موسیقی: مدال افتخار | ۱۹۹۹ - گیمفا
موسیقی: مدال افتخار | ۱۹۹۹ - گیمفا
موسیقی: مدال افتخار | ۱۹۹۹ - گیمفا
موسیقی: مدال افتخار | ۱۹۹۹ - گیمفا

موسیقی: مدال افتخار | ۱۹۹۹

orc727
۱۹:۰۰ ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
موسیقی: مدال افتخار | ۱۹۹۹ - گیمفا

از دیرباز، ژانر بازی‌های اول‌شخص _ به‌خصوص در سبکِ شوتر _ بیش از سایر ژانرها مورد توجه بازی‌بازان قرار داشته است. فرانچایز “مدال افتخار” از آثار فاخری است که در دهه‌ی گذشته، در این ژانر بسیار موفق و تاثیرگذار بوده‌اند. امروز با بررسیِ موسیقی متنِ اولین قسمت منتشر شده از این سریِ دوست‌داشتنی در خدمت شما عزیزان خواهیم بود؛ امیدواریم که مورد پسندتان قرار گیرد…

همان‌طور که بسیاری از علاقه‌مندان به بازی‌های ویدئویی باخبرند، سری بازیِ Medal of Honor، عنوان شوتری اول‌شخص می‌باشد که تاکنون حدود ۱۶ قسمت از آن به انتشار رسیده است. داستان این فرانچایز محبوب، تا سال ۲۰۱۰ مربوط به وقایع جنگ جهانیِ دوم بوده و دو قسمتِ منتشر شده‌ی آخر آن نیز به جنگ‌های مدرن اختصاص داشته‌اند. گفتنی‌است که این فرانچایز در سال ۲۰۰۸ از سوی موسسه‌ی جهانیِ گینس به‌عنوان بالاترین میزان فروشِ یک شوتر اول شخص، شناخته شده است.

اولین قسمت از این فرانچایز، در سال ۱۹۹۹ در استودیوی DreamWorks Interactive توسط کارگردان شهیر و تجاری‌ساز بزرگِ دنیای سینما، Steven Spielberg ساخته و توسط شرکت EA به‌طور انحصاری برای کنسول PlayStation به انتشار رسید. این عنوان در زمان خود به موفقیت‌های بزرگی دست یافته و مورد استقبال بازی‌بازانِ بسیاری نیز قرار گرفت. از دستآوردهای این بازی می‌توان به قرارگیری در مقام هشتم لیست برترین بازی‌های منتشر شده برای PlayStation در تمام دوران، توسط مجله‌ی رسمیِ PlayStation بریتانیا و همچنین انتخاب به‌عنوانِ رتبه‌ی ۲۱ ُم در لیست ۲۵ بازیِ برترِ تمام دوران، از نگاه پایگاه معتبر IGN اشاره نمود. ناگفته نماند که این بازی از سوی سایت‌های GameRankings و Metacritic امتیازات عالیِ ۸۷ و ۹۲ را کسب نموده است.

cd medal of honor

با توجه به حضور کارکشته‌ای همچون Spielberg در مقام کارگردانی، مطمئنا وجود آهنگسازی بزرگ نیز برای این عنوان الزامی بوده است که در این میان قرعه به نام Michael Giacchino افتاده است. ایشان از دسته آهنگسازانِ پرکار و موفقِ دو دهه‌ی اخیر می‌باشند که در حیطه‌ی سینما، تلویزیون و بازی‌های ویدئویی آثار قابل قبولی از خود به‌جای گذاشته‌اند. این اولین همکاریِ Giacchino با Spielberg نبوده است؛ پیش از این، در سال ۱۹۹۷ نیز، این دو بر روی پروژه‌ی the Lost World با یکدیگر همکاریِ مشترکی داشته‌اند. گفتنی‌است که عنوان the Lost World اولین بازی ویدئویی می‌باشد که موسیقی متنِ آن به‌صورت کامل با ارکسترال اجرا و ضبط گردیده است؛ و ارکستر سمفونیِ سیاتل مسئولیت اجرای موسیقی متنِ آن عنوان را بر عهده داشته‌اند.

