پورت The Last of Us برای PS4 مانند یک “جهنم” بوده است - گیمفا
پورت The Last of Us برای PS4 مانند یک “جهنم” بوده است - گیمفا
پورت The Last of Us برای PS4 مانند یک “جهنم” بوده است - گیمفا
پورت The Last of Us برای PS4 مانند یک “جهنم” بوده است - گیمفا
پورت The Last of Us برای PS4 مانند یک “جهنم” بوده است - گیمفا
پورت The Last of Us برای PS4 مانند یک “جهنم” بوده است - گیمفا

پورت The Last of Us برای PS4 مانند یک “جهنم” بوده است

آرش سعادتمند
۲۳:۰۹ ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
پورت The Last of Us برای PS4 مانند یک “جهنم” بوده است - گیمفا

امکان ندارد این روزها در دنیای بازی های ویدئویی گشت بزنید و نام The Last of Us به گوش شما نخورده باشد. عنوان انحصاری PS3 که شگفتی آفرید و به دفعات از سوی سایت ها، مجلات و منتقدین مختلف مورد تحسین قرار گرفت. خیلی از کاربران خواستار این بودند که عنوان مذکور را بر روی کنسول نسل هشتم شرکت سونی یعنی PS4 تجربه کنند و این گونه شد که سازندگان The Last of Us: Remastered را معرفی کردند. اما مراحل ساخت بر روی دستگاه جدید چطور به پیش رفته است؟

نشریه Edge اخیرا مصاحبه ای را با مدیر پروژه این بازی یعنی آقای Neil Druckmann داشته و ایشان اعلام کرده اند که The Last of Us به قدری برای PS3 بهینه شده بود که پورت آن برای کنسول PS4 به مانند یک جهنم برای سازندگان بوده است. صبحت های آقای Druckmann چنین می باشد:

آرزو داشتم که ما از یک دکمه به نام “فعالسازی حالت PS4” بهره مند بودیم اما قضیه چنین نیست. ما انتظار این را داشتیم که عملیات ساخت به مانند یک جهنم جلوه کند و همین جهنم هم ایجاد شد. حتی انتخاب یک تصویر بی کیفیت که سایه ها و نورپردازی آن دائما می شکند و هر ۳۰ ثانیه نیز به کلی از بین می رود هم … زمان بسیاری زیادی را از ما گرفت. مهندسین حاضر در استدیو ناز بهترین افراد حاضر در صنعت بازی های ویدئویی هستند و این عنوان را برای کنسول PS3 بسیار دقیق بهینه کرده بودند. بهینه سازی ها بر اساس یک سیستم باینری بوده است اما پس از انتقال موارد مختلف شما مجددا حتما آن را بررسی می کردید که مطمئن شوید همچنان عملیاتی است و پاسخ می دهد.

واقعا سختی این کار را نمی توانم توصیف کنم. زمانی هم که آماده راه اندازی می شود شما هر دو نسخه را در کنار یکدیگر قرار می دهید تا اطمینان خاطر حاصل کنید هیچ گونه مشکلی در زمینه های مختلف مانند فیزیک یا نور پردازی که به کلی تجربه بازی را از بین می برند وجود ندارد و شما موفق عمل کرده اید با این حال پیش می آید که ناگهان متوجه تفاوت هایی خواهید شد.

آقای Druckmann همچنین تایید کرده اند که صحنه های سینمایی این عنوان با رزولوشن ۱۰۸۰p و ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد، عاملی که باعث شده بود تمامی عملیات های پردازش گرافیکی از ابتدا بررسی شود. با این وجود بازی The Last of Us: Remastered بر روی PS4 باعث شده است تا گزینه های بیشتر و مختلفی در اختیار ایشان قرار گیرد و  “یک پورت سر راست را شاهد باشیم”.

آقای Druckmann ادامه می دهند:

من آن حسی را که در زمان فشردن دکمه های trigger در PS4 دست می دهد دوست می دارم و بنابراین تصمیم گرفتیم که این انتخاب را در اختیار بازیکن قرار دهیم که با کدامیک تیراندازی می کند یا به محیط گوش فرا می دهد. در رابطه با پد لمسی کنترل Dualshock 4 نیز مشغول انجام یک سری آزمایش بر روی ایده های مختلف می باشیم که ببینیم ارزش کار را دارد یا خیر. ما نمی خواهیم تجربه قدیمی را چندان دستخوش تغییرات کنیم و نسبت به The Last Of Us کاملا متفاوت ظاهر شویم.

The Last of Us: Remastered تابستان امسال برای کنسول PS4 به قیمت ۵۹.۹۹ عرضه خواهد شد. همچنین DLC این عنوان یعنی Left Behind که برای PS3 عرضه شده بود نیز در دسترس خواهد بود.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پورت The Last of Us برای PS4 مانند یک “جهنم” بوده است - گیمفا
پورت The Last of Us برای PS4 مانند یک “جهنم” بوده است - گیمفا
پورت The Last of Us برای PS4 مانند یک “جهنم” بوده است - گیمفا
پورت The Last of Us برای PS4 مانند یک “جهنم” بوده است - گیمفا
پورت The Last of Us برای PS4 مانند یک “جهنم” بوده است - گیمفا
پورت The Last of Us برای PS4 مانند یک “جهنم” بوده است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

پورت The Last of Us برای PS4 مانند یک “جهنم” بوده است - گیمفا