موسیقی: Hitman | بخش اول - گیمفا
موسیقی: Hitman | بخش اول - گیمفا
موسیقی: Hitman | بخش اول - گیمفا
موسیقی: Hitman | بخش اول - گیمفا

موسیقی: Hitman | بخش اول

orc727
۱۴:۱۵ ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
موسیقی: Hitman | بخش اول - گیمفا

در میان بازی‌بازان، فرانچایزها همواره جایگاهِ ویژه‌ای را مابین بازی‌های ویدئویی دیگر به خود اختصاص داده‌اند؛ به همین دلیل ما _ تیمِ موسیقیِ پایگاه تحلیلی/خبریِ گیمفا _ نیز، تصمیم به بررسیِ موسیقی متنِ یکی از فرانچایزهای محبوب و خوش‌سابقه‌ی دنیای بازی‌های ویدئویی، بنام Hitman را، در این هفته و هفته‌های بعدی گرفته‌ایم. امیدواریم که مورد توجه شما عزیزان واقع گردد…

همانطور که بسیاری از شما علاقه‌مندان به بازی‌های ویدئویی مستحضر هستید، سری بازیِ Hitman در سبک مخفی‌کاری و بر پایه‌ی ماموریت‌های قاتلی خاموش با هویتی مجهول می‌باشد که از سال ۲۰۰۰ تاکنون ۵ نسخه از آن به انتشار رسیده است. تمامیِ قسمت‌های مجموعه بازیِ Hitman به‌وسیله‌ی شرکت IO Interactive ساخته و توسط شرکت Eidos Interactive به انتشار رسیده‌اند. اولین قسمت از این فرانچایز محبوب، با نام Hitman: Codename 47 در سال ۲۰۰۰ برای اکثر پلت‌فرم‌های نسل ۶ و چندی بعد نسخه‌ی HD آن برای پلت‌فرم‌های نسل ۷ به انتشار رسید. این عنوان که به‌صورتِ سوم‌شخص و به‌وسیله‌ی موتور بازی‌سازیِ Glacier پدید آمده است، چندان مورد توجه بازی‌بازان و منتقدان قرار نگرفت اما پتانسیل بالائی برای تبدیل شدن به فرانچایزی موفق را داشت.

hitman codename 47 027

قاتلِ خاموش

در سال ۲۰۰۲ نسخه‌ای دیگر از این فرانچایز با عنوانِ Hitman 2: Silent Assassin برای پلت‌فرم‌های Xbox، Microsoft Windows، PlayStation 2 و GameCube منتشر گردید که این‌بار توانست دلِ بازی‌بازان و منتقدانِ بسیاری را به‌دست آورد، چنان‌که از سایت‌های معتبر GameRankings و Metacritic موفق به دریافتِ نمرات بسیار خوبِ ۸۴ تا ۸۷ در پلت‌فرم‌های مختلف گردید.

hitman47 disc full

484px hitman2 disc full

موسیقی متنِ این دو قسمت بوسیله‌ی Jesper Kyd و Pierre Földes ساخته شده و دارای ۳۲ قطعه می‌باشد که در سال ۲۰۰۵ در قالب ۲ دیسک منتشر گردید. اکنون به معرفیِ آهنگسازانِ این آلبوم خواهیم پرداخت.

jasper kyd

jasper kyd

Jesper Jakobson Kyd با نام مخففِ Jesper Kyd در فوریه ۱۹۷۲ در Hørsholm دانمارک دیده به جهان گشود. وی از همان دورانِ کودکی با فراگیریِ پیانو و پس از مدتی ساز گیتار و استفاده نمودن از کامپیوترهای Commodore 64 برای آهنگسازی در سن ۱۴ سالگی، علاقه‌ی وافر خود به موسیقی را ابراز نمود. Kyd از سال ۱۹۸۶ تاکنون، به‌طور مستمر به آهنگسازی در سبک‌های ارکسترال، choral، الکترونیک، ambient، مینیمال و سمفونیک تکنو و IDM در تریلرها، فیلم‌های کوتاه، مجموعه‌های تلویزیونی، سینما و بازی‌های ویدئویی پرداخته است. در طی این سال‌ها، آثار برجسته‌ای از ایشان _ به‌خصوص در صنعت بازی‌های ویدئویی _ منتشر شده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به آهنگسازیِ سری بازی‌های Assassin’s Creed، Hitman، Borderlands، Darksiders II و State of Decay اشاره نمود. ایشان همچنین موفقیت‌های بسیاری را در آهنگسازیِ عناوینِ مختلف کسب نموده و به جوایز با ارزشی از پایگاه‌ها و فستیوال‌های معتبر دست یافته‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به بهترین آهنگسازیِ اورجینال و بهترین موسیقیِ بازی‌های ویدئویی در سال‌های ۲۰۰۲، ۲۰۰۳، ۲۰۰۵، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ از سوی IGN، Gamespot، BAFTA و MTV و نامزدیِ چندین جایزه‌ی معتبر دیگر اشاره نمود.

