیم. رئیس بخش طراحی گیم پلی این عنوان در مصاحبه با وبسایت game Informer در رابطه با گرافیک این عنوان این گونه سخن می گوید:

گرافیک از مهمترین المان های نسل هشتم است. هرگز نباید آن را فراموش کرد و ما نیز آن را فراموش نکرده ایم. با کیفیت و دقت بالا انواع محیط ها و شخصیت ها و حیوانات را ساختیم و شما ناراحتی و ترس را در چهره یک فیل نیز می توانید شاهد باشید. ما برای این بخش زمان زیادی گذاشته و می گذاریم و از شما می خواهیم از آن مطمئن باشید.

اما از قدرت های اصلی این عنوان پس از داستان قوی گیم پلی فوق العاده است. از گیم پلی این عنوان فقط همان هفت دقیقه ای که شاهد بودید را داریم و به بررسی همان نیز اکتفا می کنیم.

از همان آغاز تریلر تا پایان آن شما استفاده از سلاح های مختلف به مناطق مختلف می روید و با دشمنان مختلف مبارزه می کنید. گیم پلی در هیچ جا حالت ایست ندارد و همواره شما می توانید سوار بر وسایل نقلیه مختلف بشوید. اما یکی از مکان های اوج گیم پلی توانایی شلیک در حال رانندگی است که در این بازی بسیار به کار می آید و بازی را جذاب کرده است. شما به ماشینی شلیک می کنید و خودتان آن را تعقیب می کنید و وقتی نزدیک آن شدید با یک پرش سوار آن می شوید و ساکنان آن را می کشید. این ها را با این همه سلاح مختلف و محیط های جذاب و وسایل نقلیه جالب ترکیب کنید تا نتیجه را درک کنید.

img 0867

از بخش های دیگری که در این عنوان رونق پیدا کرده است بخش Co-op می باشد. به صورتی که شما می توانید مراحل را به طرز جالبی به همره شخصی دیگر طی کنید که این موضوع نیز بسیار جذاب خواهد بود. به طور مثال در تریلر کاملا مشخص بود که یک نفر با یک وسیله نقلیه می آید و شما سوار می شوید و او می راند شما شلیک می کنید و … این بخش بدون نیاز به هیچ محتوای اضافه از همان ابتدا در دسترس خواهد بود.

از بخش های دیگری که در این عنوان رونق بسیار یافته است بخش مخفی کاری است. به طوری که در بسیاری مراحل شما می توانید بدون خبردار کردن کل منطقه و به صورت مخفیانه پیش روی خود را انجام دهید. ما نمایش خاصی از این بخش مشاهده نکرده ایم اما وجود اسلحه های مختلف برای این بخش تایید شده است. به طور مثال همان تیرکمان صلیبی که در تریلر مشاده شد…

img 0866

کلام آخر…

این عنوان با قابلیت هایی که دارد و مکانیزم هایی که در نظر گرفته است از بیرون پریدن از ماشین روی یک صخره و سقوط آزاد و بازکردن چتر تا سوار شدن به انواع ماشین های یک منطقه جالب همه و همه دست به دست هم داده اند تا بتوان امیدوار به عرضه یک عنوان بزرگ در صنعت گیم بود…

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اوج دیوانگی را درک خواهید کرد| اولین نگاه به عنوان FAR CRY 4 | گیمفا
اوج دیوانگی را درک خواهید کرد| اولین نگاه به عنوان FAR CRY 4 | گیمفا
اوج دیوانگی را درک خواهید کرد| اولین نگاه به عنوان FAR CRY 4 | گیمفا
اوج دیوانگی را درک خواهید کرد| اولین نگاه به عنوان FAR CRY 4 | گیمفا
اوج دیوانگی را درک خواهید کرد| اولین نگاه به عنوان FAR CRY 4 | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

اوج دیوانگی را درک خواهید کرد| اولین نگاه به عنوان FAR CRY 4 | گیمفا
اوج دیوانگی را درک خواهید کرد| اولین نگاه به عنوان FAR CRY 4 | گیمفا