نماد شیطان | اولین نگاه Lords of the Fallen - گیمفا
نماد شیطان | اولین نگاه Lords of the Fallen - گیمفا
نماد شیطان | اولین نگاه Lords of the Fallen - گیمفا
نماد شیطان | اولین نگاه Lords of the Fallen - گیمفا

نماد شیطان | اولین نگاه Lords of the Fallen

شایان شفایی
۱۰:۲۱ ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
نماد شیطان | اولین نگاه Lords of the Fallen - گیمفا

این داستان زندگی مردمی است که دیگر نمی خواهند از شیطان تبعیت کنند… در اینجا مردمی زندگی می کنند که برای از بین بردن شیطان دست به اتحاد زده اند… مردمی که با اتحاد خود توانستند سلطه شیطان را ازبین ببرند؛ غافل از اینکه روزی شیطان برای بازپس گیری قلمرو خود باز می گردد… قوی تر از گذشته… حال مردم برای از بین بردن شیطان مجبورند تا به سراغ خود شیطان بیایند… این داستان رویارویی شیاطین است…

مطمئنا امروزه بیشتر بازیبازان، عنوان Dark Souls را می شناسند و اکثرا از این موضوع آگاهند که بازی کردن و به اتمام رساندن آن کار هر کسی نیست! در این بین، عده زیادی وجود دارند که با تجربه کردن این عنوان و عناوین مشابه، به سختی دلنشین و چالش های آن علاقه مند شده و مشتاقند تا بیش از پیش بازی های این چنینی را تجربه کنند. این در حالی است که مشتاقان داستان های عمیق و حماسی نیز کم نبوده و جمع زیادی از بازیبازان، داستان را در اولویت اول برای سنجش کیفیت بازی قرار داده اند.
این دو عامل، انگیزه ای را برای دو شرکت CI Games و Deck 13 ایجاد کرد تا با همکاری یکدیگر و ایده گرفتن از گیمپلی فوق العاده و چالش برانگیز عنوان Dark Souls و همچنین داستانی عمیق و در عین حال حماسی عنوان The Witcher، عنوانی با نام Lords of the Fallen خلق کنند و قصد داشته باشند تا با ساخت آن، طیف وسیعی از عاشقان بازی های رایانه ای را راضی نگه دارند.
در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با یکدیگر نگاهی دقیق تر به جزییات منتشر شده از این عنوان بیندازیم:

کاور رسمی این عنوان هنوز منتشر نشده است.

عنوان: Lords of the Fallen

سازنده: Deck 13 , CI games

ناشر: Bandai Namco

سبک: Action-Role Playing

تاریخ انتشار: سال ۲۰۱۴

پلتفرم ها: Xone , PS4 , Microsoft Windows

سازنده اصلی این عنوان، شرکت City Interactive است که آن را به اختصار با نام CI Games میشناسیم. شرکتی که در سال ۲۰۰۲ پایه گذاری شد و  در کارنامه آن، عناوین معروفی همچون سری پر طرفدار Sniper: Ghost Warrior و همچنین عنوان Alien Rage قرار دارد.
ناشر این عنوان نیز استدیو Bandai Namco است که در کارنامه طلایی آن، انتشار سری Dark Souls وجود دارد.

تا به حال اطلاعات مختصر و محدودی از داستان این عنوان منتشر شده است ولی همین اطلاعات اندک نیز جالب به نظر می رسند. داستان بازی با توجه به اطلاعات کنونی بدین صورت است که هزاران سال پیش وقوع بازی، مردمی که از زیر سلطه شیطان بودن خسته شده بودند،  با یکدیگر متحد شده و به سلطه شیطان بر سرزمینشان پایان میدهند. در آخرین لحظات تقلای شیطان برای ماندن در این سرزمین، او دست خود را از درون زمین بیرون می آورد ولی مردم در این نبرد پیروز شده و انگشت های شیطان به صورت پنج سنگ در روی زمین باقی می ماند و نمادی میشود تا مردمان پیروزی خود را برای همیشه به خاطر داشته باشند.

آن طور که معلوم است می بایست انتظار مبارزاتی نفس گیر را داشته باشیم

پس از آرام شدن سرزمین و از بین رفتن حکومت شیطانی، مردم شروع به حک کردن علامت ها و نمادهای خاصی بر روی افراد گناهکار میکنند تا گناهکار بودن آنان همچون علامت ننگی تا پایان عمر همراهشان باشد و سایرین آنها را بشناسند. شخصی به جرم کشت و کشتار علامتگذاری میشود و شخصی دیگر به جرم خیانت. مدتی میگذرد تا اینکه شیاطین برای بازپس گیری حکومتشان باز میگردند و اینبار بسیار قویتر از گذشته خود را نشان میدهند.
در این میان شما در نقش فردی به نام Harkyn قرار دارید. فردی که صورت او پر است از نشانه ها و نماد های گناه. او گناهکارترین انسان محسوب میشود و تنها کسی است که میتواند شیاطین را برای همیشه از بین ببرد چرا که او به نوعی شیطانی است که در کالبد انسان ظاهر شده و در زندگی خود از انجام هیچ گناهی دریغ نکرده است. حال مردم برای غلبه بر شیطان، دست به دامن خود شیطان میشوند! و اینگونه جنگ شیاطین آغاز میشود.
مطلبی که خواندید تنها بخشی از داستان این عنوان بود که تا کنون توسط عوامل سازنده بازی توضیح داده شده است. اینطور که معلوم است، هسته اصلی داستان زیبا، درگیر کننده و مملوء از تضادهایی است که همگی برای یک داستان عمیق و حماسی فراهم شده است.

و اما Harkyn …

یه نقشه از تمام کارای بدی که انجام دادم وجود داره… اون دقیقا اینجاست… روی صورتم…

-Harkyn-

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، شخصیت اصلی این عنوان Harkyn نام دارد. اطلاعاتی که از وی تا کنون منتشر شده میتواند انگیزه ای برای بازیبازان ایجاد کند تا به سمت این عنوان جذب شوند.
و اما سوال اصلی این است که Harkyn کیست؟ در جواب این سوال به صراحت میتوان پاسخ داد که او با تمام قهرمان هایی که تا کنون پای خود را به دنیای بازی های رایانه ای گذاشته اند تفاوت دارد. تفاوت اصلی او با سایر قهرمان ها در این است که او به هیچ وجه شخصیتی مثبت و انسانی درست کار نیست. او کسی است که در طول زندگی خود، تمام گناهان را مرتکب شده و به همین دلیل صورتش پر از نمادهای گناه است. در تریلر های منتشر شده از بازی، او ماسکی را بر چهره میگذارد که تمام صورتش را میپوشاند به نظر میرسد انجام این کار به منظور مخفی کردن نمادهای صورتش باشد. او شیطانی است که ظاهر انسانی داشته و به همین دلیل تنها وسیله ایست که میتواند با شیاطین مقابله کند.
آقای Tomasz Gop ،تهیه کننده این عنوان، در باره شخصیت اصلی بازی میگوید:

Harkyn یک قهرمان معمولی نیست. تیم ما به شدت مشغول طراحی شخصیتی متفاوت و ممتاز و یک گیم پلی منحصر به فرد و داستانی عمیق است که هر کسی آن را به خاطر خواهد سپرد. ما مشتاقیم تا هر چه زودتر اطلاعات بیشتری را از Harkyn به اشتراک بگذاریم.

و این است Harkyn، قهرمان اصلی بازی! به چهره او دقت کنید تا نمادهای گناه را ببینید.

رویارویی شیاطین!