pierre+fldes+p7097716

Pierre Foldes

Pierre Földes دیگر آهنگسازی است که در تهیه‌ی موسیقی متنِ نسخه‌ی اول عنوان Hitman با Jesper Kyd همکاری داشته است. ایشان، دورگه‌ای لهستانی/انگلیسی و زاده‌ی ایالات متحده می‌باشد که از نونهالی برای آموختن موسیقی به پاریس مهاجرت و به مدرسه‌ی Paris Ecole Normale de Musique وارد شده و فارغ‌التحصیل دانشگاه پرآوازه و باقدمتِ Sorbonne می‌باشد. Földes از آهنگسازیِ تیزرهای تبلیغاتی و محصولات سینمائی در نیویورک و لس‌آنجلس، تا تهیه‌ی آلبوم‌های شخصی به همراه برادرش در استودیوی شخصیِ خود در پاریس، فعالیت داشته است. از آثارِ برجسته‌ی ایشان می‌توان به آهنگسازی برای L.I.E در فستیوال فیلمِ Subdance 2001 در موزه‌ی هنر مدرنِ نیویورک، و آهنگسازی و رهبریِ ارکسترِ بازی‌های المپیک زمستانیِ سال ۲۰۰۲ واقع در Salt Lake City اشاره نمود.

آلبوم موسیقی متنِ دو نسخه‌ی اول این سری، ترکیبی از سبک‌های ارکسترال و الکترونیک می‌باشد و در تنظیم آن نیز از سینتی‌سایزر و کیبورد و ارکستر سازهای زهی و بادی بهره برده شده است. این آلبوم به‌خوبی نمایانگرِ سبک موسیقیائیِ Kyd می‌باشد. قطعات این آلبوم، ترکیبی از Euro-techno و سولوهای گاه و بی‌گاهِ مبتنی بر سازهای زهی است. در دیسک اول که مربوط به نسخه‌ی Codename 47 می‌باشد، Kyd برای ایجاد تجربه‌ای متفاوت در هر محیط، از سوئیت‌های مجزا بهره برده است؛ در نتیجه ما شاهد تم‌های قابل توجه و مستقلی از مراحلِ هتل، بیمارستان و هنگ‌هنگ می‌باشیم. در اجرای نسخه‌ی Silent Assassin آقای Kyd بیش از ۱۱۰ نفر از اعضای ارکستر سمفونیِ بوداپست، مربوط به Hungarian Radio Choir و خدماتِ Bela Drahos را به‌کار گرفت. لازم به ذکر است که Drahos، ضبط نفیسی از Overtureهای آثار بتهوون را در کارنامه‌ی خویش دارد.

hitman codname 47 gameplay 1

یادش بخیر عجب مرحله‌ای بود…

در ساختِ Main Title نسخه‌ی دوم، به‌جای استفاده از تکنیک‌های مینیمالیستی، از گروه کر و کلاسیک به‌همراهِ سازهای موسیقیِ الکترونیک بهره برده شده است؛ Kyd با ایحادِ چنان ترکیبی، سعی بر ایجادِ تمی با عطر و طعمِ اروپای شرقی داشته است. برخلاف قطعات نسخه‌ی اول، Kyd در Silent Assassin از ترکیبِ سازهای ارکسترال و الکترونیک استفاده نموده که این رویه را در اثر بعدیِ ایشان Freedom Fighters (که در آینده به بررسیِ این اثر خواهیم پرداخت) نیز شاهد بودیم. قطعاتِ کوتاه مدتِ دو دقیقه‌ای، که دست آهنگساز را برای ایجاد انواع تم‌های قومی از سنت‌پترزبورگ به ژاپن، هند و عربی، باز گذاشته است. در این موارد، قطعات بسیار شنیدنی ساخته شده است که از میان آن‌ها، Japanese Snow Castle از زمره قطعاتِ الهام‌بخش به موسیقی متنِ بسیاری از آثارِ اخیرِ فیلم‌های اکشن و کونگ‌فوئی آسیائی، به‌شمار می‌رود.

در آخر، برای آشنائیِ بیشتر با این آلبوم، قطعاتی چند را به‌طور منتخب برای شما عزیزان در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم از شنیدنِ آن‌ها لذت ببرید.

قطعات منتخب دیسک اول

Main Title

Jungle Exploration

قطعات منتخب دیسک دوم

Hitman 2 Main Title

Action Begins

Desert Sun

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

موسیقی: Hitman | بخش اول - گیمفا
موسیقی: Hitman | بخش اول - گیمفا
موسیقی: Hitman | بخش اول - گیمفا
موسیقی: Hitman | بخش اول - گیمفا
موسیقی: Hitman | بخش اول - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

موسیقی: Hitman | بخش اول - گیمفا