Morin : کیفیت Watch Dogs نسبت به GTA V بهتر است
از صبح دیروز بود که بار دیگر عنوان Watch Dogs در صدر اخبار دنیای بازی های رایانه ای قرار گرفت. چند روز پیش سونی با انتشار یک بنر اعلام کرد که نسخه ی PS4 این عنوان با کیفیت ۱۰۸۰p و ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد اما دیروز صبح به طور ناگهانی و بسیار مرموز این بنر حذف شد تا بار دیگر شایعات پیرامون کیفیت این عنوان شدت بگیرد.
سرانجام دیشب یوبی سافت با انتشار یک تریلر ۱۰ دقیقه ای از بازی و انتشار یک خبر رسمی اعلام کرد که نسخه ی PS4 این عنوان با کیفیت ۹۰۰p و ۳۰ فریم بر ثانیه و نسخه ی Xbox One با کیفیت ۷۹۲p و ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد و این نکته باعث شد بار دیگر مخالفان یوبی سافت این شرکت را به دروغگویی متهم کنند که تا پیش از این وعده ی کیفیت بالاتری را داده بود ولی با توجه به این نکات می توان گفت نسخه ی PC که از ابتدا نیز پلتفرم اصلی بازی بود، دارای بهترین کیفیت می باشد. Jonathan Morin، سرپرست تیم سازنده ی بازی در تویتر خود درباره ی این کاهش کیفیت سخن گفته است و دلایل این اتفاق را روشن نموده :
من همیشه می گویم یک عنصر است که کل بازی را تحت تاثیر خود قرار می دهد. در مورد Watch Dogs این عنصر پویایی است. در توسعه ی بازی همه چیز مربوط به یکدیگر هستند و شما نمی توانید یک چیز را انتخاب کنید. شما تصمیم می گیرید تا پویایی کامل را در یک شهر ایجاد کنید و این تنها انتخاب شما است که کیفیت بازی را کاهش دهید. شما طرفداران می توانید تصمیم بگیرید که بازی را بر روی رزولوشن بیشتری اجرا کنید اما تیم سازنده نکات بزرگ تری را در نظر دارد که مانع این می شود چنین تصمیماتی بگیرد. من انکار نمی کنم که میزان رزولوشن تاثیر زیادی بر بازی دارد اما مهم کیفیت کلی بازی است. شما طرفداران می توانید هر یک از این مسائل را تفسیر کنید زیرا این حق شما است اما ما تنها گزینه هایی برای انتخاب داریم که متناسب با توسعه ی بازی باشد. در بخش بصری همه چیز به هم مرتبط می باشد. کیفیت و فریم ریت اهمیت چندانی ندارد زیرا تنها چند عدد هستند با اینکه ویژوال جنبه ی مهمی از بازی است اما مهم ترین نکته ی بازی تجربه ی مناسب آن است. اما شما نباید تنها این مسئله را در نظر بگیرید. من مطمئنم شما بعد از تجربه ی بازی به ما نمره ی ۲۲ از ۲۰ را خواهید داد. اگر چه کیفیت برای من هم مهم است ولی به نظر من پویایی این جهان و هک کردن هر چیز و دنیای بدون مرز آنلاین نکات مهم تری در بازی خواهند بود.
وی در پاسخ به سوال یکی از طرفداران در رابطه با اینکه آیا عنوان GTA V در نسل هفتم از کیفیت بهتری نسبت به نسخه های نسل هفتمی Watch Dogs برخودار است، گفت :
مسئله ی ما در این بازی پویایی است، تعامل با هر چیزی که در جهان بازی وجود دارد بدون هیچ محدودیتی. آن ها با فشار زیاد بسیاری از چیز ها را در بازی قرار داده اند اما در Watch Dogs فشار بصری با تعامل قرار دارد. شما در این بازی می توانید هوش مصنوعی از نو بازسازی شده، جهانی بدون محدودیت، ۳۰ فریم بر ثانیه و انواع مختلف هک را ببینید که در هیچ بازی دیگر وجود ندارد. Watch Dogs همیشه دربار هک کردن می باشد البته در یک شهر زیبا و پویا بنابراین می توانم بگویم کیفیت Watch Dogs نسبت به GTA V بهتر است. اگر شما مشخصه های بصری را مهم ترین فاکتور بازی در نظر بگیرید، پس باید بسیاری از بازی های مهم تاریخ را ضعیف بدانید بنابراین ویژگی های بصری همه چیز یک بازی نیست.
Watch Dogs قرار است بر روی PS4 با ۳۰ فریم بر ثانیه و کیفیت ۹۰۰p اجرا شود و نسخه ی Xbox One این عنوان نیز دارای کیفیت ۷۹۲p و نرخ فریم ریت ۳۰ خواهد بود. همچنین نسخه ی PC بازی نیز با کیفیت ۴K و ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد.
این عنوان قرار است در ۲۷ ماه می سال ۲۰۱۴ ( ۶ خرداد ۹۳) بر روی کنسول های نسل هفتم و هشتم و PC منتشر شود و در تاریخ نا معلومی نیز بر روی Wii U عرضه خواهد شد.
شما می توانید پیش نمایش این بازی را از اینجا مشاهده کنید.
پر بحثترینها
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- طرفداران GTA 6 حاضرند حتی بیشتر از ۷۰ دلار برای این بازی بپردازند
- چطور میتوان Starfield را به بازی بهتری تبدیل کرد؟
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- کنسول یا PC؟ مقایسه تجربه بازی و قیمت
- محبوبیت بتای Sea of Thieves روی PS5 سرورها را مختل کرده است
- پیشنهاد رئیس سابق Blizzard به بازیکنان: پس از به پایان رساندن یک بازی به توسعهدهندگان انعام دهید
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
نظرات