سازندگان بازی تا به حال قول داستانی عمیق همانند The Witcher 2 و گیم پلی سخت و نفس گیر همانند Dark Souls را داده اند. در زمینه گیم پلی این عنوان اندک اطلاعاتی منتشر شده که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.
تا به حال وجود سه کلاس کشیش، راه زن و جنگجو در بازی حتمی است. مطمئنا کلاس های دیگری نیز در بازی وجود خواهد داشت که شرکت سازنده بازی به مرور زمان آنها را معرفی خواهد کرد. علاوه بر این برای هر کدام از کلاس ها، سه قابلیت جادو، تجهیزات و قابلیت ارتقا نیز وجود خواهد داشت که قابلیت جادو برای هر کلاس متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال: جادوی کلاس کشیش، افزایش تدریجی سلامتی و جادوی کلاس راه زن، مخفی ماندن از دشمنان و جادوی کلاس جنگجو، دفاع کردن فوق قوی خواهد بود.
تجهیزات موجود در بازی شامل سلاح های مختلف از جمله شمشیر، سپر، تبر و… است که به گفته سازندگان بازی، ۹ کلاس اسلحه در بازی وجود خواهد داشت که بعضی از آنها سریع بوده و بعضی دیگر سنگین ولی قوی. قابلیت ارتقا در بازی نیز با مصرف XP انجام میپذیرد. شما در این بازی قادر خواهید بود تا تجهیزات مختلف را با گشت و گذار در محیط بیابید. همچنین در این عنوان قابلیت Craft کردن نیز وجود خواهد داشت که با این کار میتوانید سلاح های جدیدی را بسازید.
در بازی باید منتظر رویایی با باس های کوچک و بزرگ را داشت. در تریلر سینماتیکی که از بازی شاهد بودیم، در هنگام مبارزه با یکی از باس های درشت جثه بازی، ناگهان هیولا دست از مبارزه کشیده و در برابر دست های شیطان تعظیم میکند. این مسئله به ما نشان خواهد داد که در بازی همواره قدرتی عظیم تر و به مراتب مهیب تر انتظار ما را خواهد کشید. همچنین در تریلر گیم پلی که از بازی منتشر شد، شاهد این مسئله بودیم که از میان برداشتن باس ها به هیچ وجه کار آسانی نیست و در این راه ممکن است چندین بار شکست بخوریم. پس طبیعی است که با این اطلاعات بگوییم که بازی کردن عنوان Lords of the Fallen کار هر کسی نیست و یک گیمر حرفه ای برای بازی کردن نیاز است.

یکی از باس های بازی که در تریلر گیم پلی ظاهر شد. شکست دادن او به هیچ وجه کار آسانی نیست…

وضوح نمادهای شیطان!

تا کنون اطلاعات خاصی مبنی بر گرافیک و یا محیط های بازی منتشر نشده است. اما سازندگان و به خصوص تهیه کننده اصلی این عنوان، ۱۰۸۰p را به ۶۰ فریم ترجیح میدهند. به عقیده آنها اگر بازی با ۳۰ فریم ولی ۱۰۸۰p منتشر شود بسیار بهتر است و به گفته آنها تحقق این عمل بر روی کنسول PS4 آسانتر انجام می پذیرد. اما با این حال سازندگان هیچ قولی را نداده اند و برای دریافتن از وضوح این عنوان تنها باید تا انتشار اطلاعاتی جدید از سوی سازندگان صبر کنیم.

سخن پایانی

با توجه به کارنامه سازندگان و ناشر این عنوان، می توان دریافت که این شرکت ها و استدیوها در زمینه ساخت بازی های رایانه ای تجربه زیادی دارند و همیشه کار خود را خوب انجام می دهند. به نظر می رسد که عنوان Lords of the fallen از نظر چالش های گیم پلی و عمق داستان یک عنوان غنی بوده و این عوامل به جذب بازیبازان به این عنوان کمک خواهد کرد. اما برای قطعی شدن این مسائل تنها باید تا انتشار بازی صبر کرد.

ه نظر می رسد که عنوان Lords of the fallen از نظر چالش های گیم پلی و عمق داستان یک عنوان غنی بوده و این عوامل به جذب بازیبازان به این عنوان کمک خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نماد شیطان | اولین نگاه Lords of the Fallen - گیمفا
نماد شیطان | اولین نگاه Lords of the Fallen - گیمفا
نماد شیطان | اولین نگاه Lords of the Fallen - گیمفا
نماد شیطان | اولین نگاه Lords of the Fallen - گیمفا
نماد شیطان | اولین نگاه Lords of the Fallen - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نماد شیطان | اولین نگاه Lords of the Fallen - گیمفا