Curve Digital به دلیل قوانین مایکروسافت بازی های خود را نخواهد توانست برای Xbox One عرضه کند
طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی سازندگان عناوین The Swapper, MouseCraft و Titan Attacks برای کنسول نسل هشتم شرکت مایکروسافت یعنی Xbox One عرضه نخواهد شد.
استدیو Curve Digital که به عنوان سازندگان این عناوین شناخته می شود، دلیل موضوع گفته شده را چنین اعلام کرده اند که طبق قانون توازن در عرضه بازی ها (Launch Parity) که توسط مایکروسافت وضع شده است، بازی سازان مستقل نمی توانند عناوین خود را بر روی Xbox One به صورت همزمان با دیگر پلتفرم ها نیز عرضه کنند. مدیر Curve Digital آقای Jason Perkins در مصاحبه با Digital Spy گفته اند:
متاسفانه تمامی این بازی ها به دلیل قانون توازن کنار گذاشته شده اند.
کارگردان طراح آقای Jonathan Biddle نیز افزوده اند:
ما معقتد هستیم که این کارها به مانند یک سری دستبند غیر ضروری می باشد با این حال آنها دوست دارند که باب میل خودشان عمل کنند.
ما وابسته به پلتفرم خاصی نیستیم و از همه پشتیبانی می کنیم. چیزی که برای ما مناسب می تواند باشد این است که تعداد بسیار زیادی رقیب سالم داشته باشیم.
این دو نفر اعلام کرده اند که امیدوارند آن دسته از بازی های خود که هنوز برای عرضه در PlayStation تایید نشده اند را به پلتفرم های مایکروسافت نیز بیاورند. Curve Digital تنها معترض به قانون توازن مایکروسافت نمی باشد و عده زیادی مخالفت خود را اعلام کرده اند. سال گذشته بود که یکی از موسسین استدیو Vlambeer اعلام کردند که این موضوع دردسر ساز می تواند باشد. ایشان در مصاحبه با Joystiq گفته اند:
ما به اندازه کافی مشکلات خود را در زمینه عرضه همزمان بازی Luftrausers داشته ایم، با این حساب اگر قانون گفته شده برداشته شود ما در ساخت بازی Nuclear Throne می توانیم ابتدا بر روی یک پلتفرم خاص تمرکز داشته باشیم. ما معتقدیم که مایکروسافت نه تنها باید انتشار توسط خودمان را اجازه دهد، بلکه این حق را هم داشته باشیم که به ترتیب برای هر پلتفرمی که می خواهیم بازی خود را عرضه کنیم.
ما به مایکروسافت فشار خواهیم آورد تا این قانون را از میان بردارد و از دیگر سازندگان نیز می خواهیم که همین کار را کنند.
شرکت مایکروسافت ماه گذشته در رابطه با این قانون اعلام کرده بوده است که:
هدف ما این نمی باشد که علاقه مندان به کنسول Xbox One را محدود کنیم. به عنوان مثال زمانی که یک بازی قرارداد دارد که برای یک پلتفرم به صورت زمانی انحصاری باشد از یک سری قوانین مورد به مورد استفاده می کنیم. ما آنها را تشویق می کنیم که با برنامه ID@Xbox در تماس باشد.
پر بحثترینها
- مایکروسافت به سازندگان خود هشدار میدهد که از طراحی شخصیتهای زن با اندام اغراق شده خودداری کنند
- تعداد بازیکنان همزمان Horizon Forbidden West در استیم از ۴۰ هزار نفر عبور کرد
- ویدیوی اختصاصی: گیمپلی و معرفی بازی Rise of the Ronin
- عملکرد خوب استودیوی Nixxes در پورت PC بازی Horizon Forbidden West
- احتمال عرضه Final Fantasy 16 برای پلتفرمهای دیگر وجود دارد
- فیل اسپنسر: اخراجها در اکتیویژن برای کسب سود ضروری بود
- گزارش: Xbox در مقطعی اکثر عناوین خود را برای PS5 منتشر خواهد کرد
- کدام نسخه از بازی GTA از همه محبوبتر است؟ + ویدیو
- احتمال پشتیبانی Xbox Series از فناوری FSR 3 Frame Generation در آینده
- گزارش: توسعهدهندگان ترد پارتی پتانسیلهای ایکس باکس را زیر سوال میبرند
نظرات
بیا حالا میخوان بازی براش بدن نمیذاره 😐
:laugh: :laugh: :laugh:
تمامی این قوانین برای حفظ نظم و ارائه کیفیت برتر خدمات و خود بازی هست
ایشون نمیخواد بازی بده باشه نده بازی کمتر کیفیت برتر
من که اصلا نفهمیدم یعنی چی؟! میشه یکی من. ملتفت کنه؟ 😀 مگه این همه بازی هر دفعه واسه همه کنسول ها همزمان بیرون نمیاد؟؟ چرا اون بازی ها مثلا مثل واچ داگز این قانون شامل نمیشه؟ ما که نفهمیدم؟؟
:no: