چگونه رابط کاربری The Last of Us در عرض هشت ماه تغییر کرد؟ - گیمفا
چگونه رابط کاربری The Last of Us در عرض هشت ماه تغییر کرد؟ - گیمفا
چگونه رابط کاربری The Last of Us در عرض هشت ماه تغییر کرد؟ - گیمفا
چگونه رابط کاربری The Last of Us در عرض هشت ماه تغییر کرد؟ - گیمفا
چگونه رابط کاربری The Last of Us در عرض هشت ماه تغییر کرد؟ - گیمفا
چگونه رابط کاربری The Last of Us در عرض هشت ماه تغییر کرد؟ - گیمفا

چگونه رابط کاربری The Last of Us در عرض هشت ماه تغییر کرد؟

آرش سعادتمند
۱۰:۴۴ ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
چگونه رابط کاربری The Last of Us در عرض هشت ماه تغییر کرد؟ - گیمفا

بازی اکشن ماجرایی سبک بقا شرکت ناتی داگ که جوایز متعددی را نیز برده است یعنی The Last of Us تغییرات بسیاری را در رابط کاربری خود طی هشت ماه شاهده بوده است. اما قضیه به چه صورت بوده؟ آقای Neonakis پاسخ می دهند.

در نسخه های ابتدایی رابط کاربری The Last of Us نوار نمایشگر میزان سلامتی، مهمات، اسلحه ها و آیتم های قابل مصرف در بالا سمت چپ قرار داشتند. بازیکنان می توانستند با استفاده از جهت های چپ و راست D-pad کنترلر به اسلحه ها و با بالا و پایین فشردن آن به آیتم های قابل مصرف دسترسی داشته باشند. علاوه بر این Joel پس از برداشت هر اسلحه دیگر وسیله ای را که در دست داشت به زمین می انداخت به جای اینکه هر دو را حمل کند.

در دیگر نسخه های ابتدایی این بازی از یک سیستم مخصوص بهره می برد که بازیکنان در آن همان صفحه به آیتم ها و آپگریدها دسترسی داشتند. طراح ارشد رابط کاربری بازی  آقای Alexandria Neonakis اعلام کرده اندکه این حالت باعث می شد که بازیکنان از ارتقاء شخصیت خود غافل نشوند. ایشان می گویند:

ایده ترکیب این دو سیستم در ذهن من ثبت شده بود … اما مردم رابط های کاربری بسیار شلوغ را اصلا دوست نمی دارند. این نمایشگر اطلاعات بسیار زیادی را در اختیار قرار خواهد داد. پس از آن بود که تصمیم به جداسازی سیستم ها گرفتیم.

در دیگر حالات طراحی بازیکنان می توانستند با استفاده از  D-pad به راحتی از منوی موجود بهره مند شوند اما طبق گفته های سازندگان این کار بسیار طاقت فرسا می باشد. آقای Neonakis ادامه می دهند:

برای اینکه استفاده از یک سری موارد حس بسیار خوبی را انتقال دهد، شما بایستی تصمیماتی را بگیرید که بر علیه چیزی خواهد بود که گمان می کردید واقع گرایانه است. یک یا دوبار تعویض اسلحه ها در وسط بازی می توانست حس خوبی را الحاق کند اما در اکثر اوقات حس یک طراحی بسیار سبک و پوچ را ارائه می کرد. در زمان طراحی یک رابط کاربری اگر در همان اوایل حس بسیار خوبی در را در زمان استفاده انتقال دهد نشانه خوبی نیست. رابط کاربری نهایی بایستی تا صدمرتبه دیگر نیز لذت خود را حفظ کند. طوری باید عمل کند که یک حس طبیعی را انتقال دهد و حتی اینکه شما متوجه حضور رابط کاربری در گیم پلی نشوید. اگر حس اعصاب خوردکنی را ارائه کند یک جای کار اشتباه است.

بازی The Last of Us عنوان انحصاری کنسول PS3 است که به صورت Remastered نیز قرار است برای کنسول نسل هشتم شرکت سونی یعنی PS4 عرضه شود.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

چگونه رابط کاربری The Last of Us در عرض هشت ماه تغییر کرد؟ - گیمفا
چگونه رابط کاربری The Last of Us در عرض هشت ماه تغییر کرد؟ - گیمفا
چگونه رابط کاربری The Last of Us در عرض هشت ماه تغییر کرد؟ - گیمفا
چگونه رابط کاربری The Last of Us در عرض هشت ماه تغییر کرد؟ - گیمفا
چگونه رابط کاربری The Last of Us در عرض هشت ماه تغییر کرد؟ - گیمفا
چگونه رابط کاربری The Last of Us در عرض هشت ماه تغییر کرد؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

چگونه رابط کاربری The Last of Us در عرض هشت ماه تغییر کرد؟ - گیمفا