michael giacchino

آقای Giacchino به تاریخ دهم اکتبر ۱۹۶۷ در خانواده‌ای ایتالیائی در ایالت نیوجرسیِ آمریکا به‌دنیا آمده‌اند و از همان دوران کودکی، علاقه‌ی خود را به موسیقی نشان داده‌اند، به‌طوری که در ۱۰ سالگی شروع به ساخت موسیقیِ متن برای انیمیشنِ ساخته شده توسط همکلاسان خود نموده است. ایشان تحصیلات متوسطه‌ی خود را در مدرسه‌ی هنرهای تجسمیِ نیویورک به پایان رسانده‌اند. Giacchino در دورانِ فعالیت خود به موفقیت‌های بسیاری در حیطه‌ی سینما و بازی‌های ویدئویی رسیده‌، که از دستآوردهای برجسته‌یِ وی می‌توان به انتخاب به‌عنوان بهترین موسیقیِ متن و آهنگساز در سال ۲۰۰۴، بهترین موسیقی متنِ اورجینال بر روی سایر قسمت‌های Medal of Honor در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳، جایزه‌ی Emmy در سال ۲۰۰۷ به‌خاطر موسیقی متنِ سریال Lost:Pilot و جایزه‌ی Grammy بهترین موسیقیِ متن و بهترین آهنگسازیِ بی‌کلام در انیمیشنِ Up در سال ۲۰۱۰ و چندین و چند جایزه‌ی معتبر دیگر اشاره نمود.

ایشان همانند دیگر آثارِ خود، در تنظیم این اثر از ارکستری کامل بهره برده‌اند. از دیگر ویژگی‌های این آلبوم، استفاده از سازهای بادیِ فرانسوی در اجرای آن می‌باشد. به گفته‌ی خود آقای Giacchino، شخصیت اول بازی، Jimmy Patterson را با دو تم متفاوت نشان داده است؛ یکی تم اصلیِ مدال افتخار و دیگری تمِ شخصیِ ستوان Patterson که در لحظات سخت سفر وی پخش می‌شود.

قطعه‌ی اول از این آلبوم، به‌نام خود بازی، یعنی Medal of Honor نام‌گذاری شده است، که با توجه به تمِ به‌یاد ماندنیِ آن، بسیار برازنده‌اش می‌باشد. ملودیِ حماسیِ ترومپت به‌همراه مارش جنگیِ درام، خبر از آغاز جنگی بزرگ می‌دهند. موتیف‌هایِ خاطره‌انگیزِ فلوت و چنگ، و همراهیِ گروه زهی به زیبائیِ اثر افزوده‌اند.

[jwplayer config=”player” mediaid=”152882″]

لینک دانلود

The Radar Train قطعه‌ایست که در مرحله‌ی هیجان‌انگیز قطار _ که در آن ستوان Patterson نقشه‌ی استفاده از تجهیزات و رادارِ نازی‌ها بر علیه خودشان را در سر داشت _ پخش می‌گردید. این قطعه با ریتم و هم‌نوازیِ گروه زهی آغاز شده و در ادامه گروه بادی نیز با ملودیِ ترومپت به ارکستر می‌پیوندند. این قطعه با داشتن موتیف‌های شنیدنیِ فلوت و سولوهای حماسیِ نواخته شده توسط ویولون، یکی از آثار شنیدنیِ این آلبوم محسوب می‌شود.

[jwplayer config=”player” mediaid=”152883″]

لینک دانلود

The Road To Berlin قطعه‌ی آخر این آلبوم می‌باشد که برای شما عزیزان در نظر گرفته‌ایم. اثری در سبک Jazz که بر پایه‌ی ریتم Charleston درامز نواخته شده است. در این قطعه، Giacchino و گروه بزرگش در سبکِ Cole Porter (از استانداردهای سبک Jazz)، با کمرنگ کردن صدای ترومپت و افزایش صدای کلارینت و درامز، سعی بر بالا بردنِ فشار و تاکید بر سکانس پایانی داشته‌اند. شنیدن این اثر خالی از لطف نیست…

[jwplayer config=”player” mediaid=”152884″]

لینک دانلود

امیدواریم که از شنیدنِ قطعات منتخب و یادآوریِ این عنوانِ خاطره‌انگیز لذت برده باشید. خاطرات شیرینتان را با ما نیز به اشتراک گذاشته و(!) ما را از انتقادات و پیشنهادات خود در مورد بهبود بخش موسیقی بهره‌مند سازید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

موسیقی: مدال افتخار | ۱۹۹۹ - گیمفا
موسیقی: مدال افتخار | ۱۹۹۹ - گیمفا
موسیقی: مدال افتخار | ۱۹۹۹ - گیمفا
موسیقی: مدال افتخار | ۱۹۹۹ - گیمفا
موسیقی: مدال افتخار | ۱۹۹۹ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

موسیقی: مدال افتخار | ۱۹۹۹ - گیمفا